169 ARKEOLOJİ

GENEL BİLGİLER
1992 yılında üniversitenin kuruluşunda Fen-Edebiyat Fakültesi bünyesinde açılan bölümler arasında olmasına rağmen, Aralık 1997’de Arkeoloji ve Sanat Tarihi Bölümü olarak faaliyete geçmiştir. 8 Mayıs 2002 yılında Üniversitelerarası Kurul tarafından Arkeoloji Bölümü olarak ayrılmıştır. Bölümde; Prehistorya, Önasya ve Protohistorya, Klasik Arkeoloji olmak üzere 3 Anabilim Dalı vardır. Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora programları açıktır. Öğrenim dili Türkçe'dir. Öğrenim süresi ise 4 yıldır.

Amaçlar
Kültür ve Turizm Bakanlığı ve diğer bakanlıklar bünyesindeki resmi birimlerde en iyi şekilde mesleğini yapacak uzman arkeologlar yetiştirmek. Gelecekte mesleki anlamda önemli başarılara ulaşabilecek genç bilim adamlarının yetişmesi için, mesleki ve bilimsel etiği kazandırmak, başta bölge arkeolojisi olmak üzere Türkiye arkeolojisinin gelişimine etkin katkılarda bulunmaktır.
Mezun ettiği uzmanlarıyla kazı, araştırma ve restorasyon alanında kendini ülke ve dünya çapında kabul ettiren, yabancı uzmanların çalışmak için tercih edeceği ve üniversitenin vitrini olacak bölüm haline getirmek.


Kabul Koşulları
ÖSYM'nin yapmış olduğu sınavın EA'dan gerekli puanı almış olmak

Mezuniyet Koşulları
Öğrenciler başarısız oldukları ders olmaksızın müfredattaki tüm zorunlu ve seçmeli dersleri, zorunlu pratik ve yaz eğitim de dahil olmak üzere başarmalıdırlar. Aynı zamanda Pamukkale Üniversitesi lisans eğitim-öğretim yönetmeliğinde belirtildiği gibi en az genel not ortalaması şartı gereklidir.

İstihdam Olanakları
Programlarımızdan arkeolog unvanı ile mezun olan öğrenciler; Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı olarak kültür varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğü birimleri, Enerji Bakanlığı bünyesinde yürütülen BOTAŞ gibi birimler, belediyeler, turizm büroları, İl Kültür Müdürlükleri, yerli ve yabancı Arkeolojik Kazılar ve görsel basında arkeolojik belgesellerin hazırlanması ile ilgili özel ve kamu kuruluşlarında çalışma olanağına sahiptirler

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Arkeoloji alanında Lisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
LİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte/meslek yüksekokulu/yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca; Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Öğrenciler başarısız oldukları ders olmaksızın müfredattaki tüm zorunlu ve seçmeli dersleri, zorunlu pratik ve yaz eğitim de dahil olmak üzere başarmalıdırlar. Aynı zamanda Pamukkale Üniversitesi lisans eğitim-öğretim yönetmeliğinde belirtildiği gibi en az genel not ortalaması şartı gereklidir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
İletişim bilgisi bulunamadı.


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Arkeolojinin Temel Kavramları ve Uygulamalı alanları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayabilme.
2Ülkemizin ve bölgemizin arkeolojik zenginliklerinin tanınması, bilgilendirmesi ve kazılarak ortaya çıkarılmasına katkıda bulunabilme.
3Arkeoloji bilimiyle ilişkili diğer bilim dallarının kavranması, aralarındaki ilişkilerin ortaya konulmasını sağlayabilme.
4Ülkemizin arkeolojik zenginliklerinin kültürel süreci içinde algılanmasını ve bunun günümüzle ilişkilendirmesini değerlendirebilme
5Arkeolojik malzemeyi değerlendirme ve sonuçları yorumlama becerisi
6Arkeoloji uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri, malzeme ve uygumla araçlarını kullanabilme.
7Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme.
8Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi.
9Hayat boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim ve teknoloji konularında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilme.
10Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme.
11Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme.
12Toplumun arkeoloji konusunda bilinçlendirilmesine katkıda bulunabilme.
13Ülkemizde yer alan ve dünya kültür mirasının verileri olan kültür varlıklarını koruyabilme, gelecek kuşaklara aktarabilme ve bunları dünyaya tanıtabilme.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2,5 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2,5 Zorunlu
ARK 103 MİTOLOJİ - I 2+0 4 Zorunlu
ARK 111 ANADOLU TARİHİ COGRAFYASI - I 2+0 4 Zorunlu
ARK 113 ARKEOLOJİYE GİRİŞ - I 2+0 3 Zorunlu
ARK 136 TARİHÖNCESİNDE ANADOLU I 2+0 4 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-1 2+0 2,5 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-1 2+0 2,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 2,5 Seçmeli
- Yabancı Dil-I 4+0 2,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli FEF-1 2+0 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-1
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli FEF-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2,5 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2,5 Zorunlu
ARK 112 ANADOLU TARİHİ COGRAFYASI - II 2+0 4 Zorunlu
ARK 104 MİTOLOJİ - II 2+0 4 Zorunlu
ARK 137 TARİHÖNCESİNDE ANADOLU II 2+0 4 Zorunlu
KRY 401 KARİYER PLANLAMA 2+0 3 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-2 2+0 2,5 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-2 2+0 2,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 2,5 Seçmeli
- Yabancı Dil-II 4+0 2,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli FEF-2 2+0 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-2 1+2 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-2
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli FEF-2
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ARK 235 TUNÇ ÇAĞINDA ANADOLU-I 2+0 4,5 Zorunlu
ARK 231 MİMARİYE GİRİŞ 2+0 4,5 Zorunlu
ARK 237 ARKAİK VE KLASİK DÖNEM HEYKEL SANATI - I 2+0 4,5 Zorunlu
ARK 239 ARKAİK VE KLASİK DÖNEM SERAMİK SANATI-I 2+0 4,5 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-3 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-3 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-3 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 1,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 1,5 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-3

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ARK 236 TUNÇ ÇAĞINDA ANADOLU-II 2+0 4 Zorunlu
ARK 232 ARKAİK DÖNEM MİMARİSİ 2+0 4 Zorunlu
ARK 238 ARKAİK VE KLASIK DÖNEM HEYKEL SANATI – II 2+0 4 Zorunlu
ARK 240 ARKAİK VE KLASİK DÖNEM SERAMİK SANATI -II 2+0 4 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-4 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-4 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-4 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 2 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-4 1+2 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-4
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-4

5. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ARK 301 HELLENİSTİK DÖNEM HEYKEL SANATI - I 2+0 6 Zorunlu
ARK 307 ANADOLU ANTİK KENTLERİ - I 2+0 6 Zorunlu
ARK 347 KLASİK DÖNEM MİMARİSİ 2+0 6 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-5 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-5 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-5 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 1,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 1,5 Seçmeli
  Toplam 30  
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz
5. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-5

6. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ARK 302 HELLENİSTİK DÖNEM HEYKEL SANATI - II 2+0 6 Zorunlu
ARK 308 ANADOLU ANTİK KENTLERİ - II 2+0 6 Zorunlu
ARK 348 HELLENİSTİK DÖNEM MİMARİSİ 2+0 6 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-6 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-6 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-6 2+0 3 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 1,5 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 1,5 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-6 1+2 Seçmeli
  Toplam 30  
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-6
6. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-6

7. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ARK 401 ROMA PORTRE VE HEYKEL SANATI - I 2+0 4 Zorunlu
ARK 407 ANTİK DÖNEM RESİM SANATI - I 2+0 4 Zorunlu
ARK 409 ANTİK NÜMİZMATİK - I 2+0 4 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-7 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-7 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-7 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-7 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Güz 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Güz
7. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-7

8. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ARK 402 ROMA PORTRE VE HEYKEL SANATI - II 2+0 4 Zorunlu
ARK 408 ANTİK DÖNEM RESİM SANATI - II 2+0 4 Zorunlu
ARK 410 ANTİK NÜMİZMATİK - II 2+0 4 Zorunlu
- Bölüm Seçmeli-8 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-8 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-8 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Seçmeli-8 2+0 4 Seçmeli
- Bölüm Dışı Seçmeli Bahar 2+0 2 Seçmeli
- İsteğe Bağlı Seçmeli-8 1+2 Seçmeli
  Toplam 30  
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Dışı Seçmeli Bahar
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Bölüm Seçmeli-8
8. Yarıyıl Seçmeli Grupları : İsteğe Bağlı Seçmeli-8


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl :
Sayısal Sözel İlişki Varlığı
Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
ANADOLU ANTİK KENTLERİ - IZ*** *********
ANADOLU ANTİK KENTLERİ - IIZ*** *********
ANADOLU TARİHİ COGRAFYASI - IZ*****  ******
ANADOLU TARİHİ COGRAFYASI - IIZ*****  ******
ANTİK DÖNEM RESİM SANATI - IZ********* **
ANTİK DÖNEM RESİM SANATI - IIZ******* * *
ANTİK NÜMİZMATİK - IZ****** ******
ANTİK NÜMİZMATİK - IIZ*************
ARKAİK DÖNEM MİMARİSİZ             
ARKAİK VE KLASIK DÖNEM HEYKEL SANATI – IIZ             
ARKAİK VE KLASİK DÖNEM HEYKEL SANATI - IZ             
ARKAİK VE KLASİK DÖNEM SERAMİK SANATI -IIZ             
ARKAİK VE KLASİK DÖNEM SERAMİK SANATI-IZ             
ARKEOLOJİYE GİRİŞ - IZ* ******** **
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ             
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ             
HELLENİSTİK DÖNEM HEYKEL SANATI - IZ********** **
HELLENİSTİK DÖNEM HEYKEL SANATI - IIZ******* * **
HELLENİSTİK DÖNEM MİMARİSİZ             
KARİYER PLANLAMAZ             
KLASİK DÖNEM MİMARİSİZ             
MİMARİYE GİRİŞZ             
MİTOLOJİ - IZ*********** *
MİTOLOJİ - IIZ****** * ****
ROMA PORTRE VE HEYKEL SANATI - IZ* ** ********
ROMA PORTRE VE HEYKEL SANATI - IIZ**** ********
TARİHÖNCESİNDE ANADOLU IZ             
TARİHÖNCESİNDE ANADOLU IIZ             
TUNÇ ÇAĞINDA ANADOLU-IZ             
TUNÇ ÇAĞINDA ANADOLU-IIZ             
TÜRK DİLİ - IZ             
TÜRK DİLİ - IIZ             
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13
20. YÜZYIL TÜRK ŞİİRİS         *   
AKADEMİK TÜRKÇE - IS             
AKADEMİK TÜRKÇE - IIS             
ALMANCA - IS * *** * **
ALMANCA - IIS *         *
ALTAYİSTİĞE GİRİŞS             
ANADOLU EL SANATLARIS******      *
ANADOLU TÜRK SANATIS  ***       *
ANADOLU UYGARLIKLARINA GİRİŞ - IIS             
ANADOLU UYGARLIKLARINA GİRİŞ IS             
ANADOLU'DA BİZANS SANATIS***** *     *
ANTİK DÖNEMDE MATERYAL VE TEKNOLOJİS* ***********
ANTİK KENTLER IS             
ANTİK KENTLER IIS             
ANTİK KENTLERDE KALICI VE SÜRDÜRÜLEBİLİR KORUMAS             
ANTİK MİMARİ IS             
ANTİK MİMARİ IIS             
ANTİK YUNAN VE ROMADA YAŞAM - IS*************
ANTİK YUNAN VE ROMADA YAŞAM - IIS*************
ARKEOLOJİ TERİMLERİ - IS             
ARKEOLOJİ TERİMLERİ - IIS             
ARKEOLOJİ TERMİNOLOJİSİ - IS* ***********
ARKEOLOJİ TERMİNOLOJİSİ - IIS***** *******
ARKEOLOJİ YÖNTEMLERİ - IIS             
ARKEOLOJİ YÖNTEMLERİ IS             
ARKEOLOJİK ALANDA KORUMA OLGUSUNUN GELİŞİMİS             
AVRASYA COĞRAFYASIS             
BATI TÜRK YAZI DİLİ İLK DÖNEM METİNLERİS             
BİLİM TARİHİS             
BİLİMSEL ARAŞTIRMA METOTLARI - IS* ******** **
BİLİMSEL ARAŞTIRMA METOTLARI - IIS* ******** **
BİTİRME TEZİ - IS*************
BİTİRME TEZİ - IIS*************
BİZANS ARKEOLOJİSİ - IS*************
BİZANS ARKEOLOJİSİ - IIS*************
BİZANS EL SANATLARIS             
BİZANS RESİM SANATI S             
ÇAĞDAŞ DÜNYA TARİHİ IS             
ÇAĞDAŞ TÜRK DÜNYASIS  *          
ÇEVRE TARİHİ ÇALIŞMALARIS             
DEMİR ÇAĞINDA ANADOLU - IS             
DEMİR ÇAĞINDA ANADOLU - IIS             
DEMOKRATİK GELİŞMELER VE TÜRKİYES*************
DİLBİLİM AKIMLARIS            
DÜNYA EDEBİYATINDAN SEÇMELERS  ***        
DÜNYA MİTOLOJİLERİS             
EDEBİYAT BİLİMİS             
EDEBİYAT ELEŞTİRİSİS             
EDEBİYAT VE MİTOLOJİS****  *      
EDEBİYAT VE MUSİKİS             
EGE PREHİSTORYASI IS*****        
EGE PREHİSTORYASI IIS*** *    ****
ELEŞTİREL DÜŞÜNCES             
ERKEN HIRİSTİYAN SANATI - IS             
ERKEN HIRİSTİYAN SANATI - IIS             
ESKI BATI KÜLTÜR VE MEDENIYETI TARİHİS             
ESKİ TÜRK ED.NESİRS             
ESKİ TÜRKÇE CÜMLE BİLGİSİS             
ESKİ YUNAN TARİHİS             
ESKİÇAĞ AKDENİZ KÜLTÜR TARİHİS*****        
ESTETİK VE SANATS             
FELSEFİ DÜŞÜNCENİN EVRİMİS             
FRANSIZ EDEBİYATINA GİRİŞS  *   *   * *
FRANSIZCA - IS      * **  
FRANSIZCA - IIS          
GENEL SANAT TARİHİ - IS             
GENEL SANAT TARİHİ - IIS             
GREK DİLİ VE GRAMERİ - IS*************
GREK DİLİ VE GRAMERİ - IIS*************
GREK DİLİ VE GRAMERİ - IIIS*************
GREK DİLİ VE GRAMERİ - IVS*************
GREKÇE GRAMER VE SYNTAKS IS** ** *******
GREKÇE GRAMER VE SYNTAKS IIS***** *******
GREKÇE METİN İNCELENMESİ - IS             
GREKÇE METİN İNCELENMESİ - IIS             
GÜNDELİK HAYATIN TARİHİS ****   *  **
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMAS             
HALK BİLİMİ MÜZECİLİĞİS             
HAREZM TÜRKÇESİS             
HARİTA OKUR YAZARLIĞIS             
HELLENİSTİK DÖNEM KÜLTÜRÜS             
HEYKEL SANATINA GİRİŞS******** * *
İLETİŞİM KURAMLARIS             
İLETİŞİME GİRİŞS             
İLKÇAĞ TARİHİNE GİRİŞS             
İNGİLİZ EDEBİYATINA GİRİŞS            
İNGİLİZCE - IS             
İNGİLİZCE - IIS             
İNGİLİZCE YAZIM TEKNİKLERİS      * **  *
İNSAN HAKLARI TARİHİS  *          
İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ - IS             
İSLAM ÖNCESİ TÜRK TARİHİ - IIS             
İSLAM SANATINDA RESİMS ***  *      
İSLAM TARİHİNE GİRİŞ - IS             
İSLAM TARİHİNE GİRİŞ - IIS             
JEOPOLİTİKS             
KENT VE KENTLEŞME SORUNLARIS             
KIRGIZ KÜLTÜRÜ VE MANAS DESTANIS             
KLASİK SOSYOLOJİDE TEMEL KAVRAMLARS             
KLASİK ŞİİRDEN GÜNCEL HAYATAS             
KORUMA VE ONARIM İLKELERİ - IS             
KORUMA VE ONARIM İLKELERİ - IIS             
KURAMSAL ARKEOLOJİS             
KÜRESELLEŞME VE KÜLTÜREL MİRASS****** * **  
MEKAN SOSYOLOJİSİS             
METİN YAZARLIĞIS             
MİMAR SİNAN VE ESERLERİS*****       *
MİTOLOJİYE GİRİŞ - IS             
MİTOLOJİYE GİRİŞ - IIS             
MÜZECİLİK - IS*************
MÜZECİLİK - IIS*************
OSMANLI KÜLTÜR VE MEDENİYETİ TARİHİS             
OSMANLI SANATI BATI SANATI İLİŞKİSİS*****       
OSMANLI SANATINA GİRİŞ - IS             
OSMANLI SANATINA GİRİŞ - IIS             
OSMANLILAR VE AVRUPAS ***         
POPÜLER COĞRAFYAS             
PROJE HAZIRLAMA TEKNİKLERİS             
PSİKOLOJİNİN TEMELLERİ IS             
PSİKOLOJİNİN TEMELLERİ IIS             
ROMA MİMARİSİ - IS*************
ROMA MİMARİSİ - IIS*************
SANAT TARİHİ KAVRAMLARI - IS             
SANAT TARİHİ KAVRAMLARI - IIS             
SEMİNER - IS*************
SEMİNER - IIS*************
SERAMİK SANATINA GİRİŞ - IS***** ** **
SERAMİK SANATINA GİRİŞ - IIS*************
SİBİRYA HALK KÜLTÜRÜ VE ŞAMANİZMS             
SİNEMA SOSYOLOJİSİS             
SİYASAL DÜŞÜNCENİN EVRİMİS             
SİYASET FELSEFESİS             
STAJ - IS*************
STAJ - IIS*************
STAJ - IIIS*************
STAJ - IVS*************
TARİHTEN BUGÜNE TÜRK DİLİNİN YURTLARIS             
TEKNİK RESİM - IS ********* **
TEKNİK RESİM - IIS*** ******* *
TEKNOLOJİ FELSEFESİS             
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIS             
TOPLUMSAL VE KÜLTÜREL DEĞİŞMES             
TURİZM SOSYOLOJİSİS             
TÜRK DESTANLARIS             
TÜRK DİL VE KÜLTÜRÜNÜN KAYNAKLARIS ***  *     *
TÜRK DİLİNİN SORUNLARIS             
TÜRK DİLİNİN SÖZ VARLIĞIS             
TÜRK DİLİNİN VE LEHÇELERİNİN SORUNLARIS             
TÜRK DÜNYASI COĞRAFYASININ JEOPOLİTİĞİS             
TÜRK DÜNYASI EDEBİYATINA YÖN VEREN ŞAHSİYETLERS             
TÜRK DÜNYASINDA MİZAH GELENEĞİ VE MİZAH TİPLERİS             
TÜRK MİTOLOJİSİS             
TÜRK TOPLULUKLARI VE TÜRK LEHÇELERİNİN GÜNCEL PROBLEMLERİS             
TÜRKÇE VE YENİ MEDYAS             
TÜRKÇENİN GİZEMLİ DÜNYASIS         *   
TÜRKÇENİN GÜCÜ VE ZENGİNLİĞİS             
TÜRKİYE COĞRAFYASIS             
TÜRKLERLE TÜRKÇENİN GÖÇÜ VE SÜRGÜNÜS             
UZAKTAKİ YAKINLARIMIZ, SİBİRYA TÜRKLERİS             
ÜSLUP İNCELEMESİS             
YAZI VE TÜRK YAZI SİSTEMİS             
YEREL TARİH ARAŞTIRMALARI IS             
YEREL TARİH ARAŞTIRMALARI IIS             
YERLEŞME KÜLTÜRÜS             
YOK OLMAYA YÜZ TUTMUŞ TÜRK DİLLERİS             
ZAMAN – TAKVİM VE TÜRK DÜNYASIS             
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi