Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
PDR 623ÇOCUK VE ERGENLERDE AKILCI DUYGUSAL DAVRANIŞ TERAPİSİ3 + 03. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, çocuk ve ergenlerdeki duygusal-davranışsal problemlerde mantıkdışı inançların ve bu inançların türevlerinin rollerini ve hangi teknikler kullanılarak çocuk ve ergenlerde daha sağlıklı bilişler geliştirilebileceğini öğretmektir.
Ders İçeriği Çocuk ve ergenlerde mantıkdışı ve akılcı inançlar, çocuk ve ergenlik problemlerine Akılcı-Duygusal Davranışçı yaklaşım, çocuklarda ve ergenlerde Akılcı-Duygusal Davranışçı müdahale ve değerlendirme ilkeleri, çocuk ve ergenlerle grup çalışması, akılcı duygusal eğitim, ebeveynlerle çalışma.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Çocuk ve ergenlerdeki mantıkdışı inançların olumsuz rolünü kavrama
2Çocuk ve ergenlik problemlerine yönelik Akılcı-Duygusal Davranışçı müdahale ilkelerini ve tekniklerini bilme
3Akılcı-Duygusal Davranış Terapisi'nde çocuk ve ergenlerle yapılan grup çalışmalarını bilme
4Akılcı duygusal eğitim uygulamalarını bilme ve karşılaştırma
5Akılcı-Duygusal Davranış Terapisi'nde ebeveynlerle nasıl çalışılacağını bilme.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Ödevler51575
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12424
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12424
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)5525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1ASIM ÇİVİTCİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
PDR 623 ÇOCUK VE ERGENLERDE AKILCI DUYGUSAL DAVRANIŞ TERAPİSİ 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ASIM ÇİVİTCİ acivitci@pau.edu.tr EGT A0414 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı, çocuk ve ergenlerdeki duygusal-davranışsal problemlerde mantıkdışı inançların ve bu inançların türevlerinin rollerini ve hangi teknikler kullanılarak çocuk ve ergenlerde daha sağlıklı bilişler geliştirilebileceğini öğretmektir.
İçerik Çocuk ve ergenlerde mantıkdışı ve akılcı inançlar, çocuk ve ergenlik problemlerine Akılcı-Duygusal Davranışçı yaklaşım, çocuklarda ve ergenlerde Akılcı-Duygusal Davranışçı müdahale ve değerlendirme ilkeleri, çocuk ve ergenlerle grup çalışması, akılcı duygusal eğitim, ebeveynlerle çalışma.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Akılcı Duygusal Davranış Terapisi'ne (ADDT) Genel Bakış
2 Akılcı ve Mantıkdışı İnançlar: Tarihsel ve Kavramsal Perspektif
3 Mantıkdışı İnançların Fizyolojik, Duygusal ve Davranışsal Sonuçları
4 Temel Önleme ve Ruh Sağlığında Akılcı ve Mantıkdışı İnançlar
5 Farkındalık ve Mantıkdışı İnançlar
6 Çocukluk Çağı Problemlerine Akılcı Duygusal Davranışçı Yaklaşım
7 Çocuklarda ADDT'ye Dayalı Değerlendirme ve Terapi
8 Ergenlerde ADDT'ye Dayalı Değerlendirme ve Terapi
9 Çocuklar için Engellenme Tahammülü Eğitimi
10 Çocuk ve Ergenlerde Duygusal Sağlamlığa Akılcı Duygusal Davranışçı Yaklaşım
11 Çocuk ve Ergenlerle Akılcı Duygusal Davranışçı Grup Terapisi
12 Okullarda Akılcı Duygusal Davranış Terapisi'ne Dayalı Uygulamalar ve Akılcı Duygusal Davranış Eğitimi (ADDE)
13 Çocuk ve Ergenlerde ADDT Uygulamalarını Konu Alan Araştırma Makalelerinin Sunumu
14 Çocuk ve Ergenlerde ADDT Uygulamalarını Konu Alan Araştırma Makalelerinin Sunumu
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Banks, T., & Zionts, P. (2009). REBT used with children and adolescents who have emotional and behavioral disorders in educational settings: A review of the literature. Journal of Rational-Emotive & Cognitive-Behavior Therapy, 27(1), 51-65.English
Çivitçi, A., Türküm, A. S., Duy, B. ve Hamamcı, Z. (2014). Okullarda akılcı-duygusal davranış terapisine dayalı uygulamalar: Kavramlar, teknikler ve örnek etkinlikler (2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.Türkçe
Dryden, W., & Neenan, M. (2004). The basic principles of rational emotive behavioural counselling. Rational emotive behavioural counselling in action (3th Ed., pp. 1-28). Thousand Oaks, California: Sage.English
Ellis, A., & Bernard, M. E. (Eds.). (2006). Rational emotive behavioral approaches to childhood disorders: Theory, practice and research. New York, NY: Springer. English
David, D., Lynn, S. J. & Ellis, A. (Eds.). (2010). Rational and irrational beliefs: Theory, research, and clinical practice. New York: Oxford University Press English
Terjesen, M. D., Esposito, M., Kurasaki, R., & Kassay, K. (2009). Rational emotive behavior therapy (REBT) with children and adolescents: Theory, applications, and research. NYS Psychologist, 20(2), 13-20.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları