Pamukkale Üniversitesi
Üniversite hayatın rehberidir
PAÜ'ye Hoşgeldiniz;
Aday Öğrenci
Öğrencilerimiz
Personelimiz
EN
Eğitim Bilgi Sistemi
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları
DOKTORA
TEMEL EĞİTİM ANABİLİM DALI
2106 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (TEZSİZ) (İÖ)
Ders Bilgileri
Ders Öğrenme Kazanımları
Dersin Program Yeterlilikerine Katkısı
AKTS / İş Yükü Tablosu
Ders Şubeleri
Yazdır
DERS BİLGİLERİ
Ders Kod
Ders Ad
T+U Saat
Yarıyıl
AKTS
OKO 577
YANSITICI DÜŞÜNME VE ÖĞRETİM
3 + 0
1. Yarıyıl
6
DERS TANIMI
Ders Düzeyi
Doktora
Ders Türü
Seçmeli
Dersin Amacı
Bu dersi alan öğrencinin; yansıtıcı düşünme yaklaşımının temel özelliklerini açıklaması, geleneksel öğretim ile yansıtıcı öğretim arasındaki farkları örnekleyerek karşılaştırması, yansıtıcı düşünmeyi gerçekleştirmede kullanılabilecek yaklaşımları örnekleriyle açıklaması, okul öncesi eğitim ortamlarında yansıtıcı öğretim stratejilerini uygulayabilmesi, okul öncesi eğitimde kullanılabilecek yansıtıcı araçları uygulayabilmesi, amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği
1. Yansıtıcı Düşünme Nedir? Neden Önemlidir? 2. Yansıtıcı Düşünme Modelleri 3. Yansıtma Sürecinin Öğeleri ve Yansıtma alanları 4. Yansıtıcı Düşüne Süreci ve Aşamaları 5. Yansıtıcı Öğretim biçimleri 6. Yansıtıcı Öğretimin Özellikleri 7. Yansıtıcı Öğretmen 8. Yansıtıcı Öğrenci 9. Yansıtıcı Düşünmeyi Geliştirme Yaklaşımları 10. Yansıtıcı öğretimde Öğretim Stratejileri 11. Yansıtıcı Öğretimde Kullanılan Araçlar 12. Okul Öncesi Eğitimde Yansıtıcı Araçların Uygulama Örnekleri 13. Yansıtıcı Öğretimde Portfolyolar 14. Okul Öncesi Eğitimde Portfolyo Uygulama Örnekleri
Ders Ön Koşul
Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul
Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi
Yüz Yüze
DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1
Yansıtıcı düşünme yaklaşımının temel özelliklerini açıklar
2
Geleneksel öğretim ile yansıtıcı öğretim arasındaki farkları karşılaştırır
3
Okul öncesi eğitim ortamlarında yansıtıcı öğretim stratejilerini uygular
DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
No
PY 01
PY 02
PY 03
PY 04
PY 05
PY 06
PY 07
ÖK 001
4
3
5
2
4
2
3
ÖK 002
5
4
4
4
5
ÖK 003
5
4
1
5
1
5
3
Ara Toplam
14
11
10
7
9
12
6
Katkı
5
4
3
2
3
4
2
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Etkinlik
Sayısı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)
14
3
42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)
14
1
14
Ödevler
14
6
84
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)
1
8
8
Arasınav
1
8
8
Toplam İş Yükü
Dersin AKTS Kredisi
156
6
DERS ŞUBELERİ
Dönem seçiniz :
Tüm Dönemler
Seçili dönemde ders açılmamıştır.
Yazdır
T+U :
Teorik + Pratik
PY:
Program Yeterlilikleri
ÖK:
Ders Öğrenme Kazanımları
{1}
##LOC[OK]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
{1}
##LOC[OK]##
##LOC[Cancel]##
Ana Sayfa
Üniversite Hakkında
İsim ve Adres
Yönetim
Genel Tanımlama
Akademik Takvim
Genel Kabul Gereksinimleri
Önceki Eğitimlerin Tanınması
Genel Kayıt İşlemleri
AKTS Kredilerinin Oluşturulması
Akademik Danışmanlık
Öğrenciler İçin
Yaşam Giderleri
Barınma
Beslenme / Yemek
Tedavi İmkanları
Engelli Öğrenci İmkanları
Sigorta
Maddi Destek
Öğrenci İşleri Birimi
Öğrenme İmkanları
Uluslararası Programlar
Dil Kursları
Stajlar
Spor ve Eğlence Olanakları
Öğrenci Toplulukları
Değişim Öğrencileri İçin Pratik Bilgiler
Derece Programları