314 İŞLETME YÖNETİMİ (İ.Ö.)

GENEL BİLGİLER


Amaçlar


Kabul Koşulları
Üniversiteye giriş sınavından yeterli puan alanlar ile Meslek Liselerinin ilgili bölümlerinden mezun olup, sınavsız geçiş hakkından yararlanan öğrenciler bu bölüme kabul edilir.

Mezuniyet Koşulları


İstihdam Olanakları


Kazanılan Derece


Derecenin Seviyesi


Önceki Eğitimlerin Tanınması


Dereceye Yönelik Kurallar


Üst Derece Programlarına Geçiş


Çalışma Şekli


Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme yöntemi, "Ders Planı-AKTS Kredileri" nde ayrıntılı olarak yer almaktadır.

İletişim (Program Yöneticisi)
GöreviAdı SoyadıTelFaksE-Posta
BÖLÜM BAŞKANIÖğr. Gör. İSMAİL BİÇER  ibicer@pau.edu.tr


PROGRAM YETERLİLİKLERİ
1Örgütsel yapı içerisinde yönetim fonksiyonlarını ve işleyişini idrak eder.
2Teorileri gerçek hayat fonksiyonları ile bağdaştırabilir
3Sözlü ve yazılı etkin iletişim becerisine sahiptir.
4Takım çalışmalarında etkin bir şekilde yer alarak katkıda bulunur.
5Bilgisayar ve gerekli paket programı kullanımı becerisine sahiptir.
6İş dünyasının yasal çerçevesini düzenleyen hukuk kurallarını dikkate alır.
7Muhasebede kullanılan temel yöntemler ve bu yöntemlerin iş dünyasındaki uygulamaları konusunda bilgi sahibidir.
8İş hayatında finansal analiz tekniklerinden faydalanabilir.
9 Pazarlamanın fonksiyonlarını ve iş hayatındaki uygulamalarını tanır.
10Başlıca sayısal analiz yöntemlerini bilir ve iş dünyasındaki uygulamalarından yararlanabilir.
11İş süreçleri ve üretim yönetimi tekniklerinin temel prensiplerini uygulayabilir.
12Problem çözme ve karar almaya ilişkin veri toplama ve analiz tekniklerinden faydalanabilir.
13Disiplinler arası bakış açısı kazanır
14İş ahlakı ve sosyal sorumluluk konularında bilinç sahibidir.
EĞİTİM ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
AdAçıklama
Anlatım Öğretmenin merkezde olduğu yöntemlerin başında gelir. Öğretmenin konuyu aktif olarak anlattığı, öğrencinin ise pasif dinleyici olduğu bir yöntemdir. Bu yöntemle ders; rapor, betimleme ve açıklama şeklinde işlenir. Etkili olması için kısa süreli olmalı, uzun anlatımlardan kaçınılmalıdır. Dersin tamamını anlatımla yürütmek sağlıklı sonuçlara götürmez. Öğrencilerin alternatif beceriler geliştirmelerini desteklemez. İyi bir ön hazırlık yapılmazsa, verimsiz bir çabaya dönüşür.
Gösterip YaptırmaBu yöntemde, öğretmen; deney, gösteri gibi bir etkinliği sınıf önünde yaparak gösterir ve sonrasında öğrencilerin yapmalarını sağlar. Öğrenciler sadece bakarak ve izleyerek değil, aynı zamanda yaparak ve deneyerek öğrenmeye çalışırlar. Bu yöntem genellikle beceri öğretiminde uygulanır. Kalabalık sınıflarda uygulanması zordur.
Örnek Olay Örnek olay incelemesi, öğrencilerin gerçek ve sorunlu bir olaya aktif olarak katılarak çözümlemeci bir bakış açısını kullanmalarını gerektiren bir yöntemdir. Sorunlu olay gerçek ya da gerçeğe çok yakın olabilir. Olayı anlatan ve gerekli verileri kapsayan bir doküman üzerinde çalışan öğrenci(ler), olayı öğrenir, verileri çözümler, sorunu değerlendirirler. Birlikte tartışarak olayın nedenine ya da çözümüne ilişkin öneriler geliştirirler. Özellikle sosyal bilimlerde pek çok konuyu, örnek olay biçiminde sınıfa getirmek olanaklıdır. Öğrenciler süreç içinde aktif konumda kalırlar ve üst düzey kazanımlar elde ederler.
Sorun (Problem) ÇözmeBir şüphe veya belirsizlikten doğan herhangi bir duruma sorun adı verilmektedir. Genellikle insan hayatında engelleyici veya rahatsızlık verici bir rolü olan sorunlar bilimsel yöntemin aşamalarıyla ele alınarak çözülürler. (a) Sorun belirlenir. (b) Sorun tanımlanır. (c) Olası çözüm yolları aranır ve hipotez geliştirilir. (d) Çözüm yolu sınanır. (e) Sınama doğru çözüme götürürse hipotez doğrulandığı için genellemeye gidilir. (f) Sınama doğru çözüme götürmezse, geriye dönülerek sınama etkinlikleri gözden geçirilir, seçilen diğer bir hipotez tekrar sınanır.  Bu yöntem kişinin problem çözme, bağımsız çalışma, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme gibi yeteneklerini geliştirilir.
İşbirlikli Öğrenmeİşbirlikli öğrenme, öğrencilerin ortak bir amaç için birlikte çalışmaları esasına dayanan bir öğrenme türüdür. Farklı yetenekte olan çocuklar, heterojen gruplarda bir araya gelip, birlerine yardımcı olarak öğrenirler. İşbirliği kurma sırasında yardım etme ve yardım alma, içinde bulunduğu grup birliğinin farkına varma gibi önemli deneyimler edinilir. Böylece gelecekte iş yaşamında çok önemli bir beceri olan ekip çalışmasına yatkınlık konusunda kazanımlar gerçekleşir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TYYÇ İlişkisi
TYYÇ KATEGORITYYÇ ALT KATEGORITYYÇPROGRAM ÇIKTILARI
BİLGİKuramsal Olgusal 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 01
BECERİLERBilişsel-Uygulamalı 02
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERAlana Özgü Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 01
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 02
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 03
YETKİNLİKLERİletişim ve Sosyal Yetkinlik 04
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 01
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 02
YETKİNLİKLERÖğrenme Yetkinliği 03
    

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Akademik)
PProgram yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

PROGRAM YETERLİLİKLERİ - TEMEL ALAN İlişkisi (Mesleki)
Program yeterlilikleri veya düzey yeterlilikleri girilmemiş veya YÖK tarafından programa ait yeterlilik tanımı verilmemiş olabilir.

DERS PLANI - AKTS KREDİLERİ
Dal Seçiniz :
Yıl :
1. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 101 TÜRK DİLİ - I 2+0 2 Zorunlu
ATI 101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - I 2+0 2 Zorunlu
MAT 125 MATEMATİK 2+1 4 Zorunlu
ISL 121 GENEL MUHASEBE 3+1 5 Zorunlu
ISL 123 GENEL İŞLETME 3+1 4 Zorunlu
ISL 125 BÜRO YÖNETİMİ VE İLETİŞİM TEKNİKLERİ 1+1 2 Zorunlu
ISL 127 İKTİSADA GİRİŞ 2+0 2 Zorunlu
ISL 129 GENEL HUKUK BİLGİSİ 2+0 2 Zorunlu
ISL 200 BİLGİSAYARA GİRİŞ 1+1 3 Zorunlu
- Yabancı Dil-I 2+0 4 Seçmeli
- Resim Beden Müzik-I 0+1 Seçmeli
  Toplam 30  
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-I
1. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Resim Beden Müzik-I

2. Yarıyıl Ders Planı
Ders KodDers AdT+U SaatKredi(AKTS)Ders Tür
TKD 102 TÜRK DİLİ - II 2+0 2 Zorunlu
ATI 102 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II 2+0 2 Zorunlu
ISL 122 DÖNEM SONU MUHASEBE İŞLEMLERİ 3+1 5 Zorunlu
ISL 124 BİLGİSAYAR BÜRO PROGRAMLARI 3+1 4 Zorunlu
ISL 126 İŞLETME BECERİLERİ GRUP ÇALIŞMASI 1+1 2 Zorunlu
ISL 128 MAKRO İKTİSAT 2+0 2 Zorunlu
ISL 130 TİCARİ MATEMATİK 1+1 3 Zorunlu
ISL 132 TİCARET HUKUKU BİLGİSİ 2+0 2 Zorunlu
ISL 134 İSTATİSTİK 1+1 3 Zorunlu
ISL 150 YAZ STAJI - 1 (15 İŞGÜNÜ) 0+0 1 Zorunlu
- Yabancı Dil-II 2+0 4 Seçmeli
- Resim Beden Müzik-II 0+1 Seçmeli
  Toplam 30  
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Yabancı Dil-II
2. Yarıyıl Seçmeli Grupları : Resim Beden Müzik-II


DERS ÖK - PY İLİŞKİLERİ
Dal Seçiniz :
Yıl : Zorunlu Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IZ              
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZ              
BİLGİSAYAR BÜRO PROGRAMLARIZ    *      *  
BİLGİSAYARA GİRİŞZ    *         
BÜRO YÖNETİMİ VE İLETİŞİM TEKNİKLERİZ** *          
DÖNEM SONU MUHASEBE İŞLEMLERİZ      *       
GENEL HUKUK BİLGİSİZ* *  *  *    *
GENEL İŞLETMEZ*            *
GENEL MUHASEBEZ      *       
İKTİSADA GİRİŞZ **     ** ** 
İSTATİSTİKZ      *****   
İŞLETME BECERİLERİ GRUP ÇALIŞMASIZ* **         *
MAKRO İKTİSATZ *          * 
MATEMATİKZ *       * *  
TİCARET HUKUKU BİLGİSİZ* *  *      **
TİCARİ MATEMATİKZ         * *  
TÜRK DİLİ - IZ              
TÜRK DİLİ - IIZ              
YAZ STAJI - 1 (15 İŞGÜNÜ)Z *            
Seçmeli dersleri eklemek için tıklayınız...
Seçmeli Dersler
Ders AdıZ/SPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14
BEDEN EĞİTİMİ - IS   *          
BEDEN EĞİTİMİ - IIS   *          
GÜZEL SANATLAR MÜZİK - IS              
GÜZEL SANATLAR MÜZİK - IIS              
GÜZEL SANATLAR RESİM - IS              
GÜZEL SANATLAR RESİM - IIS              
İNGİLİZCE - IS              
İNGİLİZCE - IIS              
T+U : Teorik + Pratik
Z: Zorunlu
S: Seçmeli
PY: Program Yeterlilikleri
EÇ [5]: En Çok
Ç [4]: Çok
O [3]: Orta
A [2]: Az
ÇA [1]: Çok Az
BoŞ [0]: Yok
TAY : Temel Alan Yeterliliği
TYYÇ : Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi