Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
FBE 896ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME3 + 23. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğretimde Program Geliştirme ve Ölçme ve Değerlendirme alanlarında öğrencilere yeterlilikler kazandırma
Ders İçeriği Ölçme ve değerlendirmenin önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında kalite (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları, geleneksel ölçme araçları (yazılı, sözlü, çoktan seçme), alternatif ölçme araçları (portgolya, akran değerlendirme, öz değerlendirme, etc), temel istatistiksel kavramlar.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel ilkeleri kullanır.
2Program geliştirme ve değerlendirme ile ilgili temel sınıflamalar bilgisi.
3Program Değerlendirmede araştırma problemleri geliştirir.
4Program Değerlendirmede araştırma yöntemlerini kullanır.
5Bir eğitim programın geliştirilmesinde değerlendirmenin gerekliliğini kavrayabilme.
6Bir eğitim programı ile ilgili verileri toplayabilme.
7Toplanan verileri yorumlar.
8Bir eğitim programının öğelerini tutarlı olarak analiz eder.
9Analiz sonuçlarına göre bir eğitim programın yeniler.
10Mevcut eğitim programın değerlendirir.
11Bir eğitim programını ölçütlere uygun değerlendirir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
Derslerin program öğrenme kazanımına katkısı girilmemiş.

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)13565
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)13678
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12626
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1ORHAN KUMRAL


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
FBE 896 ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME 3 + 2 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. ORHAN KUMRAL okumral@pau.edu.tr EGT A0408 Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Öğretimde Program Geliştirme ve Ölçme ve Değerlendirme alanlarında öğrencilere yeterlilikler kazandırma
İçerik Ölçme ve değerlendirmenin önemi, ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında kalite (güvenirlik, geçerlik, kullanışlılık), eğitimde kullanılan ölçme araçları, geleneksel ölçme araçları (yazılı, sözlü, çoktan seçme), alternatif ölçme araçları (portgolya, akran değerlendirme, öz değerlendirme, etc), temel istatistiksel kavramlar.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Eğitim ile ilgili temel kavramlar üzerine tartışma
2 Bilişsel, Duyuşsal ve Psiko-Motor Alan
3 Hedef Hedef Alanları ve Taksonomiler
4 İçerik İçerik Düzenleme İlkeleri, Belirtke Tablosu
5 Eğitim Durumları Öğretimin uygulanması, Öğretim Strateji, Model, Yöntem ve Teknikleri
6 Sınama Durumları Ölçme ve Değerlendirmede Temel Kavramlar
7 Ara Özet ve Ara Değerlendirme
8 Testlerde Kullanılacak Madde Türleri, Hazırlama İlkeleri, Puanlama
9 Madde Analizi, Madde Seçimi Yorumlama
10 Ölçmede Geçerlik Ölçmede GÜvenirlik
11 Performans Dayanaklı Değerlendirme
12 Ölçme Sonuçlarını Özetleme ve Yorumlama
13 Sınıf İçi Ölçme Sonuçlarına Dayalı Olarak Not Verme
14 Son Özetlerin Yapılması, Genel Gözden Geçirme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Eğitimde Program Geliştirme. Veysel Sönmez. Ankara: Anı.Türkçe
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Nükhet Demirtaşlı (Ed.). Ankara: AnıTürkçe
Analyzing the Curriculum. G.J. Posner. Boston: McGraw-HillTürkçe
Eğitimde Program Geliştirme. Özcan Demirel. Ankara: PegemTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları