Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IKO 607İLKÖĞRETİMDE ÖĞRENME VE ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI3 + 01. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrenme kuramlarının temellendirdiği öğretim yaklaşımlarının kuramsal açıdan ele alınarak irdelenmesi ve sınıf öğretmenliği alanındaki disiplinlerden birine uygulamasının yapılması.
Ders İçeriği Öğrenme kuramlarının temellendirdiği öğretim yaklaşımlarının kuramsal açıdan ele alınarak irdelenmesi ve sınıf öğretmenliği alanındaki disiplinlerden birine uygulamasının yapılması.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenme yaklaşımlarının karşılaştırılması
2Öğretme yaklaşımlarının karşılaştırılması

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001455  55544 44  
ÖK 002   5545 4444444
Ara Toplam4555591058848844
Katkı233335534424422

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2015-2016 Güz1BİRSEN DOĞAN
Detay 2012-2013 Güz1ALİ RIZA ERDEM


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IKO 607 İLKÖĞRETİMDE ÖĞRENME VE ÖĞRETME YAKLAŞIMLARI 3 + 0 1 Türkçe 2015-2016 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. BİRSEN DOĞAN bdogan@pau.edu.tr EGT A0243 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Öğrenme kuramlarının temellendirdiği öğretim yaklaşımlarının kuramsal açıdan ele alınarak irdelenmesi ve sınıf öğretmenliği alanındaki disiplinlerden birine uygulamasının yapılması.
İçerik Öğrenme kuramlarının temellendirdiği öğretim yaklaşımlarının kuramsal açıdan ele alınarak irdelenmesi ve sınıf öğretmenliği alanındaki disiplinlerden birine uygulamasının yapılması.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma. Ders Planının Yapılması
2 Eğitim Felsefesi, Davranışçı, Bilişsel yaklaşımlar
3 Yapılandırmacı ve Sosyal öğrenme yaklaşımları
4 Zeka (Çoklu zeka, Beyin temelli öğrenme, ….)
5 Zeka (Öğrenme stilleri….)
6 Öğrenme stilleri ve stratejileri arasındaki ilişki (The relationship between styles and strategies)
7 Aktif öğrenme
8 İşbirlikli ve işbirliği, eş öğretimi
9 Ara sınav
10 Yaşamboyu öğrenme, outdoor öğrenme
11 Yaratıcılık, eleştirel düşünme, yansıtıcı düşünme
12 Eğitimde ICT
13 Blended (Harmanlanmış) öğrenme
14 Dönemin değerlendirilmesi, eksikliklerin tamamlanması
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Anne Jordan, Orison Carlile, Annetta Stack-(2008)Approaches to Learning. A Guide for Educators -Open University Press.Türkçe
Donald C. Orlich, Robert J. Harder, Richard C. Callahan, Michael S. Trevisan, Abbie H. Brown-(2009)Teaching Strategies_ A Guide to Effective Instruction-Wadsworth Publishing Türkçe
Joyce, B. & M. Weıl (1996). Models of Teaching. Boston: A Simon & Schuster CompanyTürkçe
Schmeck, R.R. (1988). Learning Strategies and Learning Styles. (Ed.) Newyork: Springer Science+Business MediaTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları