1 | Türkiye’de batılılaşma hareketinin başlamasına neden olan koşulları açıklar. |
2 | Türk modernleşmesinde eğitim alanındaki felsefi ve kurumsal gelişmelerin mahiyetini açıklar. |
3 | Tanzimat’ın eğitimde reform anlayışını ve çabasını değerlendirir.
|
4 | İlköğretimden Yüksek öğretime (ibtidailer, rüşdiyeler, idadiler, sultaniler, Darülfünun, mesleki ve teknik okullar) mutlakıyet ve Meşrutiyet dönemlerindeki gelişmeleri analiz eder. |
5 | Cumhuriyet’e intikal eden eğitim sorunlarını tahlil edebilme kabiliyeti kazanır. |
6 | Mustafa Kemal Atatürk’ün eğitim ve bilim görüşünü açıklar. |
7 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin mimarı Mustafa Kemal Atatürk’ün modern eğitim kurumlarının kuruluşu ve gelişimindeki rolünü açıklar. |
8 | 1921 Maarif Kongresinin Türk eğitim tarihindeki önemini açıklar. |
9 | Tevhid-i Tedrisat’ın Modern Türk eğitim sistemindeki yerini tayin eder. |
10 | Cumhuriyet Döneminin ilk, orta ve yüksek öğretim politikalarını analiz eder. |
11 | Cumhuriyet Döneminin ilk, orta ve yüksek öğretim kurumlarının gelişimini açıklar. |
12 | Cumhuriyet dönemi eğitimcilerinin görüşlerini ve Türk eğitim tarihindeki yerini değerlendirir. |
13 | Toplumsal kaynaklardan yararlanmasını bilir. |
14 | Ulusal ve küresel düzeydeki sosyal sorunları eleştirel bir bakış açısıyla ele alır. |