Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 614FEN EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR3 + 02. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı; fen eğitiminde program geliştirme yaklaşımları-modelleri ve süreçleri ile bunlar arasındaki ilişkileri kavramış, bir konu alanında program tasarlayabilen bireyler yetiştirmek ve ilgili alana yönelik hazırlanmış öğretim programını incelemektir.
Ders İçeriği Eğitimde program geliştirme ve değerlendirmede temel kavramlar, ilkeler ve sınıflamalar, değerlendirme türleri ve modelleri, araştırma yöntemleri. Alan eğitimi açısından program değerlendirme. Türkiye ile karşılaştırmalı olarak çeşitli ülkelerin alan eğitimi programlarının incelenmesi. Eğitim sistemleri, eğitimde farklı yaklaşımlar, öğretim programları, matematik ve fen bilimleriyle ilgili temel kavramlar, alan eğitiminin tarihi gelişimi (Türkiye’de ve Dünyada), kapsamı, dünyada ve Türkiye’de alan eğitiminde program geliştirmede çağdaş yönelimler, matematik ve fen bilimleri kapsamındaki program öğeleri açısından incelenmesi ve değerlendirilmesi.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
11

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1ZEHA YAKAR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 614 FEN EĞİTİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ZEHA YAKAR zyakar@pau.edu.tr EGT A0010 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin temel amacı; fen eğitiminde program geliştirme yaklaşımları-modelleri ve süreçleri ile bunlar arasındaki ilişkileri kavramış, bir konu alanında program tasarlayabilen bireyler yetiştirmek ve ilgili alana yönelik hazırlanmış öğretim programını incelemektir.
İçerik Eğitimde program geliştirme ve değerlendirmede temel kavramlar, ilkeler ve sınıflamalar, değerlendirme türleri ve modelleri, araştırma yöntemleri. Alan eğitimi açısından program değerlendirme. Türkiye ile karşılaştırmalı olarak çeşitli ülkelerin alan eğitimi programlarının incelenmesi. Eğitim sistemleri, eğitimde farklı yaklaşımlar, öğretim programları, matematik ve fen bilimleriyle ilgili temel kavramlar, alan eğitiminin tarihi gelişimi (Türkiye’de ve Dünyada), kapsamı, dünyada ve Türkiye’de alan eğitiminde program geliştirmede çağdaş yönelimler, matematik ve fen bilimleri kapsamındaki program öğeleri açısından incelenmesi ve değerlendirilmesi.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları