123 RESİM-İŞ ÖĞRETMENLİĞİ

GENEL BİLGİLER
Resim-İş Eğitimi Bölümü, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesinde 1994 yılında kurulmuştur. 1997 yılından sonra YÖK-MEGP (Milli Eğitimi Geliştirme Projesi) kapsamında yapılan yeni düzenlemeyle, Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü'ne bağlı bir anabilim dalına dönüştürülmüştür. Resim-iş Eğitimi Anabilim dalı, genel anlamda ilk ve orta öğretim kurumlarının ihtiyacı olan sanat eğitimcilerini yetiştirir. Resim-iş Eğitimi Anabilim Dalında gündüz öğretimi yapılmaktadır. Ayrıca, Eğitim Bilimleri Enstitüsü'ne bağlı yüksek lisans programı bulunmaktadır. Anabilim Dalının 12 akademik personeli ve yaklaşık 200 öğrencisi vardır. Anabilim dalının temel ilkesi, kuramsal ve uygulamalı sanat eğitimi kavramlarını çağdaş yaklaşımlarla öğretmektir. Ayrıca öğrencilerin eğitimci ve/veya sanatçı olma yönündeki kişisel çabaları desteklenir.

Amaçlar
Görsel Sanatlar (Resim-iş) öğretmenliği programının amacı, temel eğitim ve orta öğretime farklı sanat alanlarında ve sanat kültürü konularında yeterlikli ve nitelikli “Görsel Sanat Öğretmeni” yetiştirmektir. Adayların sağlam bir genel kültür ve alan bilgisi yanında bu alanın bilgi ve deneyimlerini aktaracak öğretmenlik mesleği bilgisine sahip olmaları da amaçlanır. Böylece adaylardan sanatı anlayan, öğreten ve tartışabilen bir tavır geliştirmeleri beklenir.


Kabul Koşulları
1- T.C. vatandaşı olmak. 2- Başvurduğu dönem YGS’ye girmiş olmak, 3- a) Liseler, Öğretmen Liseleri ve Güzel Sanatlar Liselerinin resim, sanat (resim), müzik, sanat (müzik) alan/kol bölümlerinden mezun olan adayların, aynı alandaki eğitim programına başvuracakların ilgili dönem YGS puan türlerinin en az birinden Üniversitemizce belirlenen taban puanı ve daha fazlasını almış olmak, b) Yukarıda (a) maddesinde sözü edilenler dışındaki başvurular da ilgili YGS puan türlerinin en az birinden yine üniversitemizce belirlenen puan ve daha fazlasını almış olmaları gereklidir.

Mezuniyet Koşulları
Yükümlü olduğu ders ve kredileri almak ve bu derslerden başarıyla geçmek.

İstihdam Olanakları
Bu program ülkenin gereksinim duyduğu nitelikli sanat eğitimcisine yönelik ihtiyacı karşılamaktadır. Dolayısıyla mezunlar, 1. Devlete bağlı ve özel statüdeki okularda görsel sanatlar öğretmeni olabilirler. 2.Bağımsız sanatçı olarak çalışabilirler. 3. Sanat ve tasarımla ilgili alanlarda devlet ve özel sektörde çalışabilirler.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Resim-İş Öğretmenliği alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Yükümlü olduğu ders ve kredileri almak ve bu derslerden başarıyla geçmek.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. FERYAL BEYKAL ORHUN  fbeykal@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. GÖRKEM UTKU ALPARSLAN  galparslan@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Anayasada ifadesini bulan, T.C. Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, kişisel, bilimsel, sanatsal, mesleki ve evrensel değerlere uygun davranır.
2Sanat ve sanat eğitimi ile ilgili kuram ve uygulama yöntemlerini açıklar.
3Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını bireysel ve işbirliğine dayalı (grup) yürütür.
4Görsel sanatlar dersini sanat tarihi, sanat eleştirisi, estetik, sosyoloji, psikoloji ve felsefe gibi farklı disiplinlerle ilişkilendirir.
5Araç-gereç, yöntem ve teknik bilgisini kullanarak sanat ve tasarım alanlarında özgün üretimler gerçekleştirir.
6Görsel sanatlar öğretimi uygulamaları kapsamında kültürel öğeleri bilimsel- sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir.
7Görsel sanatlar dersi alan öğrencilerin gelişim özellikleri ve öğrenme biçimlerine uygun planlama yapar.
8Sanat yapıtlarını anlama ve anlamlandırmaya yönelik eğitsel-sosyal etkinliklerde bulunur.
9Sanat eğitimine yönelik öğrenme süreçlerini değerlendirir.
10Toplumun sanatsal duyarlılığını artırmak ve sosyal- fiziksel çevreyi daha yaşanabilir kılmak için estetik bakış açısını kullanarak çalışmalar yapar ve projeler geliştirir.
11Bireysel ya da grup olarak sanatsal etkinliklere duyarlıdır ve katılır.
12Alan bilgisi ile öğretmenlik meslek bilgisini bir arada kullanır.
13Yazılı ve sözlü olarak kendini etkili bir biçimde ifade edebilir.
14Öğrencilerin bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
Öğrenme İstasyonlarıİstasyonlarda öğrenme, bütün sınıfın her aşamaya (her istasyona) katkı sağlaması yoluyla bir önceki grubun yaptıklarını ileri götürmeyi öğreten öğrenci merkezli bir yöntemdir. İstasyon yöntemi ile dersin işlendiği sınıflarda 3-5 kişilik gruplar oluşturulur. Her gruba bir istasyon şefi ya da gözlemci atanır. Oluşturulan gruplar istasyonlara dağılarak her gittikleri istasyonlarda belli bir süre kalarak görevlerini icra ederler. Bütün grupların, bütün istasyonlarda çalışmaları gerekmektedir. Bütün öğrencilerin görev almaları esastır. İstasyonlarda neden sonuç değişkenlerini yazma, slogan yazma, şiir yazma, hikâye yazma, afiş hazırlama gibi etkinlikler yapılabilir. Çalışmalar sonunda ürünler sergilenir. İstasyon yönteminde öğrencilerin grupla çalışmaları, onların sosyalleşmesine katkıda bulunmaktadır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Mikro ÖğretimBu yöntem öğretmen adaylarının sınıf içindeki üstleneceği rollerini ve sınıfta uygulayacağı davranışlarını tam olarak benimseyip bunları kazanmalarını sağlamayı amaçlasa da, farklı alanlarda yöntemin uygulanması olanaklıdır. Belli başlı becerilerin öğretiminde video ve ses kayıt cihazlarının sunduğu olanakları öğrenme ortamlarına taşımaya olanak sağlar. Öğrenci performansının kaydedilmesi ve elde edilen kaydın çözümlenerek hataların giderilmesi esasına dayanır.
Senaryoya dayalı öğretimÖrnek olaya benzese de, senaryoda kurgusal bir yaklaşım vardır. Konu, kurgunun içine yedirilerek öğrencilere sunulabileceği gibi, öğrencilerin kendi senaryolarını üretmelerine kadar uzanabilir.
Rol OynamaRol oynama, öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kişiliğe bürünerek ifade etmesini sağlayan bir öğrenme yoludur. Yöntemin başarıya ulaşması için öğrencinin yaratıcı düşünceyi kullanması gerekir. Öğrenci, gerçek rolünden ve duygularından arınarak kendini başka birinin yerine koyar. Böylece onların nasıl düşündüklerini, neler hissettiklerini ve nasıl davrandıklarını anlamaya çalışır. Bu teknikte dersin konusu ile ilgili bir sorun, durum, olay ya da fikir bir grup öğrenci tarafından diğer öğrencilerin önünde sergilenerek duruma çözüm üretilmeye çalışılır. Bazı kaynaklarda rol oynamanın, problem çözme süreci şeklinde olması gerektiği de ifade edilmektedir.
DramaÖğrencilerin bir beceri ya da durumu sınıfın önünde canlandırarak öğrendikleri bir yöntemdir. Yaşayarak bilgi edinmenin yanı sıra, sözel ifade gücünün gelişmesi ve toplumsallaşmanın sağlanmasında da önemli yararı bulunmaktadır. Yaratıcı, üretken, yaratıcı kararlar alabilen, değişik olmaktan ve değişiklik yapmaktan korkmayan, dilini iyi kullanan, eleştirel düşünen bireyler yetiştirmeye olanak sağlar.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
DeneyDoğal olayları yapay ortamlarda taklit etmek, belirli amaçlara ulaşmak için, belli bir konuyu kavratmak için kurulan belirli düzeneklerle çeşitli bilgiler edinerek, uygulayarak neticelere ulaşmayı ifade eder. Doğa araştırmacıları, bilim insanları, eğitimciler doğayla ilgili bilgileri ve kuramları doğru biçimde kurmak için deney ve gözlem gibi yollara başvururlar. Bu amaçla doğaya ilişkin bilgileri öğrencilere kazandırmak için var olan bilgi, model, materyal ve araçları okullara taşıyarak öğrencilere gözlem ve uygulama olanağı vermeye çalışırlar. Laboratuardaki deneysel çalışmalar “deneyelim ve görelim” düşüncesine dayalıdır.
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
Programlı ÖğretimTemelinde öğretimin bireyselleştirilmesi yatar. Programlı öğretim Skinner’in pekiştirme ile ilgili ilkelerinden hareketle ortaya çıkmış olan bireysel bir öğretim tekniğidir. Dayandığı temel ilkeler: küçük adımlar ilkesi, etkin katılım ilkesi, başarı ilkesi, anında düzeltme ilkesi, kademeli ilerleme ilkesi, bireysel hız ilkesi.
Analoji /Metaforla ÖğretimSoyut konu ve kavramları somut nesnelere benzeterek öğrenmeyi sağlayan bir yoldur.
MünazaraMünazara, bir konu üzerinde, belli kural ve yöntemlere uyularak yapılan tartışma türüdür. Münazara, ikişerli veya üçerli iki grup öğrencinin bir fikrin, eylemin veya önerinin taraf ve karşı noktalarını ortaya koymasıdır. Amaç bir konudaki birbirine zıt fikirleri tartışmaktır. Gruplardan birisi işlenecek konuya olumlu, diğeri ise olumsuz yönden savunmalıdır. Münazarada etkili savunmanın önemli olması gibi, belli zaman içinde konuşmak da önemlidir. Bu nedenle konuşmacılara eşit zaman dilimleri verilmelidir. Bu zaman, genellikle 5-15 dakikadır. Öğretmen münazarayı değerlendirmek için sınıfa rehberlik eder.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BİLGİKuramsal Olgusal 04
BİLGİKuramsal Olgusal 05
BİLGİKuramsal Olgusal 06
BİLGİKuramsal Olgusal 07
BİLGİKuramsal Olgusal 08
BİLGİKuramsal Olgusal 09
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 1001 EĞİTİME GİRİŞ 2+0 3 Zorunlu
OMB 1005 EĞİTİM FELSEFESİ 2+0 3 Zorunlu
GKD 1003 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 3+0 3 Zorunlu
RSO 1101 TEMEL TASARIM I 4+4 6 Zorunlu
RSO 1103 DESEN I 2+2 4 Zorunlu
RSO 1105 PERSPEKTİF 1+2 2 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 3 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 3 Zorunlu
- Yabancı Dil 1 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil 1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 1003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ 2+0 3 Zorunlu
RSO 1102 TEMEL TASARIM II 4+4 6 Zorunlu
RSO 1104 DESEN II 2+2 4 Zorunlu
RSO 1108 SANAT TARİHİNE GİRİŞ 2+0 3 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 3 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 3 Zorunlu
OFD 104 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 3+0 3 Zorunlu
- Yabancı Dil 2 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil 2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
RSO 2039 BATI SANATI TARİHİ 2+0 2 Zorunlu
RSO 2135 SANAT FELSEFESİ 2+0 3 Zorunlu
RSO 2137 GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİNE GİRİŞ 2+0 3 Zorunlu
OFD 203 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 3+0 3 Zorunlu
OMB 2008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 2+0 3 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli I 2+0 2 Seçmeli
- Seçmeli Sanat Atölye I 2+2 3 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli I 2+0 3 Seçmeli
- Öğretmenlik Meslek Bilgisi I 2+0 2 Seçmeli
- Ana Sanat Atölye Seçmeli-1 3+3 6 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli I
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Ana Sanat Atölye Seçmeli-1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli I
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Öğretmenlik Meslek Bilgisi I
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli Sanat Atölye I

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
GKD 5106 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 1+2 3 Zorunlu
RSO 2140 İNSANIN SANATSAL GELİŞİMİ 2+0 3 Zorunlu
RSO 3037 TÜRK SANATI TARİHİ 2+0 2 Zorunlu
OMB 2102 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ 3+0 3 Zorunlu
OFD 312 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 3+0 3 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli II 2+0 2 Seçmeli
- Seçmeli Sanat Atölye II 2+2 3 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli II 2+0 3 Seçmeli
- Öğretmenlik Meslek Bilgisi II 2+0 2 Seçmeli
- Ana Sanat Atölye Seçmeli-2 3+3 6 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli II
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Ana Sanat Atölye Seçmeli-2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli II
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Öğretmenlik Meslek Bilgisi II
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli Sanat Atölye II

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 3002 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK 2+0 3 Zorunlu
RSO 3141 ÇAĞDAŞ SANAT 2+0 2 Zorunlu
RSO 3137 SANAT ELEŞTİRİSİ 2+0 3 Zorunlu
OMB 3003 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ 2+0 3 Zorunlu
RSO 3133 GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ 1 3+0 3 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli III 2+0 2 Seçmeli
- Öğretmenlik Meslek Bilgisi III 2+0 2 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli III 2+0 3 Seçmeli
- Seçmeli Sanat Atölye III 2+2 3 Seçmeli
- Ana Sanat Atölye Seçmeli-3 3+3 6 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli III
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Ana Sanat Atölye Seçmeli-3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli III
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Öğretmenlik Meslek Bilgisi III
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli Sanat Atölye III

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
RSO 3142 ÇAĞDAŞ TÜRK SANATI 2+0 2 Zorunlu
RSO 3138 MÜZE EĞİTİMİ VE UYGULAMALARI 2+1 3 Zorunlu
OMB 3006 SINIF YÖNETİMİ 2+0 3 Zorunlu
OMB 3112 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME 2+0 3 Zorunlu
RSO 3135 GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ 2 3+0 3 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli IV 2+0 2 Seçmeli
- Öğretmenlik Meslek Bilgisi IV 2+0 2 Seçmeli
- Seçmeli Sanat Atölye IV 2+2 3 Seçmeli
- Ana Sanat Atölye Seçmeli-4 3+3 6 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli IV 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli IV
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Ana Sanat Atölye Seçmeli-4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli IV
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Öğretmenlik Meslek Bilgisi IV
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli Sanat Atölye IV

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 4001 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 2+6 10 Zorunlu
OMB 4005 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA 2+0 3 Zorunlu
RSO 4131 SANAT PROJESİ I 1+1 2 Zorunlu
RSO 4133 SANAT ÖĞRETİMİNDE UYGULAMALAR 1+2 4 Zorunlu
- Öğretmenlik Meslek Bilgisi Seçmeli V 2+0 2 Seçmeli
- Seçmeli Sanat Atölye V 2+2 3 Seçmeli
- Ana Sanat Atölye Seçmeli-5 3+3 6 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Ana Sanat Atölye Seçmeli-5
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Öğretmenlik Meslek Bilgisi Seçmeli V
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli Sanat Atölye V

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 4002 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 2+6 10 Zorunlu
OMB 4003 OKULLARDA REHBERLİK 2+0 3 Zorunlu
RSO 4134 GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİNDE YENİ TEKNOLOJİLER 2+1 4 Zorunlu
RSO 4132 SANAT PROJESİ II 1+1 2 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli VI 2+0 2 Seçmeli
- Seçmeli Sanat Atölye VI 2+2 3 Seçmeli
- Ana Sanat Atölye Seçmeli-6 3+3 6 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli VI
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Ana Sanat Atölye Seçmeli-6
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli Sanat Atölye VI


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ              
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ              
BATI SANATI TARİHİZ*****  ** ** *
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİZ              
ÇAĞDAŞ SANATZ              
ÇAĞDAŞ TÜRK SANATIZ              
DESEN IZ              
DESEN IIZ              
EĞİTİM FELSEFESİZ              
EĞİTİM PSİKOLOJİSİZ   *          
EĞİTİM SOSYOLOJİSİZ              
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİKZ              
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİZ              
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRMEZ              
EĞİTİME GİRİŞZ              
GÖRSEL SANATLAR EĞİTİMİNE GİRİŞZ              
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ 1Z              
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİ 2Z              
GÖRSEL SANATLAR ÖĞRETİMİNDE YENİ TEKNOLOJİLERZ              
İNSANIN SANATSAL GELİŞİMİZ              
KARİYER PLANLAMAZ              
MÜZE EĞİTİMİ VE UYGULAMALARIZ              
OKULLARDA REHBERLİKZ              
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİZ * ***        
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİZ              
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1Z              
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2Z              
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEZ *         *  
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMAZ              
PERSPEKTİF Z              
SANAT ELEŞTİRİSİZ              
SANAT FELSEFESİZ              
SANAT ÖĞRETİMİNDE UYGULAMALARZ              
SANAT PROJESİ IZ              
SANAT PROJESİ IIZ              
SANAT TARİHİNE GİRİŞZ              
SINIF YÖNETİMİZ              
TEMEL TASARIM IZ              
TEMEL TASARIM IIZ              
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIZ              
TÜRK DİLİ - IZ              
TÜRK DİLİ - IIZ              
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİZ              
TÜRK SANATI TARİHİZ****** *******
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
21. YÜZYIL BECERİLERİS              
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENMES              
ANASANAT ATÖLYE ENDÜSTRİYEL TASARIM IS              
ANASANAT ATÖLYE ENDÜSTRİYEL TASARIM IIS              
ANASANAT ATÖLYE ENDÜSTRİYEL TASARIM IIIS              
ANASANAT ATÖLYE ENDÜSTRİYEL TASARIM IVS              
ANASANAT ATÖLYE ENDÜSTRİYEL TASARIM VS              
ANASANAT ATÖLYE ENDÜSTRİYEL TASARIM VIS              
ANASANAT ATÖLYE FOTOĞRAF IS              
ANASANAT ATÖLYE FOTOĞRAF IIS              
ANASANAT ATÖLYE FOTOĞRAF IIIS              
ANASANAT ATÖLYE FOTOĞRAF IVS              
ANASANAT ATÖLYE FOTOĞRAF VS              
ANASANAT ATÖLYE FOTOĞRAF VIS              
ANASANAT ATÖLYE GRAFİK TASARIM IS              
ANASANAT ATÖLYE GRAFİK TASARIM IIS              
ANASANAT ATÖLYE GRAFİK TASARIM IIIS              
ANASANAT ATÖLYE GRAFİK TASARIM IVS              
ANASANAT ATÖLYE GRAFİK TASARIM VS              
ANASANAT ATÖLYE GRAFİK TASARIM VIS              
ANASANAT ATÖLYE HEYKEL VS              
ANASANAT ATÖLYE HEYKEL IS              
ANASANAT ATÖLYE HEYKEL IIS              
ANASANAT ATÖLYE HEYKEL IIIS              
ANASANAT ATÖLYE HEYKEL IVS              
ANASANAT ATÖLYE HEYKEL VIS              
ANASANAT ATÖLYE RESİM IS              
ANASANAT ATÖLYE RESİM III S              
ANASANAT ATÖLYE RESİM IIS              
ANASANAT ATÖLYE RESİM IVS              
ANASANAT ATÖLYE RESİM VS              
ANASANAT ATÖLYE RESİM VIS              
ATÖLYE ENDÜSTRİYEL TASARIMS              
ATÖLYE FOTOĞRAFS              
ATÖLYE GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARIS              
ATÖLYE GRAFİK TASARIMS              
ATÖLYE HEYKELS              
ATÖLYE ÖZGÜN BASKI RESİMS              
ATÖLYE RESİMS              
ATÖLYE TEKSTİL TASARIMIS              
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELES              
BESLENME VE SAĞLIKS              
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAYA GİRİŞS              
BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİS              
BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİS              
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE EVRİMS              
CUMHURİYETE DAMGA VURAN TÜRK KADINLARS              
ÇEVRE VE İNSANS              
ÇOCUK PSİKOLOJİSİS              
DESEN ARAŞTIRMALARIS              
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞUS              
DOĞADA EĞİTİMS              
DÜNYA MÜZİK KÜLTÜRÜS              
DÜŞÜNCE TARİHİS              
EĞİTİM ANTROPOLOJİSİS              
EĞİTİM HUKUKUS              
EĞİTİM TARİHİS              
EĞİTİMDE DRAMAS              
EĞİTİMDE KAREKOD UYGULAMALARIS              
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLERS              
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRMES              
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMAS              
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNMES              
FİLM VE VİDEO YAPIMINA GİRİŞS              
GÖRSEL KÜLTÜRE ELEŞTİREL BAKIŞS              
GÖZLEMSEL ASTRONOMİS              
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMA( DİKSİYON) SANATIS              
HİZMET EDEREK ÖĞRENMES              
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİS              
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİMS              
KAPSAYICI EĞİTİMS              
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİS              
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİMS              
KÜLTÜR VE DİLS              
MEDYA OKURYAZARLIĞIS              
MİKRO ÖĞRETİMS              
MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİS**************
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARIS              
OKULLARDA SATRANÇ ÖĞRETİMİS              
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜS              
P4C, ÇOCUKLAR VE TOPLULUKLAR İÇİN FELSEFE S              
SANAT KAVRAMLARINA GİRİŞ S              
SANAT PSİKOLOJİSİS              
SANAT SOSYOLOJİSİS ******* ****
SANAT VE TASARIMDA SÜRDÜRÜLEBİLİRLİKS              
SANATTA ETİK VE FİKRİ HAKLARS              
SANATTA YENİ MEDYAS              
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİMS              
TASARIM KÜLTÜRÜS              
TEKNOLOJİ İLETİŞİMİS              
TEMEL FOTOĞRAF EĞİTİMİS              
TRAFİK EĞİTİMİS              
TÜRK EĞİTİM TARİHİS              
TÜRK İŞARET DİLİS              
TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASIS              
TÜRK MUSİKİSİS              
UYGARLIK TARİHİS              
YABANCI DİL 1 - İNGİLİZCE 1S              
YABANCI DİL 2 - ALMANCA 2S              
YABANCI DİL 2 - FRANSIZCA 2S              
YABANCI DİL 2 - İNGİLİZCE 2S              
YABANCI DİL I - ALMANCA IS              
YABANCI DİL I - FRANSIZCA I S              
YARATICI YAZMA TEKNİKLERİS              
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENMES              
ZEKA VE AKIL OYUNLARIS              
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi