Print

COURSE INFORMATION
Course CodeCourse TitleL+P HourSemesterECTS
TED 607ANALYSIS OF PROSE TEXTS3 + 03rd Semester6

COURSE DESCRIPTION
Course Level Doctorate Degree
Course Type Elective
Course Objective Gain the skills of writing commentary on prose texts in old Turkish literature field.
Course Content Introducing the types of prosaic forms developed in the course of literary history. Examining them on literary texts and comparing and contrasting them with today’s literary forms. Studying the tezkire style and its birth and development throughout the centuries. Examining and explaining some other literary forms and genres relevant to the course.
Prerequisites No the prerequisite of lesson.
Corequisite No the corequisite of lesson.
Mode of Delivery Face to Face

COURSE LEARNING OUTCOMES
1Student learnes to read prose text
2Student knows the text
3Student can make critics
4Student can make comparison

COURSE'S CONTRIBUTION TO PROGRAM
PO 01PO 02PO 03PO 04PO 05PO 06PO 07
LO 0015454545
LO 0024545454
LO 0035454545
LO 0044545454
Sub Total18181818181818
Contribution5555555

ECTS ALLOCATED BASED ON STUDENT WORKLOAD BY THE COURSE DESCRIPTION
ActivitiesQuantityDuration (Hour)Total Work Load (Hour)
Course Duration (14 weeks/theoric+practical)31339
Hours for off-the-classroom study (Pre-study, practice)31339
Assignments21326
Final examination11313
Presentation / Seminar Preparation21326
Midterm11313
Total Work Load

ECTS Credit of the Course






156

6
COURSE DETAILS
 Select Year   


 Course TermNoInstructors
Details 2016-2017 Fall1SAADET KARAKÖSE
Details 2010-2011 Fall1SAADET KARAKÖSE


Print

Course Details
Course Code Course Title L+P Hour Course Code Language Of Instruction Course Semester
TED 607 ANALYSIS OF PROSE TEXTS 3 + 0 1 Turkish 2016-2017 Fall
Course Coordinator  E-Mail  Phone Number  Course Location Attendance
Prof. Dr. SAADET KARAKÖSE saadetk@pau.edu.tr İTBF B0317 %70
Goals Gain the skills of writing commentary on prose texts in old Turkish literature field.
Content Introducing the types of prosaic forms developed in the course of literary history. Examining them on literary texts and comparing and contrasting them with today’s literary forms. Studying the tezkire style and its birth and development throughout the centuries. Examining and explaining some other literary forms and genres relevant to the course.
Topics
WeeksTopics
1 1.Dai, Siracü’l-kulub şerhi 2.Miftahül Cenne şerhi 3.Hısnü’l-Hasin 4.Peçevi Tarihi 5.Müzekkin-nüfus 6.Envarül-aşıkin 7.Dilgüşa 8.Hace-i cihan 9.Tazarruname 10Zeyl-i Siyer-i Veysi 11.Kısas-ı Enbiya 12.Nefahatü’l-üns 13.Hadikadü’s-süeda 14.Kelile ve Dinme
2 1.Dai, Siracü’l-kulub şerhi 2.Miftahül Cenne şerhi 3.Hısnü’l-Hasin 4.Peçevi Tarihi 5.Müzekkin-nüfus 6.Envarül-aşıkin 7.Dilgüşa 8.Hace-i cihan 9.Tazarruname 10Zeyl-i Siyer-i Veysi 11.Kısas-ı Enbiya 12.Nefahatü’l-üns 13.Hadikadü’s-süeda 14.Kelile ve Dinme
3 1.Dai, Siracü’l-kulub şerhi 2.Miftahül Cenne şerhi 3.Hısnü’l-Hasin 4.Peçevi Tarihi 5.Müzekkin-nüfus 6.Envarül-aşıkin 7.Dilgüşa 8.Hace-i cihan 9.Tazarruname 10Zeyl-i Siyer-i Veysi 11.Kısas-ı Enbiya 12.Nefahatü’l-üns 13.Hadikadü’s-süeda 14.Kelile ve Dinme
4 1.Dai, Siracü’l-kulub şerhi 2.Miftahül Cenne şerhi 3.Hısnü’l-Hasin 4.Peçevi Tarihi 5.Müzekkin-nüfus 6.Envarül-aşıkin 7.Dilgüşa 8.Hace-i cihan 9.Tazarruname 10Zeyl-i Siyer-i Veysi 11.Kısas-ı Enbiya 12.Nefahatü’l-üns 13.Hadikadü’s-süeda 14.Kelile ve Dinme
5 1.Dai, Siracü’l-kulub şerhi 2.Miftahül Cenne şerhi 3.Hısnü’l-Hasin 4.Peçevi Tarihi 5.Müzekkin-nüfus 6.Envarül-aşıkin 7.Dilgüşa 8.Hace-i cihan 9.Tazarruname 10Zeyl-i Siyer-i Veysi 11.Kısas-ı Enbiya 12.Nefahatü’l-üns 13.Hadikadü’s-süeda 14.Kelile ve Dinme
6 1.Dai, Siracü’l-kulub şerhi 2.Miftahül Cenne şerhi 3.Hısnü’l-Hasin 4.Peçevi Tarihi 5.Müzekkin-nüfus 6.Envarül-aşıkin 7.Dilgüşa 8.Hace-i cihan 9.Tazarruname 10Zeyl-i Siyer-i Veysi 11.Kısas-ı Enbiya 12.Nefahatü’l-üns 13.Hadikadü’s-süeda 14.Kelile ve Dinme
7 1.Dai, Siracü’l-kulub şerhi 2.Miftahül Cenne şerhi 3.Hısnü’l-Hasin 4.Peçevi Tarihi 5.Müzekkin-nüfus 6.Envarül-aşıkin 7.Dilgüşa 8.Hace-i cihan 9.Tazarruname 10Zeyl-i Siyer-i Veysi 11.Kısas-ı Enbiya 12.Nefahatü’l-üns 13.Hadikadü’s-süeda 14.Kelile ve Dinme
8 1.Dai, Siracü’l-kulub şerhi 2.Miftahül Cenne şerhi 3.Hısnü’l-Hasin 4.Peçevi Tarihi 5.Müzekkin-nüfus 6.Envarül-aşıkin 7.Dilgüşa 8.Hace-i cihan 9.Tazarruname 10Zeyl-i Siyer-i Veysi 11.Kısas-ı Enbiya 12.Nefahatü’l-üns 13.Hadikadü’s-süeda 14.Kelile ve Dinme
9 1.Dai, Siracü’l-kulub şerhi 2.Miftahül Cenne şerhi 3.Hısnü’l-Hasin 4.Peçevi Tarihi 5.Müzekkin-nüfus 6.Envarül-aşıkin 7.Dilgüşa 8.Hace-i cihan 9.Tazarruname 10Zeyl-i Siyer-i Veysi 11.Kısas-ı Enbiya 12.Nefahatü’l-üns 13.Hadikadü’s-süeda 14.Kelile ve Dinme
10 1.Dai, Siracü’l-kulub şerhi 2.Miftahül Cenne şerhi 3.Hısnü’l-Hasin 4.Peçevi Tarihi 5.Müzekkin-nüfus 6.Envarül-aşıkin 7.Dilgüşa 8.Hace-i cihan 9.Tazarruname 10Zeyl-i Siyer-i Veysi 11.Kısas-ı Enbiya 12.Nefahatü’l-üns 13.Hadikadü’s-süeda 14.Kelile ve Dinme
11 1.Dai, Siracü’l-kulub şerhi 2.Miftahül Cenne şerhi 3.Hısnü’l-Hasin 4.Peçevi Tarihi 5.Müzekkin-nüfus 6.Envarül-aşıkin 7.Dilgüşa 8.Hace-i cihan 9.Tazarruname 10Zeyl-i Siyer-i Veysi 11.Kısas-ı Enbiya 12.Nefahatü’l-üns 13.Hadikadü’s-süeda 14.Kelile ve Dinme
12 1.Dai, Siracü’l-kulub şerhi 2.Miftahül Cenne şerhi 3.Hısnü’l-Hasin 4.Peçevi Tarihi 5.Müzekkin-nüfus 6.Envarül-aşıkin 7.Dilgüşa 8.Hace-i cihan 9.Tazarruname 10Zeyl-i Siyer-i Veysi 11.Kısas-ı Enbiya 12.Nefahatü’l-üns 13.Hadikadü’s-süeda 14.Kelile ve Dinme
13 1.Dai, Siracü’l-kulub şerhi 2.Miftahül Cenne şerhi 3.Hısnü’l-Hasin 4.Peçevi Tarihi 5.Müzekkin-nüfus 6.Envarül-aşıkin 7.Dilgüşa 8.Hace-i cihan 9.Tazarruname 10Zeyl-i Siyer-i Veysi 11.Kısas-ı Enbiya 12.Nefahatü’l-üns 13.Hadikadü’s-süeda 14.Kelile ve Dinme
14 1.Dai, Siracü’l-kulub şerhi 2.Miftahül Cenne şerhi 3.Hısnü’l-Hasin 4.Peçevi Tarihi 5.Müzekkin-nüfus 6.Envarül-aşıkin 7.Dilgüşa 8.Hace-i cihan 9.Tazarruname 10Zeyl-i Siyer-i Veysi 11.Kısas-ı Enbiya 12.Nefahatü’l-üns 13.Hadikadü’s-süeda 14.Kelile ve Dinme
Materials
Materials are not specified.
Resources
ResourcesResources Language
Kaynak: Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında NesirTürkçe
Kaynak: Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında NesirTürkçe
Course Assessment
Assesment MethodsPercentage (%)Assesment Methods Title
Final Exam50Final Exam
Midterm Exam50Midterm Exam
L+P: Lecture and Practice
PQ: Program Learning Outcomes
LO: Course Learning Outcomes