1181 ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ

GENEL BİLGİLER
Elektrik-Elektronik Mühendisliği programı; Elektronik, Devre ve Sistemler, Elektromanyetik Alanlar ve Mikrodalga Tekniği, Haberleşme, Kontrol, Elektrik Makineleri ve Elektrik Tesisleri Anabilim Dalları ile faaliyetlerini yürütmektedir. Elektrik-Elektronik Mühendisliği programında, ana bilim dallarında mevcut öğretim üyeleri tarafından lisansüstü öğrencilerinin uzmanlaşmasına yönelik yeterli sayıda teorik ve uygulamalı dersler önerilmektedir. Elektrik-Elektronik Mühendisliği programında 2011-2012 eğitim-öğretim yılı itibariyle 1 adet Profesör, 5 adet Doçent, 8 adet Yardımcı Doçent, 1 adet uzman ve 3 adet araştırma görevlisi mevcuttur.

Amaçlar
Elektrik-Elektronik Mühendisliği programının amacı; Elektronik, Devre ve Sistemler, Elektromanyetik Alanlar ve Mikrodalga Tekniği, Haberleşme, Kontrol, Elektrik Makineleri ve Elektrik Tesisleri konularından birinde uzmanlaşmış öğrenciler yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
ALES; ÜDS/KPDS; Mezuniyet notu

Mezuniyet Koşulları
Mezuniyet için öğrencinin 21 kredilik ders yükünü en az 3.00/4.00 ortalama ile tamamlaması, en az bir araştırma semineri vermesi ve bir yüksek lisans tezi hazırlayıp başarılı bir şeklide savunması gerekmektedir.

İstihdam Olanakları
Mezun öğrenciler, VESTEL;TÜBİTAK gibi sanayi ve devlet kurumlarında iş imkanı bulabilmektedirler ve çeşitli Üniversitelerde Öğretim Elemanı / Doktora Programına Devam edebilmektedirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında Yüksek Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
Yüksek Lisans

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki örgün öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulunun belirlemiş olduğu YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK kapsamında gerçekleştirilmektedir.

Dereceye Yönelik Kurallar
Mezuniyet için öğrencinin 21 kredilik ders yükünü en az 3.00/4.00 ortalama ile tamamlaması, en az bir araştırma semineri vermesi ve bir yüksek lisans tezi hazırlayıp başarılı bir şeklide savunması gerekmektedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından yeterli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
ENSTİTÜ ANABİLİMDALI BAŞKANIProf. Dr. CEYHUN KARPUZ  ckarpuz@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili matematik ve fen bilimleri konularında yeterli bilgi birikimine sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Elektrik-Elektronik Mühendisliği sorunlarını çözmede kullanabilme becerisi.
2Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, modelleme, analiz etme ve çözüm üretme becerisi; bu amaçla uygun analitik ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi gerçekçi kısıtlamaları dikkate alarak belirli ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amacı yerine getirmek için çağdaş tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan çağdaş yöntemleri ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi.
5Elektrik-Elektronik Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6Disiplin içi ve disiplinler arası proje gruplarında etkin çalışabilme becerisi; sorumluluk alma bilinci.
7Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8Sürekli öğrenmenin gerekliliği ve bilgi paylaşımı bilinci; bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, mesleki alandaki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olma
10Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiye sahip olma; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11Elektrik-Elektronik Mühendisliği çözüm ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkilerinin bilincinde olma; çağın sorunları hakkında bilgiye sahip olma ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Benzetişim (Simülasyon)Gerçekte tehlikeli, erişilmesi zor ve pahalı olan durumları, gerçeğine çok benzeyen modeli üzerinde çalışarak öğrenmeyi ifade eder. Örneğin uçak pilotları ve astronotlar uçaklara ve uzay araçlarına binmeden önce, gerçeğine çok benzeyen sanal ortamlarda uygulama yaparlar. Piyasada kimya deneylerini içeren ve gerçeğine çok benzeyen Kimya Laboratuarı yazılımları mevcuttur. Diğer alanlarda da uygulanması olanaklıdır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BİLGİKuramsal Olgusal 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 06
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 08
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 05
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
Ders Planı

1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ELK 558 DOĞRUSAL SİSTEM KURAMI 3+0 7,5 Zorunlu
FBE 610 BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİK 3+0 7,5 Zorunlu
- Elektrik Elektronik Mühendisliği Seçmeli-1 4+0 7,5 Seçmeli
- Elektrik Elektronik Mühendisliği Seçmeli-1 4+0 7,5 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Elektrik Elektronik Mühendisliği Seçmeli-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ELK 599 YÜKSEK LİSANS SEMİNERİ 0+2 7,5 Zorunlu
ELK 529 BİLGİSAYAR DESTEKLİ NÜMERİK ANALİZ  3+0 7,5 Zorunlu
- Elektrik Elektronik Mühendisliği Seçmeli-2 3+0 7,5 Seçmeli
- Elektrik Elektronik Mühendisliği Seçmeli-2 3+0 7,5 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Elektrik Elektronik Mühendisliği Seçmeli-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ELK 500 YÜKSEK LİSANS TEZİ 0+0 20 Zorunlu
ELK 700 UZMANLIK ALAN DERSİ 6+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ELK 500 YÜKSEK LİSANS TEZİ 0+0 20 Zorunlu
ELK 700 UZMANLIK ALAN DERSİ 6+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
BİLGİSAYAR DESTEKLİ NÜMERİK ANALİZ Z***********
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİKZ           
DOĞRUSAL SİSTEM KURAMIZ*****      
LİSANSÜSTÜ DANIŞMANLIKZ           
UZMANLIK ALAN DERSİZ*********  
YÜKSEK LİSANS SEMİNERİZ * * ***   
YÜKSEK LİSANS TEZİZ*********  
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ADIM KIRILMA İNDİSLİ OPTİK DALGA KILAVUZLARINDA TASARIM PARAMETRELERİS           
ADIM KIRILMA İNDİSLİ OPTİK DALGA KLAVUZU TASARIMIS           
AKIM MODLU ANALOG TÜMDEVRELER -1S           
AKIM MODLU ANALOG TÜMDEVRELER IIS           
AKIM-MODLU ANALOG DEVRE TASARIMIS****** *  *
AKTİF DEVRE SENTEZİS           
ANALOG SÜZGEÇ TASARIMIS           
ARAŞTIRMA PROJESİS   *  **   
AYRIK ZAMANLI SİNYALLER VE SİSTEMLERS********   
BİLGİSAYAR AĞLARIS***********
BİLGİSAYAR DESTEKLİ NÜMERİK ANALİZS           
BİLGİSAYAR DESTEKLİ NÜMERİK ANALİZ S***********
BİLGİSAYAR İŞLETİM SİSTEMLERİ VE UNIXS           
BİLGİSAYAR İŞLETİM SİSTEMLERİ VE UNİXS***********
BİLGİSAYAR KONTROL SİSTEMLERİNİN GÜVENİRLİLİĞİ VE ARIZA KAL.S           
BULANIK MANTIK VE MODELLEMES***********
ÇOK-BOYUTLU SAYISAL İŞARET İŞLEMES****** *   
DC-DC DÖNÜŞTÜRÜCÜLERİN ANALİZİS           
DEMİRYOLU SİNYALİZASYON SİSTEMLERİ VE EMNİYETİS           
DİJİTAL KONTROLS*****      
DOĞRU AKIM ENERJİ SİSTEMLERİS           
DOĞRUSAL SİSTEM KURAMIS*****      
DÖNEM PROJESİS           
DÜŞÜK GERİLİMLİ/GÜÇLÜ ANALOG TÜMDEVRE TASAS           
DÜŞÜK GERİLİMLİ/GÜÇLÜ ANALOG TÜMDEVRE TASARIMIS****** *  *
ELEKTRİK MAKİNALARI DİZAYNIS******  ***
ELEKTRİK MAKİNALARININ DENETİMİS****** *   
ELEKTRİK SİSTEMLERİNDE GÜÇ KALİTESİS           
ELEKTRİK ŞEBEKE VE TESİSLERİS           
ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNDE ÖZEL KONULARS           
ELEKTROMANYETİK UYUMLULUKS           
ELEKTROMANYETİKTE SAYISAL YÖNTEMLERS           
ENERJİ ÜRETİM SİSTEMLERİS***********
ENTEGRE DEVRE TEST VE İÇ BAĞLANTI (İNTERKONNECT) PROBLEMLERİ VE MİNYATURİZASYONS******     
ENTEGRE DEVRE TEST VE İÇ BAĞLANTI PROBLEMLERİ VE MİNYATURİZASYONS           
ESNEK İŞLEMSEL ZEKAS*****      
FOTONİK-IS           
FOTONİK-IIS           
FOTOVOLTAİK MALZEMELER VE DEVRELERS           
FOTOVOLTAİK SİSTEMLERİN TASARLANMASIS           
GENELLEŞTİRİLMİŞ ELEKTRİK MAKİNALARI TEORİSİS******  ***
GÜÇ KAYNAKLARIS****** *   
GÜÇ SİSTEMLERİNDE KORUMAS           
GÜÇ SİSTEMLERİNİN ANALİZİ VE MODELLENMESİS           
GÜÇ SİSTEMLERİNİN DİNAMİĞİ VE KONTROLUS****** * * 
GÜNEŞ PİLİ ÜRETİM TEKNOLOJİLERİS           
IŞIK TEKNOLOJİSİS           
İKİ-BOYUTLU GÖRÜNTÜ İŞLEME VE UYGULAMALARIS****** *   
İLERİ AKTİF DEVRE TASARIMIS****** *  *
İLERİ BULANIK SİSTEMLERS***********
İLERİ CMOS VLSI TASARIMIS****** *  *
İLERİ DEVRELER VE SİSTEMLERİS           
İLERİ GÜÇ ELEKTRONİĞİS****** *   
İLERİ MİKRODALGA TEKNİĞİS***********
İLERİ MİKRODENETLETİCİ SİSTEMLERS***********
İLERİ MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİS***********
İLERİ YARIİLETKEN GÜÇ DÖNÜŞTÜRÜCÜLERS           
İNDÜKSİYON ISITMA SİSTEMLERİS****** *   
İSTATİKSEL İŞARET İŞLEMES           
İSTATİSTİKSEL SAYISAL İŞARET İŞLEME VE MODELLEME - IS********   
İSTATİSTİKSEL SAYISAL İŞARET İŞLEME VE MODELLEME-IIS********   
İZGE KESTİRİMİS           
JAVA PROGRAMLAMA DİLİ VE UYGULAMALARIS           
KABLOSUZ SENSÖR AĞLARI VE UYGULAMALARIS***********
KOMPLEKS DEĞİŞKENLİ FONKSİYONLAR TEORİSİS***********
LABVIEW GRAFİKSEL PROGRAMLAMA DİLİ IS***********
LABVIEW GRAFİKSEL PROGRAMLAMA DİLİ IIS***********
LABVİEW GRAFİKSEL PROGRAMLAMA DİLİS***********
LAZER ELEKTRONİĞİS***********
LAZER ELEKTRONİĞİ IS           
LAZER ELEKTRONİĞİ IIS           
LİNEER DAVRANIŞLI NONLİNEER DEVRELERS********   
LİNEER DEVRELER TEORİSİS********   
LİNEER OLMAYAN DİNAMİKLER VE KAOSS*****      
LİNEER OLMAYAN KONTROLS*****      
LİNEER VE NONLİNEER OPTİKS***********
MAKİNE ÖĞRENMESİS*****      
MANYETİKTE BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM  IS******  ***
MANYETİKTE BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM  IIS******  ***
MİKRODALGA DEVRELERDE BULANIK MANTIK UYGULAMALARIS           
MİKRODALGA DEVRELERİS***********
MİKRODALGA FİLTRE TASARIMIS***********
MİKROELEKTROMEKANİK SİSTEMLERE GİRİŞS           
OPTİK DALGA KILAVUZLARIS***********
OPTİK FİBER HABERLEŞME SİSTEMLERİS***********
OPTİMAL KONTROLS*****      
OPTİMİZASYON TEKNİKLERİS*****      
ÖRÜNTÜ TANIMAS*****      
ÖZEL ELEKTRİK MOTORLARIS****** *   
PARALEL (ÇOK İŞL.VE ÇOK BİLGİSAYARLI) SİSTEMLERS           
PROGRAMLANABİLİR LOJİK ELEMANLAR – IS           
PROGRAMLANABİLİR LOJİK ELEMANLAR – IIS           
PROGRAMLANABİLİR LOJİK ELEMANLAR –IS***********
PROGRAMLANABİLİR LOJİK ELEMANLAR IIS***********
RASTGELE SÜREÇLERS           
RF VE MİKRODALGA TREKANSLARI İÇİN FİLTRE SENTEZİ VE TASARIMI YÖNTEMLERİS           
ROBOT KİNEMATİĞİS*****      
ROBOT MANİPULATÖRLERİN KONTROLÜS           
SAYISAL İŞARET İŞLEYİCİLER VE KONTROL UYGULAMALARIS***********
SİSTEM TANIMAS*****      
SÜREKLİ ZAMANLI SİNYALLER VE SİSTEMLERS           
TRANSLİNEER DEVRELERS           
UYARLAMALI İŞARET İŞLEMES           
UYARLAMALI İŞARET İŞLEME IS****** *   
UYARLAMALI İŞARET İŞLEME-IIS****** *   
UYARLAMALI KONTROL SİSTEMLERİS*****      
UYGULAMALI İLERİ GÜÇ ELEKTRONİĞİS***********
YAKIT PİLİ SİSTEMLERİS           
YAPAY SİNİR AĞLARIS*****      
YARIİLETKEN ELEMANLARIN BİLGİSAYAR BENZETİMİS***********
YARIİLETKENLER FİZİĞİ VE YARIİLETKEN ELEMANLARS***********
YENİ TİP GÜÇ KAYNAKLARI VE UYGULAMASIS****** *   
YÜKSEK GÜÇ YOĞUNLUKLU ANAHTARLAMALI GÜÇ KAYNAKLARININ TASARIMIS           
YÜKSEK LİSANS SEMİNERİS           
YÜKSEK YOĞUNLUKLU ENTEGRE DEVRELERİN VHDL DİLİYLE TANIMLANMASIS***********
YÜKSEK YOĞUNLUKLU ENTEGRE DİZAYNIS****** *  *
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi