3423 EL REHABİLİTASYONU

GENEL BİLGİLER
Bu program, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından 2547 sayılı Kanun'un 2880 sayılı Kanun'la değişiklik 7/d-2 maddesi uyarınca 18.02.2015 tarihinde Pamukkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesine bağlı İş ve Uğraşı Tedavisi Ana Bilim Dalı içinde devam etmektedir.

Amaçlar
El Rehabilitasyonu Yüksek Lisans programının amacı toplumun yaşam kalitesini ve sosyal katılım düzeyini artırmaya yönelik tüm uygulamalarda görev alabilen, her türlü sağlık, hastalık, özür ve engel durumlarında kanıta dayalı yöntemleri uygulayabilen, bilimsel araştırmalar yaparak rehabilitasyon biliminin el rehabilitasyonu alanında gelişmelere katkı sağlayabilen akademik çalışma ortamlarında çalışabilen el terapistlerini yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
ALES; ÜDS/KPDS; Mezuniyet notu

Mezuniyet Koşulları
Öğrenciler mezun olabilmek için 4 üzerinden minimum 3 not ortalamasıyla gerekli kredi yükünü (24 kredi) tamamlamalı, bir seminer sunmalı, başarılı bir tez hazırlamalı ve savunmalıdırlar.

İstihdam Olanakları
Öğrenciler mezuniyet sonrası devlet hastaneleri, üniversite hastaneleri ve özel rehabilitasyon merkezlerinde çalışabilirler, farklı araştırma ve projeler üzerinde çalışabilirler, doktora eğitimine devam edebilirler.

Kazanılan Derece
Programi tüm gereksinimlerini yerine getirerek basari ile tamamlayan mezunlar "El Rehabilitasyonu alaninda Yüksek Lisans Diplomasi" derecesi alirlar.

Derecenin Seviyesi
Yüksek Lisans

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki örgün öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulunun belirlemiş olduğu YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK kapsamında gerçekleştirilmektedir.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrenciler mezun olabilmek için 4 üzerinden minimum 3 not ortalamasıyla gerekli kredi yükünü (24 kredi) tamamlamalı, bir seminer sunmalı, başarılı bir tez hazırlamalı ve savunmalıdırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından yeterli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
ENSTİTÜ ANABİLİMDALI BAŞKANIProf. Dr. ALİ KİTİŞ+90 258 296 4270 alikitis@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Etik, deontolojik ve yasal sorumluluklarını yerine getirebilir.
2Hastaları el rehabilitasyonu yönünden değerlendirerek, uygun tedavi programını planlayıp, uygulayabilir.
3El Rehabilitasyonunda kanıta dayalı uygulamaları gerçekleştirebilir.
4El Rehabilitasyonu ile ilgili bilimsel araştırmaları planlayabilir, yürütebilir ve toplum yararına katkı sağlatıcı nitelikte raporlayabilir.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
Rol OynamaRol oynama, öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kişiliğe bürünerek ifade etmesini sağlayan bir öğrenme yoludur. Yöntemin başarıya ulaşması için öğrencinin yaratıcı düşünceyi kullanması gerekir. Öğrenci, gerçek rolünden ve duygularından arınarak kendini başka birinin yerine koyar. Böylece onların nasıl düşündüklerini, neler hissettiklerini ve nasıl davrandıklarını anlamaya çalışır. Bu teknikte dersin konusu ile ilgili bir sorun, durum, olay ya da fikir bir grup öğrenci tarafından diğer öğrencilerin önünde sergilenerek duruma çözüm üretilmeye çalışılır. Bazı kaynaklarda rol oynamanın, problem çözme süreci şeklinde olması gerektiği de ifade edilmektedir.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

Program Yeterlilik - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
    

Program Yeterlilik - Temel Alan Yeterlilik İlişkisi (Akademik)
PProgram yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

Program Yeterlilik - Temel Alan Yeterlilik İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ELR 501 EL REHABİLİTASYONUNDA KLİNİK ÇALIŞMA-I 2+6 8 Zorunlu
SBE 501 BİLİM ETİĞİ VE BİLİM TARİHİ 1+0 2 Zorunlu
ELR 517 ARAŞTIRMA METODOLOJİSİ 3+0 6 Zorunlu
- El Seçmeli-3 2+2 7 Seçmeli
- El Seçmeli-3 2+2 7 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : El Seçmeli-3
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ELR 503 EL REHABİLİTASYONUNA GİRİŞ 3+07Seçmeli
ELR 505 ÜST EKSTREMİTE ANATOMİSİ VE BİYOMEKANİĞİ 2+27Seçmeli
ELR 507 KLİNİK DEĞERLENDİRME 2+27Seçmeli
ELR 509 NÖROLOJİK BOZUKLUKLARDA EL 2+27Seçmeli
ELR 511 DOKU FİZYOLOJİSİ VE İYİLEŞMESİ 2+27Seçmeli
ELR 513 PERİFERİK SİNİR CERRAHİSİ 3+07Seçmeli
ELR 515 ÜST EKSTREMİTEDE ORTOPEDİK PROBLEMLER 3+07Seçmeli

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ELR 550 SEMİNER 0+2 2 Zorunlu
- El Seçmeli-2 3+2 7 Seçmeli
- El Seçmeli-2 3+2 7 Seçmeli
- El Seçmeli-4 2+6 8 Seçmeli
- El Seçmeli-5 3+0 6 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : El Seçmeli-2
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ELR 504 DUYU DEĞERLENDİRMESİ VE EĞİTİMİ 3+27Seçmeli
ELR 506 PSİKİYATRİK VE KOGNİTİF YAKLAŞIMLAR 3+27Seçmeli
ELR 508 TERAPATİK MODALİTELER 3+27Seçmeli
ELR 510 EL REHABİLİTASYONUNDA DEĞERLENDİRME 3+27Seçmeli
ELR 512 SİNİR CERRAHİSİ SONRASI REHABİLİTASYON 3+27Seçmeli
ELR 514 TENDON CERRAHİSİ SONRASI REHABİLİTASYON 3+27Seçmeli
ELR 516 SPLİNTLEME 3+27Seçmeli
ELR 518 EL REHABİLİTASYONUNDA ELEKTROFİZYOLOJİ 3+27Seçmeli
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : El Seçmeli-4
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ELR 502 EL REHABİLİTASYONUNDA KLİNİK ÇALIŞMA-II 2+68Seçmeli
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : El Seçmeli-5
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
HAS 509 HALK SAĞLIĞINDA BİYOİSTATİSTİK I 3+06Seçmeli

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ELR 700 UZMANLIK ALAN DERSİ 6+0 10 Zorunlu
ELR 500 YÜKSEK LİSANS TEZİ 0+0 20 Zorunlu
  Toplam 30  

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ELR 500 YÜKSEK LİSANS TEZİ 0+0 20 Zorunlu
ELR 700 UZMANLIK ALAN DERSİ 6+0 10 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04
ARAŞTIRMA METODOLOJİSİ Z****
BİLİM ETİĞİ VE BİLİM TARİHİZ****
EL REHABİLİTASYONUNDA KLİNİK ÇALIŞMA-I Z****
LİSANSÜSTÜ DANIŞMANLIKZ    
SEMİNERZ****
UZMANLIK ALAN DERSİZ****
YÜKSEK LİSANS TEZİZ****
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04
DOKU FİZYOLOJİSİ VE İYİLEŞMESİ S****
DUYU DEĞERLENDİRMESİ VE EĞİTİMİ S****
EL REHABİLİTASYONUNA GİRİŞS****
EL REHABİLİTASYONUNDA DEĞERLENDİRMES****
EL REHABİLİTASYONUNDA ELEKTROFİZYOLOJİS****
EL REHABİLİTASYONUNDA KLİNİK ÇALIŞMA-II S****
HALK SAĞLIĞINDA BİYOİSTATİSTİK IS****
KLİNİK DEĞERLENDİRME S****
NÖROLOJİK BOZUKLUKLARDA EL S****
PERİFERİK SİNİR CERRAHİSİ S****
PSİKİYATRİK VE KOGNİTİF YAKLAŞIMLAR S****
SİNİR CERRAHİSİ SONRASI REHABİLİTASYON S****
SPLİNTLEMES****
TENDON CERRAHİSİ SONRASI REHABİLİTASYON S****
TERAPATİK MODALİTELERS****
ÜST EKSTREMİTE ANATOMİSİ VE BİYOMEKANİĞİ S    
ÜST EKSTREMİTEDE ORTOPEDİK PROBLEMLER S****
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi
© 2019 PAU