121 MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ

GENEL BİLGİLER
1994-1995 öğretim yılında kurulan, 5 öğretim elemanı ve 20 öğrencisiyle eğitim-öğretim faaliyetine başlayan Müzik Eğitimi Anabilim Dalı'nda bugün, 3 Profesör, 2 Doçent, 4 Doktor Öğretim Üyesi, 7 Öğretim Görevlisi ve 2 Araştırma Görevlisi olmak üzere toplam 18 öğretim elemanı görev yapmakta ve 105 lisans öğrencisiyle bu faaliyetine devam etmektedir.

Amaçlar
Ulusal ve evrensel değerleri benimseyen, yeterli düzeyde kişisel ve mesleki niteliklere sahip ilköğretim, lise ve dengi okullarında müzik eğitimi dersini okutacak müzik eğitimcilerini yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
Adayların, YKS’de özel yetenek sınavıyla öğrenci alan öğretmenlik programlarına başvuru yapabilmeleri için Y-TYT'de en düşük 800.000’inci başarı sırasına sahip olmaları gerekmektedir. Başvuru aşamasından sonra adayların yeteneklerini belirleyen bir sınav yapılamakta ve adaylar 30 asil 30 yedek olarak başarı sırasına göre programa yerleştirilmektedir.

Mezuniyet Koşulları
Alan bilgisi ve pedagojik formasyonu kazandırabilecek 8 öğretim döneminde toplam 240 krediyi kazanmak ve akademik ortalamasının en az 2.30 olması.

İstihdam Olanakları
GSEB Müzik Eğitimi Anabilim Dalından mezun olan adaylar, KPSS'yi kazandıkları takdirde MEB'na bağlı ilköğretim, lise ve dengi okullarda müzik öğretmenliği yapmaktadır. Bunu dışında, Eğitim Fakülteleri GSEB Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında, Devlet Konservatuarlarında ve Rektörlüklere bağlı Güzel Sanatlar Bölümlerinde müzik öğretim elemanı, Anadolu Güzel Sanatlar Liselerine sınavla genel ya da branş öğretmeni olarak atanmakta, müzik topluluklarında (koro ve orkestralarda) sanatçı, Kültür Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve TRT'de uzman ve müzik programcısı olarak görev almaktadırlar. Bunların dışında kalanların bir bölümü ise, müzik eğitimiyle doğrudan veya dolaylı ilgili üretim ve yayın kuruluşlarında görevler almakta, diğer bir bölümü de yine müzik eğitimiyle ilgili çeşitli resmi ve özel kuruluşlarda anlamlı görevlere getirilmektedir. Ayrıca, anabilim dalımızdan mezun olan adaylar, ilköğretim, lise ve dengi okullara müzik öğretmeni olarak atanabildiği gibi (atanmanın dışında), üniversitelerin Eğitim Bilimleri Enstitülerine bağlı Müzik Eğitimi alanında (çalgı, ses, koro, müzik yazarlığı, müzik kuramları-besteleme eğitimi ve okul müzik eğitimi vs.) "lisansüstü eğitimi" programlarına girebilmekte ve bu dallarda araştırmacı olarak yüksek öğretim kurumlarında görev alabilmektedir.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Müzik Öğretmenliği alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Alan bilgisi ve pedagojik formasyonu kazandırabilecek 8 öğretim döneminde toplam 240 krediyi kazanmak ve akademik ortalamasının en az 2.30 olması.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIProf. Dr. FERYAL BEYKAL ORHUN  fbeykal@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIDoç. Dr. GÖRKEM UTKU ALPARSLAN  galparslan@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1MESLEKİ VE ETİK SORUMLULUK ANLAYIŞI
2TANIMLANMIŞ BİR HEDEF DOĞRULTUSUNDA BİR SÜRECİ ÇÖZÜMLEME VE TASARLAMA BECERİSİ
3MÜZİK EĞİTİMİ İLE İLGİLİ KARŞILAŞACAĞI PROBLEMLERİ TANIMLAMA VE ÇÖZME BECERİSİ
4ÇAĞDAŞ DEĞERLER VE ULUSLARARASI STANDARTLAR DOĞRULTUSUNDA, ENSTRÜMAN VE KENDİ SESİNİ İYİ KULLANABİLME BECERİSİ
5PEDAGOJİK YAKLAŞIMLARI MESLEKTE KULLANABİLME BECERİSİ
6YAŞAM BOYU ÖĞRENME DAVRANIŞINI KAZANMA
7MÜZİK ALANINDA ULUSAL VE ULUSLARARASI GELİŞMELER HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK
8BİREYSEL VE TOPLULUK HALİNDE MÜZİK YAPABİLME BECERİSİ
9MÜZİK VE MÜZİK EĞİTİMİ ALANININ GELİŞMESİNE KATKIDA BULUNABİLECEK, BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAPABİLECEK BİREY OLABİLME BECERİSİ
10MÜZİKTE TEORİK KONULARDA BİLGİ SAHİBİ OLMA VE ÖĞRETEBİLME BECERİSİ
11ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNİ KULLANABİLME BECERİSİ
12EĞİTİM MÜZİĞİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLABİLME BECERİSİ
13MÜZİK TARİHİ VE GELİŞİMİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLABİLME BECERİSİ
14MÜZİK ALANINDAKİ TEKNOLOJİK GELİŞMELER HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLABİLME BECERİSİ
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Rol OynamaRol oynama, öğrencinin kendi duygu ve düşüncelerini başka bir kişiliğe bürünerek ifade etmesini sağlayan bir öğrenme yoludur. Yöntemin başarıya ulaşması için öğrencinin yaratıcı düşünceyi kullanması gerekir. Öğrenci, gerçek rolünden ve duygularından arınarak kendini başka birinin yerine koyar. Böylece onların nasıl düşündüklerini, neler hissettiklerini ve nasıl davrandıklarını anlamaya çalışır. Bu teknikte dersin konusu ile ilgili bir sorun, durum, olay ya da fikir bir grup öğrenci tarafından diğer öğrencilerin önünde sergilenerek duruma çözüm üretilmeye çalışılır. Bazı kaynaklarda rol oynamanın, problem çözme süreci şeklinde olması gerektiği de ifade edilmektedir.
DramaÖğrencilerin bir beceri ya da durumu sınıfın önünde canlandırarak öğrendikleri bir yöntemdir. Yaşayarak bilgi edinmenin yanı sıra, sözel ifade gücünün gelişmesi ve toplumsallaşmanın sağlanmasında da önemli yararı bulunmaktadır. Yaratıcı, üretken, yaratıcı kararlar alabilen, değişik olmaktan ve değişiklik yapmaktan korkmayan, dilini iyi kullanan, eleştirel düşünen bireyler yetiştirmeye olanak sağlar.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
MünazaraMünazara, bir konu üzerinde, belli kural ve yöntemlere uyularak yapılan tartışma türüdür. Münazara, ikişerli veya üçerli iki grup öğrencinin bir fikrin, eylemin veya önerinin taraf ve karşı noktalarını ortaya koymasıdır. Amaç bir konudaki birbirine zıt fikirleri tartışmaktır. Gruplardan birisi işlenecek konuya olumlu, diğeri ise olumsuz yönden savunmalıdır. Münazarada etkili savunmanın önemli olması gibi, belli zaman içinde konuşmak da önemlidir. Bu nedenle konuşmacılara eşit zaman dilimleri verilmelidir. Bu zaman, genellikle 5-15 dakikadır. Öğretmen münazarayı değerlendirmek için sınıfa rehberlik eder.
Zıt Panelİki gruptan birinin sadece soru soran, diğerinin ise yanıt veren rollerini üstlenmesi ile olur. Bu teknik ile işlenmiş olan konuların tekrar edilmesi mümkün olmaktadır. Sınıf ikiye ayrılır. Yarısı soru soran yarısı da cevap veren grup içinde yer alır. Uygulamaya geçilmeden önce konuşmaları yönetecek lider seçilir. Her bir bölüm tekrar dört ya da altı kişilik gruplara ayrılır. Soru soracaklar sorularını tespit ederken diğerleri de kendilerine sorulması muhtemel olan sorulara cevap hazırlar. Hazırlık için 15 - 20 dk zaman ayrılır. Sorular cevaplandırılır.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BİLGİKuramsal Olgusal 04
BİLGİKuramsal Olgusal 05
BİLGİKuramsal Olgusal 06
BİLGİKuramsal Olgusal 07
BİLGİKuramsal Olgusal 08
BİLGİKuramsal Olgusal 09
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 04
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 05
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
GKD 1003 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 3+0 5 Zorunlu
OMB 1001 EĞİTİME GİRİŞ 2+0 3 Zorunlu
MZO 1101 MÜZİK TEORİSİ VE MÜZİKSEL İŞİTME EĞİTİMİ I 2+2 5 Zorunlu
MZO 1103 BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ I 1+0 1 Zorunlu
MZO 1105 BİREYSEL PİYANO EĞİTİMİ I 1+0 1 Zorunlu
MZO 1107 BİREYSEL SES EĞİTİMİ I 1+0 1 Zorunlu
MZO 1109 MÜZİĞE GİRİŞ 2+0 2 Zorunlu
OFD 104 EĞİTİM PSİKOLOJİSİ 3+0 3 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 3 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 3 Zorunlu
- Yabancı Dil 1 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil 1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 1003 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ 2+0 3 Zorunlu
OMB 1005 EĞİTİM FELSEFESİ 2+0 3 Zorunlu
MZO 1102 MÜZİK TEORİSİ VE MÜZİKSEL İŞİTME EĞİTİMİ II 2+2 5 Zorunlu
MZO 1104 BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ II 1+0 1 Zorunlu
MZO 1106 BİREYSEL PİYANO EĞİTİMİ II 1+0 1 Zorunlu
MZO 1108 BİREYSEL SES EĞİTİMİ II 1+0 1 Zorunlu
MZO 1110 MÜZİK KÜLTÜRÜ 2+0 2 Zorunlu
MZO 1112 TOPLU SES EĞİTİMİ 1+1 2 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 3 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 3 Zorunlu
- Genel Kültür Seçmeli 1 2+0 3 Seçmeli
- Yabancı Dil 2 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli 1
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil 2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MZO 2103 BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ III 1+0 1 Zorunlu
MZO 2105 BİREYSEL PİYANO EĞİTİMİ III 1+0 1 Zorunlu
MZO 2113 BAĞLAMA EĞİTİMİ I 1+0 1 Zorunlu
MZO 2101 MÜZİK TEORİSİ VE MÜZİKSEL İŞİTME EĞİTİMİ III 2+1 4 Zorunlu
MZO 2117 ARMONİ VE EŞLİKLEME I 2+0 3 Zorunlu
MZO 2109 BATI MÜZİĞİ TARİHİ 2+0 2 Zorunlu
MZO 2111 MÜZİK TEKNOLOJİLERİ 2+0 3 Zorunlu
MZO 2115 TÜRK HALK MÜZİĞİ TEORİSİ VE UYGULAMALARI I 1+1 2 Zorunlu
MZO 2107 KORO I 1+1 3 Zorunlu
OFD 203 ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ 3+0 3 Zorunlu
OMB 2008 EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ 2+0 3 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli 1 2+0 2 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli 1 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli 1
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli 1

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MZO 2104 BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ IV 1+0 1 Zorunlu
MZO 2106 BİREYSEL PİYANO EĞİTİMİ IV 1+0 1 Zorunlu
MZO 2114 BAĞLAMA EĞİTİMİ II 1+0 1 Zorunlu
MZO 2102 MÜZİK TEORİSİ VE MÜZİKSEL İŞİTME EĞİTİMİ IV 2+1 4 Zorunlu
MZO 2118 ARMONİ VE EŞLİKLEME II 2+0 3 Zorunlu
MZO 2116 TÜRK HALK MÜZİĞİ TEORİSİ VE UYGULAMALARI II 1+1 2 Zorunlu
MZO 2108 KORO II 1+1 3 Zorunlu
MZO 2110 TÜRK MÜZİĞİ TARİHİ 2+0 2 Zorunlu
OMB 2102 ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ 3+0 3 Zorunlu
OFD 312 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 3+0 3 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli 2 2+0 2 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli 2 2+0 2 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli 2 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli 2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli 2
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli 2

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 3003 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ 2+0 3 Zorunlu
MZO 3103 BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ V 1+0 1 Zorunlu
MZO 3105 PİYANO VE EŞLİK I 1+0 1 Zorunlu
MZO 3113 GİTAR EĞİTİMİ VE EŞLİKLEME I 1+0 1 Zorunlu
MZO 3101 MÜZİK TEORİSİ VE MÜZİKSEL İŞİTME EĞİTİMİ V 1+1 4 Zorunlu
MZO 3115 TÜRK SANAT MÜZİĞİ TEORİSİ VE UYGULAMALARI I 1+1 2 Zorunlu
MZO 3107 KORO III 1+1 3 Zorunlu
MZO 3111 ORKESTRA - ODA MÜZİĞİ I 1+2 3 Zorunlu
MZO 3109 OKUL MÜZİĞİ DAĞARI 2+0 2 Zorunlu
OMB 3002 EĞİTİMDE AHLAK VE ETİK 2+0 3 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli 3 2+0 2 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli 3 2+0 2 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli 3 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli 3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli 3
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli 3

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 3006 SINIF YÖNETİMİ 2+0 3 Zorunlu
MZO 3104 BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ VI 1+0 1 Zorunlu
MZO 3106 PİYANO VE EŞLİK II 1+0 1 Zorunlu
MZO 3114 GİTAR EĞİTİMİ VE EŞLİKLEME II 1+0 1 Zorunlu
MZO 3102 MÜZİK TEORİSİ VE MÜZİKSEL İŞİTME EĞİTİMİ VI 1+1 4 Zorunlu
MZO 3116 TÜRK SANAT MÜZİĞİ TEORİSİ VE UYGULAMALARI II 1+1 2 Zorunlu
MZO 3108 KORO IV 1+1 3 Zorunlu
MZO 3112 ORKESTRA - ODA MÜZİĞİ II 1+2 3 Zorunlu
MZO 3110 MÜZİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 2+0 2 Zorunlu
OMB 3112 EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME 2+0 3 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli 4 2+0 2 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli 4 2+0 2 Seçmeli
- Genel Kültür Seçmeli 4 2+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli 4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Genel Kültür Seçmeli 4
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli 4

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 4001 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1 2+6 12 Zorunlu
OMB 4003 OKULLARDA REHBERLİK 2+0 3 Zorunlu
MZO 4103 BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ VII 1+0 1 Zorunlu
MZO 4105 BİREYSEL PİYANO EĞİTİMİ V 1+0 1 Zorunlu
MZO 4107 KORO V 1+1 2 Zorunlu
MZO 4101 ORKESTRA - ODA MÜZİĞİ III 1+2 3 Zorunlu
MZO 4111 DRAMA VE MÜZİKLİ OYUNLAR 2+0 2 Zorunlu
MZO 4109 EĞİTİM MÜZİĞİ BESTELEME TEKNİKLERİ 2+0 2 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli 5 2+0 2 Seçmeli
- Meslek Bilgisi Seçmeli 5 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli 5
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Meslek Bilgisi Seçmeli 5

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
OMB 4002 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2 2+6 10 Zorunlu
OMB 4005 ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMA 2+0 3 Zorunlu
GKD 4002 TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI 1+2 3 Zorunlu
MZO 4104 BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ 1+0 1 Zorunlu
MZO 4106 BİREYSEL PİYANO EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ 1+0 1 Zorunlu
MZO 4108 KORO VE YÖNETİMİ 1+1 3 Zorunlu
MZO 4102 ORKESTRA - ODA MÜZİĞİ VE YÖNETİMİ 1+2 3 Zorunlu
MZO 4110 TÜRK MÜZİĞİ ÇOKSESLENDİRME 2+0 2 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
- Alan Eğitimi Seçmeli 6 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Eğitimi Seçmeli 6


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ARMONİ VE EŞLİKLEME IZ              
ARMONİ VE EŞLİKLEME IIZ              
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ              
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ              
BAĞLAMA EĞİTİMİ IZ              
BAĞLAMA EĞİTİMİ IIZ              
BATI MÜZİĞİ TARİHİZ              
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİZ              
BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ IZ              
BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ IIZ              
BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ IIIZ              
BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ IVZ              
BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ VZ              
BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİZ              
BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ VIZ              
BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ VIIZ              
BİREYSEL PİYANO EĞİTİMİ IZ              
BİREYSEL PİYANO EĞİTİMİ IIZ              
BİREYSEL PİYANO EĞİTİMİ IIIZ              
BİREYSEL PİYANO EĞİTİMİ IVZ              
BİREYSEL PİYANO EĞİTİMİ VZ              
BİREYSEL PİYANO EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİZ              
BİREYSEL SES EĞİTİMİ IZ              
BİREYSEL SES EĞİTİMİ IIZ              
DRAMA VE MÜZİKLİ OYUNLARZ              
EĞİTİM FELSEFESİZ              
EĞİTİM MÜZİĞİ BESTELEME TEKNİKLERİZ              
EĞİTİM PSİKOLOJİSİZ**************
EĞİTİM SOSYOLOJİSİZ              
EĞİTİMDE AHLAK VE ETİKZ              
EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİZ              
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRMEZ              
EĞİTİME GİRİŞZ              
GİTAR EĞİTİMİ VE EŞLİKLEME IZ              
GİTAR EĞİTİMİ VE EŞLİKLEME IIZ              
KARİYER PLANLAMAZ              
KORO IZ              
KORO IIZ              
KORO IIIZ              
KORO IVZ              
KORO VZ              
KORO VE YÖNETİMİZ              
MÜZİĞE GİRİŞZ              
MÜZİK KÜLTÜRÜZ              
MÜZİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİZ              
MÜZİK TEKNOLOJİLERİZ              
MÜZİK TEORİSİ VE MÜZİKSEL İŞİTME EĞİTİMİ IZ              
MÜZİK TEORİSİ VE MÜZİKSEL İŞİTME EĞİTİMİ IIZ              
MÜZİK TEORİSİ VE MÜZİKSEL İŞİTME EĞİTİMİ IIIZ              
MÜZİK TEORİSİ VE MÜZİKSEL İŞİTME EĞİTİMİ IVZ              
MÜZİK TEORİSİ VE MÜZİKSEL İŞİTME EĞİTİMİ VZ              
MÜZİK TEORİSİ VE MÜZİKSEL İŞİTME EĞİTİMİ VIZ              
OKUL MÜZİĞİ DAĞARIZ              
OKULLARDA REHBERLİKZ              
ORKESTRA - ODA MÜZİĞİ IZ              
ORKESTRA - ODA MÜZİĞİ IIZ              
ORKESTRA - ODA MÜZİĞİ IIIZ              
ORKESTRA - ODA MÜZİĞİ VE YÖNETİMİZ              
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİZ**************
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİZ              
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 1Z              
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI 2Z              
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEZ              
ÖZEL EĞİTİM VE KAYNAŞTIRMAZ              
PİYANO VE EŞLİK IZ              
PİYANO VE EŞLİK IIZ              
SINIF YÖNETİMİZ              
TOPLU SES EĞİTİMİZ              
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIZ              
TÜRK DİLİ - IZ              
TÜRK DİLİ - IIZ              
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİZ              
TÜRK HALK MÜZİĞİ TEORİSİ VE UYGULAMALARI IZ              
TÜRK HALK MÜZİĞİ TEORİSİ VE UYGULAMALARI IIZ              
TÜRK MÜZİĞİ ÇOKSESLENDİRMEZ              
TÜRK MÜZİĞİ TARİHİZ              
TÜRK SANAT MÜZİĞİ TEORİSİ VE UYGULAMALARI IZ              
TÜRK SANAT MÜZİĞİ TEORİSİ VE UYGULAMALARI IIZ              
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
21. YÜZYIL BECERİLERİS              
AÇIK VE UZAKTAN ÖĞRENMES              
AKADEMİK TÜRKÇES              
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELES              
BATI MÜZİĞİ TÜR VE BİÇİM BİLGİSİS              
BESLENME VE SAĞLIKS              
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMAYA GİRİŞS              
BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİS              
BİLİM VE ARAŞTIRMA ETİĞİS              
BİLİMSEL ARAŞTIRMA VE EVRİMS              
ÇEVRE VE İNSANS              
ÇOCUK PSİKOLOJİSİS              
ÇOCUK RESİMLERİ ANALİZİS              
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞUS              
DOĞADA EĞİTİMS              
DÜŞÜNCE TARİHİS              
EĞİTİM ANTROPOLOJİSİS              
EĞİTİM HUKUKUS              
EĞİTİM TARİHİS              
EĞİTİMDE DRAMAS              
EĞİTİMDE KAREKOD UYGULAMALARIS              
EĞİTİMDE PROGRAM DIŞI ETKİNLİKLERS              
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMAS              
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNMES              
FİLM VE VİDEO YAPIMINA GİRİŞS              
GELENEKSEL TÜRK EL SANATLARIS              
GÖRSEL KÜLTÜRE ELEŞTİREL BAKIŞS              
GÖRSEL SANAT KÜLTÜRÜS              
GÖZLEMSEL ASTRONOMİS              
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMA( DİKSİYON) SANATIS              
İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ EĞİTİMİS              
İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİMS              
KAPSAYICI EĞİTİMS              
KARAKTER VE DEĞER EĞİTİMİS              
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİMS              
KÜLTÜR VE DİLS              
MEDYA OKURYAZARLIĞIS              
MİKRO ÖĞRETİMS              
MÜZE EĞİTİMİS              
MÜZİK TERAPİS              
MÜZİK TOPLULUKLARI YÖNETİMİS              
OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARIS              
OKUL ÖNCESİ MÜZİK EĞİTİMİS              
ORFF ÇALGILARIS              
ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜS              
SANAT VE ESTETİKS              
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİMS              
TEKNOLOJİ İLETİŞİMİS              
TEMEL FOTOĞRAF EĞİTİMİS              
TRAFİK EĞİTİMİS              
TÜRK İŞARET DİLİS              
TÜRK KÜLTÜR COĞRAFYASIS              
TÜRK SANATI TARİHİS              
TÜRKİYE`NİN MODERNLEŞME TARİHİ S              
UYGARLIK TARİHİS              
YABANCI DİL 1 - İNGİLİZCE 1S              
YABANCI DİL 2 - ALMANCA 2S              
YABANCI DİL 2 - FRANSIZCA 2S              
YABANCI DİL 2 - İNGİLİZCE 2S              
YABANCI DİL I - ALMANCA IS              
YABANCI DİL I - FRANSIZCA I S              
YARATICI YAZMA TEKNİKLERİS              
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENMES              
ZEKA VE AKIL OYUNLARIS              
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi