Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HMD 628İLERİ RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ II3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders, ruh sağlığı hizmetlerinin örgütlenme, yürütme ve değerlendirilmesinde politikalar, etik ve yasal yönleri inceler. Ayrıca psikotik ve duygudurum bozukluğu olan bireyi sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilmeyi ve bu hastalara hemşirelik bakımı ile ilgili üst düzey beceriler kazandırmayı amaçlar.
Ders İçeriği Ruh sağlığı hizmetleri ve politikaları, Primer Sağlık Hizmetlerinde Ruh Sağlığı Örgütlenmesi- yürütülmesi, Dünyada Ruh Sağlığı Hizmetleri ve Politikaları, psikiyatri hemşiresi olarak psikotik ve duygudurum bozukluğu olan hastaya yaklaşım bilgisini içerir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1 Ruh sağlığı hizmetlerinin örgütlenme, yürütme ve değerlendirilmesinde politikalar, etik ve yasal yönleri tartışır.
2Psikotik ve duygudurum bozukluğu olan bireyi sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme becerisi kazanır.
3Psikotik ve duygudurum bozukluğu olan bireye yönelik uygun hemşirelik uygulamalarını tartışır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 0011  1   1 1
ÖK 0022  2   2 2
ÖK 0033  3   3 3
Ara Toplam6  6   6 6
Katkı2002000202

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler3721
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12525
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12727
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)10880
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1GANİME CAN GÜR
Detay 2020-2021 Güz1GANİME CAN GÜR
Detay 2017-2018 Bahar1GÜLAY TAŞDEMİR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HMD 628 İLERİ RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ II 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. GANİME CAN GÜR ganimegur@pau.edu.tr SABF C0338 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu ders, ruh sağlığı hizmetlerinin örgütlenme, yürütme ve değerlendirilmesinde politikalar, etik ve yasal yönleri inceler. Ayrıca psikotik ve duygudurum bozukluğu olan bireyi sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilmeyi ve bu hastalara hemşirelik bakımı ile ilgili üst düzey beceriler kazandırmayı amaçlar.
İçerik Ruh sağlığı hizmetleri ve politikaları, Primer Sağlık Hizmetlerinde Ruh Sağlığı Örgütlenmesi- yürütülmesi, Dünyada Ruh Sağlığı Hizmetleri ve Politikaları, psikiyatri hemşiresi olarak psikotik ve duygudurum bozukluğu olan hastaya yaklaşım bilgisini içerir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 -Psikiyatrinin dünyada ve Türkiye'de tarihsel gelişimi -Psikiyatri hemşireliğinin dünyada ve Türkiye'de tarihsel gelişimi
2 -Dünyada ve Türkiye’de (Avrupa, Amerika, Japonya, Avusturalya…) ruh sağlığı hizmetleri ve politikaları
3 Madde Kullanım Bozukluğu olan bir vakada model temelli hemşirelik bakımına ilişkin uygulamalar ve protokol geliştirme
4 Kişilik Bozuklukları olan bir vakada model temelli hemşirelik bakımına ilişkin uygulamalar ve protokol geliştirme
5 Somatoform, Dissosiyatif Bozukluğu bir vakada model temelli hemşirelik bakımına ilişkin uygulamalar ve protokol geliştirme -Dünyada ve Türkiye’de ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği uygulamalarının incelenmesi
6 Yeme Bozukluğu bir vakada model temelli hemşirelik bakımına ilişkin uygulamalar ve protokol geliştirme
7 Psikiyatride Yasal-Etik Yaklaşımlar kanıtlı çalışmaların analizi ve yaklaşımların geliştirilmesi
8 Psikiyatrik acil durumlara ilişkin çalışmaların analizi ve yaklaşımların geliştirilmesi
9 Toplum Ruh Sağlığı kanıtlı çalışmaların analiz edilmesi ve TRSM işlevlerinin incelenmesi ve güçlendirilmesi için hemşireye düşen roller
10 Toplumda ve psikiyatri dışı kliniklerde en fazla görülen psikiyatrik bozuklukların hemşirelik tanılarına, psikofarmakolojik yönetimine ve bakımına yönelik modeller
11 Ruhsal hastalıklarda damgalama, Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinde damgalanmanın önemi
12 Ruh sağlığı ve alternatif tedaviler, Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinde alternatif tedavilerin önemi
13 Travmada hatırlama ve yas ve ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği yaklaşımları -Travmada iyileşme ve travma sonrası büyüme -Travmada tedavi, tedavi edici ilişki ve güvenlik sağlamada ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği yaklaşımları
14 Aile içi şiddet, çocuk istismarı ve ruh sağlığı üzerine etkileri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Öztürk O., Uluşahin A. (2015). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevi.Türkçe
Tangül Özcan C., Gürhan N. (2016). Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliğinin Temelleri. Akademisyen Kitabevi: AnkaraTürkçe
Çam O., Engin E. (2014). Ruh Sağlığı ve hastalıkları Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitapevi.Türkçe
Karamustafalıoğlu O. (ed.) (2018). Temel ve Klinik Psikiyatri.Türkçe
Herman J. Travma ve İyileşme Şiddetin Sonuçları Ev İçi İstismardan Siyasi Teröre (çev. Tosun T). 2. Baskı, İstanbul: Literatür Yayınları 2011.Türkçe
Mavili Aktaş A. (2014). Aile İçi Şiddet. Elma Yayınevi.Türkçe
Ayan S. (2010). Aile ve Şiddet. Aile İçinde Çocuğa Yönelik Şiddet. Ütopya Yayınevi.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları