243 MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ

GENEL BİLGİLER
Eğitim dili Türkçe olan programda, programı kazanan öğrencilere ilk yıl isteğe bağlı İngilizce hazırlık eğitimi şansı sunulmaktadır. Dil yeterliliği olmayan öğrencilere hazırlık eğitimi almaları tavsiye edilmektedir. Bölümde Normal ve İkinci öğretim programları mevcuttur. Programda teorik ve uygulama ağırlıklı bir mühendislik eğitimi verilmesi temel ilke olarak benimsenmiştir. Program ile ilgili detaylı bilgiye http://pau.edu.tr/makinemuhendisligi adresinden ulaşılmaktadır.

Amaçlar
Uluslararası düzeyde bilimsel ve teknolojik gelişim için bilgi üretmek, uygulamak ve yaymak, günümüz ve geleceğin teknolojilerinin gelişimine katkı sağlayabilmektir. Her tür üretim ve hizmet kuruluşları ile ortak projeler yürütebilecek, ekip çalışması yapabilen, iletişim problemi olmayan, mühendislik bilgilerini toplumun ihtiyaçları doğrultusunda kullanabilecek, ulusal ve uluslar arası etik değerlere saygılı mühendisler yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
Öğrencilerin programa kayıt olabilmeleri için bir ortaöğretim diplomasına sahip olmaları, bir de yüksek öğretim kurumlarına yerleştirme sınavından ilgili puan türünde yeterli puan almış olmaları gerekir.

Mezuniyet Koşulları
Programımızdaki müfredatta yer alan zorunlu ve seçmeli derslerini başarıyla tamamlayan, zorunlu stajlarını gerçekleştiren ve Pamukkale Üniversitesi lisans eğitim-öğretim yönetmeliğinde belirtilen şartları sağlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar.

İstihdam Olanakları
Mezunlarımız istihdam alanları oldukça çoktur. Kendi mühendislik bürolarını açabilirler, kamu ve özel sektörde mesleği ile ilgili bölümlerde yönetim, hizmet, üretim ve tasarım gibi birçok kısımlarda görev alabilirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Makine Mühendisliği alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Programımızdaki müfredatta yer alan zorunlu ve seçmeli derslerini başarıyla tamamlayan, zorunlu stajlarını gerçekleştiren ve Pamukkale Üniversitesi lisans eğitim-öğretim yönetmeliğinde belirtilen şartları sağlayan öğrenciler lisans diploması almaya hak kazanırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. ÖZLER KARAKAŞ  okarakas@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDr. Öğr. Üyesi RECEP YURTSEVEN  ryurtseven@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Matematik, fen bilimleri ve makine mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2Karmaşık Makine mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3Makine mühendisliği kapsamında karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4Makine mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5Karmaşık Makine mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Makine mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10Makine mühendisliği ile ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11Makine mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın makine mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Benzetişim (Simülasyon)Gerçekte tehlikeli, erişilmesi zor ve pahalı olan durumları, gerçeğine çok benzeyen modeli üzerinde çalışarak öğrenmeyi ifade eder. Örneğin uçak pilotları ve astronotlar uçaklara ve uzay araçlarına binmeden önce, gerçeğine çok benzeyen sanal ortamlarda uygulama yaparlar. Piyasada kimya deneylerini içeren ve gerçeğine çok benzeyen Kimya Laboratuarı yazılımları mevcuttur. Diğer alanlarda da uygulanması olanaklıdır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 06
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 07
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MENG 101 TEKNİK RESİM - I 2+2 3 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
MENG 103 MAKİNE MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ 2+0 1,5 Zorunlu
MAT 113 GENEL MATEMATİK - I 4+0 6 Zorunlu
MENG 111 BİLGİSAYAR DESTEKLİ MODELLEME 3+0 2 Zorunlu
FIZ 103 FİZİK LABORATUARI - I 0+2 2 Zorunlu
FIZ 111 GENEL FİZİK - I 3+0 4 Zorunlu
KIM 117 GENEL KİMYA 3+0 4 Zorunlu
KIM 135 GENEL KİMYA LABORATUARI 0+2 2 Zorunlu
ING 1003 ORTA İNGİLİZCE-I 3+0 2,5 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Yabancı Dil-1 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-1 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-1
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Yabancı Dil-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MENG 104 TEKNİK RESİM - II 2+2 3 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
MAT 114 GENEL MATEMATİK - II 4+0 6 Zorunlu
MAT 235 LİNEER CEBİR 2+2 6 Zorunlu
MENG 110 STATİK 3+0 3,5 Zorunlu
FIZ 104 FİZİK LABORATUARI - II 0+2 2 Zorunlu
FIZ 112 GENEL FİZİK - II 3+0 4 Zorunlu
ING 1004 ORTA İNGİLİZCE-II 3+0 2,5 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Yabancı Dil-2 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-2 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-2
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Yabancı Dil-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MENG 203 MALZEME - I 3+0 3,5 Zorunlu
MENG 205 TERMODİNAMİK - I 3+0 5 Zorunlu
MENG 207 MUKAVEMET - I 3+0 5 Zorunlu
EEEN 213 ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNİN TEMELLERİ 2+0 4 Zorunlu
MAT 219 DİFERANSİYEL DENKLEMLER 2+2 7 Zorunlu
CENG 109 BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA 2+2 4 Zorunlu
MENG 219 LABORATUVAR - I 0+2 1,5 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - I

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MENG 200 TEMEL STAJI 0+0 3 Zorunlu
MENG 202 MALZEME - II 3+0 3,5 Zorunlu
MENG 204 TERMODİNAMİK - II 3+0 3,5 Zorunlu
MENG 206 MUKAVEMET - II 3+0 4 Zorunlu
MAT 220 UYGULAMALI MATEMATİK 2+2 5,5 Zorunlu
MENG 218 DİNAMİK 3+0 3 Zorunlu
MENG 220 LABORATUVAR - II 0+2 1,5 Zorunlu
MENG 222 SAYISAL ANALİZ 4+0 4,5 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 1,5 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - II

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MENG 303 MAKİNA ELEMANLARI - I 3+0 4 Zorunlu
MENG 309 AKIŞKANLAR MEKANİĞİ - I 3+0 4 Zorunlu
MENG 311 OTOMATİK KONTROL 3+0 3 Zorunlu
MENG 313 MEKANİZMA TEKNİĞİ 3+0 3,5 Zorunlu
MENG 321 İSTATİSTİK 2+0 4 Zorunlu
MENG 325 ISI TRANSFERİ 4+0 3,5 Zorunlu
IENG 487 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - I 2+0 1,5 Zorunlu
IENG 104 MÜHENDİSLER İÇİN GENEL EKONOMİ 2+0 3 Zorunlu
- Seçmeli 3 Güz 2+0 3,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - III 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 3 Güz
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MENG 300 MESLEK STAJI 0+0 2 Zorunlu
MENG 302 MAKİNA ELEMANLARI - II 3+0 4 Zorunlu
MENG 306 AKIŞKANLAR MEKANİĞİ - II 3+0 4 Zorunlu
MENG 308 MAKİNA DİNAMİĞİ 4+0 4 Zorunlu
MENG 328 LABORATUVAR - III 0+2 1,5 Zorunlu
MENG 330 ÜRETİM YÖNTEMLERİ 4+0 3,5 Zorunlu
MENG 326 MAKİNE TASARIMI 3+0 3 Zorunlu
MENG 320 ISIL SİSTEMLER TASARIMI 3+0 3 Zorunlu
IENG 488 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - II 2+0 1,5 Zorunlu
- Seçmeli 3 Bahar 2+0 3,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli 3 Bahar
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
- Seçmeli-1 2+0 3,5 Seçmeli
- Seçmeli-1 2+0 3,5 Seçmeli
- Seçmeli-1 2+0 3,5 Seçmeli
- Seçmeli-1 2+0 3,5 Seçmeli
- Seçmeli-1 2+0 3,5 Seçmeli
- Sosyal Seçmeli-I 2+0 4,5 Seçmeli
- Teknik Seçmeli -I 3+0 4,5 Seçmeli
- Lisans Tezi Seçmeli Güz 1+1 3,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - V 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Lisans Tezi Seçmeli Güz
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-1
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Sosyal Seçmeli-I
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Teknik Seçmeli -I
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - V

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
- Seçmeli-2 2+0 3,5 Seçmeli
- Seçmeli-2 2+0 3,5 Seçmeli
- Seçmeli-2 2+0 3,5 Seçmeli
- Seçmeli-2 2+0 3,5 Seçmeli
- Seçmeli-2 2+0 3,5 Seçmeli
- Sosyal Seçmeli-II 2+0 4,5 Seçmeli
- Teknik Seçmeli-II 2+0 4,5 Seçmeli
- Lisans Tezi Seçmeli Bahar 1+1 3,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - VI 1+8 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Lisans Tezi Seçmeli Bahar
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-2
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Sosyal Seçmeli-II
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Teknik Seçmeli-II
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - VI


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ - IZ***********
AKIŞKANLAR MEKANİĞİ - IIZ***********
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ           
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ           
BİLGİSAYAR DESTEKLİ MODELLEMEZ***********
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAZ***********
DİFERANSİYEL DENKLEMLERZ***********
DİNAMİKZ***********
ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİNİN TEMELLERİZ***********
FİZİK LABORATUARI - IZ           
FİZİK LABORATUARI - IIZ           
GENEL FİZİK - IZ***********
GENEL FİZİK - IIZ***********
GENEL KİMYAZ           
GENEL KİMYA LABORATUARIZ           
GENEL MATEMATİK - IZ***********
GENEL MATEMATİK - IIZ***********
ISI TRANSFERİZ***********
ISIL SİSTEMLER TASARIMIZ***        
İSTATİSTİKZ** **      
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IZ***********
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ - IIZ***********
KARİYER PLANLAMAZ     ***   
LABORATUVAR - IZ           
LABORATUVAR - IIZ           
LABORATUVAR - IIIZ           
LİNEER CEBİRZ           
MAKİNA DİNAMİĞİZ***********
MAKİNA ELEMANLARI - IZ***********
MAKİNA ELEMANLARI - IIZ***********
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞZ***********
MAKİNE TASARIMIZ***********
MALZEME - IZ***********
MALZEME - IIZ***********
MEKANİZMA TEKNİĞİZ***********
MESLEK STAJIZ***********
MUKAVEMET - IZ*****   *  
MUKAVEMET - IIZ*****      
MÜHENDİSLER İÇİN GENEL EKONOMİZ***********
ORTA İNGİLİZCE-IZ     ***   
ORTA İNGİLİZCE-IIZ     ***   
OTOMATİK KONTROLZ***********
SAYISAL ANALİZZ***********
STATİKZ***********
TEKNİK RESİM - IZ***********
TEKNİK RESİM - IIZ***********
TEMEL STAJIZ***********
TERMODİNAMİK - IZ***********
TERMODİNAMİK - IIZ***********
TÜRK DİLİ - IZ           
TÜRK DİLİ - IIZ           
UYGULAMALI MATEMATİKZ***********
ÜRETİM YÖNTEMLERİZ* *********
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
AKADEMİK TÜRKÇES***********
ANLAM BİLİMİ - IS***********
ANLAM BİLİMİ - IIS***********
ARKEOLOJİS***********
AVRUPA BİRLİĞİNDE DIŞ TİCARİ İŞLEMLERS***********
BAKIM TEKNİĞİ VE UYGULAMALARIS* ** ******
BEDEN EĞİTİMİ - IS***********
BEDEN EĞİTİMİ - IIS***********
BİLGİ TOPLUMUS***********
BİLGİSAYAR DESTEKLİ İMALATS***********
BİLGİSAYAR DESTEKLİ MÜHENDİSLİKS***********
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM - IS***********
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM - IIS***********
BİLİM FELSEFESİS***********
BİLİM TARİHİS***********
BİLİM TARİHİNDE TÜRK BİLİM ADAMLARIS***********
BİLİMDE DİYALEKTİK VE ESTETİKS***********
BİLİMSEL YAZI TEKNİĞİS***********
BUHAR KAZANLARIS***********
CNC PROGRAMLAMAS***********
ÇEVREYE DUYARLI ÜRETİM VE YÖNETİMS***********
DEVLET VE TOPLUM FELSEFESİS***********
DIŞ TİCARETS***********
DIŞ TİCARETTE MALİ İŞLEMLERS***********
DİJİTAL ELEKTRONİKS***********
DÖKME DEMİR VE ÇELİKLERS***********
EĞİTİM PSİKOLOJİSİS           
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES           
EĞİTİME GİRİŞS           
ELEKTRİK MAKİNALARIS***********
ENDÜSTRİDE DİJİTAL DÖNÜŞÜM VE İLERİ İMALAT UYGULAMALARIS           
ENDÜSTRİYEL ELEKTRİK-ELEKTRONİKS***********
ENDÜSTRİYEL PSİKOLOJİS***********
ENDÜSTRİYEL TASARIMA GİRİŞS***********
ENERJİ DÖNÜŞÜM PRENSİPLERİS***********
ENERJİ VE EKONOMİS***********
ETKİLİ İLETİŞİMS***********
FABRİKA ORGANİZASYONUS***********
FELSEFES***********
FİNANSAL YÖNETİMS***********
FOTOĞRAFÇILIKS** *** ****
GAZ TÜRBİNLERİNE GİRİŞS***********
GAZ YAK. VE DOĞALGAZ TESİS PROJES***********
GELENEKSEL OLMAYAN İMALAT YÖNTEMLERİS* ** ******
GENEL İŞLETMES***********
GİRİŞİMCİLİKS***********
GİRİŞİMCİLİK - IS***********
GİRİŞİMCİLİK - IIS***********
GÜNEŞ ENERJİSİS***********
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMAS***********
HALKLA İLİŞKİLERS***********
HESAPLAMALI AKIŞKANLAR DİNAMİĞİNE GİRİŞ - IS           
HESAPLAMALI AKIŞKANLAR DİNAMİĞİNE GİRİŞ - IIS           
HİDROJEN ENERJİSİS***********
HİDROLİK MAKİNALAR - IS***********
HİDROLİK MAKİNALAR - IIS***********
HİDROLİK VE PNÖMATİK DEVRELERS***********
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARIS***********
ISI POMPASIS***********
ISIL İŞLEM TEKNİĞİS***********
ISITMA HAVALANDIRMAS***********
İÇTEN YANMALI MOTORLAR - IS***********
İÇTEN YANMALI MOTORLAR - IIS***********
İKLİMLENDİRMES***********
İLERİ İNGİLİZCE - IS     ***   
İLERİ İNGİLİZCE - IIS     ***   
İLETİM SİSTEMLERİS***********
İNGİLİZCE KONUŞMA VE OKUMAS***********
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİS
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİS***********
İŞ GÜVENLİĞİ VE İŞÇİ SAĞLIĞIS***********
İŞ HAYATI İÇİN YABANCI DİLS***********
İŞ HUKUKUS***********
İŞLETME YÖNETİMİS***********
KALIPÇILIK TEKNİĞİ - IS***********
KALIPÇILIK TEKNİĞİ - IIS***********
KALİTE KONTROLS***********
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİS***********
KIRILMA MEKANİĞİNE GİRİŞS **    *   
KİŞİSEL GELİŞİMS***********
KOMPOZİT MALZEMELER VE ÜRETİM YÖNTEMLERİS***********
KOMPOZİT MALZEMELERDE MODELLEME TEKNİKLERİS***********
KOMPOZİT MALZEMELERİN MEKANİĞİNE GİRİŞS***********
KOROZYON VE ÖNLENMESİS* ** ******
KURUMSAL İLETİŞİM YÖNETİMİS***********
LİSANS TEZİ - IS***********
LİSANS TEZİ - IIS***********
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ TASARIMINDA SAYISAL SİMÜLASYON - IS***********
MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ TASARIMINDA SAYISAL SİMÜLASYON - IIS***********
MALZEME SEÇİMİS***********
MALZEMELERİN ÇARPMA DİNAMİKLERİNE GİRİŞS***********
MEKANİK TİTREŞİMLERS***********
MEKANİZMALARIN SİMÜLASYONUS           
MEKATRONİKS***********
MESLEKİ YABANCI DİL - IS***********
MESLEKİ YABANCI DİL - IIS***********
METALLER İÇİN YÜZEY İŞLEMLERİS* ** ******
METİN DİL BİLİMİS***********
METİN YAZARLIĞIS***********
MODERN FİNANSMAN YÖNTEMLERİS***********
MODERN MANTIKS***********
MÜHENDİSLİK ETİĞİS  ** * ****
MÜHENDİSLİKTE DENEYSEL TASARIMS***********
MÜHENDİSLİKTE MATLAB UYGULAMALARIS           
MÜHENDİSLİKTE PROJE HAZIRLAMA TEKNİKLERİS***********
MÜHENDİSLİKTE YAPIŞTIRMA TEKNİKLERİS***********
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİS***********
MÜZİK - IS           
MÜZİK - IIS           
NANO/MİKRO AKIŞLAR VE AYGITLARIS***********
NÜKLEER ENERJİ - IS****       
NÜKLEER ENERJİ - IIS           
ORTA ALMANCA-IS     ***   
ORTA ALMANCA-IIS     ***   
ORTA FRANSIZCA-IS     ***   
ORTA FRANSIZCA-IIS     ***   
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİS           
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİS           
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIS           
ÖLÇME TEKNİĞİS***********
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS           
PAZARLAMA İLKELERİS***********
PAZARLAMA YÖNETİMİS***********
PLASTİK MALZEMELERS* ** ******
PLASTİK ŞEKİL VERMES* *********
PSİKOLOJİS***********
PSİKOLOJİYE GİRİŞS***********
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMS           
RESİM - IS           
RESİM - IIS           
RÜZGAR ENERJİSİS***********
SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİS***********
SANAT TARİHİS***********
SAYISAL AKIŞKANLAR MEKANİĞİ - IS***********
SAYISAL AKIŞKANLAR MEKANİĞİ - IIS***********
SEHİRCİLİKS***********
SEKTÖR ANALİZİS*  * ******
SIKIŞTIRILABİLİR AKIŞLARS***********
SINIF YÖNETİMİS           
SOĞUTMAS***********
SONLU ELEMANLAR METODUNA GİRİŞS***********
SOSYOLOJİS***********
STRATEJİK HEDEFLERLE YÖNETİMS***********
TAHRİBATSIZ MALZEME MUAYENE METODLARIS* *********
TALAŞLI İMALAT VE TAKIM TEZGAHLARIS***********
TARIM EKONOMİSİS***********
TEKNİK PROJE YÖNETİMİS           
TEKNİK TEKSTİLLERS***********
TEKNOLOJİ TARİHİS***********
TEKSTİL MAKİNALARIS***********
TEKSTİL MALZEMELERİS***********
TEMEL ALMANCA-IS     ***   
TEMEL ALMANCA-IIS     ***   
TEMEL FRANSIZCA-IS     ***   
TEMEL FRANSIZCA-IIS     ***   
TEMEL MUHASEBES***********
TERMİK SANTRALLERS***********
TESİSATS***********
TİTREŞİM VE GÜRÜLTÜ ÖLÇÜMÜS***********
TOPLAM KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİS***********
TRANSPORT TEKNİĞİS***********
TRİBOLOJİS*****      
TÜRKİYE EKONOMİSİ VE AVRUPA BİRLİĞİS***********
ULUSAL VE ULUSLARARASI GÜMRÜK İŞLEMLERİS***********
ÜRETİM PLANLAMASIS***********
ÜRETİM YÖNETİMİS***********
VİSKOZ AKIŞLARS***********
YARATICI DRAMAS***********
YATIRIM DEĞERLENDİRMESİS***********
YATIRIM TEŞVİKLERİS***********
YAZILI ANLATIMS***********
YENİ VE YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARIS***********
YORULMA HESAPLARIS***********
YÖNETİM VE ORGANİZASYONS***********
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi