379 TIBBİ GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ

GENEL BİLGİLER
Tanı ve tedavi amaçlı yüksek teknolojiye sahip görüntüleme sistemlerini (Konvansiyonel ve Dijital Radyoloji, Floroskopi, Dijital Substraksiyon Anjiografi, Bilgisayarlı Tomografi, Manyetik Rezonans Görüntüleme vb.) eğitimi süresince edineceği temel tıp ve radyoloji bilgilerinin ve hastane uygulamalarının ışığında kullanabilen, gelişen teknolojiyi sahada uygulayabilecek teknik donanımda, bilgiyi sentezleme becerisine sahip, göz ve el koordinasyonunu rahat kullanabilen, bunları yaparken kendi ve hasta sağlığı açısından radyasyondan korunma ile ilgili bilgilerini yorumlayıp uygulayabilme tecrübesine ve hekim ile koordinasyon becerisine sahip “Profesyonel Tıbbi Görüntüleme Teknikeri” yetiştirilmektir.

Amaçlar
Programın amacı, iyonlaştırıcı ve iyonlaştırıcı olmayan radyasyon kullanarak tanı ve tedavi için tıbbi görüntüleme alanında çalışacak nitelikli radyoloji teknikeri yetiştirmektir.


Kabul Koşulları
Bu programda alınacak öğrencilerin ÖSYM başkanlığınca yapılan öğrenci seçme sınavına girmeleri ve yeterli sayıda puan almaları gerekir.

Mezuniyet Koşulları
2018-2019 eğitim-öğretim yılı ve sonrasında Pamukkale Üniversitesine kayıt olan öğrencilerin en az 2,25 akademik ortalama ve 120 AKTS'yi tamamlamaları gerekir. 2018-2019 eğitim-öğretim yılından önce Pamukkale Üniversitesine kayıt olup programından ders alan öğrencilerin en az 2,30 akademik ortalama ve 120 AKTS'yi tamamlamaları gerekir.

İstihdam Olanakları
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri Programı mezunları devlet, üniversite, özel hastaneleri, özel tıp merkezleri ve özel görüntüleme merkezlerinin Radyoloji (Konvansiyonel Radyoloji, Bilgisayarlı Tomografi, Manyetik Rezonans, Anjiografi, Mamografi, Fluoroskopi), Nükleer Tıp ve Radyoterapi departmanlarında tekniker unvanıyla çalışabilir.

Kazanılan Derece
Programın tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanında Önlisans Diploması derecesi alırlar.

Derecenin Seviyesi
ÖNLİSANS

Önceki Eğitimlerin Tanınması
Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarından Pamukkale Üniversitesine yatay geçiş yapmak isteyen öğrencileri için “Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlararası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik” hükümleri uygulanır.Ortak zorunlu yabancı dil dersleri muafiyet sınavı, güz yarıyılı başında akademik takvimde belirtilen tarihte yapılır. Bu sınav için mazeret sınav hakkı verilmez. Ortak zorunlu yabancı dil muafiyet sınavına, hazırlık programı bulunmayan fakülte-meslek yüksekokulu-yüksekokul öğrencileri girer. Muafiyet sınavına girecek öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ilgili birime başvurur. Ayrıca, Yabancı dil hazırlık programı bulunan bölümlere ilk kez kayıt yaptıran öğrenciler, akademik yıl başlamadan önce düzey belirleme ve yeterlik sınavına girerler. Öğrenciler bu sınavda aldıkları puana göre başlangıç, orta-alt düzey veya orta düzey gruplarından birine yerleştirilir veya yeterlik puanına sahip olanlar hazırlık eğitiminden muaf tutulur. Bu grupların puan aralıkları Yüksekokul Müdürlüğü tarafından belirlenir. Sınav sonuçları ilgili yerlerde ve Yabancı Diller Yüksekokulunun internet sitesinde duyurulur. Zorunlu hazırlık eğitimine kabul edilen bölüm/programlara kayıt yaptıran öğrencilerden düzey belirleme ve yeterlik sınavına girmeyenler eğitim-öğretime başlangıç düzeyinden başlar.

Dereceye Yönelik Kurallar
2018-2019 eğitim-öğretim yılı ve sonrasında Pamukkale Üniversitesine kayıt olan öğrencilerin en az 2,25 akademik ortalama ve 120 AKTS'yi tamamlamaları gerekir. 2018-2019 eğitim-öğretim yılından önce Pamukkale Üniversitesine kayıt olup programından ders alan öğrencilerin en az 2,30 akademik ortalama ve 120 AKTS'yi tamamlamaları gerekir.

Üst Derece Programlarına Geçiş
DGS sınavında başarılı oldukları takdirde de örgün öğretimde ilgili lisans programına devam etme imkanları bulunmaktadır.

Çalışma Şekli
Tam Zamanlı

Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIDoç. Dr. PINAR İLİ  pili@pau.edu.tr
BÖLÜM BAŞKAN YARDIMCISIÖğr. Gör. HATİCE GENCER ALSANCAK  hgencer@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
3Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
4Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
5Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
6Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
7Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
8Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
9Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
10Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
11Radyoloji, radyoterapi ve nükleer tıp alanlarındaki cihazların çalışma prensiplerini bilir, araç gereçleri kullanır , kontrol ve bakımını yapar, mesleki bilgi birikimi ile işlem esnasında oluşan problemleri belirler ve çözmek için gerekli girişimlerde bulunur.
12Radyasyona bağlı oluşabilecek zararları ve korunma yöntemlerini bilir.
13Radyolojik görüntülerin oluşması sürecindeki fizyolojik, fiziksel ve kimyasal etkileşimleri ve mekanizmaları bilir.
14Anatomik yapıları ayırt eder, insan fizyolojisini bilir ve bu bilgilerini tıbbi görüntüleme alanındaki çalışmalarında kullanır.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
TartışmaDuruma göre sınıftaki bütün öğrencilerin ya da sınıfın belli bir kısmının katılımını sağlayan bir yöntemdir. Bu yöntemde, grup üyeleri tartışma konusunu çeşitli görüş noktalarına göre ele alarak tartışırlar ve problem çözme ile ilgili alternatif görüşler ortaya çıkarırlar. Tartışmada esas olan noktalardan biri; grubun birlikte düşünme ve düşüncelerini belli bir mantık örüntüsü içinde ifade etme çabasıdır. Öğrencilerin düşünme, ifade becerileri ve demokratik tutum geliştirmelerine katkı sağlar.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Gösteri Bu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yapar, öğrenciler bakarak ve izleyerek öğrenmeye çalışır. Bu yöntem genellikle olanakların kısıtlı olması halinde ve tehlikeli deney ve durumların ele alınmasında uygulanır.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Öğrenme İstasyonlarıİstasyonlarda öğrenme, bütün sınıfın her aşamaya (her istasyona) katkı sağlaması yoluyla bir önceki grubun yaptıklarını ileri götürmeyi öğreten öğrenci merkezli bir yöntemdir. İstasyon yöntemi ile dersin işlendiği sınıflarda 3-5 kişilik gruplar oluşturulur. Her gruba bir istasyon şefi ya da gözlemci atanır. Oluşturulan gruplar istasyonlara dağılarak her gittikleri istasyonlarda belli bir süre kalarak görevlerini icra ederler. Bütün grupların, bütün istasyonlarda çalışmaları gerekmektedir. Bütün öğrencilerin görev almaları esastır. İstasyonlarda neden sonuç değişkenlerini yazma, slogan yazma, şiir yazma, hikâye yazma, afiş hazırlama gibi etkinlikler yapılabilir. Çalışmalar sonunda ürünler sergilenir. İstasyon yönteminde öğrencilerin grupla çalışmaları, onların sosyalleşmesine katkıda bulunmaktadır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
GeziÖğrenmeyi sınıf dışına taşıyan bir yöntemdir. Öğrencileri fabrika, müze, kütüphane, çeşitli devlet kurumları, dağ, orman, göl, park, bahçe gibi yerlere götürerek oralarda doğrudan gözlem yaptırılarak bilgi edinmeyi sağlayan bir yöntemdir.
GözlemGenellikle doğaya ilişkin bilgilerimizi gözlemlerimiz yoluyla edinsek de, gözlem yöntemi başka olgu ve durumlar için de kullanılır. Gözlem sonucu elde ettiğimiz bulguları zihnimizde işleyerek belli başlı genellemelere ulaşmaya çalışırız. Eğer belli hatalardan dolayı yanlış genellemelere ulaşmışsak, aynı olgu ve varlıklar üzerinde tekrar gözlem yapmak gerekir.  
Altı Şapkalı DüşünmeAltı şapkalı düşünme tekniğinde, bir konuya farklı açılardan bakma esas alınmaktadır. Bireyler aynı olay karşısında farklı düşünme yaklaşımlarını geliştirebileceklerini öğrenirler, empati yeteneğini geliştirirler. Değişik açıdan düşünmelere yer verdiği için ortaya atılan konunun her yönden irdelenip, kararların doğru verilmesine olanak sağlar. Bu teknikte, öğrencilere tartışmaları için bir konu verilir. Her grup farklı renkteki şapkanın gerektirdiği düşünce biçimini ortaya koymaya çalışır. Her grup, tartışılması istenen konuya, kendi başında var olduğunu düşündüğü şapkanın gerektirdiği yönde yaklaşır. Bu tekniğin uygulanmasında önemli olan öğrencilerin kendi görüş ve düşüncelerini tespit etmek değil, bir konuya farklı açılardan bakabilme becerisinin kazanılmasıdır. Öğretmen bu amacın dışına çıkmamalıdır. Şapka renkleri ve temsil ettiği düşünce biçimleri: - Beyaz şapka: (Tarafsızdır). Ortaya konan soruna ilişkin taraf tutmadan net bilgi ve raporlar ortaya koyar. - Kırmızı şapka: (Duygusaldır). Öfke, tutku, duygu, duygusal bir bakış açısını ifade eder - Siyah şapka: (Karamsardır). Olumsuzluklar, riskler, dezavantajları ifade eder. Bir şeyin niçin yapılmayacağını görür. - Sarı şapka: (İyimserdir). Olayların olumlu yönlerine odaklanır; avantajları ve faydalı yönleri düşünür. - Yeşil şapka: (Yaratıcıdır). Olaylara yeni ve farklı çözüm yolları bulmaya çalışır. - Mavi şapka: (Değerlendirici ve karar vericidir). Olayı tüm olası yönleriyle gören ve değişkenleri kontrol altında tutan bir bakış açısıdır. Düşünceler sistematize edilir.
Beyin FırtınasıBeyin fırtınası, değerlendirme ya da sınırlama olmaksızın bir sorunun çözümüne ilişkin mümkün olduğunca çok çözüm yollarını elde etmek için düzenlenmiş olan bir grup çalışması sürecidir. Beyin fırtınasının amacı, öğrencilerin fikir üretmelerini sağlamak ve onların kendilerini ifade etmesini kolaylaştırmaktır. Bu teknik, üst düzey tartışma tekniği olarak kullanılır. Fırtına dönemi ve değerlendirme dönemi vardır. Başarılı bir beyin fırtınasında; değerlendirmenin sonraya bırakılması, serbest ve neşeli bir ortam yaratılması, olabildiğince çok miktarda fikir üretilmesinin sağlanması, önerilen fikirlerin gruplanması ve geliştirilmesi çok önemlidir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 07
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
TAY KATEGORITAY ALT KATEGORITAYPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BİLGİKuramsal Olgusal 02
BİLGİKuramsal Olgusal 03
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 05
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 06
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TGT 103 ANATOMİ 2+0 2 Zorunlu
TGT 107 TIBBİ TERMİNOLOJİ 2+0 2 Zorunlu
TGT 115 RADYOLOJİ FİZİĞİ 2+0 2,5 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ING 125 İNGİLİZCE - I 2+0 2 Zorunlu
TGT 121 RADYASYON GÜVENLİĞİ VE RADYASYONDAN KORUNMA 2+2 2,5 Zorunlu
TGT 123 TIBBİ GÖRÜNTÜLEME I 4+2 5 Zorunlu
TGT 116 İŞ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ 2+0 2 Zorunlu
- Program Dışı Seçmeli-1 2+0 2 Seçmeli
- Alan Seçmeli-1 2+1 2 Seçmeli
- Alan Seçmeli-1 2+1 2 Seçmeli
- Alan Seçmeli-1 2+1 2 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Seçmeli-1
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Program Dışı Seçmeli-1

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
TGT 130 STAJ 0+0 5 Zorunlu
KRY 201 KARİYER PLANLAMA 2+0 1,5 Zorunlu
ING 126 İNGİLİZCE - II 2+0 2 Zorunlu
TGT 112 RADYOLOJİK ANATOMİ 2+0 2 Zorunlu
TGT 126 TIBBİ GÖRÜNTÜLEME 2 4+2 4 Zorunlu
TGT 208 İLK YARDIM 2+0 2 Zorunlu
TGT 209 HASTALIKLAR BİLGİSİ 2+0 1,5 Zorunlu
- Alan Seçmeli-2 2+1 2 Seçmeli
- Alan Seçmeli-2 2+1 2 Seçmeli
- Alan Seçmeli-2 2+1 2 Seçmeli
- Program Dışı Seçmeli-2 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Seçmeli-2
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Program Dışı Seçmeli-2

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TGT 201 TIBBİ DEONTOLOJİ VE MESLEKİ ETİK 1+0 1,5 Zorunlu
TGT 110 RADYOBİYOLOJİ 2+0 2 Zorunlu
TGT 120 NÜKLEER FİZİK 2+0 2,5 Zorunlu
TGT 218 RADYASYON ONKOLOJİSİ VE RADYOTERAPİ 4+0 4 Zorunlu
TGT 220 RADYOLOJİDE MODERN YÖNTEMLER VE TOMOGRAFİ YÖNTEMLERİ 3+2 4 Zorunlu
TGT 222 NÜKLEER TIP 2+1 4 Zorunlu
TGT 224 RADYOLOJİDE CİHAZ TEKNOLOJİSİ VE ARAÇ GEREÇ BAKIMI 4+0 4 Zorunlu
- Program Dışı Seçmeli-3 2+0 2 Seçmeli
- Alan Seçmeli-3 2+0 2 Seçmeli
- Alan Seçmeli-3 2+0 2 Seçmeli
- Alan Seçmeli-3 2+0 2 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Alan Seçmeli-3
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Program Dışı Seçmeli-3

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
ISME 200 İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİM 5+35 30 Zorunlu
  Toplam 30  


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ANATOMİZ * *   ***    
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ*    *   *    
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ*    *   *    
HASTALIKLAR BİLGİSİZ*  *     *    
İLK YARDIMZ*  *     *    
İNGİLİZCE - IZ**       *    
İNGİLİZCE - IIZ**       *    
İŞ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİZ**    *  *    
İŞLETMEDE MESLEKİ EĞİTİMZ**********    
KARİYER PLANLAMAZ*      * *    
NÜKLEER FİZİKZ* * *  * *    
NÜKLEER TIPZ  *       **  
RADYASYON GÜVENLİĞİ VE RADYASYONDAN KORUNMAZ  *   ** *    
RADYASYON ONKOLOJİSİ VE RADYOTERAPİZ*   * ** *    
RADYOBİYOLOJİZ*   * *  *    
RADYOLOJİ FİZİĞİZ*         *** 
RADYOLOJİDE CİHAZ TEKNOLOJİSİ VE ARAÇ GEREÇ BAKIMIZ  *       *   
RADYOLOJİDE MODERN YÖNTEMLER VE TOMOGRAFİ YÖNTEMLERİZ ** *  * *    
RADYOLOJİK ANATOMİZ** **   **    
STAJ Z**********    
TIBBİ DEONTOLOJİ VE MESLEKİ ETİKZ*    *   *    
TIBBİ GÖRÜNTÜLEME 2 Z*         * **
TIBBİ GÖRÜNTÜLEME IZ**********    
TIBBİ TERMİNOLOJİZ * *   ***    
TÜRK DİLİ - IZ**   *   *    
TÜRK DİLİ - IIZ**   *   *    
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ACİL RADYOLOJİS** **  * *    
ARAŞTIRMA TEKNİKLERİS* *    ***    
ATMOSFER, İKLİM VE DOĞA OLAYLARIS       * *    
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELES*        *    
BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLERS  *  *  *     
ÇALIŞMA ALANLARINDA YASAL HAK VE SORUMLULUKLARS*    **  *    
ÇEVRE YÖNETİMİS*      * *    
DOZİMETRİ VE DOZ HESAPLARIS  *   ** *    
DÜNYAYI DEĞİŞTİREN ÖNCÜ BİLİM İNSANLARI VE BULUŞLARIS     * **     
ETKİLİ ÖĞRENMES**       *    
FARMAKOLOJİS  * *   **    
FİZYOLOJİS * *   * *    
GENEL BİYOLOJİS   *   * *    
GENEL İŞLETMES* *      *    
GENİTAL SİSTEM VE EMBRİYOLOJİS*  *     *    
GİRİŞİMCİLİKS*        *    
GÖRSEL PROGRAMLAMAS  * *  ***    
HALK OYUNLARI IS*        *    
HASTANE İDARESİS*    * * *    
HIZLI OKUMA VE ANLAMAS*    *   *    
ILETİŞİM BECERİLERİ S**   *   *    
İŞARET DİLİS*        *    
KALİTE YÖNETİMİ VE STANDARTLARIS **           
KRİMİNAL İNCELEME YÖNTEMLERİS* *           
MR CİHAZ VE TEKNOLOJİLERİS ** *  * *    
RADYOAKTİF MADDE VE TIBBİ ATIKS *         *  
RADYOLOJİDE BİLGİ ERİŞİM ARAÇLARIS       * *    
SAĞLIK ALANINDA MESLEKİ RİSKLER VE KORUNMAS*    * * *    
SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİS**   *   *    
SAĞLIK SOSYOLOJİSİS**   *   *    
SAĞLIKTA YAPAY ZEKÂ VE UYGULAMALARI S* *    * *    
SOSYAL PSİKOLOJİS**       *    
ŞİFALI BİTKİLERS*        *    
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ KULLANIMIS ** *  * *    
TEMEL BİLGİSAYAR BİLİMLERİS  *    * *    
TIBBİ CİHAZLARDA TEST, KONTROL VE KALİBRASYONS *        *   
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARIS*    *   *    
TOPLUMSAL CİNSİYET EŞİTLİĞİS*  *     *    
ÜREME SAĞLIĞI VE CİNSELLİKS** *     *    
YÖNETİM VE ORGANİZASYONS*    *   *    
YÜZME - IS*        *    
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi