Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 631STEM EĞİTİMİ3 + 02. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders, Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik disiplinlerinin doğasını anlamayı, STEM'i (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) öğretim programına entegre etmek için disiplinler arası bir yaklaşım sağlamayı ve STEM entegrasyonu aktiviteleri geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Ders İçeriği Bu ders ile öğrenciler, fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarında disiplinler arası bir müfredat yaklaşımıyla öğrenmenin entegre doğasını araştırmakla birlikte STEM bağlamında öğrenci öğrenimi, disiplin söylemi, öğretmenler, öğretim, öğretim için bilgi, STEM içinde mesleki gelişim ve STEM içinde öğretim hakkında araştırmaları içeren kavramsal ve ampirik “STEM Eğitimi” araştırmasını keşfedeceklerdir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Disiplinlerinin Doğasını ve bu disiplinlerin birbirleri ile olan ilişkisini keşfeder.
2STEM'in doğasını ve tarihini anlar.
3Mühendislik Tasarım Sürecini Anlar.
4STEM Entegrasyon Modellerini tanır ve perspektiflerini tartışır.
5STEM Entegrasyon aktiviteleri geliştirir ve değerlendirir.
6STEM eğitimini teşvik eden yenilikçi ve alternatif öğretim yöntemleri ve öğrenme etkinliklerini keşfeder.
921. yüzyıl öğretmen ve öğrenci modelini tanır.
7STEM Eğitimindeki zorlukları ve engelleri analiz eder.
8Teknolojik ve mühendislik uygulamalarına uygun sorgulamaya dayalı öğrenme becerileri geliştirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
ÖK 002               
ÖK 003               
ÖK 004               
ÖK 005               
ÖK 006               
ÖK 007               
ÖK 008               
ÖK 009               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1AYTAÇ KARAKAŞ
Detay 2021-2022 Bahar1AYTAÇ KARAKAŞ
Detay 2018-2019 Bahar1AYTAÇ KARAKAŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 631 STEM EĞİTİMİ 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi AYTAÇ KARAKAŞ akarakas@pau.edu.tr EGT A0227 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu ders, Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik disiplinlerinin doğasını anlamayı, STEM'i (Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik) öğretim programına entegre etmek için disiplinler arası bir yaklaşım sağlamayı ve STEM entegrasyonu aktiviteleri geliştirmeyi amaçlamaktadır.
İçerik Bu ders ile öğrenciler, fen, teknoloji, mühendislik ve matematik alanlarında disiplinler arası bir müfredat yaklaşımıyla öğrenmenin entegre doğasını araştırmakla birlikte STEM bağlamında öğrenci öğrenimi, disiplin söylemi, öğretmenler, öğretim, öğretim için bilgi, STEM içinde mesleki gelişim ve STEM içinde öğretim hakkında araştırmaları içeren kavramsal ve ampirik “STEM Eğitimi” araştırmasını keşfedeceklerdir.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları