129 REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK

GENEL BİLGİLER
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalı'nda lisans ve yüksek lisans programları yer almaktadır. 2002–2003 öğretim yılında lisans, 2005–2006 öğretim yılında yüksek lisans programlarında öğrenim vermeye başlayan anabilim dalı, ilk lisans mezunlarını verdiği 2006 yılından bu yana hem nitelik ve hem de nicelik açısından gelişmeye devam etmektedir. Eğitim öğretim faaliyetleri, alanında uzman öğretim elemanlarından oluşan dinamik bir kadroyla, alandaki gelişme ve değişmelere uygun, demokratik ve katılımcı bir ortamda gerçekleştirilmektedir. Halen anabilim dalımızda sekiz profesör, iki doçent, bir öğretim görevlisi ve dört araştırma görevlisi görev yapmaktadır. Kuramsal bilginin yanı sıra, uygulamalı eğitim de veren programımızda gündüz öğretimi (I. Öğretim) yapılmaktadır. Fiziksel mekân olarak beş lisans, bir lisansüstü öğretim verilen dersliğin yanında, üç bireysel psikolojik danışma odası ve bir grupla psikolojik danışma odası öğrencilerimizin uygulama çalışmaları için düzenlenmiştir.

Amaçlar
PAÜ Eğitim Fakültesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalı eğitiminin temel amacı, bilimsel düşünebilen, araştıran, sorgulayan, kendini sürekli yenileyen ve insancıl yaşam anlayışını benimsemiş; mesleki etik ilke, kural ve yasalara bağlı; adalet, aile ve sosyal hizmetler, eğitim, sağlık, endüstri, emniyet teşkilatı ve silahlı kuvvetler gibi sektörlerdeki kurumlarda çalışabilecek birincil düzeyde önleyici ve koruyucu ruh sağlığı hizmeti sunan psikolojik danışmanlar yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK), Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan üniversiteye giriş sınavında başarılı olmak.

Mezuniyet Koşulları
Program 8 yarıyılı içeren, 4 yıllık bir eğitim sürecini kapsamaktadır. Programdan mezun olabilmek için 2.30 not ortalamasını ve 240 AKTS'yi karşılamış olmak gerekmektedir.

İstihdam Olanakları
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik lisans programı mezunları; Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda ve rehberlik ve araştırma merkezlerinde, özel okul ve dershanelerde, üniversitelerdeki psikolojik danışma ve rehberlik merkezlerinde psikolojik danışman ve/veya rehber öğretmen olarak çalışabilmektedirler. Ayrıca, özel eğitim-rehabilitasyon merkezlerinde, endüstri kurumları insan kaynakları birimlerinde ve Adalet Bakanlığı'na bağlı aile ve çocuk mahkemelerinde görev yapabilmektedirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Program 8 yarıyılı içeren, 4 yıllık bir eğitim sürecini kapsamaktadır. Programdan mezun olabilmek için 2.30 not ortalamasını ve 240 AKTS'yi karşılamış olmak gerekmektedir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. ABDURRAHMAN TANRIÖĞEN  atogen@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Psikolojik danışma ve rehberlik alanına ilişkin temel kavramları bilir.
2Psikolojik danışma ilke ve tekniklerine uygun olarak psikolojik yardım sunar.
3Psikolojik danışma kuram ve yaklaşımlarına uygun bir psikolojik danışma perspektifine sahiptir.
4Psikolojik yardım ihtiyacını değerlendirme sürecinde ne zaman, kime, ne tür hizmetler vereceğini bilir.
5Bireylerin kariyer gelişimleri sürecinde kendilerini tanımaları ve uygun kararlar vermelerini kolaylaştıracak uygulamalar yapabilir.
6Hangi durumlarda süpervizyon ve konsültasyon hizmetlerinden yararlanacağını bilir.
7Bireylerin kendilerini tanımaları ve anlamaları için bireyi tanıma tekniklerini kullanır.
8PDR hizmetleri sunarken bireyin ve toplumun kültürel özelliklerine duyarlıdır.
9Rehberlik hizmetlerini hedef kitlenin gelişim dönemlerine ve bireysel farklılıklara göre uygular.
10Bireysel ve gruba yönelik müdahale programları geliştirir.
11Özel eğitime gereksinim duyan bireylere ve ailelerine uygun bilgilendirme ve yönlendirmelerde bulunur.
12Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini etik ilke, kural ve yasalara uygun yürütmesi gerektiğini bilir.
13PDR mesleğinin savunuculuğunu yapar.
14Eğitim sistemini, eğitim programını ve okulun örgütsel yapısını bilir.
15Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin bir anlayışa sahip olur.
16Psikolojik danışmanlık mesleğinin tarihine, felsefesine ve güncel durumuna ilişkin bir anlayışa sahiptir.
17Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin etkililiğini değerlendirir.
18Bireylere kişisel, mesleki ve eğitsel alanlarda ihtiyaç duydukları psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini planlı, programlı ve organize edilmiş bir biçimde sunar.
19Bilime ve bilimsel bilgiye, araştırma yöntemlerine ve istatistiksel çözümleme tekniklerine ilişkin bir anlayışa sahiptir.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
Rol OynamaRol oynama, öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kişiliğe bürünerek ifade etmesini sağlayan bir öğrenme yoludur. Yöntemin başarıya ulaşması için öğrencinin yaratıcı düşünceyi kullanması gerekir. Öğrenci, gerçek rolünden ve duygularından arınarak kendini başka birinin yerine koyar. Böylece onların nasıl düşündüklerini, neler hissettiklerini ve nasıl davrandıklarını anlamaya çalışır. Bu teknikte dersin konusu ile ilgili bir sorun, durum, olay ya da fikir bir grup öğrenci tarafından diğer öğrencilerin önünde sergilenerek duruma çözüm üretilmeye çalışılır. Bazı kaynaklarda rol oynamanın, problem çözme süreci şeklinde olması gerektiği de ifade edilmektedir.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BİLGİKuramsal Olgusal 04
BİLGİKuramsal Olgusal 05
BİLGİKuramsal Olgusal 06
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 08
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 04
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 1001 EĞİTİME GİRİŞ 2+0 3 Zorunlu
OMB 1003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ 2+0 3 Zorunlu
GKD 1003 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 3+0 5 Zorunlu
PDR 1001 PSİKOLOJİYE GİRİŞ 2+0 4 Zorunlu
PDR 1002 KÜLTÜREL ANTROPOLOJİ 2+0 4 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 5 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 3 Zorunlu
- Yabancı Dil 1 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil 1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
PDR 1003 GELİŞİM PSİKOLOJİSİ 1 2+0 4 Zorunlu
PDR 1004 FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ 2+0 4 Zorunlu
PDR 1005 OKULLARDA REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA 2+0 5 Zorunlu
OMB 1005 EĞİTİM FELSEFESİ 2+0 3 Zorunlu
OMB 2002 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ 2+0 3 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 3 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 5 Zorunlu
- Yabancı Dil 2 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil 2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 2006 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 2+0 3 Zorunlu
PDR 2001 GELİŞİM PSİKOLOJİSİ 2 2+0 4 Zorunlu
PDR 2002 ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ 2+0 4 Zorunlu
PDR 2005 SOSYAL PSİKOLOJİ 2+0 4 Zorunlu
PDR 2007 TEMEL İSTATİSTİK 2+0 4 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli 1 2+0 4 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli 1 2+0 3 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli 1 2+0 4 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli 1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli 1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli 1

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 2016 TÜRK EĞİTİM TARİHİ 2+0 3 Zorunlu
OMB 2008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 2+0 3 Zorunlu
GKD 4002 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 1+2 3 Zorunlu
PDR 2006 YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM SORUNLARI 2+0 2 Zorunlu
PDR 2004 KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİ 2+0 3 Zorunlu
PDR 2008 TEST DIŞI TEKNİKLER 1+2 3 Zorunlu
PDR 2010 KİŞİLİK KURAMLARI 2+0 2 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli 2 2+0 4 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli 2 2+0 3 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli 2 2+0 4 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli 2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli 2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli 2

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 3003 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ 2+0 3 Zorunlu
OMB 3011 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 2+0 3 Zorunlu
PDR 3001 DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI 1 2+0 3 Zorunlu
PDR 3002 PSİKOLOJİK TESTLER 1+2 3 Zorunlu
PDR 3009 MESLEKİ REHBERLİK 2+0 2 Zorunlu
PDR 3004 PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARI 2+0 2 Zorunlu
PDR 3011 PSİKOLOJİK DANIŞMA İLKE VE TEKNİKLERİ 2+0 3 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli 3 2+0 4 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli 3 2+0 3 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli 3 2+0 4 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli 3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli 3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli 3

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 3006 SINIF YÖNETİMİ 2+0 3 Zorunlu
OMB 3002 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK 2+0 3 Zorunlu
PDR 3006 DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI 2 2+0 2 Zorunlu
PDR 3008 MESLEKİ REHBERLİK UYGULAMALARI 1+2 2 Zorunlu
PDR 3010 MANEVİ DANIŞMANLIK 2+0 2 Zorunlu
PDR 3014 GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA 2+0 3 Zorunlu
PDR 3012 PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİ 1+2 4 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli 4 2+0 4 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli 4 2+0 3 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli 4 2+0 4 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli 4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli 4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli 4

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
PDR 4001 AİLE DANIŞMANLIĞI 2+0 2 Zorunlu
PDR 4003 REHBERLİKTE PROGRAM GELİŞTİRME 2+0 2 Zorunlu
PDR 4004 BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI 1 1+2 3 Zorunlu
PDR 4011 MESLEK ETİĞİ VE YASAL KONULAR 2+0 2 Zorunlu
OMB 4005 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA 2+0 3 Zorunlu
OMB 4007 OKULLARDA RPD UYGULAMALARI 1 2+6 10 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli 5 2+0 4 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli 5 2+0 4 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli 5
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli 5

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
PDR 4007 REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SEMİNERİ 2+0 3 Zorunlu
PDR 4008 BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI 2 1+2 3 Zorunlu
PDR 4005 ÇOCUK HUKUKU 2+0 1,5 Zorunlu
OMB 4008 OKULLARDA RPD UYGULAMALARI 2 2+6 10 Zorunlu
PDR 4006 TRAVMA SONRASI PSİKOLOJİK DANIŞMA 2+0 3 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 1,5 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli 6 2+0 4 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli 6 2+0 4 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli 6
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli 6


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
AİLE DANIŞMANLIĞIZ                   
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ                   
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ                   
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİZ    *** ******* ***
BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI 1Z                   
BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI 2Z                   
ÇOCUK HUKUKUZ                   
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI 1Z                   
DAVRANIŞ BOZUKLUKLARI 2Z                   
EĞİTİM FELSEFESİZ                   
EĞİTİM SOSYOLOJİSİZ       *     *   *
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİKZ                   
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİZ                  *
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEZ                   
EĞİTİME GİRİŞZ             *    
FİZYOLOJİK PSİKOLOJİZ                   
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ 1Z                   
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ 2Z                   
GRUPLA PSİKOLOJİK DANIŞMA Z                   
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİZ*******************
KARİYER PLANLAMAZ                   
KİŞİLİK KURAMLARIZ    * * *          
KÜLTÜREL ANTROPOLOJİZ *  * **  ** **  **
MANEVİ DANIŞMANLIKZ                   
MESLEK ETİĞİ VE YASAL KONULARZ                   
MESLEKİ REHBERLİK Z                   
MESLEKİ REHBERLİK UYGULAMALARIZ                   
OKULLARDA REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA Z*           *  *   
OKULLARDA RPD UYGULAMALARI 1Z                   
OKULLARDA RPD UYGULAMALARI 2Z                   
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİZ                   
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİZ                   
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİZ                   
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMAZ                   
PSİKOLOJİK DANIŞMA BECERİLERİZ                   
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLKE VE TEKNİKLERİZ                   
PSİKOLOJİK DANIŞMA KURAMLARIZ                   
PSİKOLOJİK TESTLERZ                   
PSİKOLOJİYE GİRİŞZ                   
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SEMİNERİ Z                   
REHBERLİKTE PROGRAM GELİŞTİRMEZ*  *           * * 
SINIF YÖNETİMİZ                   
SOSYAL PSİKOLOJİZ                   
TEMEL İSTATİSTİKZ                ***
TEST DIŞI TEKNİKLERZ                   
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIZ ** * *** **     **
TRAVMA SONRASI PSİKOLOJİK DANIŞMAZ                   
TÜRK DİLİ - IZ                   
TÜRK DİLİ - IIZ                   
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİZ                   
TÜRK EĞİTİM TARİHİZ       *     *     
YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM SORUNLARIZ                   
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
21. YÜZYIL BECERİLERİS                   
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENMES                   
AİLE İÇİ İLİŞKİLER VE İLETİŞİMS                   
AKADEMİK TÜRKÇES                   
ANA BABA EĞİTİMİS                   
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELES                   
BESLENME VE SAĞLIKS                   
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAYA GİRİŞS                   
BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİS                   
BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİS           *      *
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE EVRİMS                   
BOŞANMA VE BOŞANMA ARABULUCULUĞUS                   
CİNSEL SAĞLIK EĞİTİMİS                   
ÇEVRE VE İNSANS                   
ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMÂLİS                   
ÇOCUK PSİKOLOJİSİS                   
ÇOCUK VE ERGENLERLE PSİKOLOJİK DANIŞMAS                   
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞUS                   
DOĞADA EĞİTİMS                   
EĞİTİM ANTROPOLOJİSİS                   
EĞİTİM HUKUKUS                   
EĞİTİM TARİHİS                   
EĞİTİMDE DRAMAS                   
EĞİTİMDE KAREKOD UYGULAMALARIS                   
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLERS*      *   * **    
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRMES                   
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMAS                   
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNMES* *             
ENDÜSTRİ VE ÖRGÜT PSİKOLOJİSİS                   
EVLİLİK ÖNCESİ PSİKOLOJİK DANIŞMA S                   
FİLM VE VİDEO YAPIMINA GİRİŞS                   
GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARIS                   
GÖZLEMSEL ASTRONOMİS                   
GRUP PSİKOEĞİTİMİS                   
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMA( DİKSİYON) SANATIS                   
HİKAYE VE MASAL ANLATICILIĞIS                   
HİZMET EDEREK ÖĞRENMES                   
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİS       *     *     
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİMS                   
JAPONCA 1S                   
JAPONCA 2S                   
JAPONCA 3S                   
JAPONCA 4S                   
KAPSAYICI EĞİTİMS       ** *  *     
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİMS       *     *    *
KÜLTÜR VE DİLS ******************
MEDYA OKURYAZARLIĞIS                 *
MİKRO ÖĞRETİMS             *     
MÜZE EĞİTİMİS                   
MÜZİK TERAPİS                   
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARIS    *        *     
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜS                   
P4C, ÇOCUKLAR VE TOPLULUKLAR İÇİN FELSEFE S                   
SANAT VE ESTETİKS                   
SOKRATİK SORGULAMA BECERİLERİS                   
SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ S                   
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİMS                   
TEKNOLOJİ İLETİŞİMİS                   
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİS                   
TRAFİK EĞİTİMİS                   
TÜRK İŞARET DİLİS*******************
TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASIS                   
TÜRK MUSİKİSİS                   
TÜRK SANATI TARİHİS                  *
TÜRKİYE`NİN MODERNLEŞME TARİHİ S                   
UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİS                   
YABANCI DİL 1 - İNGİLİZCE 1S                   
YABANCI DİL 2 - ALMANCA 2S                   
YABANCI DİL 2 - FRANSIZCA 2S                   
YABANCI DİL 2 - İNGİLİZCE 2S                   
YABANCI DİL I - ALMANCA IS                   
YABANCI DİL I - FRANSIZCA I S                   
YARATICI DRAMAS* ***************  
YARATICI YAZMA TEKNİKLERİS                   
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENMES*******************
ZEKA VE AKIL OYUNLARIS                   
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi