Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ENM 503İSTATİSTİKSEL DENEY TASARIMI3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı etkili bir şekilde deneylerin nasıl tasarlanacağını ve yapılacağını öğretmek ve objektif sonuçlar elde etmek için verilerin nasıl analiz edileceğini öğretmektir. Bu derste öğrenilen beceriler yeni ürün tasarımı ve geliştirilmesi, süreç geliştirilmesi ve üretim süreçlerinin iyileştirilmesinde kullanılabilir.
Ders İçeriği Temel Kavramlar/ Yazılım tanıtımı/ Tek Faktörlü Deneyler/ İkili Karşılaştırmalar/ Rassal Bloklama/ Latin Kare ve Greko-Latin Kare Tasarımları/ Çok Faktörlü Deneyler/ İki Faktörlü Deneyler/ Taguchi Deney Tasarımı/ Proje Sunumları
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Deneylerin etkili bir şekilde nasıl planlanacağını, tasarlanacağını ve yapılacğını öğrenmek
2Çeşitli tasarım yöntemlerinin detaylarını anlamak
3Deney sonuçlarını analiz etmek için uygun yöntemleri kullanabilme
4Verilere dayalı objektif sonuçlar elde etme
5Bir istatistiksel yazılımı kullanabilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 0013553551111
ÖK 0025555531111
ÖK 0035354531111
ÖK 0045553531111
ÖK 0052225321111
Ara Toplam2020222023165555
Katkı4444531111

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler4520
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)16060
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)17373
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar1CAN BERK KALAYCI
Detay 2009-2010 Güz1ÖZCAN MUTLU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ENM 503 İSTATİSTİKSEL DENEY TASARIMI 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. CAN BERK KALAYCI cbkalayci@pau.edu.tr MUH A0454 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı etkili bir şekilde deneylerin nasıl tasarlanacağını ve yapılacağını öğretmek ve objektif sonuçlar elde etmek için verilerin nasıl analiz edileceğini öğretmektir. Bu derste öğrenilen beceriler yeni ürün tasarımı ve geliştirilmesi, süreç geliştirilmesi ve üretim süreçlerinin iyileştirilmesinde kullanılabilir.
İçerik Temel Kavramlar/ Yazılım tanıtımı/ Tek Faktörlü Deneyler/ İkili Karşılaştırmalar/ Rassal Bloklama/ Latin Kare ve Greko-Latin Kare Tasarımları/ Çok Faktörlü Deneyler/ İki Faktörlü Deneyler/ Taguchi Deney Tasarımı/ Proje Sunumları
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Derse giriş
2 Deneysel tasarımda temel kavramlar
3 Temel istatistik bilgilerinin tekrarı
4 Basit karşılaştırmalı deneyler
5 Tek faktörlü deneyler: Varyans analizi
6 Rassal bloklama, Latin kare tasarımları
7 Tam faktoryel deney tasarımı
8 İki faktörlü deneyler
9 Ara sınav
10 Kesirli deneyler
11 Taguchi deney tasarımı
12 Yanıt yüzeyleri metodolojisi
13 Rassal etkiler modeli
14 Proje sunumları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
1. Montgomery, D. C. “Design and Analysis of Experiments”, 5th Edition, John Wiley & Sons, 2001.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları