Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 611PROJE TEMELLİ FEN ÖĞRETİMİ3 + 01. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Proje temeli fen öğretimi süreçlerini tanımam ve ilgili becerileri kazanma
Ders İçeriği Kavramsal temel ve proje temelli öğrenme/öğretimin önemi 2. Hafta Temel prensipler ve proje temelli öğrenme/öğretimin tasarlanması 3. Hafta Temel prensipler ve proje temelli öğrenme/öğretimin tasarlanması 4. Hafta Proje temelli fen öğretimi uygulama yaklaşımları ve yöntemleri 5. Hafta Proje temelli fen öğretimi uygulama yaklaşımları ve yöntemleri 6. Hafta Proje temelli fen öğretiminde rol paylaşımı 7. Hafta Proje temelli fen öğretiminde izleme ve kontrol Proje uygulamaları 8.HAFTA: Proje temelli fen öğretiminde kazanımların test edilmesi (ölçme/değerlendirme)
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Proje temelli fen öğretimi süreçlerini tanır ve temel becerileri kazanır 2- Proje temelli fen öğretimi yönetimi becerilerini edinir 3- Proje temelli fen öğretimi yaklaşımlarını tanır ve etkin şekilde uygular 4- Proje temelli fen öğretimi süreçlerinde izleme ve değerlendirme becerilerini kazanır

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Güz1HÜSEYİN BAĞ
Detay 2018-2019 Bahar1BİLGE CAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 611 PROJE TEMELLİ FEN ÖĞRETİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. HÜSEYİN BAĞ hbag@pau.edu.tr EGT A0018 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Proje temeli fen öğretimi süreçlerini tanımam ve ilgili becerileri kazanma
İçerik Kavramsal temel ve proje temelli öğrenme/öğretimin önemi 2. Hafta Temel prensipler ve proje temelli öğrenme/öğretimin tasarlanması 3. Hafta Temel prensipler ve proje temelli öğrenme/öğretimin tasarlanması 4. Hafta Proje temelli fen öğretimi uygulama yaklaşımları ve yöntemleri 5. Hafta Proje temelli fen öğretimi uygulama yaklaşımları ve yöntemleri 6. Hafta Proje temelli fen öğretiminde rol paylaşımı 7. Hafta Proje temelli fen öğretiminde izleme ve kontrol Proje uygulamaları 8.HAFTA: Proje temelli fen öğretiminde kazanımların test edilmesi (ölçme/değerlendirme)
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Proje temelli öğrenme/öğretimin kuramsal temelleri
2 Proje temelli öğrenme/öğretimin önemi ve faydaları
3 Proje temelli öğrenme/öğretimin tasarlanması
4 Proje temelli öğrenme/öğretimin tasarlanması
5 Proje temelli fen öğretimi uygulama yaklaşımları ve yöntemleri
6 Proje temelli fen öğretimi uygulama yaklaşımları ve yöntemleri
7 Proje temelli fen öğretiminde rol paylaşımı
8 Proje temelli fen öğretiminde izleme ve kontrol Proje uygulamaları
9 21. yüzyıl becerileri kapsamında proje temelli öğrenmenin değerlendirilmesi
10 Proje Temelli Öğretimin Zorlukları
11 Proje Temelli öğretimde Örnek uygulamalar
12 Proje Temelli Öğrenmede Örnek uygulamalar
13 Proje Temelli Fen Öğretimi Ders Planları
14 Proje Temelli Fen Öğretimi Ders Planları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları