250 GIDA MÜHENDİSLİĞİ (İ.Ö.)

GENEL BİLGİLER
Bu programda Gıda Bilimleri ve Gıda Teknolojisi olmak üzere iki Anabilim Dalı mevcuttur. Anabilim dallarında Gıda Kimyası, Gıda Mikrobiyolojisi, Gıda Kalite Kontrolü, Gıda Mühendisliği Temel İşlemleri, Süt Teknolojisi, Et Teknolojisi, Hububat Teknolojisi, Meyve-Sebze Teknolojisi, Yağ Teknolojisi ve Biyoteknoloji adı altında 10 bilim dalı bulunmaktadır.

Amaçlar
Gıda mühendisliği programının amacı: evrensel değerler ışığında, ulusal ve uluslararası standartlarda eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme ve uygulamalarıyla; ahlaklı, saygın, yetkin, yenilikçi, girişimci, ve kendisini sürekli geliştiren Gıda Mühendisleri yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
Öğrencilerin programa kayıt olabilmeleri için bir ortaöğretim diplomasına sahip olmaları, bir de yüksek öğretim kurumlarına yerleştirme sınavından ilgili puan türünde yeterli puan almış olmaları gerekir.

Mezuniyet Koşulları
Programımızdaki müfredatta yer alan zorunlu ve seçmeli derslerini başarıyla tamamlayan, zorunlu stajlarını gerçekleştiren ve Pamukkale Üniversitesi lisans eğitim-öğretim yönetmeliğinde belirtilen şartları sağlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar.

İstihdam Olanakları
Mezunlarımız kamu ve özel sektörde mesleği ile ilgili bölümlerde yönetim, hizmet, üretim ve tasarım gibi birçok kısımlarda görev alabilirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Gıda Mühendisliği alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Programımızdaki müfredatta yer alan zorunlu ve seçmeli derslerini başarıyla tamamlayan, zorunlu stajlarını gerçekleştiren ve Pamukkale Üniversitesi lisans eğitim-öğretim yönetmeliğinde belirtilen şartları sağlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. SAMİ GÖKHAN ÖZKAL+90 258 296 3119 sgozkal@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. HALUK ERGEZER  hergezer@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. ENGİN DEMİRAY  edemiray@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Matematik, fen bilimleri ve gıda ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2Türevsel denklemleri de içerecek biçimde matematik; organik kimya ve fizikokimya; biyolojik bilimlerde yeterli olma.
3Kinetik, malzeme, ısı ve kütle transferi, bilişim sistemleri, süreç denetim konuları ve gıda işleme sistemleri konularında yeterlilik
4Gıda mühendisliği ile ilgili mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
5Gıda Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde modifiye etme ve/veya tasarlama; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi
6Gıda mühendisliği uygulamaları için gerekli çağdaş teknik ve araçları geliştirme, seçme ve etkin bir şekilde kullanma ile bilişim teknolojilerinden faydalanma becerisi.
7Gıda mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
8Bireysel çalışma yanında disiplin içi ve disiplinler arası etkin biçimde çalışabilme becerisi.
9Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma ile açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine; etkin rapor yazma, yazılı raporları anlama ve etkin sunum yapabilme yeteneğine; en az bir yabancı dil ile T.C. İnkilap Tarihi bilgisine sahip olması.
10Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
11Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olma.
12Proje, risk ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
13Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin yasal sonuçları konusunda farkındalık.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 06
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 07
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
FENG 110 GIDA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ 2+0 1,5 Zorunlu
KIM 123 ORGANİK KİMYA 2+0 3 Zorunlu
MAT 113 GENEL MATEMATİK - I 4+0 5 Zorunlu
MENG 107 TEKNİK RESİM 2+2 5 Zorunlu
FIZ 111 GENEL FİZİK - I 3+0 3 Zorunlu
FIZ 103 FİZİK LABORATUARI - I 0+2 2 Zorunlu
KIM 117 GENEL KİMYA 3+0 3 Zorunlu
KIM 135 GENEL KİMYA LABORATUARI 0+2 2 Zorunlu
ING 1003 ORTA İNGİLİZCE-I 3+0 2,5 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Yabancı Dil-1 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-1 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-1
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Yabancı Dil-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FENG 104 GENEL MİKROBİYOLOJİ 2+2 5,5 Zorunlu
FENG 108 GIDA BİYOLOJİSİ 3+0 3,5 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
IENG 104 MÜHENDİSLER İÇİN GENEL EKONOMİ 2+0 1,5 Zorunlu
MAT 114 GENEL MATEMATİK - II 4+0 5 Zorunlu
KIM 130 ANALİTİK KİMYA 2+2 4 Zorunlu
FIZ 112 GENEL FİZİK - II 3+0 3 Zorunlu
FIZ 104 FİZİK LABORATUARI - II 0+2 2 Zorunlu
ING 1004 ORTA İNGİLİZCE-II 3+0 2,5 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Yabancı Dil-2 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-2 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-2
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Yabancı Dil-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FENG 201 TERMODİNAMİK 3+0 5 Zorunlu
FENG 207 GIDA BİYOKİMYASI 3+0 6 Zorunlu
FENG 209 REAKSİYON KİNETİĞİ 2+0 3 Zorunlu
MAT 219 DİFERANSİYEL DENKLEMLER 2+2 7 Zorunlu
FENG 213 GIDA MİKROBİYOLOJİSİ 2+2 6 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 3 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - I

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FENG 200 MESLEK STAJI - I 0+0 3 Zorunlu
FENG 202 GIDA MÜHENDİSLİĞİNDE ISI TRANSFERİ 3+0 4 Zorunlu
FENG 204 AKIŞKANLAR MEKANİĞİ 3+0 5 Zorunlu
MAT 220 UYGULAMALI MATEMATİK 2+2 7 Zorunlu
FENG 212 ENERJİ VE KÜTLE DENKLİKLERİ 2+0 3 Zorunlu
CENG 109 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA 2+2 4 Zorunlu
FENG 310 ENSTRÜMENTAL ANALİZ TEKNİKLERİ VE TEMEL UYGULAMALARI 2+2 4 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - II

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FENG 301 GIDA MÜHENDİSLİĞİ TEMEL İŞLEMLERİ - I 2+2 5 Zorunlu
FENG 307 YAĞ TEKNOLOJİSİ 2+2 5 Zorunlu
FENG 325 ET TEKNOLOJİSİ 2+2 5 Zorunlu
FENG 327 SÜT TEKNOLOJİSİ 2+2 5 Zorunlu
FENG 329 PROSES KONTROL 2+0 4 Zorunlu
FENG 331 GIDA MÜHENDİSLİĞİ UYGULAMALARI 0+4 3 Zorunlu
- Seçmeli-1 3+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - III 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-1
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FENG 300 MESLEK STAJI - II 0+0 4 Zorunlu
FENG 302 GIDA MÜHENDİSLİĞİ TEMEL İŞLEMLERİ - II 2+2 4 Zorunlu
FENG 328 MEYVE-SEBZE TEKNOLOJİSİ 2+2 5 Zorunlu
FENG 330 TAHIL TEKNOLOJİSİ 2+2 5 Zorunlu
FENG 332 BİYOTEKNOLOJİ 3+0 5 Zorunlu
FENG 336 GIDA MEVZUATI VE KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ 3+0 4 Zorunlu
- Seçmeli-2 3+0 3 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-2
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
FENG 401 PROJE TEKNİĞİ 2+2 4 Zorunlu
IENG 487 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - I 2+0 2 Zorunlu
FENG 481 GIDA MÜHENDİSLİĞİNDE EKONOMİK VE SOSYAL YAKLAŞIMLAR 2+0 3 Zorunlu
- Teknik Seçmeli -I 3+0 4 Seçmeli
- Teknik Seçmeli-II 2+2 5 Seçmeli
- Sosyal Seçmeli-I 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Dışı Sosyal Seçmeli-1 2+0 3 Seçmeli
- Disiplinlerarası Seçmeli 2+1 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - V 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Sosyal Seçmeli-1
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Disiplinlerarası Seçmeli
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Sosyal Seçmeli-I
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Teknik Seçmeli -I
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Teknik Seçmeli-II
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - V

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
IENG 488 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - II 2+0 2 Zorunlu
FENG 484 LISANS TEZI 1+1 3 Zorunlu
FENG 482 İŞLETME SANİTASYONU VE GIDA GÜVENLİĞİ 2+2 4 Zorunlu
- Teknik Seçmeli-III 3+0 4 Seçmeli
- Teknik Seçmeli-IV 2+2 5 Seçmeli
- Sosyal Seçmeli-II 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Dışı Sosyal Seçmeli-2 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Teknik Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - VI 1+8 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Sosyal Seçmeli-2
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Teknik Seçmeli
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Sosyal Seçmeli-II
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Teknik Seçmeli-III
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Teknik Seçmeli-IV
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - VI


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
AKIŞKANLAR MEKANİĞİZ******** *   
ANALİTİK KİMYAZ             
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ             
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ             
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAZ   ***       
BİYOTEKNOLOJİZ**********  *
DİFERANSİYEL DENKLEMLERZ******       
ENERJİ VE KÜTLE DENKLİKLERİZ*****        
ENSTRÜMENTAL ANALİZ TEKNİKLERİ VE TEMEL UYGULAMALARIZ*************
ET TEKNOLOJİSİZ******** ****
FİZİK LABORATUARI - IZ             
FİZİK LABORATUARI - IIZ             
GENEL FİZİK - IZ*******      
GENEL FİZİK - IIZ******       
GENEL KİMYAZ             
GENEL KİMYA LABORATUARIZ             
GENEL MATEMATİK - IZ********     
GENEL MATEMATİK - IIZ*******      
GENEL MİKROBİYOLOJİZ *   ****    
GIDA BİYOKİMYASIZ*******   * *
GIDA BİYOLOJİSİZ** *** * *  *
GIDA MEVZUATI VE KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİZ             
GIDA MİKROBİYOLOJİSİZ *  *** *   *
GIDA MÜHENDİSLİĞİ TEMEL İŞLEMLERİ - IZ*******      
GIDA MÜHENDİSLİĞİ TEMEL İŞLEMLERİ - IIZ*******      
GIDA MÜHENDİSLİĞİ UYGULAMALARIZ*************
GIDA MÜHENDİSLİĞİNDE EKONOMİK VE SOSYAL YAKLAŞIMLARZ             
GIDA MÜHENDİSLİĞİNDE ISI TRANSFERİZ********     
GIDA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞZ* ***    ** *
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IZ             
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IIZ             
İŞLETME SANİTASYONU VE GIDA GÜVENLİĞİZ             
KARİYER PLANLAMAZ     ******* 
LISANS TEZIZ             
MESLEK STAJI - IZ*************
MESLEK STAJI - IIZ* ***********
MEYVE-SEBZE TEKNOLOJİSİZ*******  ** *
MÜHENDİSLER İÇİN GENEL EKONOMİZ    ****   * 
ORGANİK KİMYAZ********     
ORTA İNGİLİZCE-IZ        *    
ORTA İNGİLİZCE-IIZ        *    
PROJE TEKNİĞİZ******** *** 
PROSES KONTROLZ******       
REAKSİYON KİNETİĞİZ*************
SÜT TEKNOLOJİSİZ*    ** *** *
TAHIL TEKNOLOJİSİZ             
TEKNİK RESİMZ   *****     
TERMODİNAMİKZ******       
TÜRK DİLİ - IZ             
TÜRK DİLİ - IIZ             
UYGULAMALI MATEMATİKZ******       
YAĞ TEKNOLOJİSİZ******** ****
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
AKADEMİK TÜRKÇES             
ALKOLLÜ İÇECEKLER TEKNOLOJİSİS*   ***      
ANLAM BİLİMİ - IS         *   
ANLAM BİLİMİ - IIS     * **    
ARKEOLOJİS         *   
ASİDİK FERMENTE GIDALAR TEKNOLOJİSİS * ******   *
AVRUPA BİRLİĞİNDE DIŞ TİCARİ İŞLEMLERS             
BAHARAT TEKNOLOJİSİS*   ***      
BEDEN EĞİTİMİ - IS       **    
BEDEN EĞİTİMİ - IIS       *     
BESLENMES        *** *
BİLGİ TOPLUMUS     * * * * 
BİLİM FELSEFESİS       * *   
BİLİM TARİHİS             
BİLİM TARİHİNDE TÜRK BİLİM ADAMLARIS       *     
BİLİMDE DİYALEKTİK VE ESTETİKS         *   
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİS****     ****
BİLİMSEL YAZI TEKNİĞİS             
ÇAY TEKNOLOJİSİS*  * *       
DEĞİRMENCİLİK VE ÖĞÜTME TEKNOLOJİSİS*   ***      
DENEYSEL TASARIMS*  ****      
DEVLET VE TOPLUM FELSEFESİS       *     
DEZENFEKSİYON TEKNOLOJİLERS       *    *
DIŞ TİCARETS             
DİSİPLİNLERARASI MÜHENDİSLİK PROJESİS             
DOMATES ÜRÜNLERİ TEKNOLOJİSİS* ***** *****
EĞİTİM PSİKOLOJİSİS             
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES             
EĞİTİME GİRİŞS             
EKMEK YAPIM TEKNOLOJİSİS**** **  *** 
ELEKTROTEKNİKS*  *** *     
ENDÜSTRİYEL MİKROBİYOLOJİS *********   
ENDÜSTRİYEL TASARIMA GİRİŞS             
ENERJİ YÖNETİMİS             
ENZİM BİLİMİS************ 
ERGONOMİS *     *    *
ET ÜRÜNLERİ İŞLEME TEKNOLOJİSİS*************
ETKİLİ İLETİŞİMS             
FELSEFES         *   
FERMENTE SÜT TEKNOLOJİSİS* *  *  *** *
FIRIN ÜRÜNLERİ VE UNLU MAMULLER TEKNOLOJİSİS*  * **  ****
FONKSİYONEL GIDALAR VE SAĞLIK İLİŞKİSİS*** ** * ****
FOTOĞRAFÇILIKS             
GENEL İŞLETMES             
GIDA AMBALAJLAMAS      ** * *
GIDA ANALİZLERİNDE KROMOTOGRAFİS*************
GIDA ENDÜSTRİSİNDE FİZİKSEL AYIRMA TEKNİKLERİS             
GIDA GÜVENLİĞİ VE HACCPS******** ****
GIDA İŞLEMEDE KİMYASAL DEĞİŞİMLERS*  * **  ** *
GIDA KATKI MADDELERİS** ***** * **
GIDA MAKİNE VE EKİPMANLARIS********     
GIDA MUHAFAZA TEKNİKLERİS*******      
GIDA MÜHENDİSLİĞİ VE MESLEKİ ETİKS             
GIDA MÜHENDİSLİĞİNDE ISIL OLMAYAN TEKNOLOJİLERS             
GIDA MÜHENDİSLİĞİNDE MATEMATİKSEL MODELLEMES********     
GIDA PAZARLAMA TEKNİKLERİS             
GIDA TEKNOLOJİSİ VE ÇEVRE İLİŞKİSİS             
GIDA TOKSİKOLOJİSİS* ****** ****
GIDALARIN FİZİKSEL ÖZELLİKLERİS******       
GİRİŞİMCİLİKS             
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMAS     * **    
HAZIR YEMEK ÜRETİM TEKNOLOJİSİS******** ****
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARIS     * *     
İÇME SULARININ ARITIMIS    *  *    *
İKLİMLENDİRMES* *    *     
İLERİ İNGİLİZCE - IS        *    
İLERİ İNGİLİZCE - IIS        *    
İNGİLİZCE KONUŞMA VE OKUMAS             
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİS     * * * * 
İSTATİSTİK ANALİZS*  * ***     
İŞ GÜVENLİĞİ VE İŞÇİ SAĞLIĞIS     * * * * 
İŞ HAYATI İÇİN YABANCI DİL (İNGİLİZCE)S**   ***  ***
İŞ HUKUKUS     * **    
İŞLETME YÖNETİMİS     * * * * 
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİS             
KANATLI ETLERİ TEKNOLOJİSİS******** ****
KİŞİSEL GELİŞİMS       ***   
KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİS             
MALZEME BİLGİSİS**           
MESLEKİ YABANCI DİL-IS     *  *    
MESLEKİ YABANCI DİL-IIS        *    
MEŞRUBAT TEKNOLOJİSİS******** ****
METİN DİL BİLİMİS     * **    
METİN YAZARLIĞIS       **    
MİKROBİYOLOJİK KALİTE KONTROLÜS*  ******* * 
MODERN MANTIKS             
MÜHENDİSLER İÇİN GENEL EKONOMİS    ****   * 
MÜHENDİSLER İÇİN İSTATİSTİKS*  * *       
MÜHENDİSLİK ETİĞİS             
MÜHENDİSLİKTE VAKA ANALİZİS             
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİS             
MÜZİK - IS             
MÜZİK - IIS             
ORGANİK GIDA TEKNOLOJİSİS*************
ORTA ALMANCA-IS        *    
ORTA ALMANCA-IIS        *    
ORTA FRANSIZCA-IS        *    
ORTA FRANSIZCA-IIS        *    
OTOMATİK KONTROLS* ***        
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİS             
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİS             
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIS             
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS             
PAZARLAMA İLKELERİS             
PEYNİR TEKNOLOJİSİS*      * ** *
PSİKOLOJİYE GİRİŞS             
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMS             
RESİM - IS             
RESİM - IIS             
SANAT TARİHİS             
SINIF YÖNETİMİS             
SOĞUK TEKNİĞİS*********    
SOSYOLOJİS             
SPESİYAL PASTA ÜRETİMİS****** * ****
STARTER KÜLTÜR TEKNOLOJİSİS *  *****   *
STRATEJİK HEDEFLERLE YÖNETİMS             
SU ÜRÜNLERİ DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİS******** ****
ŞEKER VE ŞEKERLİ ÜRÜNLER TEKNOLOJİSİS* ****** ****
TEKNİK İNGİLİZCES             
TEMEL ALMANCA-IS        *    
TEMEL ALMANCA-IIS        *    
TEMEL DUYUSAL ANALİZ YÖNTEMLERİS   * ****    
TEMEL FRANSIZCA-IS        *    
TEMEL FRANSIZCA-IIS        *    
TEMEL MUHASEBES             
TOPLAM KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİS     * * * * 
TÜRKİYE EKONOMİSİ VE AVRUPA BİRLİĞİS             
ÜRETİM PLANLAMASIS     * *    *
YABANCI DİLDE OKUMA KONUŞMAS     *  *    
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRMES******** ****
YÖNETİM VE ORGANİZASYONS             
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi