Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
BSO 506BEDEN EĞİT.VE SPOR ÖĞRETİMİNDE İLKE, YÖNTEM VE TEKNİKLER2 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Genel öğretim ile ilgili temel kavramları öğrenme ilke ve yöntemlerini, öğretiminde planlı çalışmayı öğretimin planlanmasını öğretim araç ve gereçlerini geliştirmede ve kullanmadaki yararları öğretimde öğretmenin rolünü ve niteliğini bilen öğretmenler yetiştirmek.
Ders İçeriği Öğrenme-Öğretme teorileri, ilkeleri, stratejileri, yöntemleri ve ilkeleri teknikleri, öğrenme ve uygulama örnekleri öğretim arasındaki ilişkiyi içerir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Yerel öğretimle ve eğitimle ilgili bilgileri edinirler.
2Genel öğretim ve eğitimle ilgili edindikleri bilgileri kavrarlar.
3Öğretimde planlama ve programın önemini bilirler, öğrenirler.
4Plan ve program yapmayı bilir, uygular ve geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09
ÖK 001  434    
ÖK 0023 335334 
ÖK 003 44335   
ÖK 0044354354  
Ara Toplam771613151374 
Katkı224343210

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Ödevler11212
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)31545
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1OSMAN GÖDE


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
BSO 506 BEDEN EĞİT.VE SPOR ÖĞRETİMİNDE İLKE, YÖNTEM VE TEKNİKLER 2 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi OSMAN GÖDE ogode@pau.edu.tr SBF A0114 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Genel öğretim ile ilgili temel kavramları öğrenme ilke ve yöntemlerini, öğretiminde planlı çalışmayı öğretimin planlanmasını öğretim araç ve gereçlerini geliştirmede ve kullanmadaki yararları öğretimde öğretmenin rolünü ve niteliğini bilen öğretmenler yetiştirmek.
İçerik Öğrenme-Öğretme teorileri, ilkeleri, stratejileri, yöntemleri ve ilkeleri teknikleri, öğrenme ve uygulama örnekleri öğretim arasındaki ilişkiyi içerir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Tanışma, ders içeriği hakkında bilgi verme ve temel kavramlar
2 Yeni beden eğitim öğretimi programlarında kullanılan yaklaşımlar ve reform süreci
3 Program geliştirme ilkeleri
4 Öğretime uyumlu program geliştirme
5 Öğretime uyumlu program geliştirme
6 Beden Eğitimi ve Spordaki Öğretim Yaklaşımları (ilkeler, yöntemler ve modellere genel bakış)
7 Sunum- Öğretim modelleri(Spor Eğitimi Modeli)
8 Sunum- Öğretim modelleri (Taktiksel Oyun Yaklaşımı)
9 Sunum- Öğretim modelleri (Bireysel ve sosyal Sorumluluk Modeli)
10 Sunum- Öğretim modelleri (Sağlık ve İyi Olma Modeli)
11 Öğretim programı tasarımı
12 Öğretim programı tasarımı
13 Öğretim programı tasarımı
14 Beden Eğitiminde kullanılan öğretim yöntem ve modelleri konusunda yapılan bilimsel araştırmaların incelenmesi
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Demirhan,G. İnce, M. L., Koca, C. & Kirazcı, S. (2010). Öğretim Modelleri ve Güncel Araştırmalar. Beden Eğitimi ve Spor Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar Disizisi 1.Spor Yayınevi: Ankara.Türkçe
Metzler, MW. (2005). Instructional Models for Physical Education. Arizona: Holcomb Hathaway, Inc.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları