Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
OKO 607ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZ-DÜZENLEME 3 + 01. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste, çocuklarda öz düzenlemenin gelişimi, gelişimine yönelik farklı yaklaşımlar, sosyal-duygusal, motor ve erken akademik becerilerle ilişkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, öz-düzenleme becerilerinin değerlendirilmesi ve farklı eğitim ortamlarında desteklenmesine yönelik uygulamaların incelenmesi ve tartışılması hedeflenmektedir.
Ders İçeriği Öz-düzenleme becerilerinin tanımı, gelişimi, gelişim alanlarıyla ve erken akademik becerilerle ilişkisi, öz-düzenleme becerilerinin değerlendirilmesi,farklı eğitim ortamlarında desteklenmesine yönelik uygulamalar
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öz-düzenleme becerilerini tanımlar
2Öz-düzenleme becerilerinin gelişimini açıklar
4Öz-düzenlemenin sosyal-duygusal, motor ve erken akademik becerilerle ilişkisini açıklar
3Öz-düzenleme becerilerinin nasıl değerlendirileceğini ve destekleneceğini açıklar

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 00133222   5  1133
ÖK 0022222222241   44
ÖK 003551144  54   33
ÖK 00444      5    44
Ara Toplam1414558622195 111414
Katkı441122115100044

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1ASİYE İVRENDİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
OKO 607 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZ-DÜZENLEME 3 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ASİYE İVRENDİ aivrendi@pau.edu.tr EGT A0142 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu derste, çocuklarda öz düzenlemenin gelişimi, gelişimine yönelik farklı yaklaşımlar, sosyal-duygusal, motor ve erken akademik becerilerle ilişkisinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Ayrıca, öz-düzenleme becerilerinin değerlendirilmesi ve farklı eğitim ortamlarında desteklenmesine yönelik uygulamaların incelenmesi ve tartışılması hedeflenmektedir.
İçerik Öz-düzenleme becerilerinin tanımı, gelişimi, gelişim alanlarıyla ve erken akademik becerilerle ilişkisi, öz-düzenleme becerilerinin değerlendirilmesi,farklı eğitim ortamlarında desteklenmesine yönelik uygulamalar
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin Tanıtımı Öz-düzenlemenin önemi, tanımı…
2 Öz-düzenleme-Yürütücü işlevler Öz-düzenleme-öz-düzenlemeli öğrenme
3 Öz-düzenleme-Yürütücü işlevler Öz-düzenleme-öz-düzenlemeli öğrenme
4 Öz-düzenlemenin gelişimi
5 Öz-düzenlemeyi destekleme: Eğitim ortamı, program
6 Öz-düzenlemeyi destekleme: Eğitim ortamı, program
7 Öz-düzenlemenin değerlendirilmesi
8 Öz-düzenlemenin değerlendirilmesi
9 Öz-düzenleme-Erken matematik becerileri
10 Öz-düzenleme-Okuma yazmaya hazırlık
11 Öz-düzenleme-Okul olgunluğu
12 Öz-düzenleme-Okul olgunluğu
13 Öz-düzenleme-Oyun
14 Öz-düzenlemeyi desteklemeye yönelik hazırlanan eğitim programları-Deneysel çalışmalar
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları