563 MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI

GENEL BİLGİLER
Öğretim Dili :Türkçe Öğretim Süresi : 4 yarı yıl Hazırlık Programı : yok Veri girişi yok

Amaçlar
Firmaların muhasebe bölümleri ve kamu kurum ve kuruluşların muhasebe bölümlerinde görev alacak ya da yasal şartlar sağlandıktan sonra kendi adına iş yeri açıp çalıştırabilecek, nitelikli ara insan gücü yetiştirmektir. Hazırlık yabancı dil programı ile yetiştirdiği bireylerin ulusal ve uluslararası düzeyde kendini kanıtlamış tercih edilen, çalıştığı işyerinde farklılık yaratabilen, verimliliği arttıran, sorun çözme yeteneği gelişmiş, alanı ile ilgili ileri bilgi ve teknoloji donanımına sahip bireyler yetiştiren Türkiye’de en çok tercih edilen program olmaktır.


Kabul Koşulları
ÖNLİSANS

Mezuniyet Koşulları
Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Muhasebe ve Vergi Uygulamaları alanında Önlisans Diploması" derecesi alırlar.

İstihdam Olanakları
Firmaların, kamu kurum ve kuruluşların ihtiyaç duyduğu eleman ihtiyacını karşıladığından gerekli bir programdır. kamu ve özel kuruluşların muhasebe bölümleri, muhasebe şirketleri ve bankalar

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Muhasebe ve Vergi Uygulamaları alanında Önlisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
ÖNLİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte-meslek yüksekokulu-yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca, Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Muhasebe ve Vergi Uygulamaları alanında Önlisans Diploması" derecesi alırlar.

Üst Derece Programlarına Geçiş
Mezunların sınavsız olarak Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi 3ncü sınıfına geçiş yapma hakları vardır. Ek olarak DGS sınavında başarılı oldukları takdirde de örgün öğretimde ilgili lisans programına devam etme imkanları bulunmaktadır.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIDr. Öğr. Üyesi NAGİHAN ÖZKANCA ANDIÇ  nandic@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1mikro ekonomik işlemleri analiz etmek
2muhasebe işlemleri yapmak
3işletme işlemleri yapmak
4etkili iletişim kurmak
5hukuki sorumlulukları yerine getirmek
6makro ekonomik işlemleri analiz etmek
7vergi hukukunu uygulamak
8maliyetleri muhasebeleştirmek
9kamu maliyesi işlemleri yapmak
10paket program kullanmak
11ticari hesaplamalar yapmak
12istatistiki değerlendirmeler yapmak
13ticaret hukuku bilgisi edinmek
14vergilendirme işlemleri yapmak
15muhasebe denetimine hazırlanmak
16iş ve sosyal güvenlik işlemlerini takip etmek
17finansmanı yönetmek
18banka kayıtları yapabilmek
19şirket işlemleri yapmak
20dış ticaret işlemleri yapmak
21dış ticaret işlemlerini muhasebeleştirmek
22mali tabloları analiz etmek
23finansal yatırım araçlarını değerlendirmek
24araştırma yöntemi bilgi ve ilgisine sahip olmak
25Atatürk ilkeleri ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi ve bilinçli olmak.
26Muhasebe mesleği ile ilgili bilgisayar programlarını kullanabilmek
27ofis programlarını kullanmak
28işletmede sorun çözme, diğer çalışanlar ile iletişim kurabilme bilgisi ve yeteneğini kazanmak
29muhasebe sistem ve organizasyonu ve hesap planı bilgisine sahip olmak
30muhasebe envanter çalışmaları yapmak ve finansal tablo düzenlemek
31Bilgisayar ve internet teknolojileri temel kullanım bilgisine sahip olmak
32yazılı ve sözlü anlatımda sözcükleri ve yazım kurallarını etkili kullanmak
33mesleki yabancı dil kullanmak
34spor ve sanatsal faaliyetlerden meslek alanında yararlanmak
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Mikro ÖğretimBu yöntem öğretmen adaylarının sınıf içindeki üstleneceği rollerini ve sınıfta uygulayacağı davranışlarını tam olarak benimseyip bunları kazanmalarını sağlamayı amaçlasa da, farklı alanlarda yöntemin uygulanması olanaklıdır. Belli başlı becerilerin öğretiminde video ve ses kayıt cihazlarının sunduğu olanakları öğrenme ortamlarına taşımaya olanak sağlar. Öğrenci performansının kaydedilmesi ve elde edilen kaydın çözümlenerek hataların giderilmesi esasına dayanır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
Görüşme Öğretmenin yeterli donanıma sahip olmadığı durumlarda veya belli konularda daha zengin donanıma sahip kişileri (edebiyatçı, sanatçı, tasarımcı, yazar, çizer, vs.) sınıfa getirerek, sınıf önünde geliştirilen bir konuşmayı ifade eder. Öğrencileri duyuşsal anlamda tetikleyen bir tekniktir. Bazı durumlarda öğrenciler bilgi edinmek amacıyla belli kişilerle görüşmeler yaparak, elde ettikleri bilgileri çözümleyerek öğrenebilirler.
MünazaraMünazara, bir konu üzerinde, belli kural ve yöntemlere uyularak yapılan tartışma türüdür. Münazara, ikişerli veya üçerli iki grup öğrencinin bir fikrin, eylemin veya önerinin taraf ve karşı noktalarını ortaya koymasıdır. Amaç bir konudaki birbirine zıt fikirleri tartışmaktır. Gruplardan birisi işlenecek konuya olumlu, diğeri ise olumsuz yönden savunmalıdır. Münazarada etkili savunmanın önemli olması gibi, belli zaman içinde konuşmak da önemlidir. Bu nedenle konuşmacılara eşit zaman dilimleri verilmelidir. Bu zaman, genellikle 5-15 dakikadır. Öğretmen münazarayı değerlendirmek için sınıfa rehberlik eder.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2,5 Zorunlu
MVU 115 GENEL İŞLETME 3+0 2,5 Zorunlu
MVU 109 MİKRO EKONOMİ 3+0 2,5 Zorunlu
MVU 105 MESLEKİ MATEMATİK 2+0 2,5 Zorunlu
MVU 111 TEMEL HUKUK 2+0 2,5 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2,5 Zorunlu
BAS 115 GENEL MUHASEBE - I 3+0 5 Zorunlu
BAN 123 BİLGİSAYAR I 2+0 2,5 Zorunlu
ING 125 İNGİLİZCE - I 2+0 3,5 Zorunlu
- Seçmeli-1 2+0 2 Seçmeli
- Seçmeli-1 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
MVU 110 MAKRO EKONOMİ 3+0 2,5 Zorunlu
MVU 106 TİCARİ MATEMATİK 2+0 2,5 Zorunlu
MVU 112 TİCARET HUKUKU 2+0 2 Zorunlu
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ING 126 İNGİLİZCE - II 2+0 2,5 Zorunlu
BAS 116 GENEL MUHASEBE - II 3+0 5 Zorunlu
BAN 126 BİLGİSAYAR II 2+0 2,5 Zorunlu
ISYO 222 STAJ 0+0 5 Zorunlu
- Seçmeli-2 2+0 2 Seçmeli
- Seçmeli-2 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MVU 203 VERGİ HUKUKU 2+0 4 Zorunlu
BUSI 412 MUHASEBE PAKET PROGRAMLARI 3+0 4,5 Zorunlu
ISLE 312 MALİYET MUHASEBESİ 3+0 4,5 Zorunlu
MVU 200 YÖNLENDİRİLMİŞ ÇALIŞMA 3+0 3 Zorunlu
SGV 251 DÖNEM SONU İŞLEMLERİ MUHASEBESİ 3+0 3 Zorunlu
KRY 201 KARİYER PLANLAMA 2+0 2 Zorunlu
- Seçmeli-3 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli-3 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli-3 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-3

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
MVU 204 TÜRK VERGİ SİSTEMİ 3+0 5 Zorunlu
MVU 206 MUHASEBE DENETİMİ 3+0 3 Zorunlu
MVU 208 İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU 2+0 3 Zorunlu
BURO 220 PAKET PROGRAMLARI 4+0 5 Zorunlu
MVU 212 MALİ TABLOLAR ANALİZİ 4+0 5 Zorunlu
- Seçmeli-4 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli-4 3+0 3 Seçmeli
- Seçmeli-4 3+0 3 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-4


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24PY 25PY 26PY 27PY 28PY 29PY 30PY 31PY 32PY 33PY 34
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ                                  
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ                                  
BİLGİSAYAR IZ                                  
BİLGİSAYAR IIZ                                  
DÖNEM SONU İŞLEMLERİ MUHASEBESİZ                                  
GENEL İŞLETMEZ                                  
GENEL MUHASEBE - IZ                                  
GENEL MUHASEBE - IIZ                                  
İNGİLİZCE - IZ                                  
İNGİLİZCE - IIZ                                  
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKUZ                                  
KARİYER PLANLAMAZ                                  
MAKRO EKONOMİZ                                  
MALİ TABLOLAR ANALİZİZ                                  
MALİYET MUHASEBESİZ                                  
MESLEKİ MATEMATİKZ                                  
MİKRO EKONOMİZ                                  
MUHASEBE DENETİMİZ                                  
MUHASEBE PAKET PROGRAMLARIZ                                  
PAKET PROGRAMLARI Z                                  
STAJZ                                  
TEMEL HUKUKZ                                  
TİCARET HUKUKUZ                                  
TİCARİ MATEMATİKZ                                  
TÜRK DİLİ - IZ                                  
TÜRK DİLİ - IIZ                                  
TÜRK VERGİ SİSTEMİZ                                  
VERGİ HUKUKUZ                                  
YÖNLENDİRİLMİŞ ÇALIŞMAZ                                  
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19PY 20PY 21PY 22PY 23PY 24PY 25PY 26PY 27PY 28PY 29PY 30PY 31PY 32PY 33PY 34
ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİS                                  
BANKA MUHASEBESİS                                  
BİLGİ YÖNETİMİS                                  
BORÇLAR HUKUKUS                                  
DEĞERLER EĞİTİMİS                                  
DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ MUHASEBESİS                                  
DIŞ TİCARETTE PAKET PROGRAMLARS                                  
E-TİCARETS                                  
ETKİLİ VE GÜZEL KONUŞMAS                                  
FİNANSAL YATIRIM ARAÇLARIS                                  
GÜNCEL MALİ YAKLAŞIMLARS                                  
İLETİŞİMS                                  
İNŞAAT MUHASEBESİS                                  
İSTATİSTİKS                                  
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİS                                  
KAMU MALİYESİS                                  
KİŞİSEL GELİŞİMS                                  
MESLEK ETİĞİS                                  
MESLEKİ YABANCI DİL - IS                                  
MESLEKİ YABANCI DİL - IIS                                  
MESLEKİ YAZIŞMA TEKNİKLERİS                                  
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİS                                  
SERBEST BÖLGELERS                                  
SOSYAL PSİKOLOJİS                                  
ULUSLARARASI FİNANSAL YÖNETİMS                                  
YÖNETİM MUHASEBESİS                                  
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi