EBS PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi

 YÜKSEK LİSANS . . TEMEL EĞİTİM ANABİLİM DALI

2101 SINIF ÖĞRETMENLİĞİ

GENEL BİLGİLER
Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin hükümleri uygulanır. Sınıf öğretmenliği yüksek lisans programı sınıf öğretmenliği bölümü için yüksek lisans eğitimi imkanı sunar. Programın dili Türkçedir.Ama kabul edilen öğrencilerin yabancı alan yazını takip edecek ve anlayacak düzeyde İngilizceye sahip olmaları beklenmektedir. Yüksek lisans eğitimi ders, yeterlik sınavı ve tez savunması olmak üzere üç kısımdan oluşur. Programa kabul edilen öğrenciler en az 12 kredilik dersi almak ve başarıyla tamamlamak zorundadırlar. Derslerde başarılı olan öğrencilerin, Anabilim Dalı tarafından atanan bir danışmanın yönetiminde bir yüksek lisans tezi hazırlayıp tez sınavında başarılı olmaları gerekir.

Amaçlar
Sınıf öğretmenliği yüksek lisans programının temel amacı öğretim ve araştırmaya karşı olumlu tutuma sahip ve kendi alanlarında gerekli profesyonel becerilere sahip akademisyenler yetiştirmektir. Programı tamamlayan öğrencilerin kişisel ve mesleki yaşamında öğrencileri için doğru bir model oluşturan, alanındaki gelişmeleri yakından izleyen, bilgi ve becerilerini sürekli geliştiren, zamanını verimli kullanan ve etkili iletişim kurma becerilerine sahip uzman olmaları beklenmektedir.


Kabul Koşulları
ALES; ÜDS/KPDS; Mezuniyet notu

Mezuniyet Koşulları
Bir öğrenci 21 krediyi en az 3.00 ortalama ile tamamlamalı, en az 1 araştırma semineri vermeli ve tez hazırlamalıdır.

İstihdam Olanakları
Mezun olan öğrenciler eğitim uzmanı olarak ilköğretim okullarında çalışabilmektedirler.

Kazanılan Derece
Programi tüm gereksinimlerini yerine getirerek basari ile tamamlayan mezunlar "Sınıf Öğretmenliği alaninda Yüksek Lisans Diplomasi" derecesi alirlar.

Derecenin Seviyesi
Yüksek Lisans

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki örgün öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulunun belirlemiş olduğu YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK kapsamında gerçekleştirilmektedir.

Dereceye Yönelik Kurallar
Bir öğrenci 21 krediyi en az 3.00 ortalama ile tamamlamalı, en az 1 araştırma semineri vermeli ve tez hazırlamalıdır.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından yeterli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
İletişim bilgisi bulunamadı.


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Alanı ile ilgili ileri düzeyde alan bilgisine sahip olur ve bunu gerçek öğretim ortamlarında kullanır.
2Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
3Alanında uzmanlık gerektiren problemlere nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
4Bilimsel ve analitik düşünme becerilerine sahip olur, bağımsız olarak bilimsel araştırma yapabilecek düzeyde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir ve kullanır.
5Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
6Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
7Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
8Bilişim ve iletişim teknolojilerinin eğitim uygulamalarında kullanılmasına yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
9Alanına yönelik ilgi duyduğu araştırma alanı ile ilgili veri toplar, yorumlar, raporlaştırır ve sunar.
10Alanında yürüttüğü çalışmaları toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yapar.
11Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
12Alanındaki yeni gelişmeleri takip ederek, ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda yorumlar.
13Ülkemizde yürütülmekte olan öğretim programlarına yönelik eleştiri ve önerilerini sunar.
14Alanında araştırmacıların yetiştirilmesi için özgün içerik geliştirir ve uygular.
15Alanında bağımsız ve işbirliği içinde çalışma becerilerini geliştirir.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Mikro ÖğretimBu yöntem öğretmen adaylarının sınıf içindeki üstleneceği rollerini ve sınıfta uygulayacağı davranışlarını tam olarak benimseyip bunları kazanmalarını sağlamayı amaçlasa da, farklı alanlarda yöntemin uygulanması olanaklıdır. Belli başlı becerilerin öğretiminde video ve ses kayıt cihazlarının sunduğu olanakları öğrenme ortamlarına taşımaya olanak sağlar. Öğrenci performansının kaydedilmesi ve elde edilen kaydın çözümlenerek hataların giderilmesi esasına dayanır.
Programlı ÖğretimTemelinde öğretimin bireyselleştirilmesi yatar. Programlı öğretim Skinner’in pekiştirme ile ilgili ilkelerinden hareketle ortaya çıkmış olan bireysel bir öğretim tekniğidir. Dayandığı temel ilkeler: küçük adımlar ilkesi, etkin katılım ilkesi, başarı ilkesi, anında düzeltme ilkesi, kademeli ilerleme ilkesi, bireysel hız ilkesi.
Analoji /Metaforla ÖğretimSoyut konu ve kavramları somut nesnelere benzeterek öğrenmeyi sağlayan bir yoldur.
Zıt Panelİki gruptan birinin sadece soru soran, diğerinin ise yanıt veren rollerini üstlenmesi ile olur. Bu teknik ile işlenmiş olan konuların tekrar edilmesi mümkün olmaktadır. Sınıf ikiye ayrılır. Yarısı soru soran yarısı da cevap veren grup içinde yer alır. Uygulamaya geçilmeden önce konuşmaları yönetecek lider seçilir. Her bir bölüm tekrar dört ya da altı kişilik gruplara ayrılır. Soru soracaklar sorularını tespit ederken diğerleri de kendilerine sorulması muhtemel olan sorulara cevap hazırlar. Hazırlık için 15 - 20 dk zaman ayrılır. Sorular cevaplandırılır.
Görüş GeliştirmeBu teknik tüm öğrencilerin küçük gruplarla değil, sınıfça katıldıkları bir çalışmadır. Çelişkili, karşıt görüş içeren konular üzerinde gerçekleşen ve eğitsel düşünmeyi, başka görüşlere saygı duymayı öğretmek ve öğrencilerde görüş geliştirmek amacıyla kullanılan bir tartışma tekniğidir. Belirgin çelişkiler ve kutuplaşmış tutumlar içeren konular seçilir. “Kesinlikle Katılıyorum”, “Katılıyorum”, “Kararsızım”, “Katılmıyorum”, “Kesinlikle Katılmıyorum” ifadelerinin yazılı olduğu köşeler oluşturulur ve öğrencilerin savunduğu köşeye geçmeleri istenir. Tartışma sonunda kazanan ya da kaybeden grup yoktur. Gruplar, kişiler başta savundukları görüşü terk edip başka bir görüşe, hatta karşı çıktığı görüşe katılabilir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

Program Yeterlilik - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
    

Program Yeterlilik - Temel Alan Yeterlilik İlişkisi (Akademik)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş

Program Yeterlilik - Temel Alan Yeterlilik İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SNO 535 İLKÖĞRETİMDE PROGRAM GELİŞTİRME 3+0 7,5 Zorunlu
SNO 568 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİ 3+0 7,5 Zorunlu
- Sınıf Öğretmenliği Seçmeli - 1 3+0 7,5 Seçmeli
- Sınıf Öğretmenliği Seçmeli - 1 3+0 7,5 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Sınıf Öğretmenliği Seçmeli - 1
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SNO 540 MATEMATİK EĞİTİMİNDE MODELLEME 2+17,5Seçmeli
SNO 551 BİLİM ETİĞİ 3+07,5Seçmeli
SNO 564 ÖĞRETMEN YETİŞTİRME POLİTİKALARI 3+07,5Seçmeli
SNO 566 OKUL YÖNETİMİNDE KURAM VE UYGULAMA 3+07,5Seçmeli
SNO 567 EĞİTİM DENETİMİ 3+07,5Seçmeli
SNO 569 HAYAT VE SOSYAL BİLGİLER BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALAR 3+07,5Seçmeli
SNO 570 MÜZİK ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALAR 3+07,5Seçmeli
SNO 571 BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALAR 3+07,5Seçmeli
SNO 572 İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALAR 3+07,5Seçmeli
SNO 573 FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALAR 3+07,5Seçmeli
SNO 574 TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALAR 3+07,5Seçmeli
SNO 575 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALAR 3+07,5Seçmeli
SNO 576 SINIF YÖNETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALAR 3+07,5Seçmeli
SNO 577 ÖĞRENME KURAM VE UYGULAMALARI 3+07,5Seçmeli
SNO 578 ÖĞRENME STİLLERİ VE STRATEJİLERİ 3+07,5Seçmeli

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SNO 550 YÜKSEK LİSANS SEMİNERİ 0+2 7,5 Zorunlu
SNO 565 EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA İSTATİSTİK UYGULAMALARI 3+0 7,5 Zorunlu
- Sınıf Öğretmenliği Seçmeli - 2 3+0 7,5 Seçmeli
- Sınıf Öğretmenliği Seçmeli - 2 3+0 7,5 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Sınıf Öğretmenliği Seçmeli - 2
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SNO 549 GEOMETRİ ÖĞRETİMİNDE KAVRAMSAL YAKLAŞIMLAR 3+07,5Seçmeli
SNO 551 BİLİM ETİĞİ 3+07,5Seçmeli
SNO 564 ÖĞRETMEN YETİŞTİRME POLİTİKALARI 3+07,5Seçmeli
SNO 566 OKUL YÖNETİMİNDE KURAM VE UYGULAMA 3+07,5Seçmeli
SNO 567 EĞİTİM DENETİMİ 3+07,5Seçmeli
SNO 569 HAYAT VE SOSYAL BİLGİLER BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALAR 3+07,5Seçmeli
SNO 570 MÜZİK ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALAR 3+07,5Seçmeli
SNO 571 BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALAR 3+07,5Seçmeli
SNO 572 İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALAR 3+07,5Seçmeli
SNO 573 FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALAR 3+07,5Seçmeli
SNO 574 TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALAR 3+07,5Seçmeli
SNO 575 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALAR 3+07,5Seçmeli
SNO 576 SINIF YÖNETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALAR 3+07,5Seçmeli
SNO 577 ÖĞRENME KURAM VE UYGULAMALARI 3+07,5Seçmeli
SNO 578 ÖĞRENME STİLLERİ VE STRATEJİLERİ 3+07,5Seçmeli
SNO 600 EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 3+07,5Seçmeli

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SNO 500 YÜKSEK LİSANS TEZİ 0+0 20 Zorunlu
SNO 700 UZMANLIK ALAN DERSİ 6+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SNO 700 UZMANLIK ALAN DERSİ 6+0 10 Zorunlu
SNO 500 YÜKSEK LİSANS TEZİ 0+0 20 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
EĞİTİM ARAŞTIRMALARINDA İSTATİSTİK UYGULAMALARIZ               
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE TEKNİKLERİZ               
İLKÖĞRETİMDE PROGRAM GELİŞTİRMEZ***************
LİSANSÜSTÜ DANIŞMANLIKZ               
UZMANLIK ALAN DERSİZ***************
YÜKSEK LİSANS SEMİNERİZ***************
YÜKSEK LİSANS TEZİZ***************
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALARS               
BİLİM ETİĞİS               
EĞİTİM DENETİMİS               
EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİS               
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALARS               
GEOMETRİ ÖĞRETİMİNDE KAVRAMSAL YAKLAŞIMLARS               
HAYAT VE SOSYAL BİLGİLER BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALARS               
İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALARS               
MATEMATİK EĞİTİMİNDE MODELLEMES               
MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALARS               
MÜZİK ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALARS               
OKUL YÖNETİMİNDE KURAM VE UYGULAMAS               
ÖĞRENME KURAM VE UYGULAMALARIS               
ÖĞRENME STİLLERİ VE STRATEJİLERİS               
ÖĞRETMEN YETİŞTİRME POLİTİKALARIS               
SINIF YÖNETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALARS               
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KURAM VE UYGULAMALARS               
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi