311 MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI

GENEL BİLGİLER


Amaçlar


Kabul Koşulları
Lise mezunu olmak ve üniversite giriş sınavından yeterli puanı almak meslek liselerinden sınavsız geçiş ve Ösym nin yaptığı sınavda üniversitemiz için yeterli puanı alan öğrenciler programa yerleştirilirler.

Mezuniyet Koşulları


İstihdam Olanakları


Kazanılan Derece


Derecenin Seviyesi


Önceki Eğitimlerin Tanınması


Dereceye Yönelik Kurallar


Üst Derece Programlarına Geçiş


Çalışma Şekli


Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIÖğr. Gör. YAŞAR TURNA  yturna@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Demokratik, lâik, yenilikçi, evrensel değerlere ve gelişmeye açık, gelecekle ilgili hedefleri olan bireyler haline gelir,
2Muhasebe ve vergi alanında temel teorik ve pratik bilgi ve beceriyi kazanır. Muhasebe programla ilgili bilgi, beceri, kavrama, uygulama, analiz, sentez, yaratıcılık ve değerlendirmeye ilişkin yeterliklere sahip olur.
3Kamu ve özel sektörde faaliyetlerin verimli bir şekilde yürütülmesi ve yapılan işlemlerin finansal ve sayısal kontrolü için muhasebe alanında gerekli olan niteliklere sahip olur,
4İşletmeler içinde muhasebe için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kaydetmeyi etkin bir biçimde yapabilir.
5Muhasebe ile ilgili alanlarda bağımsız olarak öğrenmeyi gerçekleştirmek ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir.
6Muhasebe içinde öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneği kazanır.
7Bilgisayar sistemini tanır, bilgisayar ile ilgili temel problemlerin çözümüne yönelik öneriler getirebilir ve işletim sistemini verimli bir şekilde kullanabilir.
8Muhasebe ortamında bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri, ofis, bilgisayarlı muhasebe yazılımlarını kullanabilme, bilgi ve becerisi kazanır. Teorik muhasebe bilgileri pratiğe dönüştürülerek öğrencinin ezbercilikten kurtulması ve paket program öğrenerek piyasada kalifiye muhasebe elemanı olarak istihdamında öncelik kazanır.
9Muhasebe bürolarında, işletmelerin muhasebe departmanlarında, bankalarda ve kamu kurumlarında çalışmak için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur;
10Günlük hayattaki yazılı anlatım türleri konusunu açıklayabilir, noktalamanın yazılı anlatımdaki önemini kavrayabilir, doğru anlatımın kişisel ve toplumsal iletişimdeki önemini kavrayabilir, araştırma, okuma ve bilgilenme kabiliyetlerini uygulayabilir.Mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olur.
11Küreselleşmeye paralel olarak ekonomik ve ticari hayatın gelişmesi ve çeşitlenmesiyle, hayat boyu öğrenme perspektifinde, temel meslek dersleri bilgisinin yanında yabancı dili etkili kullanabilen, bilgisayar kullanma becerisine sahip, girişimci kişilik özelliklerini ön plana çıkarabilir,
12Değişken çevre koşulları içinde işletmeyi tüm olarak kavrayabilir, işletmenin kuruluşunda ve işleyişinde işletme yöneticisinin görevlerini bilir. Ayrıca, belirsizlik içinde iş görme yerine, geliştirilmiş teknikler aracılığı ile, bilimsel olarak, belirsizlik alanı daraltılmış olarak işletmenin nasıl yönetileceğine ve işlevlerine ilişkin temel teknikleri bilir.
13Büro yönetimi ve büroların işleyişi hakkında gerekli bilgiye sahip olur.
14Temel iktisat teorilerini, uygulama yöntemlerini öğrenek, Piyasanın işleyişi hakkında bilgi edinerek, uygulanan politikalarla karşılaştırma yapabilir. Güncel Makroekonomik sorunları tanıyarak, uygulanması gereken makroekonomik politikalarla, uygulananları karşılaştırma yapabilir.
15Temel matematik kavramları ve uygulamalarını kavrayarak yorumlayabilir.
16Bir İstatistiki olaya ait verileri toplama düzenleme, yorumlayabilme ve olasılık kuramından yararlanarak verileri analiz edebilir.
17 İşletme faaliyetleri ve yönetim uygulamalarıyla ilgili becerilerini geliştirebilir, yönetim sürecinde ortaya çıkan sorunları tanıyabilir ve çözüm önerileri sunabilir, kendi kendini geliştirme ve yönetme becerisi kazanır, grup çalışmasının önemini kavrayabilir.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
Soru-CevapKullanılan farklı tipteki sorularla (birleştirici, ayırıcı, değerlendirme, bilgi isteyen, motive edici ve beyin fırtınası) öğrencinin süreç içinde daha aktif bir konuma gelse de, öğretmen merkezli yöntemlerdendir. Amaca hizmet eden ve mümkün olduğunca öğrenciyi düşünceye sevk edecek sorular sorulmalı. Yanlış bile olsa, öğrencilerin düşüncelerini rahat ifade etmeleri ve konuşmaları, hem öğrenmeleri hem de kendilerine güven kazanma açısından büyük önem taşımaktadır. Aynı zamanda derse katılımı düşük olan öğrencileri teşvik etmek için etkilidir. Öğretmen tüm öğrencilerle etkileşim sağlamalıdır.
Kavram HaritalarıKavramların ilişkileri, kapsamları ve temel özelliklerinin şekil, grafik ve sözcüklerle, önerme ve ilkelere dayalı olarak ifade edildiği bir ilişki ağını ifade eder. Görsel yolla öğrenmeye olanak sağlar. Şu aşamalar izlenir: (1) Öğretilecek konuyla ilgili kavramlar listelenir. (2) Öğretilecek konunun adı en başa yazılır. (3) Kavramlar arasındaki ilişkiler ve genellemeler maddeler halinde yazılır. (4) Kavramlar kutucuk içine alınır. (5) Kavramlar en genel kavramdan özel kavramlara doğru veya kapsam, özellik ve ilişkilerine göre derecelenir. Derecelendikten sonra kutucuklar içine alınır. (6) İlişkiler, oklar ve ifadelerle yönlendirilir.
İşbirlikli öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.
Benzetişim (Simülasyon)Gerçekte tehlikeli, erişilmesi zor ve pahalı olan durumları, gerçeğine çok benzeyen modeli üzerinde çalışarak öğrenmeyi ifade eder. Örneğin uçak pilotları ve astronotlar uçaklara ve uzay araçlarına binmeden önce, gerçeğine çok benzeyen sanal ortamlarda uygulama yaparlar. Piyasada kimya deneylerini içeren ve gerçeğine çok benzeyen Kimya Laboratuarı yazılımları mevcuttur. Diğer alanlarda da uygulanması olanaklıdır.
ProjeProje tabanlı öğrenim, öğrencileri ilginç sorunlarla uğraşmaya ve bunun sonunda sıra dışı ürünler oluşturmaya yönlendiren bir öğretim yoludur. Öğrencilerin yaratıcılıklarını kullanmalarına olanak sağlar ve olaylara geniş açıdan bakmalarını gerektirir.
Programlı ÖğretimTemelinde öğretimin bireyselleştirilmesi yatar. Programlı öğretim Skinner’in pekiştirme ile ilgili ilkelerinden hareketle ortaya çıkmış olan bireysel bir öğretim tekniğidir. Dayandığı temel ilkeler: küçük adımlar ilkesi, etkin katılım ilkesi, başarı ilkesi, anında düzeltme ilkesi, kademeli ilerleme ilkesi, bireysel hız ilkesi.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
PProgram yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
MAT 125 MATEMATİK 2+1 4 Zorunlu
BMU 115 GENEL MUHASEBE 3+1 4 Zorunlu
BMU 117 GENEL İŞLETME 3+1 4 Zorunlu
BMU 119 BÜRO YÖNETİMİ VE İLETİŞİM TEKNİKLERİ 1+1 2 Zorunlu
BMU 121 İKTİSADA GİRİŞ 2+0 3 Zorunlu
BMU 125 GENEL HUKUK BİLGİSİ 2+0 2 Zorunlu
BMU 200 BİLGİSAYARA GİRİŞ 1+1 3 Zorunlu
- Yabancı Dil-I 2+0 4 Seçmeli
- Resim Beden Müzik-I 0+1 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Resim Beden Müzik-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
BMU 122 DÖNEM SONU MUHASEBE İŞLEMLERİ 3+1 4 Zorunlu
BMU 124 BİLGİSAYAR BÜRO PROGRAMLARI 3+1 4 Zorunlu
BMU 126 İŞLETME BECERİLERİ GRUP ÇALIŞMASI 1+1 2 Zorunlu
BMU 128 MAKRO İKTİSAT 2+0 3 Zorunlu
BMU 130 TİCARİ MATEMATİK 1+1 3 Zorunlu
BMU 132 TİCARET HUKUKU BİLGİSİ 2+0 2 Zorunlu
BMU 134 İSTATİSTİK 1+1 3 Zorunlu
BMU 150 YAZ STAJI - 1 (15 İŞGÜNÜ) 0+0 1 Zorunlu
- Yabancı Dil-II 2+0 4 Seçmeli
- Resim Beden Müzik-II 0+1 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Resim Beden Müzik-II

3. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BMU 221 BİLGİSAYARLI MUHASEBE - I 3+1 4 Zorunlu
BMU 223 VERGİ HUKUKU 3+1 4 Zorunlu
BMU 225 MALİYET MUHASEBESİ 3+1 4 Zorunlu
BMU 227 ŞİRKETLER MUHASEBESİ 2+1 3 Zorunlu
BMU 229 DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ YÖNETİMİ 1+1 3 Zorunlu
BMU 231 YÖNLENDİRİLMİŞ ÇALIŞMA - I 2+1 3 Zorunlu
- Seçmeli-1 3+1 3 Seçmeli
- Seçmeli-1 3+1 3 Seçmeli
- Seçmeli-1 3+1 3 Seçmeli
  Toplam 30  
3. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-1

4. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
BMU 222 BİLGİSAYARLI MUHASEBE - II 3+1 4 Zorunlu
BMU 224 TÜRK VERGİ SİSTEMİ 3+1 4 Zorunlu
BMU 226 MUHASEBE DENETİMİ 2+1 4 Zorunlu
BMU 228 İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKU 1+1 2 Zorunlu
BMU 230 DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ MUHASEBESİ 1+1 3 Zorunlu
BMU 232 YÖNLENDİRİLMİŞ ÇALIŞMA - II 2+1 3 Zorunlu
BMU 250 YAZ STAJI - 2 (15 İŞGÜNÜ) 0+0 1 Zorunlu
- Seçmeli-2 3+1 3 Seçmeli
- Seçmeli-2 3+1 3 Seçmeli
- Seçmeli-2 3+1 3 Seçmeli
  Toplam 30  
4. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Seçmeli-2


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ                 
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ                 
BİLGİSAYAR BÜRO PROGRAMLARIZ      **         
BİLGİSAYARA GİRİŞZ      * *        
BİLGİSAYARLI MUHASEBE - IZ       **        
BİLGİSAYARLI MUHASEBE - IIZ       **        
BÜRO YÖNETİMİ VE İLETİŞİM TEKNİKLERİZ         * **    
DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ MUHASEBESİZ *  *        *   
DIŞ TİCARET İŞLEMLERİ YÖNETİMİZ  **       *     
DÖNEM SONU MUHASEBE İŞLEMLERİZ * ***  *        
GENEL HUKUK BİLGİSİZ*          *     
GENEL İŞLETMEZ           *    *
GENEL MUHASEBEZ   **   *        
İKTİSADA GİRİŞZ* *     *    *  *
İSTATİSTİKZ             *** 
İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK HUKUKUZ**  ***          
İŞLETME BECERİLERİ GRUP ÇALIŞMASIZ* **         *   
MAKRO İKTİSATZ* *     *    *  *
MALİYET MUHASEBESİZ * ****          
MATEMATİKZ              *  
MUHASEBE DENETİMİZ **     *        
ŞİRKETLER MUHASEBESİZ *              *
TİCARET HUKUKU BİLGİSİZ*   *   *  *    *
TİCARİ MATEMATİKZ**    * **       
TÜRK DİLİ - IZ                 
TÜRK DİLİ - IIZ                 
TÜRK VERGİ SİSTEMİZ **     *       *
VERGİ HUKUKUZ **     *       *
YAZ STAJI - 1 (15 İŞGÜNÜ)Z*                
YAZ STAJI - 2 (15 İŞGÜNÜ)Z*                
YÖNLENDİRİLMİŞ ÇALIŞMA - IZ *        **     
YÖNLENDİRİLMİŞ ÇALIŞMA - IIZ         *      *
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17
BANKA MUHASEBESİS *               
BEDEN EĞİTİMİ - IS                 
BEDEN EĞİTİMİ - IIS                 
BORÇLAR HUKUKUS     *          *
ENFLASYON MUHASEBESİS  **    *    *   
FİNANSAL YÖNETİMS *  *      *     
GÜZEL SANATLAR MÜZİK - IS                 
GÜZEL SANATLAR MÜZİK - IIS                 
GÜZEL SANATLAR RESİM - IS                 
GÜZEL SANATLAR RESİM - IIS                 
İNGİLİZCE - IS                 
İNGİLİZCE - IIS                 
İNŞAAT MUHASEBESİS *               
KAMU MALİYESİS *               
KONAKLAMA MUHASEBESİS  *          *  *
KOOPERATİF MUHASEBESİS *               
MALİ TABLOLAR ANALİZİS    ** **        
MASA ÜSTÜ YAYINCILIKS *               
MESLEKİ YABANCI DİL - IS *               
MESLEKİ YABANCI DİL - IIS *               
MUHASEBE SİSTEMLERİ VE ORGANİZASYONUS   **   *        
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi