EBS PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ

Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi

 YÜKSEK LİSANS . . MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

1521 FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (2016)

GENEL BİLGİLER
Eğitim Fakültesi bünyesinde, 1997 yılında fen bilgisi öğretmeni yetiştirmek amacıyla İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı kurulmuştur. İlk mezunlarını 2001 yılında veren Anabilim Dalı yılda ortalama olarak 100 mezun vermekte ve Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’ndan mezun olan öğrenciler şu anda Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde Fen Bilgisi Öğretmeni olarak görev yapmaktadırlar. Fen Bilgisi eğitimi programı 132 si teorik, 42 uygulamalı olmak üzere toplam 174 saatten oluşmaktadır. Program 8 yarıyıl olarak toplam 4 yılda tamamlanmaktadır. Mezun olabilmek için tüm dersleri geçmek ve ortalamanın da en az 2.30 olması gerekmektedir. Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nın eğitim öğretim dili Türkçe’dir. Anabilim Dalı’nda 8 Öğretim Üyesi, 5 Öğretim Görevlisi ve 4 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır.

Amaçlar
İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği Bölümü'nün başlıca amacı; mesleğine karşı olumlu bir tutum içinde bulunan ve mesleğinin gerektirdiği niteliklere sahip, kişisel ve mesleki yaşamında öğrencileri için doğru bir model oluşturan, alanındaki gelişmeleri yakından izleyen, bilgi ve becerilerini sürekli geliştiren, zamanını verimli kullanan ve etkili iletişim kurma becerilerine sahip öğretmenler yetiştirmektir. Programın diğer bir amacı bilgiyi üreten ve teknoloji ile birlikte kullanabilen, yaratıcı ve ülke sorunlarına çözüm üretebilen öğretmenler yetiştirmektir. Anabilim Dalı’nın hedefi; bilimsel düşünen, araştıran, sorgulayan ve kendini sürekli yenileyen, özverili öğretmenler ve fen bilincine ulaşmış bireyler yetiştirmektir. Anabilim Dalı’nda yürütülen bilimsel çalışmalar, Fen Bilgisi Eğitimi alanındaki yenilikleri takip etmek, sorunlara çözüm aramak ve eğitimin kalitesini daha da arttırmayı hedeflemektedir. Veri girişi yok


Kabul Koşulları
ALES; ÜDS/KPDS; Mezuniyet notu

Mezuniyet Koşulları
Programı tamamlamak için öğrencinin en az 3.00/4.00 akademik ortalamayla 21 kredilik ders yükünü tamamlamış olması, seminer sunumunu yapmış olması ve yüksek lisans tezini başarıyla savunmuş olması gerekmektedir.

İstihdam Olanakları
Mezun olan öğrencileimiz farklı üniversitelerde akademik personel olarak görev alabilmektedirler.

Kazanılan Derece
Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Fen Bilgisi Eğitimi alanında Yüksek Lisans Diploması" derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
Yüksek Lisans

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.


Programı tamamlamak için öğrencinin en az 3.00/4.00 akademik ortalamayla 21 kredilik ders yükünü tamamlamış olması, seminer sunumunu yapmış olması ve yüksek lisans tezini başarıyla savunmuş olması gerekmektedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından yeterli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
İletişim bilgisi bulunamadı.


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Fen Eğitimi lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilir, bilgiyi değerlendirir, yorumlar.
2Fen Eğitimi alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir.
3Fen Eğitimi alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
4Fen Eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır.
5Fen Eğitimi alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
6Fen Eğitimi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
7Fen Eğitimi alanının gerektirdiği laboratuar yetkinlikleri ile birlikte alana katkı sağlayacak uygulamalar geliştirir.
8Bilişim ve iletişim teknolojilerinin fen eğitiminde kullanılmasına yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
9Fen Eğitimi alanına yönelik ilgi duyduğu araştırma alanı ile ilgili veri toplar, yorumlar, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetir.
10Fen Eğitimi alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
11Ülkemizin fen eğitimi politikasını değerlendirir ve buna yönelik eleştiri ve önerilerini sunar.
12Ülkemizde yürütülmekte olan fen öğretim programlarına yönelik eleştiri ve önerilerini sunar.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Programlı ÖğretimTemelinde öğretimin bireyselleştirilmesi yatar. Programlı öğretim Skinner’in pekiştirme ile ilgili ilkelerinden hareketle ortaya çıkmış olan bireysel bir öğretim tekniğidir. Dayandığı temel ilkeler: küçük adımlar ilkesi, etkin katılım ilkesi, başarı ilkesi, anında düzeltme ilkesi, kademeli ilerleme ilkesi, bireysel hız ilkesi.

Program Yeterlilik - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
    

Program Yeterlilik - Temel Alan Yeterlilik İlişkisi (Akademik)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş

Program Yeterlilik - Temel Alan Yeterlilik İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
Ders Planı

1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FBE 502 FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ I 3+0 7,5 Zorunlu
FBE 899 BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ 2+0 7,5 Zorunlu
- Fen Bilgisi Eğitimi Seçmeli-1 3+0 7,5 Seçmeli
- Fen Bilgisi Eğitimi Seçmeli-1 3+0 7,5 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Fen Bilgisi Eğitimi Seçmeli-1
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FBE 501 ÖĞRENME VE ÖĞRETME KURAMLARI 3+07,5Seçmeli
FBE 503 FEN BİLİMLERİNDE PROGRAM GELİŞTİRME 3+07,5Seçmeli
FBE 505 BİLGİSAYAR DESTEKLİ FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ I 3+07,5Seçmeli
FBE 506 FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİNDE HEDEF ANALİZİ VE TEST GELİŞTİRME-I 3+07,5Seçmeli
FBE 507 FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI 3+07,5Seçmeli
FBE 508 FEN BİLİMLERİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ 3+07,5Seçmeli
FBE 509 FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE DENETİM 3+07,5Seçmeli
FBE 510 BİLGİSAYAR DESTEKLİ FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ II 3+07,5Seçmeli
FBE 511 FEN BİLİMLERİNDE TEMEL KAVRAMLARIN TARİHSEL GELİŞİMİ 3+07,5Seçmeli
FBE 512 FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR 3+07,5Seçmeli
FBE 513 FEN BİLGİSİ DERS KİTAPLARININ MÜFREDATA UYGUNLUĞUNUN İNCELEMESİ 3+07,5Seçmeli
FBE 514 CEVRE VE CEVRE EĞİTİMİ 3+07,5Seçmeli
FBE 515 İSTATİSTİK TEKNİKLER VE VERİ ANALİZİ 3+07,5Seçmeli
FBE 519 FEN EĞİTİMİNDE TEMEL FİZİK YAKLAŞIMLARI 3+07,5Seçmeli
FBE 521 FEN EĞİTİMİNDE TEMEL KİMYA YAKLAŞIMLARI 3+07,5Seçmeli
FBE 522 FEN EĞİTİMİNDE BİLİMİN TARİHİ VE DOĞASI 3+07,5Seçmeli
FBE 523 FEN EĞİTİMİNDE TEMEL BİYOLOJİ YAKLAŞIMLARI 3+07,5Seçmeli
FBE 524 FEN EĞİTİMİNDE PROJE HAZIRLAMA 3+07,5Seçmeli
FBE 525 FEN EĞİTİMİNDE NİTEL ARAŞTIRMA METODLARINA GİRİŞ 3+07,5Seçmeli
FBE 526 FEN ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR ETKİNLİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ 3+07,5Seçmeli
FBE 527 FEN, TEKNOLOJİ, TOPLUM 3+07,5Seçmeli
FBE 530 FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ DESTEKLİ ÖĞRETİM ORTAMLARI TASARIMI 3+07,5Seçmeli
FBE 531 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DESTEKLİ FEN ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI - I 3+07,5Seçmeli
FBE 532 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DESTEKLİ FEN ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI - II 3+07,5Seçmeli
FBE 533 FEN BİLİMLERİNDE YER BİLİMİNİN ÖNEMİ 3+07,5Seçmeli
FBE 542 FEN, TEKNOLOJİ, MÜHENDİSLİK VE MATEMATİK (FETEMM) EĞİTİMİ 3+07,5Seçmeli
FBE 545 DİJİTAL ORTAMLARDA VERİ TOPLAMA VE ANALİZ 3+07,5Seçmeli
FBE 896 ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME 3+27,5Seçmeli
FBE 897 GELİŞİM VE ÖĞRENME 3+07,5Seçmeli
FBE 898 TEKNİK YAZIM 2+07,5Seçmeli

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FBE 599 YÜKSEK LİSANS SEMİNERİ 0+2 7,5 Zorunlu
FBE 504 FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ II 3+0 7,5 Zorunlu
- Fen Bilgisi Eğitimi Seçmeli-2 3+0 7,5 Seçmeli
- Fen Bilgisi Eğitimi Seçmeli-2 3+0 7,5 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Fen Bilgisi Eğitimi Seçmeli-2
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FBE 501 ÖĞRENME VE ÖĞRETME KURAMLARI 3+07,5Seçmeli
FBE 502 FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ I 3+07,5Seçmeli
FBE 503 FEN BİLİMLERİNDE PROGRAM GELİŞTİRME 3+07,5Seçmeli
FBE 504 FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ II 3+07,5Seçmeli
FBE 505 BİLGİSAYAR DESTEKLİ FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ I 3+07,5Seçmeli
FBE 506 FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİNDE HEDEF ANALİZİ VE TEST GELİŞTİRME-I 3+07,5Seçmeli
FBE 507 FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARI 3+07,5Seçmeli
FBE 508 FEN BİLİMLERİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ 3+07,5Seçmeli
FBE 509 FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE DENETİM 3+07,5Seçmeli
FBE 510 BİLGİSAYAR DESTEKLİ FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ II 3+07,5Seçmeli
FBE 511 FEN BİLİMLERİNDE TEMEL KAVRAMLARIN TARİHSEL GELİŞİMİ 3+07,5Seçmeli
FBE 512 FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR 3+07,5Seçmeli
FBE 513 FEN BİLGİSİ DERS KİTAPLARININ MÜFREDATA UYGUNLUĞUNUN İNCELEMESİ 3+07,5Seçmeli
FBE 514 CEVRE VE CEVRE EĞİTİMİ 3+07,5Seçmeli
FBE 515 İSTATİSTİK TEKNİKLER VE VERİ ANALİZİ 3+07,5Seçmeli
FBE 519 FEN EĞİTİMİNDE TEMEL FİZİK YAKLAŞIMLARI 3+07,5Seçmeli
FBE 521 FEN EĞİTİMİNDE TEMEL KİMYA YAKLAŞIMLARI 3+07,5Seçmeli
FBE 522 FEN EĞİTİMİNDE BİLİMİN TARİHİ VE DOĞASI 3+07,5Seçmeli
FBE 523 FEN EĞİTİMİNDE TEMEL BİYOLOJİ YAKLAŞIMLARI 3+07,5Seçmeli
FBE 524 FEN EĞİTİMİNDE PROJE HAZIRLAMA 3+07,5Seçmeli
FBE 525 FEN EĞİTİMİNDE NİTEL ARAŞTIRMA METODLARINA GİRİŞ 3+07,5Seçmeli
FBE 526 FEN ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR ETKİNLİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ 3+07,5Seçmeli
FBE 527 FEN, TEKNOLOJİ, TOPLUM 3+07,5Seçmeli
FBE 530 FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ DESTEKLİ ÖĞRETİM ORTAMLARI TASARIMI 3+07,5Seçmeli
FBE 531 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DESTEKLİ FEN ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI - I 3+07,5Seçmeli
FBE 532 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DESTEKLİ FEN ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI - II 3+07,5Seçmeli
FBE 533 FEN BİLİMLERİNDE YER BİLİMİNİN ÖNEMİ 3+07,5Seçmeli
FBE 542 FEN, TEKNOLOJİ, MÜHENDİSLİK VE MATEMATİK (FETEMM) EĞİTİMİ 3+07,5Seçmeli
FBE 545 DİJİTAL ORTAMLARDA VERİ TOPLAMA VE ANALİZ 3+07,5Seçmeli
FBE 896 ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME 3+27,5Seçmeli
FBE 897 GELİŞİM VE ÖĞRENME 3+07,5Seçmeli
FBE 898 TEKNİK YAZIM 2+07,5Seçmeli
FBE 899 BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ 2+07,5Seçmeli

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FBE 500 YÜKSEK LİSANS TEZİ 0+0 20 Zorunlu
FBE 700 UZMANLIK ALAN DERSİ 6+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FBE 500 YÜKSEK LİSANS TEZİ 0+0 20 Zorunlu
FBE 700 UZMANLIK ALAN DERSİ 6+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİZ** ** ** ** 
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ IZ* *** ******
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ IIZ****** *****
LİSANSÜSTÜ DANIŞMANLIKZ            
UZMANLIK ALAN DERSİZ            
YÜKSEK LİSANS SEMİNERİZ*           
YÜKSEK LİSANS TEZİZ*           
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
BİLGİSAYAR DESTEKLİ FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ IS*  ******** 
BİLGİSAYAR DESTEKLİ FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ IIS****** * * *
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİS** ** ** ** 
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DESTEKLİ FEN ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI - IS************
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DESTEKLİ FEN ÖĞRETİMİ UYGULAMALARI - IIS************
CEVRE VE CEVRE EĞİTİMİS****** ***  
DİJİTAL ORTAMLARDA VERİ TOPLAMA VE ANALİZS************
FEN BİLGİSİ DERS KİTAPLARININ MÜFREDATA UYGUNLUĞUNUN İNCELEMESİS**  ********
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARIS       ***
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLARS  **** *****
FEN BİLGİSİ EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE DENETİMS********* **
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ IS* *** ******
FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ IIS****** *****
FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİNDE HEDEF ANALİZİ VE TEST GELİŞTİRME-IS*  **    *  
FEN BİLİMLERİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİS** *  *     
FEN BİLİMLERİNDE PROGRAM GELİŞTİRMES************
FEN BİLİMLERİNDE TEMEL KAVRAMLARIN TARİHSEL GELİŞİMİS****** *****
FEN BİLİMLERİNDE YER BİLİMİNİN ÖNEMİS************
FEN EĞİTİMİNDE BİLİMİN TARİHİ VE DOĞASIS************
FEN EĞİTİMİNDE NİTEL ARAŞTIRMA METODLARINA GİRİŞS************
FEN EĞİTİMİNDE PROJE HAZIRLAMAS**  ******* 
FEN EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ DESTEKLİ ÖĞRETİM ORTAMLARI TASARIMIS            
FEN EĞİTİMİNDE TEMEL BİYOLOJİ YAKLAŞIMLARIS************
FEN EĞİTİMİNDE TEMEL FİZİK YAKLAŞIMLARIS************
FEN EĞİTİMİNDE TEMEL KİMYA YAKLAŞIMLARIS*****   **  
FEN ÖĞRETİMİNDE LABORATUAR ETKİNLİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİS************
FEN, TEKNOLOJİ, MÜHENDİSLİK VE MATEMATİK (FETEMM) EĞİTİMİS************
FEN, TEKNOLOJİ, TOPLUMS************
GELİŞİM VE ÖĞRENMES            
İSTATİSTİK TEKNİKLER VE VERİ ANALİZİS************
ÖĞRENME VE ÖĞRETME KURAMLARIS************
ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRMES**** * *****
TEKNİK YAZIMS* ** ** *** 
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi