217 İKTİSAT

GENEL BİLGİLER
İktisat bölümünde Mikro ve Makro ekonomi, Uluslar arası iktisat, Ekonometri ve büyüme teorileri, Para piyasaları temel konular olmak üzere disiplinler arası bir eğitim uygulanmaktadır. Genel yapı içerisinde öğretim gören bölüm öğrencisinin iş dünyasında geniş bir yelpazeyi yakalaması söz konusudur.

Amaçlar
İktisat bölümü, öğrencilerinin nitel ve nicel yöntemler aracılığıyla iktisadi ve finansal sistemi çözümlemesini amaçlamaktadır. Bölümümüz bu amaca ulaşmak için çok çeşitli dersler ve araştırma projeleri düzenlemektedir. Düzenlenmekte olan bütün derslerin içeriği öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda her yıl gözden geçirilmektedir. Söz konusu dersler arasında pratikte Türkiye ekonomisine uygulanarak verilen zaman serisi analizi, ekonometri gibi dersler sayılabilir. Bütün uygulamalar bilgisayar aracılığıyla yapılmaktadır. Böylelikle öğrencilerin pratik iktisadi sorunları çözme yeteneği elde etmeleri sağlanmaktadır. Bölüm ayrıca öğrencilerini özel sektör ve Merkez Bankası, Devlet Planlama Teşkilatı, Türkiye İstatistik Enstitüsü, Maliye Bakanlığı, İstanbul Menkul Kıymetler Borsası, Sermaye Piyasası Kurulu gibi devlet kurumlarındaki çeşitli kariyerlere hazırlamaya çalışmaktadır.


Kabul Koşulları
Öğrenci Yerleştirme ve Seçme Merkezi (ÖSYM), Eşit Ağırlık (EA)

Mezuniyet Koşulları
Öğrenciler müfredatlarındaki zorunlu ve seçmeli derslerden başarısız not almamak ve Pamukkale Üniversitesi lisans yönetmeliğinde belirtilen akademik ortalama gerekliliğini sağlayarak tamamlamak zorundadırlar.

İstihdam Olanakları
Türkçe İktisat Bölümünden mezun olan öğrenciler, ulusal ve uluslararası şirketlerin ekonomi, ihracat ve ithalat departmanlarında, bankaların dış işlemler ve fon yönetimi birimlerinde uzman olarak görev üstlenebilecekleri gibi, ulusal ve uluslararası para ve sermaye piyasalarında fon ve portföy yöneticisi olarak iş bulma şanslarını artırabileceklerdir. Aynı zamanda ilgili kamu kurumlarında (Devlet Planlama Teşkilatı, Rekabet Kurumu, Sermaye Piyasası Kurumu, Dış Ticaret ve Hazine Müsteşarlığı gibi) uzman kadrolarında istihdam edilebileceklerdir.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar İktisat alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrenciler müfredatlarındaki zorunlu ve seçmeli derslerden başarısız not almamak ve Pamukkale Üniversitesi lisans yönetmeliğinde belirtilen akademik ortalama gerekliliğini sağlayarak tamamlamak zorundadırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. MEHMET İVRENDİ+90 258 296 2669 mivrendi@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDr. Öğr. Üyesi HALİL UÇAL  hucal@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ALTUNTAŞ  oaltuntas@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Ekonomik karar birimlerinin davranışlarını farklı piyasa ortamlarına göre tanımlar
2Ekonomik verileri toplar, işler ve yorumlar
3Güncel iktisadi sorunlar saptamasını yapar ve çözümüne ilişkin nitel ve nicel iktisadi yöntemleri kullanır
4Analitik düşünerek ekonomik problemlere pratik politika çözüm önerilerini sergiler
5Ekonomi ile ilgili mesleki ve global ağlara erişimde bilgisayar teknolojilerini ve yazılımları kullanma becerisine sahip olma
6Bireysel çalışma becerisine ve bağımsız düşünceleri ortaya koyma becerisini gösterir
7Disiplinler arası bir yaklaşım içinde takım çalışması yapabilme
8Ekonomik olguları sözlü ve yazılı bir biçimde ifade eder
9Ekonomi ve toplumsal dinamikler arasındaki karşılıklı etkileşimi tanımlar ve ekonomi literatüründeki kuramsal gelişmeleri izler
10Yaşam boyu eğitimin önemini görerek iktisadi gelişmeleri izler
11Mesleki yabancı dil bilgisini kullanır
12Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde davranır
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Anlam Çözümleme TablolarıAnlam çözümleme tablosu öğrencilerin aktif olarak derse katılmalarını sağlayan bir yöntemdir. Öğrenciler, iki boyutlu bir tablo üzerinde çalışarak öğrenirler. Örneğin, tablonun bir boyutunda hayvanlar diğer boyutunda da besinler yer alıyorsa, öğrenciler hayvanların besin maddelerini (kesişim noktalarında) işaretleyerek öğrenme fırsatı elde ederler.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
EKNM 103 MATEMATİK - I 3+0 4 Zorunlu
SBKY 101 HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARI 3+0 4 Zorunlu
ISLE 101 İŞLETMEYE GİRİŞ 3+0 4 Zorunlu
ISLE 103 MUHASEBE - I 3+0 4 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
EKON 222 TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİ 2+2 4 Zorunlu
EKON 103 İKTİSADA GİRİŞ-I 4+0 5 Zorunlu
- Yabancı Dil-I 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
EKNM 104 MATEMATİK - II 3+0 5 Zorunlu
ISLE 104 MUHASEBE - II 3+0 5 Zorunlu
SBKY 106 TOPLUM BİLİMİ 3+0 5 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
SBKY 110 ANAYASA HUKUKU 3+0 5 Zorunlu
EKON 104 İKTİSADA GİRİŞ - II 4+0 5 Zorunlu
- Yabancı Dil-II 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
EKNM 201 İSTATİSTİK - I 3+0 5 Zorunlu
ISLE 209 TİCARET HUKUKU 3+0 5 Zorunlu
EKON 205 MATEMATİKSEL İKTİSAT - I 3+0 6 Zorunlu
EKON 231 MİKRO İKTİSAT - I 4+0 6 Zorunlu
EKON 233 MAKRO İKTİSAT - I 4+0 6 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - I 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - I

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
EKNM 202 İSTATİSTİK - II 3+0 5 Zorunlu
EKON 206 MATEMATİKSEL İKTİSAT - II 3+0 6 Zorunlu
EKON 232 MİKRO İKTİSAT - II 4+0 6 Zorunlu
EKON 234 MAKRO İKTİSAT - II 4+0 6 Zorunlu
EKON 242 İKTİSADİ MODELLER VE PROGRAMLAMA 3+0 3,5 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 1,5 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - II 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - II

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
EKON 301 ULUSLARARASI İKTİSAT - I 3+0 5 Zorunlu
EKNM 301 EKONOMETRİ - I 3+0 5 Zorunlu
EKON 303 PARA TEORİSİ VE POLİTİKASI - I 3+0 5 Zorunlu
MALI 303 KAMU MALİYESİ 3+0 5 Zorunlu
- Güz Genel Seçmeli 3+3 5 Seçmeli
- Güz Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - III 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Bölüm Seçmeli
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Genel Seçmeli
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
EKON 302 ULUSLARARASI İKTİSAT - II 3+0 5 Zorunlu
EKNM 302 EKONOMETRİ - II 3+0 5 Zorunlu
EKON 304 PARA TEORİSİ VE POLİTİKASI - II 3+0 5 Zorunlu
MALI 308 KAMU EKONOMİSİ 3+0 5 Zorunlu
- Bahar Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- Bahar Genel Seçmeli 3+2 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 3+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - IV 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Bölüm Seçmeli
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Genel Seçmeli
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
EKON 403 TÜRKİYE EKONOMİSİ - I 3+0 5 Zorunlu
EKON 407 EKONOMİK BÜYÜME 3+0 5 Zorunlu
EKON 421 İKTİSADİ DÜŞÜNCELER TARİHİ 3+0 5 Zorunlu
- Güz Genel Seçmeli 3+3 5 Seçmeli
- Güz Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- Güz Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - V 3+0 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Bölüm Seçmeli
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Güz Genel Seçmeli
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - V

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
EKON 404 TÜRKİYE EKONOMİSİ - II 3+0 5 Zorunlu
EKON 406 EKONOMİK KALKINMA 3+0 5 Zorunlu
- Bahar Genel Seçmeli 3+2 5 Seçmeli
- Bahar Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- Bahar Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- Bahar Bölüm Seçmeli 3+0 5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Formasyon - VI 1+8 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Bölüm Seçmeli
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bahar Genel Seçmeli
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Formasyon - VI


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ANAYASA HUKUKUZ************
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ            
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ            
EKONOMETRİ - IZ************
EKONOMETRİ - IIZ************
EKONOMİK BÜYÜMEZ************
EKONOMİK KALKINMAZ            
HUKUKUN TEMEL KAVRAMLARIZ************
İKTİSADA GİRİŞ - IIZ************
İKTİSADA GİRİŞ-IZ************
İKTİSADİ DÜŞÜNCELER TARİHİZ************
İKTİSADİ MODELLER VE PROGRAMLAMAZ            
İSTATİSTİK - IZ************
İSTATİSTİK - IIZ************
İŞLETMEYE GİRİŞZ************
KAMU EKONOMİSİZ            
KAMU MALİYESİZ************
KARİYER PLANLAMAZ            
MAKRO İKTİSAT - IZ************
MAKRO İKTİSAT - IIZ************
MATEMATİK - IZ************
MATEMATİK - IIZ************
MATEMATİKSEL İKTİSAT - IZ**** ***** *
MATEMATİKSEL İKTİSAT - IIZ********** *
MİKRO İKTİSAT - IZ************
MİKRO İKTİSAT - IIZ************
MUHASEBE - IZ************
MUHASEBE - IIZ************
PARA TEORİSİ VE POLİTİKASI - IZ****** **** 
PARA TEORİSİ VE POLİTİKASI - IIZ****** **** 
TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİZ************
TİCARET HUKUKUZ************
TOPLUM BİLİMİZ************
TÜRK DİLİ - IZ            
TÜRK DİLİ - IIZ            
TÜRKİYE EKONOMİSİ - IZ************
TÜRKİYE EKONOMİSİ - IIZ************
ULUSLARARASI İKTİSAT - IZ************
ULUSLARARASI İKTİSAT - IIZ            
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
20. YÜZYIL SİYASİ TARİHİS            
21. YÜZYIL YETKİNLİKLERİS            
AB SOSYAL POLİTİKASIS* ** *******
AB VE TÜRKİYE EKONOMİK İLİŞKİLERİS            
AKADEMİK TÜRKÇES************
ALMANCA - IS************
ALMANCA - IIS************
AVRUPA BİRLİĞİ MALİYESİS            
AVRUPA BİRLİĞİNDE TİCARET VE FİNANSMANS            
AYRIK MATEMATİKSEL YAPILARS            
BANKACILIK YÖNETİMİS            
BENZETİM TEKNİKLERİS******      
BİLGİ EKONOMİSİS            
BİLGİ TABANLI YÖNETİMS            
BİLGİ TOPLUMUS            
BİLGİSAYAR AĞLARI VE YÖNETİMİS            
BİLGİSAYAR DESTEKLİ MUHASEBES *  *  *    
BİLGİSAYAR MİMARİSİS            
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİS************
BİLİŞİM SİSTEMLERİNDE GÜNCEL KONULARS            
BİLİŞİM TOPLUMUNDA AHLAKS            
BİREYSEL İŞ HUKUKUNUN GÜNCEL SORUNLARIS            
BORÇLAR HUKUKUS************
BULANIK MANTIK MODELLERİ VE UYGULMALARIS************
BÜROKRASİS            
CEZA HUKUKUS            
COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİS            
ÇAĞDAŞ SİYASAL AKIMLARS************
ÇALIŞMA EKONOMİSİS************
ÇALIŞMA EKONOMİSİNDE NİCELİKSEL YÖNTEMLERS            
ÇALIŞMA YAŞAMI VE TEKNOLOJİS            
ÇEVRE SORUNLARI VE POLİTİKALARIS            
ÇEVRE VE DOĞAL KAYNAKLAR EKONOMİSİS************
ÇEVRE VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA S            
ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLERS******      
ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLER - IS            
ÇOK ULUSLU ŞİRKETLER VE YABANCI YATIRIMLARS            
DAVRANIŞSAL FİNANSS            
DENETİMS *     **   
DEVLET, TOPLUM VE SOSYAL POLİTİKAS            
DIŞ TİCARETS            
DIŞ TİCARET POLİTİKALARIS            
DIŞ TİCARET UYGULAMALARIS            
DIŞ TİCARET VE KAMBİYO İŞLEMLERİS************
DIŞ TİCARET VE ULAŞTIRMA POLİTİKALARIS            
DIŞ TİCARETTE DENİZ VE HAVAYOLU OPERASYONUS            
DİJİTAL MALİ EKONOMİ VE E-DEVLETS            
DİJİTAL PAZARLAMAS            
DİNAMİK İKTİSADİ ANALİZS************
DÜNYA EKONOMİSİS************
DÜNYA EKONOMİSİNİN GÜNCEL SORUNLARIS            
E-DEVLET UYGULAMALARIS            
EĞİTİM EKONOMİSİS************
EĞİTİM PSİKOLOJİSİS            
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMES            
EĞİTİME GİRİŞS            
EKONOMETRİ - IIIS************
EKONOMETRİ - IVS************
EKONOMETRİK MODELLERS************
EKONOMİ POLİTİKS            
EKONOMİK BÜTÜNLEŞMELER VE AVRUPA BİRLİĞİS            
EKONOMİK KRİZLERS            
ELEŞTİREL DÜŞÜNME VE KARAR VERMES            
EMTİA PİYASALARIS            
E-MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİS            
ENDÜSTRİ 4.0 VE DİJİTAL DÖNÜŞÜMS            
ENDÜSTRİ İLİŞKİLERİS            
ENDÜSTRİYEL ORGANİZASYONS            
ENERJİ EKONOMİSİS************
E-TİCARETS            
E-TİCARET UYGULAMALARIS            
ETKİNLİK VE VERİMLİLİK ANALİZİS************
FİNANSAL EKONOMETRİS************
FİNANSAL EKONOMİS************
FİNANSAL KURUMLAR VE PİYASALAR S************
FİNANSAL TABLOLAR ANALİZİS            
FİNANSAL VERİ ANALİZİS            
FİNANSAL YÖNETİM İLKELERİS************
FİRMA DEĞERLEMESİS            
FRANSIZCA - IS************
FRANSIZCA - IIS************
GELİR DAĞILIMI VE YOKSULLUKS            
GELİŞMEKTE OLAN PİYASALARS            
GİRİŞİMCİLİK VE İŞ TASARIMIS            
GİRİŞİMCİLİK VE İŞLETMELERDE GELİŞİMS            
GÖÇ VE ÇALIŞMA HUKUKUS            
GÜNCEL MALI YAKLAŞIMLARS            
HALKLA İLİŞKİLERS************
HAVACILIK YÖNETİMİS            
HAVAYOLU TAŞIMACILIĞI VE LOJİSTİĞİS            
HİZMET PAZARLAMASIS            
İDARE HUKUKUS************
İHRACAT İTHALAT YÖNETİMİS            
İKTİSADİ DÜŞÜNCE TARİHİ - IIS************
İKTİSADİ GÖSTERGELERİN ANALİZİ VE YORUMLANMASIS            
İKTİSADİ VE SOSYAL İSTATİSTİKLERS            
İKTİSAT TEORİSİNDE SEÇİLMİŞ KONULARS            
İLERİ MUHASEBES            
İNGİLİZCE - IS************
İNGİLİZCE - IIS************
İNOVASYON YÖNETİMİS************
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİS            
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE ÇALIŞMA PSİKOLOJİSİ YAKLAŞIMIS            
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİNDE UYGULAMALI ÇALIŞMA PSİKOLOJİSİS            
İNTERNET PROGRAMLAMAS            
İNTERNET VE PAZARLAMAS************
İSTATİSTİKSEL KALİTE KONTROLS            
İSTATİSTİKSEL KALİTE YÖNETİMİS            
İSTATİSTİKSEL KARAR KURAMIS******      
İSTİHDAM VE İŞSİZLİKS            
İŞ HAYATI İÇİN YABANCI DİL (İNGİLİZCE)S            
İŞ HAYATI İÇİN YABANCI DİL (RUSÇA)S            
İŞ HUKUKUS            
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİS            
İŞGÜCÜ PİYASASINDA MAKRO ANALİZS            
İŞGÜCÜ PİYASASINDA MİKRO ANALİZS            
İŞLETİM SİSTEMLERİS            
İŞLETME FİNANSMANIS            
İŞLETME MATEMATİĞİS            
İŞLETME SERMAYESİ YÖNETİMİS            
İŞLETME STRATEJİLERİS************
JAPONCA - IS            
JAPONCA - IIS            
KAMBİYO REJİMLERİ VE DIŞ TİCARETS            
KAMU BÜTÇESİS            
KAMU PERSONEL YÖNETİMİS            
KAMU POLİTİKASI VE ANALİZİS            
KAMU YATIRIM PROJELERİNİN ANALİZİS            
KAMU YÖNETİMİS************
KAMU YÖNETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLARS************
KARAR ANALİZİS            
KARŞILAŞTIRMALI KAMU YÖNETİMİS************
KARŞILAŞTIRMALI VERGİ SİSTEMLERİS            
KATEGORİK VERİ ÇÖZÜMLEMESİS************
KENTLEŞME VE KENT POLİTİKASIS            
KENTSEL VE BÖLGESEL İKTİSATS            
KİT'LER VE ÖZELLEŞTİRMES            
KONJONKTÜR DALGALANMALARI VE İKTİSAT POLİTİKASIS            
KONUT EKONOMİSİS************
KURUMSAL KAYNAK PLANLAMASIS            
KURUMSAL YÖNETİMS            
KÜÇÜK VE ORTA ÖLÇEKLİ İŞLETMELERS            
KÜRESELLEŞME VE EKONOMİK BİRLEŞMELERS************
LİDERLİK VE MOTİVASYON DAVRANIŞLARIS            
MAKROİKTİSAT UYGULAMALARIS            
MALİ KURUMLAR VE SERMAYE PİYASASIS            
MALİYE POLİTİKASIS************
MALİYET MUHASEBESİS            
MATEMATİKSEL PROGRAMLAMAS            
MEKANSAL EKONOMİS            
MİKRO EKONOMETRİS            
MODERN POLİTİK İKTİSATS            
MODERN ÜRETİM YAKLAŞIM VE UYGULAMALARIS            
MUHAKEME VE KARAR VERMEYE GİRİŞ S            
MUHASEBE BİLİŞİM SİSTEMLERİS            
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİS            
NESNEYE DAYALI TASARIMS            
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİS            
OLASILIKSAL SÜREÇLERS******      
ONGORU TEKNİKLERİS            
OPTİMİZASYONS************
OYUN TABANLI BLOK PROGRAMLAMA S            
OYUN TEORİSİ - IS************
OYUN TEORİSİ - IIS************
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİS            
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİS            
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASIS            
ÖRGÜTLERDE YÖNETSEL AHLAKS            
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM VE ETKİLİ İLETİŞİM YÖNETİMİS            
ÖRNEKLEMES************
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİS            
ÖZEL SİGORTACILIK UYGULAMALARIS            
PANEL VERİ EKONOMETRİSİS************
PARAMETRİK OLMAYAN İSTATİSTİKSEL YÖNTEMLERS************
PAZARLAMAS            
PAZARLAMA YÖNETİMİS************
PERAKENDE YÖNETİMİS            
PERAKENDECİLİKS************
PORTFÖY YÖNETİMİS            
PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİS            
PROJE TABANLI GİRİŞİMCİLİKS            
PROJE YÖNETİM İLKELERİS            
REFAH VE GENEL DENGE TEORİSİS************
REHBERLİK VE ÖZEL EĞİTİMS            
REKABET HUKUKUS************
REKABET VE YENİLİK EKONOMİSİS            
REKABETÇİ ÜSTÜNLÜKLER VE ULUSLARARASI TİCARETS            
RİSK YÖNETİMİ VE TÜREV ÜRÜNLERS            
SAĞLIK EKONOMİSİS            
SATIŞ GÜCÜ YÖNETİMİS            
SATIŞ YÖNETİMİS************
SATRANÇ VE AKIL OYUNLARIS            
SAVUNMA EKONOMİSİS            
SAYISAL ÇÖZÜMLEMES************
SAYISAL SİSTEMLERS            
SERBEST BÖLGELERS            
SERMAYE PİYASASIS************
SINIF YÖNETİMİS            
SİVİL TOPLUM VE DEMOKRASİS            
SİYASAL PARTİLERS            
SİYASET BİLİMİNE GİRİŞS            
SİYASET PSİKOLOJİSİS            
SOSYAL AĞ ANALİZİS            
SOSYAL BİLİMCİLER İÇİN VERİ ANALİZİS            
SOSYAL POLİTİKA TEMELLİ ULUSLARARASI PROJELERS            
SOSYAL POLİTİKA VE SOSYAL GÜVENLİKS            
SOSYAL YARDIM VE HİZMETLERS************
STAJS            
STRATEJİK YÖNETİMS            
ŞİRKETLER MUHASEBESİS************
TAKIM YÖNETİMİ VE LİDERLİKS            
TARIM EKONOMİSİS            
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİS            
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ VE LOJİSTİKS            
TEKNOLOJİ VE DEĞİŞİM YÖNETİMİS            
TEKNOLOJİ YÖNETİMİS            
TOPLAM KALİTE KONTROLÜS************
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİS************
TOPLUMSAL CİNSİYET ÇALIŞMALARINA GİRİŞS            
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARIS            
TÜKETİCİ HUKUKUS************
TÜRK VERGİ SİSTEMİS************
TÜRKİYE İKTİSAT TARİHİS            
TÜRKİYE VE AVRUPA BİRLİĞİNDE İŞGÜCÜ PİYASALARININ KARŞILAŞTIRILMALI ANALİZİS            
TÜRKİYE'DE DIŞ TİCARET VE YATIRIM POLİTİKALARIS            
TÜRKİYE'DE İŞGÜCÜ PİYASASI UYGULAMALARIS************
TÜRKİYE'NİN TOP. YAP. VE SOSYAL PLAN.S************
ULAŞTIRMA EKONOMİSİ VE ÇEVRES************
ULUSLARARASI FİNANS SİSTEMLERİ VE KURUMLARIS            
ULUSLARARASI FİNANSAL VE EKONOMİK KURUMLARS************
ULUSLARARASI FİNANSAL YÖNETİMS            
ULUSLARARASI FİNANSMANS****  ****  
ULUSLARARASI İLİŞKİLERS            
ULUSLARARASI İŞLETMECİLİKS************
ULUSLARARASI LOJİSTİK VE ULAŞIMS            
ULUSLARARASI PARA BANKACILIK VE FİNANS S************
ULUSLARARASI PARA EKONOMİSİS************
ULUSLARARASI PARA SİSTEMİ VE AÇIK EKONOMİDE MAKRO EKONOMİ POLİTİKALARIS            
ULUSLARARASI PERAKENDECİLİKS            
ULUSLARARASI SATIŞLAR VE MÜZAKERELERS            
ULUSLARARASI SOSYAL POLİTİKA VE KUR.S            
ULUSLARARASI TİCARET POLİTİKASIS            
ULUSLARARASI TİCARET VE VERGİLEMES************
UYGULAMALI DIŞ TİCARET İŞLEMLERİS            
UYGULAMALI EKONOMETRİK YAZILIMLAR - IS************
UYGULAMALI EKONOMETRİK YAZILIMLAR - IIS************
UYGULAMALI EKONOMİK ANALİZS            
UYGULAMALI E-TİCARETS            
UYGULAMALI İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİS            
UYGULAMALI KARAR BİLİMLERİS            
ÜCRET TEORİLERİ VE POLİTİKALARIS            
ÜCRET VE İSTİHDAM TEŞVİKİ UYGULAMALARIS            
ÜRETİM SİSTEMLERİS            
ÜRETİM YÖNETİMİS************
VAKA ANALİZİS            
VAKA ÇALIŞMALARI - IS            
VAKA ÇALIŞMALARI - IIS            
VARYANS ANALİZİ VE DENEY TASARIMIS******      
VERGİ CEZA HUKUKUS************
VERGİ DENETİMİS************
VERGİ HUKUKU VE UYGULAMASIS            
VERGİ İCRA HUKUKUS            
VERİ MADENCİLİĞİS            
VERİ YAPILARI VE ALGORİTMALARS            
YAPAY SİNİR AĞLARS            
YATIRIM ANALİZİ VE PÖRTFÖY YÖNETİMİS            
YATIRIM PROJELERİ ANALİZİS************
YAZILIM PROJE YÖNETİMİS            
YENİLİK VE YARATICILIK YÖNETİMİS            
YEREL YÖNETİMLERDE GÜNCEL KONULARS            
YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİS************
YÖNETİM EKONOMİSİS            
YÖNETİM MUHASEBESİS****  ****  
YÖNETİMDE GÜNCEL YAKLAŞIMLARS************
YÖNETİMDE HALKLA İLİŞKİLERS************
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI - IS            
YÖNEYLEM ARAŞTIRMASI - IIS            
YURTTAŞLIK VE SİYASETS************
ZAMAN SERİSİ ANALİZİ - IS************
ZAMAN SERİSİ ANALİZİ - IIS************
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi