199 MAKİNE VE İMALAT MÜHENDİSLİĞİ

GENEL BİLGİLER


Amaçlar


Kabul Koşulları
Öğrencilerin programa kayıt olabilmeleri için bir ortaöğretim diplomasına sahip olmaları, bir de yüksek öğretim kurumlarına yerleştirme sınavından ilgili puan türünde yeterli puan almış olmaları gerekir.

Mezuniyet Koşulları


İstihdam Olanakları


Kazanılan Derece


Derecenin Seviyesi


Önceki Eğitimlerin Tanınması


Dereceye Yönelik Kurallar


Üst Derece Programlarına Geçiş


Çalışma Şekli


Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. GÖKMEN ATLIHAN+90 258 296 4139 gatlihan@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDr. Öğr. Üyesi ÖNER ATALAY  oatalay@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. YAVUZ KAPLAN  ykaplan@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Öğrenciler, İmalat Mühendisliği ile ilgili Matematik ve Fen Bilimleri konularında yeterli bilgi birikimine ulaşırlar. Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri İmalat Mühendisliği problemlerinin çözümlerinde kullanabilme becerisini kazanırlar.
2Öğrenciler, Makine ve İmalat Mühendisliği problemlerini belirleme, tanımlama, analiz etme ve çözme becerisine sahip olurlar. Bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanırlar.
3Öğrenciler yeni makine ve üretim tekniklerini tasarlayıp üretebilirler; bu süreci ekonomi, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik ve sağlık sorunları gibi gerçekçi kısıtlamaları dikkate alarak belirli ihtiyaçları karşılayacak şekilde tasarlama becerisine sahip olurlar.
4Öğrenciler, sanayide kullanılan üretim tekniklerini bilirler. Makine ve İmalat Mühendisliğindeki uygulamalar için gerekli olan modern teknikler ile araçları seçme ve kullanma becerisi kazanırlar. Günümüz bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanma becerisine sahip olurlar.
5Öğrenciler, Makine ve İmalat Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanırlar.
6Öğrenciler, bilgiye erişebilmek için kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisini kazanırlar. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahip olurlar.
7Öğrenciler, bireysel ya da çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi kazanırlar. Karşılaşabilecek olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi, özgüveni ve başladığı bir işi tamamlamanın bilincini kazanırlar.
8Öğrenciler, Makine ve İmalat mühendisliği alanındaki yeni bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi edinirler.
9Öğrenciler sürekli öğrenmenin gerekliliğini ve bilgi paylaşımının önemini bilir, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci gelişir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanırlar.
10Öğrenciler, meslek yaşantısında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanırlar. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisini kazanırlar.
11Öğrenciler; iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilinç düzeyi ve bilgi birikimini kazanırlar.
12Öğrenciler, alanında her türlü proje geliştirebilme, uygulama ve sunabilme bilgi ve becerisi; sorumluluğu altında çalışanları projeye dahil etme bilinci; meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi kazanırlar.
13Öğrenciler, Makine ve İmalat Mühendisliğinde en yeni teknolojileri kullanabilme, uygulayabilme ve geliştirebilme becerisi kazanırlar.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Benzetişim (Simülasyon)Gerçekte tehlikeli, erişilmesi zor ve pahalı olan durumları, gerçeğine çok benzeyen modeli üzerinde çalışarak öğrenmeyi ifade eder. Örneğin uçak pilotları ve astronotlar uçaklara ve uzay araçlarına binmeden önce, gerçeğine çok benzeyen sanal ortamlarda uygulama yaparlar. Piyasada kimya deneylerini içeren ve gerçeğine çok benzeyen Kimya Laboratuarı yazılımları mevcuttur. Diğer alanlarda da uygulanması olanaklıdır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 06
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 07
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MAIM 103 TEKNİK RESİM-I 2+2 4 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
ING 101 İNGİLİZCE - I 4+0 2,5 Zorunlu
MAT 113 GENEL MATEMATİK - I 4+0 4 Zorunlu
FIZ 111 GENEL FİZİK - I 3+0 4 Zorunlu
KIM 115 GENEL KİMYA 3+0 3 Zorunlu
MAIM 121 MAKİNE VE İMALAT MÜH. GİRİŞ 3+2 5 Zorunlu
MAIM 107 BILGISAYAR PROGRAMLAMAYA GIRIŞ 2+1 4 Zorunlu
IENG 487 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - I 2+0 2 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Seçmeli-1 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MAIM 104 BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM 2+1 3 Zorunlu
MAIM 106 TEKNİK RESİM-II 2+2 4 Zorunlu
MAIM 108 BİLGİSAYAR DESTEKLİ İMALAT - I 3+2 5 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
ING 102 İNGİLİZCE - II 4+0 2,5 Zorunlu
FIZ 112 GENEL FİZİK - II 3+0 4 Zorunlu
MAT 114 GENEL MATEMATİK - II 4+0 4 Zorunlu
MAIM 116 STATİK 4+0 4 Zorunlu
OTOM 202 MESLEKİ YABANCI DİL 2+0 2 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Seçmeli-2 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MAIM 201 MUKAVEMET-1 3+0 4 Zorunlu
MAIM 203 BİLGİSAYAR DESTEKLİ İMALAT - II 2+2 3,5 Zorunlu
MAIM 205 TEMEL KALIPÇILIK TEKNOLOJİLERİ 3+0 2,5 Zorunlu
MAIM 207 DÖKÜM TEKNOLOJİSİ 3+0 2,5 Zorunlu
MAIM 209 DİNAMİK 3+0 4 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
MAT 219 DİFERANSİYEL DENKLEMLER 2+2 4 Zorunlu
MBM 201 MALZEME BİLİMİ 1 3+0 4 Zorunlu
CENG 109 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA 2+2 4 Zorunlu
  Toplam 30  

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MAIM 202 MUKAVEMET-II 3+0 4 Zorunlu
MAIM 206 ÜRETİM PLANLAMA 3+0 4 Zorunlu
MAIM 208 MEKANİK ÖLÇME 1+1 2,5 Zorunlu
MAT 220 UYGULAMALI MATEMATİK 2+2 4 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
MBM 202 MALZEME BİLİMİ 2 3+0 4 Zorunlu
OTOM 295 TERMODİNAMİK 3+0 4 Zorunlu
MAIM 210 KAYNAK TEKNOLOJİLERİ 3+3 6 Zorunlu
  Toplam 30  

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MAIM 301 MAKİNE ELEMANLARI - I 3+0 4 Zorunlu
MAIM 303 PLASTİK ŞEKİL VERME TEKNOLOJİSİ 3+0 4 Zorunlu
MAIM 305 İMALAT MÜHENİSLİĞİNDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI 3+0 5 Zorunlu
MAIM 307 SONLU ELEMANLAR METODU 2+0 2 Zorunlu
OTOM 338 AKIŞKANLAR MEKANİĞİ 3+0 3 Zorunlu
- Secmeli Ders Grubu-1 3+0 4 Seçmeli
- Secmeli Ders Grubu-1 3+0 4 Seçmeli
- Secmeli Ders Grubu-1 3+0 4 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Secmeli Ders Grubu-1

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MAIM 302 MAKİNE ELEMANLARI - II 3+0 4 Zorunlu
MAIM 304 MAKİNE TASARIMI 3+0 4 Zorunlu
OTOM 348 ISI TRANSFERİ 3+0 3 Zorunlu
MAIM 309 MEKANİZMA TEKNİĞİ 3+0 3 Zorunlu
IENG 488 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - II 2+0 2 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
- Secmeli Ders Grubu-2 3+0 4 Seçmeli
- Secmeli Ders Grubu-2 3+0 4 Seçmeli
- Secmeli Ders Grubu-2 3+0 4 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Secmeli Ders Grubu-2

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MAIM 114 TEMEL İŞLEMLER STAJI 0+0 2 Zorunlu
MAIM 214 KAYNAK - DÖKÜM STAJI 0+0 2 Zorunlu
MAIM 314 YÖNETİM ORGANİZASYON STAJI 0+0 2 Zorunlu
ISME 400 İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM 5+35 24 Zorunlu
  Toplam 30  

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MAIM 402 MEZUNİYET TEZİ 1+1 2 Zorunlu
MAIM 404 MODERN İMALAT TEKNOLOJİLERİ 2+0 2 Zorunlu
MAIM 406 ELEKTRİK MAKİNELERİ 2+0 2 Zorunlu
- Secmeli Ders Grubu-3 3+0 4 Seçmeli
- Secmeli Ders Grubu-3 3+0 4 Seçmeli
- Secmeli Ders Grubu-3 3+0 4 Seçmeli
- Bölüm Dışı Teknik Secmeli Ders Grubu 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Teknik Secmeli Ders Grubu 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Sosyal Secmeli Ders Grubu 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Sosyal Secmeli Ders Grubu 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Sosyal Secmeli Ders Grubu
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Teknik Secmeli Ders Grubu
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Secmeli Ders Grubu-3


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
AKIŞKANLAR MEKANİĞİZ********* ** 
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ             
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ             
BILGISAYAR PROGRAMLAMAYA GIRIŞZ             
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM Z*************
BİLGİSAYAR DESTEKLİ İMALAT - IZ*************
BİLGİSAYAR DESTEKLİ İMALAT - IIZ*************
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAZ*************
DİFERANSİYEL DENKLEMLERZ*************
DİNAMİKZ*************
DÖKÜM TEKNOLOJİSİZ*************
ELEKTRİK MAKİNELERİZ*************
GENEL FİZİK - IZ*************
GENEL FİZİK - IIZ*************
GENEL KİMYAZ*************
GENEL MATEMATİK - IZ*************
GENEL MATEMATİK - IIZ*************
ISI TRANSFERİZ*************
İMALAT MÜHENİSLİĞİNDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARIZ ************
İNGİLİZCE - IZ             
İNGİLİZCE - IIZ             
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IZ             
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IIZ             
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİMZ             
KARİYER PLANLAMAZ             
KAYNAK - DÖKÜM STAJIZ*************
KAYNAK TEKNOLOJİLERİ Z             
MAKİNE ELEMANLARI - IZ*************
MAKİNE ELEMANLARI - IIZ*************
MAKİNE TASARIMI Z*************
MAKİNE VE İMALAT MÜH. GİRİŞZ             
MALZEME BİLİMİ 1Z*************
MALZEME BİLİMİ 2Z*************
MEKANİK ÖLÇMEZ*************
MEKANİZMA TEKNİĞİZ*************
MESLEKİ YABANCI DİLZ             
MEZUNİYET TEZİZ*************
MODERN İMALAT TEKNOLOJİLERİZ*************
MUKAVEMET-1Z*************
MUKAVEMET-IIZ*************
PLASTİK ŞEKİL VERME TEKNOLOJİSİZ*************
SONLU ELEMANLAR METODUZ*************
STATİKZ             
TEKNİK RESİM-IZ*************
TEKNİK RESİM-IIZ*************
TEMEL İŞLEMLER STAJIZ******* *****
TEMEL KALIPÇILIK TEKNOLOJİLERİZ*************
TERMODİNAMİKZ*************
TÜRK DİLİ - IZ             
TÜRK DİLİ - IIZ             
UYGULAMALI MATEMATİKZ*************
ÜRETİM PLANLAMAZ*************
YÖNETİM ORGANİZASYON STAJIZ*************
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
BEDEN EĞİTİMİ - IS*************
BEDEN EĞİTİMİ - IIS*************
BİLİM TARİHİS*************
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİS*************
BİYOPOLİMERLERS             
EKLEMELİ İMALAT TEKNOLOJİLERİS             
ENDÜSTRİYEL ISIL İŞLEM TEKNİKLERİS             
ENERJİ KULLANIMINDA VERİMLİLİKS*************
ENERJİ VE ÇEVRES*************
ESNEK ÜRETİM SİSTEMLERİS*************
ETKİLİ İLETİŞİMS*************
FOTOGRAFÇILIKS*************
GİRİŞİMCİLİKS*************
GÜNCEL OLAYLAR SOSYOLOJİSİS             
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMAS*************
HİDROLİK MAKİNALARS             
HİDROLİK PNÖMATİKS*************
ISIL SİSTEM TASARIMIS             
İLERİ MUKAVEMETS*************
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİS*************
İŞ HUKUKUS*************
İŞLETME ORGANİZASYONUS*************
KAYNAK METALURJİSİS             
KAYNAK TEKNİĞİS ************
KESİCİ TAKIMLAR TEKNOLOJİSİS*************
KIRILMA MEKANİĞİNE GİRİŞS*************
KİTLE İMHA SİLAHLARINDA TEŞHİS VE SAVUNMAS             
MEKANİK TİTREŞİMLERS*************
METAL MATRİSLİ KOMPOZİTLERS*************
MODELLEME VE SİMÜLASYON S*************
MOTORLU TAŞITLARS*************
MÜHENDİSLİK ETİĞİS*************
MÜZİK - IS             
MÜZİK - IIS             
NANOMALZEMELERS*************
NANOTEKNOLOJİ - IS ** **       
NANOTEKNOLOJİ-IIS****         
PAZARLAMA İLKELERİS*************
PLANLAMA VE PROJE YÖNETİMİS*************
PROJE HAZIRLAMA TEKNİKLERİS ************
RESİM - IS             
RESİM - IIS             
ROBOTİK UYGULAMALAR VE KODLAMAS             
SANAT TARİHİNE GİRİŞ - IS             
SÜRDÜRÜLEBİLİR MALZEMELER VE TEKNOLOJİLER S             
TAŞIT VE PERFORMANSS*************
TEKNOLOJİ TARİHİS*************
TEMEL MUHASEBES*************
TİTREŞİM MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞS*************
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIS             
TOZ METALURJİSİS*************
TRİBOLOJİS*************
WEB TEKNOLOJİLERİS*************
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi