Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 613FEN EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME3 + 01. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Fen eğitimiyle ilgili güncel yaklaşımları takip etmek, Fen eğitiminde yeni yönelimler, fen eğitiminde karşılaşılan en temel sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözümleri incelemektir.
Ders İçeriği Alan Eğitiminde Teknolojik Yaklaşımlar, Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB), Fen Bilimleri Eğitiminde Laboratuarın Yeri ve Önemi, İlk ve orta öğretim seviyesindeki çocuklar ve öğretmenlerine yönelik olarak tasarlanan alan öğretimi ile ilgili kaynaklara ulaşılabilmeyi, ulaşılan bilgilerin yenilikçi öğretim yöntemlerini destekler nitelikli hale getirilmesini sağlamayı içermektedir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
11

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15
ÖK 001               
Ara Toplam               
Katkı000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)4728
Ödevler440160
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11515
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11515
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1FATMA TAŞKIN EKİCİ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 613 FEN EĞİTİMİNDE PROGRAM GELİŞTİRME 3 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. FATMA TAŞKIN EKİCİ fekici@pau.edu.tr EGT A0106 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Fen eğitimiyle ilgili güncel yaklaşımları takip etmek, Fen eğitiminde yeni yönelimler, fen eğitiminde karşılaşılan en temel sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözümleri incelemektir.
İçerik Alan Eğitiminde Teknolojik Yaklaşımlar, Eğitimde Yeni Yaklaşımlar, Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB), Fen Bilimleri Eğitiminde Laboratuarın Yeri ve Önemi, İlk ve orta öğretim seviyesindeki çocuklar ve öğretmenlerine yönelik olarak tasarlanan alan öğretimi ile ilgili kaynaklara ulaşılabilmeyi, ulaşılan bilgilerin yenilikçi öğretim yöntemlerini destekler nitelikli hale getirilmesini sağlamayı içermektedir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Fen Bilimleri Eğitimi Programlarında Genel ve Özel Amaçlar
2 Hedef Davranışların Belirlenmesindeki Temel Etkenler ve Politikalar
3 Hedef Belirlemede Taksonomik Yaklaşımlar
4 Fen Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme
5 Bilişsel öğrenmeleri ölçme, Duyuşsal öğrenmeleri ölçme ve Psikomotor Değişimlerin Ölçülmesi
6 Süreç Değerlendirmesi Kavramı ve alternatif değerlendirme yöntemleri
7 Ölçme araçlarının çeşitleri, yazılı sınav, görüşme ve Gözlem formu hazırlama
8 Çoktan seçmeli testler,
9 Ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler
10 Başarı Testlerinin ve Diğer Ölçme ve Değerlendirme Araçlarının Planlanması, Tasarımı ve Geliştirilmesi
11 Hedefe uygun test planı yapmak, hedefe uygun soruları oluşturma
12 Madde analizi yapma ve testi kullanılabilir hale getirme
13 Test üzerinde istatistiksel işlemler,. Test Araçlarının Geçerlik ve Güvenirlikleri
14 Kavram Haritaları Yoluyla Test Geliştirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları