Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
IKO 604FEN EĞİTİMİNDE YARATICILIK3 + 03. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı; Bilimsel yaratıcılığın tanımı, bilimsel yaratıcılığı etkileyen faktörler, bilimsel yaratıcılığın fen eğitimi programındaki yeri ve önemini öğrencilere kavratmak.
Ders İçeriği Bilimsel yaratıcılığın tanımı, bilimsel yaratıcılığı etkileyen faktörler, bilimsel yaratıcılığın fen eğitimi programındaki yeri, bilimsel yaratıcılık ve fen eğitim ilişkisi, bilimsel yaratıcılığın ölçülmesi, bilimsel yaratıcılığı geliştirme etkinlikleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Fen Eğitiminde yaratıcılığın önemini ve amacını açıklar
2Fen eğitimde bilimsel yaratıcılığın öğretiminin önemini bilir.
3Fen derslerinde bilimsel yaratıcılığın öğrenci başarısını
4Fen öğretiminde bilimsel yaratıcılığı geliştirme teknikleri
5Fen öğretiminde yaratıcılık ve bilimsel süreç becerileri
6Bilimsel yaratıcılık ve bilimin doğası ilişkisi
7Fen dersine yönelik bir bilimsel yaratıcılıkla ilgili ders planı hazırlama
8Hazırladığı ders planını sunar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 0015  545 555555 5
ÖK 00255 545 555555  
ÖK 003545545 55555555
ÖK 00455 545 555555 5
ÖK 005545545 5555555 
ÖK 006 5    5     555
ÖK 007 55  44  55 55 
ÖK 008     55  5  5  
Ara Toplam252815252034142525353025402020
Katkı342334233443533

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2014-2015 Güz1BİLGE CAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
IKO 604 FEN EĞİTİMİNDE YARATICILIK 3 + 0 1 Türkçe 2014-2015 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. BİLGE CAN bilgecan@pau.edu.tr EGT A0012 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı; Bilimsel yaratıcılığın tanımı, bilimsel yaratıcılığı etkileyen faktörler, bilimsel yaratıcılığın fen eğitimi programındaki yeri ve önemini öğrencilere kavratmak.
İçerik Bilimsel yaratıcılığın tanımı, bilimsel yaratıcılığı etkileyen faktörler, bilimsel yaratıcılığın fen eğitimi programındaki yeri, bilimsel yaratıcılık ve fen eğitim ilişkisi, bilimsel yaratıcılığın ölçülmesi, bilimsel yaratıcılığı geliştirme etkinlikleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Bilimsel yaratıcılık nedir?
2 bilimsel ve sanatsal yaratıcılık nedir?
3 bilimsel yaratıcılığı etkileyen faktörler.
4 yaratıcılık ve fen eğitimi
5 yaratici düsünme becerisi
6 yaratici düsünme becerisi alt boyutlarina
7 (akicilik, esneklik, ayrintililik, orjinallik)
8 vize
9 bilimsel yaratıcılık ve fen eğitim ilişkisi
10 yaratıcı düşünmeye yönelik fen dersi planlama
11 yaratıcı düşünmeye yönelik fen dersi sunma
12 yaratıcı düşünme ölçekleri
13 yaratıcı düşünme ölçeklerinin yaygınlığı
14 final
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları