267 SPOR YÖNETİCİLİĞİ

GENEL BİLGİLER


Amaçlar


Kabul Koşulları
Adayların spor özgeçmiş katsayısı (SÖK) ve Yükseköğretime geçiş sınavı (YGS) puanlarından en yüksek puan türü dikkate alınarak SÖP hesaplanır. SÖP ve Ağırlıklı orta öğretim başarı puanı (AOBP)standart puana dönüştürülerek genel sıralama yapılır. Yöneticilik bölümü için puan sıralamasına göre kontenjan kadar yedek aday ilan edilir.

Mezuniyet Koşulları


İstihdam Olanakları


Kazanılan Derece


Derecenin Seviyesi


Önceki Eğitimlerin Tanınması


Dereceye Yönelik Kurallar


Üst Derece Programlarına Geçiş


Çalışma Şekli


Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. RIDVAN EKMEKÇİ  rekmekci@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. HAMZA KAYA BEŞLER  hbesler@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olma becerisi kazanır.
2İşletme, Ekonomi, Hukuk, Matematik ve Sosyal Bilimlerdeki spor ile ilgili diğer alanları Spor Yöneticiliği ile ilişkilendirir.
3Yöneticide bulunması gereken kavramsal becerilere sahip olur.
4Spor bilincine sahip topluma örnek lider bir birey olur.
5Spor Yöneticiliği alanındaki problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisini kazanır.
6Uluslar arası ve ulusal çerçevede spor yönetimi ile ilgili konularda değerlendirmeler yapar.
7Spor yöneticiliği ile ilgili çağdaş gelişmeleri takip eder.
8Spor organizasyonları ve spor tesislerinin işletme ve koordine etme becerilerine sahip olur.
9Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri Spor Yöneticiliği alanına uygular.
10Alana özgü bilimsel çalışmaları değerlendirir ve öneri getirir.
11Disiplinler arası takım çalışması yapar.
12Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık ve girişimcilik becerisi kazanır.
13Etkin iletişim kurabilme ve en az iki dilde yazılı ve sözlü olarak kendini ifade edebilme becerisi kazanır.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Öğrenme İstasyonlarıİstasyonlarda öğrenme, bütün sınıfın her aşamaya (her istasyona) katkı sağlaması yoluyla bir önceki grubun yaptıklarını ileri götürmeyi öğreten öğrenci merkezli bir yöntemdir. İstasyon yöntemi ile dersin işlendiği sınıflarda 3-5 kişilik gruplar oluşturulur. Her gruba bir istasyon şefi ya da gözlemci atanır. Oluşturulan gruplar istasyonlara dağılarak her gittikleri istasyonlarda belli bir süre kalarak görevlerini icra ederler. Bütün grupların, bütün istasyonlarda çalışmaları gerekmektedir. Bütün öğrencilerin görev almaları esastır. İstasyonlarda neden sonuç değişkenlerini yazma, slogan yazma, şiir yazma, hikâye yazma, afiş hazırlama gibi etkinlikler yapılabilir. Çalışmalar sonunda ürünler sergilenir. İstasyon yönteminde öğrencilerin grupla çalışmaları, onların sosyalleşmesine katkıda bulunmaktadır.
Anlam Çözümleme TablolarıAnlam çözümleme tablosu öğrencilerin aktif olarak derse katılmalarını sağlayan bir yöntemdir. Öğrenciler, iki boyutlu bir tablo üzerinde çalışarak öğrenirler. Örneğin, tablonun bir boyutunda hayvanlar diğer boyutunda da besinler yer alıyorsa, öğrenciler hayvanların besin maddelerini (kesişim noktalarında) işaretleyerek öğrenme fırsatı elde ederler.
Kavram KarikatürleriKavramlara ilişkin bilgilerin düşündürücü ve tartışmaya yol açacak şekilde karikatürize edilmesiyle, tartışma ve öğrenme fırsatı yaratmayı ifade eder. Genellikle kavram karikatürlerinde bilgilerin örtük verilmesi ve çelişkilerin sunulması, dikkat çeker ve düşünme fırsatı yaratır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Mikro ÖğretimBu yöntem öğretmen adaylarının sınıf içindeki üstleneceği rollerini ve sınıfta uygulayacağı davranışlarını tam olarak benimseyip bunları kazanmalarını sağlamayı amaçlasa da, farklı alanlarda yöntemin uygulanması olanaklıdır. Belli başlı becerilerin öğretiminde video ve ses kayıt cihazlarının sunduğu olanakları öğrenme ortamlarına taşımaya olanak sağlar. Öğrenci performansının kaydedilmesi ve elde edilen kaydın çözümlenerek hataların giderilmesi esasına dayanır.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
Benzetişim (Simülasyon)Gerçekte tehlikeli, erişilmesi zor ve pahalı olan durumları, gerçeğine çok benzeyen modeli üzerinde çalışarak öğrenmeyi ifade eder. Örneğin uçak pilotları ve astronotlar uçaklara ve uzay araçlarına binmeden önce, gerçeğine çok benzeyen sanal ortamlarda uygulama yaparlar. Piyasada kimya deneylerini içeren ve gerçeğine çok benzeyen Kimya Laboratuarı yazılımları mevcuttur. Diğer alanlarda da uygulanması olanaklıdır.
Rol OynamaRol oynama, öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kişiliğe bürünerek ifade etmesini sağlayan bir öğrenme yoludur. Yöntemin başarıya ulaşması için öğrencinin yaratıcı düşünceyi kullanması gerekir. Öğrenci, gerçek rolünden ve duygularından arınarak kendini başka birinin yerine koyar. Böylece onların nasıl düşündüklerini, neler hissettiklerini ve nasıl davrandıklarını anlamaya çalışır. Bu teknikte dersin konusu ile ilgili bir sorun, durum, olay ya da fikir bir grup öğrenci tarafından diğer öğrencilerin önünde sergilenerek duruma çözüm üretilmeye çalışılır. Bazı kaynaklarda rol oynamanın, problem çözme süreci şeklinde olması gerektiği de ifade edilmektedir.
DramaÖğrencilerin bir beceri ya da durumu sınıfın önünde canlandırarak öğrendikleri bir yöntemdir. Yaşayarak bilgi edinmenin yanı sıra, sözel ifade gücünün gelişmesi ve toplumsallaşmanın sağlanmasında da önemli yararı bulunmaktadır. Yaratıcı, üretken, yaratıcı kararlar alabilen, değişik olmaktan ve değişiklik yapmaktan korkmayan, dilini iyi kullanan, eleştirel düşünen bireyler yetiştirmeye olanak sağlar.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
Programlı ÖğretimTemelinde öğretimin bireyselleştirilmesi yatar. Programlı öğretim Skinner’in pekiştirme ile ilgili ilkelerinden hareketle ortaya çıkmış olan bireysel bir öğretim tekniğidir. Dayandığı temel ilkeler: küçük adımlar ilkesi, etkin katılım ilkesi, başarı ilkesi, anında düzeltme ilkesi, kademeli ilerleme ilkesi, bireysel hız ilkesi.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
PProgram yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BİLGİKuramsal Olgusal 04
BİLGİKuramsal Olgusal 05
BİLGİKuramsal Olgusal 06
BİLGİKuramsal Olgusal 07
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 07
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 08
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 09
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 10
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 11
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 08
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 06
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 07
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 08
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2,5 Zorunlu
SBY 101 HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI 2+0 3,5 Zorunlu
SBY 103 YÖNETİM BİLİMİ 3+0 4 Zorunlu
SBY 105 SPOR BİLİMLERİNİN TEMELLERİ 2+0 3,5 Zorunlu
SBY 107 İKTİSADA GİRİŞ 2+0 3,5 Zorunlu
SBY 109 YAŞAM BOYU SPOR 2+0 3,5 Zorunlu
SBT 113 YÜZME 1+2 3 Zorunlu
SBR 351 DRAMA 1+3 3 Zorunlu
- Yabancı Dil-I 4+0 3,5 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2,5 Zorunlu
SBY 102 KAMU YÖNETİMİ 2+0 4 Zorunlu
SBY 104 GENEL İŞLETME 2+0 4 Zorunlu
SBY 106 SPOR TARİHİ VE FELSEFESİ 2+0 3 Zorunlu
SBY 108 FİZİKSEL UYGUNLUK 1+2 3 Zorunlu
SBY 110 GENEL MUHASEBE 2+0 4 Zorunlu
SBT 110 BASKETBOL 1+2 3 Zorunlu
SBE 405 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 1+2 3 Zorunlu
- Yabancı Dil-II 4+0 3,5 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 201 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
SBY 201 KİŞİLER VE ÖRGÜTLER ARASI İLETİŞİM 2+0 4 Zorunlu
SBY 203 SPOR YÖNETİMİ 2+0 4,5 Zorunlu
SBT 221 VOLEYBOL 1+2 3 Zorunlu
SBY 205 YABANCI DİLDE OKUMA VE YAZMA BECERİSİ 2+0 3 Zorunlu
SBT 225 TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ 2+2 4 Zorunlu
- II. Yabancı Dil-1 2+0 3 Seçmeli
- Güz Seçmeli 3+0 3,5 Seçmeli
- Alandışı Seçmeli Güz 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alandışı Seçmeli Güz
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Seçmeli
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : II. Yabancı Dil-1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - I

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 202 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
SBY 202 SPOR PSİKOLOJİSİ 2+0 3 Zorunlu
SBY 204 PAZARLAMA İLKELERİ 2+0 3 Zorunlu
SBY 206 ULUSLARARASI SPOR ORG. VE OLİMPİYATLAR 2+0 3 Zorunlu
SBY 208 SPORDA SPONSORLUK 2+0 3 Zorunlu
SBT 220 TENİS 1+2 3 Zorunlu
SBY 210 MESLEKİ YABANCI DİL - I 2+0 3,5 Zorunlu
- II. Yabancı Dil-2 2+0 3 Seçmeli
- Bahar Seçmeli 3+0 3,5 Seçmeli
- Alandışı Seçmeli Bahar 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alandışı Seçmeli Bahar
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Seçmeli
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : II. Yabancı Dil-2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - II

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SBY 301 ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ 2+0 4 Zorunlu
SBY 303 SPOR PAZARLAMASI 2+0 4 Zorunlu
SBY 305 ENGELLİLERDE SPOR 2+1 4,5 Zorunlu
SBY 307 MESLEKİ YABANCI DİL - II 2+0 3,5 Zorunlu
SBY 311 REKREASYON YÖNETİMİ 2+1 4,5 Zorunlu
SBY 117 WELLNESS 2+1 3 Zorunlu
- Güz Seçmeli 3+0 3,5 Seçmeli
- Alandışı Seçmeli Güz 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - III 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alandışı Seçmeli Güz
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Seçmeli
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SBY 302 SPOR SOSYOLOJİSİ 2+0 4,5 Zorunlu
SBY 304 YÖNETİM VE SPORDA ETİK 2+0 4,5 Zorunlu
SBY 306 İSTATİSTİK 2+0 4,5 Zorunlu
SBY 308 MESLEKİ YABANCI DİL III 2+0 3,5 Zorunlu
SBY 310 ORGANİZASYON YÖNETİMİ 2+2 6,5 Zorunlu
- Bahar Seçmeli 3+0 3,5 Seçmeli
- Alandışı Seçmeli Bahar 2+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alandışı Seçmeli Bahar
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Seçmeli
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SBY 401 SPOR EKONOMİSİ 2+0 4 Zorunlu
SBY 403 ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ 2+0 4 Zorunlu
SBY 405 ALAN UYGULAMASI - I 2+6 8,5 Zorunlu
SBY 407 PROJE - I 2+2 6,5 Zorunlu
- Güz Seçmeli 3+0 3,5 Seçmeli
- Güz Seçmeli 3+0 3,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - V 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Seçmeli
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - V

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
SBY 402 SPOR YÖNETİMİNDE ÖZEL KONULAR 2+0 4 Zorunlu
SBY 404 SPOR TESİSLERİ PLANLAMASI VE İŞLETMESİ 2+0 4 Zorunlu
SBY 406 ALAN UYGULAMASI - II 2+6 8,5 Zorunlu
SBY 408 PROJE - II 2+2 6,5 Zorunlu
- Bahar Seçmeli 3+0 3,5 Seçmeli
- Bahar Seçmeli 3+0 3,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - VI 1+8 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Seçmeli
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - VI


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ALAN UYGULAMASI - IZ*** ****  ** 
ALAN UYGULAMASI - IIZ*** ****  ** 
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİZ** ********* 
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ* ** *  
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ*** *     
BASKETBOLZ*   *
DRAMAZ             
ENGELLİLERDE SPORZ*  *   *     
FİZİKSEL UYGUNLUKZ*  **     *  
GENEL İŞLETMEZ* *    *     
GENEL MUHASEBEZ* * *        
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARIZ*** *  *     
İKTİSADA GİRİŞZ *  ***      
İSTATİSTİKZ*** *   * *  
KAMU YÖNETİMİZ*** ***  **  
KİŞİLER VE ÖRGÜTLER ARASI İLETİŞİMZ* *** **** * 
MESLEKİ YABANCI DİL - IZ*************
MESLEKİ YABANCI DİL - IIZ*************
MESLEKİ YABANCI DİL IIIZ ***********
ORGANİZASYON YÖNETİMİZ*** ****  ** 
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞZ* * *    * * 
PAZARLAMA İLKELERİZ*   ****   * 
PROJE - IZ************ 
PROJE - IIZ*************
REKREASYON YÖNETİMİZ********  ** 
SPOR BİLİMLERİNİN TEMELLERİZ*** * *** ** 
SPOR EKONOMİSİZ *   ***     
SPOR PAZARLAMASIZ ** * * * *  
SPOR PSİKOLOJİSİZ *   *  **** 
SPOR SOSYOLOJİSİZ**** *       
SPOR TARİHİ VE FELSEFESİZ***** ***** *
SPOR TESİSLERİ PLANLAMASI VE İŞLETMESİZ********* ***
SPOR YÖNETİMİZ******** *** 
SPOR YÖNETİMİNDE ÖZEL KONULARZ************ 
SPORDA SPONSORLUKZ**  ***   ** 
TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİZ** *** **  
TENİSZ******* **
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIZ             
TÜRK DİLİ - IZ             
TÜRK DİLİ - IIZ             
ULUSLARARASI SPOR ORG. VE OLİMPİYATLARZ******** **  
VOLEYBOLZ** **  * *
WELLNESSZ             
YABANCI DİLDE OKUMA VE YAZMA BECERİSİZ******* ****
YAŞAM BOYU SPORZ  ***   * ***
YÖNETİM BİLİMİZ*** ****  ** 
YÖNETİM VE SPORDA ETİKZ*********    
YÜZMEZ ******* *
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ALMANCA - IS** * * *
ALMANCA - IIS * *   ****
DOĞA SPORLARIS             
EGZERSİZ PSİKOLOJİSİS             
EĞİTİM PSİKOLOJİSİS             
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES             
EĞİTİME GİRİŞS             
EĞİTİMSEL LİDERLİKS********* ** 
FRANSIZCA - IS*** *
FRANSIZCA - IIS         **
GELİŞİM PSİKOLOJİSİS             
GİRİŞİMCİLİKS             
GK-SEÇ.I - GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMAS             
GK-SEÇ.I - İNTERNET KULLAN. VE WEB TAS.S             
GK-SEÇ.I - SİVİL TOPLUM ÖRGÜTLERİS             
GK-SEÇ.I - SPOR TURİZMİS             
GOLFS             
GRUP DİNAMİĞİ VE LİDERLİKS*********** *
II. YABANCI DİL - I (ALMANCA)S* ** ***
II. YABANCI DİL - I (FRANSIZCA)S           **
II. YABANCI DİL - I (İNGİLİZCE)S **     ** **
II. YABANCI DİL - II (ALMANCA)S****** *****
II. YABANCI DİL - II (FRANSIZCA)S********** **
II. YABANCI DİL - II (İNGİLİZCE)S**** ********
İLERİ İSTATİSTİKS*** *   * *  
İLERİ SPOR PAZARLAMASIS      * ** * 
İNGİLİZCE - IS             
İNGİLİZCE - IIS             
İNSAN KAYNAKLARIS             
İŞ ETİĞİS********** * 
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKUS ** *  *     
İŞLETMELERDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARIS******* ***  
KAYAKS             
KRİZ YÖNETİMİS***********  
KULÜP YAPISI YÖNETİMİ VE SORUNLARIS*** ***   ** 
LİDERLİK VE SPORS  ***     *  
MEDYA VE SPORS***********  
OLİMPİZM VE OLİMPİK EĞİTİMS******* ***  
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİS             
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİS             
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIS             
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS             
PSİKOMOTOR GELİŞİMS             
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMS             
REKREASYONDA PLANLAMA VE ORGANİZASYONS*   ****  ** 
RİSK YÖNETİMİS******** **  
SINIF YÖNETİMİS             
SPOR EKONOMİSİNDE YASAL DÜZENLEMES *  *  *     
SPOR ENDÜSTRİSİS *    *     
SPOR FELSEFESİS*************
SPOR HAKEMLİĞİ VE MÜSABAKA YÖNETİMİS* ***  *  ** 
SPOR HUKUKUS********     
SPOR MUHASEBESİS ** **     * 
SPOR SEKTÖRÜNDE GRAFİK VE YAYINCILIKS **     **   
SPOR SEKTÖRÜNDE KAYNAK BULMAS ** ** *  ** 
SPOR SEKTÖRÜNDE SATIŞ İLETİŞİMİS*   *  **  * 
SPOR VE HALKLA İLİŞKİLERS **    *     
SPOR VE SAĞLIKS             
SPORDA BESLENMES             
SPORDA ÇAĞDAŞ GELİŞMELERS**** ********
SPORDA FİNANS VE YÖNETİMS ** *  *   * 
SPORDA GÖNÜLLÜLÜKS             
SPORDA KURAL UYGULAMALARI VE ETİKS* *****      
SPORDA SOSYAL PAZARLAMAS** * **   *  
SU SPORLARI EĞİTİMİS             
TEMEL MATEMATİKS             
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİS ** * *** ** 
ULUSLARARASI SPOR YÖNETİMİS*    ***   * 
YÖNETİMDE ÇAĞDAŞ GELİŞMELERS*** * *    * 
YÖNETİMDE STRATEJİK PLANLAMAS* * *  *  ** 
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi