175 METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ

GENEL BİLGİLER
Metalurji ve Malzeme mühendisliği, polimerler, seramikler, yarı iletkenler ve metaller gibi metalik olmayan malzemelere kadar uzanan geniş spektrumlu malzemelerin üretilmesi, yeni ürünlerin ve fabrikasyon tekniklerinin geliştirilmesi ve farklı özellikler kazanması olarak multidisipliner bir alandır. Her türlü malzemenin fiziksel, kimyasal ve mekanik özellikleri hakkında kapsamlı bilgiye sahip olan malzeme mühendisi, atomik veya makro yapı değişiklikleri yaparak malzeme özelliklerini daha da değiştirir.

Amaçlar
Malzeme alanında bölge ve ülke sanayisinin beklentilerini karşılayacak, bilimsel araştırma ve uygulama yönü güçlü bilim insanı ve mühendisler yetiştirmek.


Kabul Koşulları
Üniversite Sınavında MF-4 Puanı, İlgili Önlisans Programlarından DGS İle Geçiş, Merkezi Yatay Geçiş, Yatay Geçiş.

Mezuniyet Koşulları
240 AKTS'yi tamamlamak, 48 işgünü stajını başarılı bir şekilde yerine getirmek, bir dönem işyeri eğitimini başarıyla tamamlamak.

İstihdam Olanakları
Üniversiteler, araştırma ve geliştirme enstitüleri, Demir-Çelik Endüstrisi, Kompozit Malzeme Endüstrisi, Seramik ve Cam Endüstirisi, Nanoteknoloji alanlarını içeren tüm alanlar

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Metalurji ve Malzeme Mühendisliği alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
240 AKTS'yi tamamlamak, 48 işgünü stajını başarılı bir şekilde yerine getirmek, bir dönem işyeri eğitimini başarıyla tamamlamak.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. ÖMER ALTAN DOMBAYCI+90 258 296 4108 adombayci@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. ŞENGÜL GÜVEN  sgacar@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDr. Öğr. Üyesi SİDEM KANER  skaner@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Matematik, Fen Bilimleri ve Mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi
2 Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
3Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi
5Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi
7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi
8Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi
9 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci
10Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci
12Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi
13Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi
14Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dahil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi,
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Anlam Çözümleme TablolarıAnlam çözümleme tablosu öğrencilerin aktif olarak derse katılmalarını sağlayan bir yöntemdir. Öğrenciler, iki boyutlu bir tablo üzerinde çalışarak öğrenirler. Örneğin, tablonun bir boyutunda hayvanlar diğer boyutunda da besinler yer alıyorsa, öğrenciler hayvanların besin maddelerini (kesişim noktalarında) işaretleyerek öğrenme fırsatı elde ederler.
Programlı ÖğretimTemelinde öğretimin bireyselleştirilmesi yatar. Programlı öğretim Skinner’in pekiştirme ile ilgili ilkelerinden hareketle ortaya çıkmış olan bireysel bir öğretim tekniğidir. Dayandığı temel ilkeler: küçük adımlar ilkesi, etkin katılım ilkesi, başarı ilkesi, anında düzeltme ilkesi, kademeli ilerleme ilkesi, bireysel hız ilkesi.
Görüş GeliştirmeBu teknik tüm öğrencilerin küçük gruplarla değil, sınıfça katıldıkları bir çalışmadır. Çelişkili, karşıt görüş içeren konular üzerinde gerçekleşen ve eğitsel düşünmeyi, başka görüşlere saygı duymayı öğretmek ve öğrencilerde görüş geliştirmek amacıyla kullanılan bir tartışma tekniğidir. Belirgin çelişkiler ve kutuplaşmış tutumlar içeren konular seçilir. “Kesinlikle Katılıyorum”, “Katılıyorum”, “Kararsızım”, “Katılmıyorum”, “Kesinlikle Katılmıyorum” ifadelerinin yazılı olduğu köşeler oluşturulur ve öğrencilerin savunduğu köşeye geçmeleri istenir. Tartışma sonunda kazanan ya da kaybeden grup yoktur. Gruplar, kişiler başta savundukları görüşü terk edip başka bir görüşe, hatta karşı çıktığı görüşe katılabilir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 06
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 07
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
KIM 111 GENEL KİMYA - I 3+0 3 Zorunlu
FIZ 111 GENEL FİZİK - I 3+0 4 Zorunlu
MTMM 101 METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ 4+0 6 Zorunlu
MTMM 103 TEKNİK RESİM 2+2 5 Zorunlu
MTMM 105 TEMEL ÜRETİM SÜREÇLERİ 3+0 4 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
ING 101 İNGİLİZCE - I 4+0 2,5 Zorunlu
MAT 113 GENEL MATEMATİK - I 4+0 4 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Seçmeli-1 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
MAT 114 GENEL MATEMATİK - II 4+0 4 Zorunlu
KIM 112 GENEL KİMYA - II 3+0 3 Zorunlu
FIZ 112 GENEL FİZİK - II 3+0 4 Zorunlu
MTMM 102 MÜHENDİSLİK MEKANİĞİ 3+0 5 Zorunlu
MTMM 104 BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİM 2+2 5 Zorunlu
MTMM 106 MALZEME İŞLEM LABARATUVARI 2+2 5 Zorunlu
ING 102 İNGİLİZCE - II 4+0 2,5 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Seçmeli-2 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MTMM 221 METALURJİ TERMODİNAMİİĞİ I 3+0 4 Zorunlu
MTMM 223 MALZEME BİLGİSİ-1 3+0 4 Zorunlu
MTMM 225 MALZEMELERİN MEKANİK DAVRANIŞLARI 3+0 4 Zorunlu
MTMM 229 MALZEME ÜRETİM SÜREÇLERİ 3+0 5 Zorunlu
MTMM 231 MALZEME MUAYENE LABORATUVARI 1+2 4,5 Zorunlu
MAT 219 DİFERANSİYEL DENKLEMLER 2+2 4 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
IENG 487 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - I 2+0 3 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - I

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MTMM 222 METALURJİ TERMODİNAMİİĞİ II 3+0 4 Zorunlu
MTMM 224 MALZEME BİLGİSİ - II 3+0 4 Zorunlu
MTMM 226 MALZEME KARAKTERİZASYONU 3+0 4 Zorunlu
MTMM 232 METALOGRAFİ LABORATUVARI 1+2 4 Zorunlu
MTMM 234 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ 2+0 3 Zorunlu
MAT 220 UYGULAMALI MATEMATİK 2+2 4 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 2,5 Zorunlu
IENG 488 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - II 2+0 3 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - II

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MTMM 309 EKSTRAKTİF METALURJİ 3+0 3 Zorunlu
MTMM 301 TAŞINIM MEKANİZMALARI 3+0 4 Zorunlu
MTMM 305 KATILAŞMA PRENSİPLERİ 3+0 3 Zorunlu
MTMM 307 DÖKÜM TEKNOLOJİLERİ LABORATUVARI 1+2 4 Zorunlu
MTMM 311 FAZ DİYAGRAMLARI 3+0 4 Zorunlu
- Seçmeli-1 3+1 4 Seçmeli
- Seçmeli-1 3+1 4 Seçmeli
- Seçmeli-1 3+1 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - III 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-1
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MTMM 304 MALZEME SEÇİMİ 3+0 4 Zorunlu
MTMM 306 KİMYASAL METALURJİ 3+0 3 Zorunlu
MTMM 308 PLASTİK ŞEKİL VERME TEKNOLOJİSİ 3+0 3 Zorunlu
MTMM 310 ISI TRANSFERİ 3+0 4 Zorunlu
MTMM 300 MALZEME ÜRETİM LABORATUVARI 1+2 4 Zorunlu
- Seçmeli-2 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli-2 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli-2 3+0 4 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-2
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MTMM 403 ÜRETIM VE PROSES STAJI 0+5 5 Zorunlu
MTMM 405 MALZEME STAJI 0+5 5 Zorunlu
ISME 400 İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM 5+35 20 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Formasyon - V 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - V

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MTMM 402 MEZUNİYET TEZİ 1+1 2 Zorunlu
MTMM 404 ISIL İŞLEM LABORATUVARI 1+2 4 Zorunlu
- Seçmeli-3 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli-3 3+0 4 Seçmeli
- Seçmeli-3 3+0 4 Seçmeli
- Bölüm Dışı Sosyal Seçmeli 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Sosyal Seçmeli 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Teknik Seçmeli 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Teknik Seçmeli 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - VI 1+8 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Sosyal Seçmeli
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Teknik Seçmeli
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-3
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - VI


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ              
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ              
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİMZ**************
DİFERANSİYEL DENKLEMLERZ**************
DÖKÜM TEKNOLOJİLERİ LABORATUVARIZ*** **** * ***
EKSTRAKTİF METALURJİZ**************
FAZ DİYAGRAMLARIZ              
GENEL FİZİK - IZ *** **** *
GENEL FİZİK - IIZ*** * **
GENEL KİMYA - IZ******* *** **
GENEL KİMYA - IIZ********  ****
GENEL MATEMATİK - IZ *** * *
GENEL MATEMATİK - IIZ *** * * **
ISI TRANSFERİZ** ********* *
ISIL İŞLEM LABORATUVARIZ**************
İNGİLİZCE - IZ              
İNGİLİZCE - IIZ              
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IZ              
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IIZ              
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİMZ              
KARİYER PLANLAMAZ              
KATILAŞMA PRENSİPLERİZ*** ** *** **
KİMYASAL METALURJİZ*********** **
MALZEME BİLGİSİ - IIZ**************
MALZEME BİLGİSİ-1Z**************
MALZEME İŞLEM LABARATUVARIZ*** ***** *
MALZEME KARAKTERİZASYONUZ**************
MALZEME MUAYENE LABORATUVARIZ**************
MALZEME SEÇİMİZ**************
MALZEME STAJIZ**************
MALZEME ÜRETİM LABORATUVARIZ              
MALZEME ÜRETİM SÜREÇLERİZ**************
MALZEMELERİN MEKANİK DAVRANIŞLARIZ**************
METALOGRAFİ LABORATUVARIZ**************
METALURJİ TERMODİNAMİİĞİ IZ**************
METALURJİ TERMODİNAMİİĞİ IIZ**************
METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞZ*********** *
MEZUNİYET TEZİZ**************
MÜHENDİSLİK MEKANİĞİZ**************
PLASTİK ŞEKİL VERME TEKNOLOJİSİZ******* **** *
TAŞINIM MEKANİZMALARIZ**** ** ** *
TEKNİK RESİMZ**************
TEMEL ÜRETİM SÜREÇLERİZ**************
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİZ**************
TÜRK DİLİ - IZ              
TÜRK DİLİ - IIZ              
UYGULAMALI MATEMATİKZ**************
ÜRETIM VE PROSES STAJIZ**************
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
AKADEMİK TÜRKÇES              
ARKEOMETALURJIS              
BAKIM TEKNOLOJİSİS              
BEDEN EĞİTİMİ - IS              
BEDEN EĞİTİMİ - IIS              
BILGISAYAR DESTEKLI ÜRETIM S**************
BILIMSEL ARAŞTIRMA TEKNIKLERIS**************
BIYOMALZEME TEKNOLOJISIS***** ****** *
BİLİM TARİHİS              
BİYOAKIŞKAN MEKANİĞİS              
BİYOPOLİMERLERS              
BOR TEKNOLOJISIS**************
CAM BİLİMİ VE TEKNOLOJİSİS**************
ÇEVRE KİMYASIS**************
DEMİR DIŞI METAL MALZEMELERS********* ****
DEMİR ESASLI METAL MALZEMELERS**************
DÖKÜM TEKNOLOJİLERİS**************
EĞİTİM PSİKOLOJİSİS              
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES              
EĞİTİME GİRİŞS              
ELEKTRİKSEL MALZEME TEKNOLOJİLERİS**************
ENDÜSTRIYEL HIZLI PROTOTIPLEME TEKNIKLERIS**************
ENDÜSTRİYEL MAKİNE TASARIM TEKNİKLERİS**************
ENERJİ KULLANIMINDA VERİMLİLİKS              
ENERJİ VE ÇEVRES              
ENERJİ VE KÜTLE DENKLİĞİS *** ** * ****
ETKİLİ İLETİŞİMS              
FABRİKA ORGANİZASYONUS              
FAZ DÖNÜŞÜMLERİS              
FOTOGRAFÇILIKS              
GİRİŞİMCİLİKS**************
GÜNCEL OLAYLAR SOSYOLOJİSİS              
GÜVENİLİRLİKS**************
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMAS              
HAVACILIK MALZEMELERIS**************
HAYATIMIZDA KİMYAS**************
İLERİ TEKNOLOJİ SERAMİKLERİS *************
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİS              
İŞ HUKUKUS              
İŞLETME YÖNETİMİS              
KAYNAK TESTLERİS              
KİTLE İMHA SİLAHLARINDA TEŞHİS VE SAVUNMAS              
KOMPOZİT MALZEME ÜRETİM YÖNTEMLERİS              
KOMPOZİT MALZEMELERS**************
MALZEME HASAR ANALIZIS              
MALZEME KİMYASIS              
MALZEMELERDE YORULMAS              
MEKANİK TİTREŞİMLERS**************
MESLEKİ İNGİLİZCES**************
METAL KİMYASIS *************
METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİNDE PROJE YÖNETİMİS              
MODELLEME VE SİMÜLASYON S**************
MODERN FİNANSMAN YÖNTEMLERİS              
MOTORLU TAŞITLARS**************
MÜHENDİSLER İÇİN GENEL EKONOMİS              
MÜHENDİSLİK EKONOMİSİS**************
MÜHENDİSLİK ETİĞİS**************
MÜZİK - IS              
MÜZİK - IIS              
NANOMALZEMELERS              
NANOTEKNOLOJİS**************
NÜKLEER BİLİM VE MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞS              
NÜKLEER MALZEMELER VE NÜKLEER YAKIT METALÜRJİSİS              
OLASILIK VE İSTATİSTİKS**************
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİS              
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİS              
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIS              
ÖLÇME TEKNİĞİS***** **** *
ÖZEL ÇELİKLERS**************
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS              
PAZARLAMA İLKELERİS              
PLANLAMA VE PROJE YÖNETİMİS              
POLİMER MALZEME TEKNOLOJİSİS ***** *****
RADYASYON UYGULAMALARI VE NÜKLEER TEKNİKLERS              
REFRAKTER MALZEME TEKNOLOJİSİS**************
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMS              
RESİM - IS              
RESİM - IIS              
SANAT TARİHİNE GİRİŞ - IS              
SERAMİK MALZEME TEKNOLOJİSİS ***** *** *
SINIF YÖNETİMİS              
SONLU ELEMANLAR METODU UYGULAMALARIS**************
SÜPER ALAŞIMLARS**************
SÜRDÜRÜLEBİLİR MALZEMELER VE TEKNOLOJİLER S              
ŞEKİL BELLEKLİ MALZEMELERS              
TAHRİBATSIZ MALZEME MUAYENESİS******* ******
TALAŞLI ÜRETİM TEKNOLOJİLERİ S**************
TAŞIT VE PERFORMANSS              
TEKNOLOJİ TARİHİS              
TEMEL MUHASEBES              
TERMAL ANALİZS**************
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIS              
TOZ METALURJISIS**************
TRİBOLOJİS**************
TÜRKİYE EKONOMİSİ VE AVRUPA BİRLİĞİS              
ÜRETİM PLANLAMAS ******* *****
ÜRETİM PLANLAMASIS              
WEB TEKNOLOJİLERİS*** ***** ****
YENİLENEBİLİR ENERJİ SİSTEMLERİNDE MALZEME SEÇİMİS**************
YÜKSEK SICAKLIK MALZEMELERIS**************
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi