Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HMD 630SAĞLIK EĞITIMI VE SAĞLIĞI GELIŞTIRME2 + 02. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı , sağlığın geliştirilmesi ve sağlık eğitimi ile ilgili öğrencinin bilgi, beceri ve davranış geliştirmesidir.
Ders İçeriği Bu ders, sağlık eğitiminde modeller, teoriler ve yeni yöntemleri, sağlığın geliştirilmesi kavramı, Sağlığın geliştirilmesinin teorik temelleri, Sağlığın geliştirilmesini etkileyen faktörleri, Sağlığı geliştirme davranışları ve stratejilerini, Sağlığı geliştirme ve hemşirelik kavramları ile ilişkisi, Sağlığın geliştirilmesinde hemşirenin rolünü, Sağlığın geliştirilmesinde bireysel ve toplumsal modelleri, Sağlığın geliştirilmesinde bireysel ve toplumsal girişimlerin değerlendirilmesini, Yaşam boyu sağlığın geliştirilmesi ve sağlık eğitimini, içerir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Sağlığın geliştirilmesi ve sağlık eğitimi kavramını bilir
2Sağlığın geliştirilmesinin hemşirelik kavramları ile ilişkisini bilir ve hemşirenin rolünü kavrar
3Sağlığın geliştirilmesinin teorik temellerini açıklar
4Sağlığın geliştirilmesini etkileyen faktörleri bilir Yaşam boyu sağlığın geliştirilmesinin önemini kavrar
5Sağlığın geliştirilmesine yönelik davranışları, strateji ve girişimleri kavrar
6Sağlığın geliştirilmesi ile ilgili modelleri kavrar
7Sağlık eğitiminde modeller, teoriler ve yeni yöntemleri bilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 001 444    5 
ÖK 0024445  5454
ÖK 003444     55
ÖK 004 33     55
ÖK 005 4   54 54
ÖK 006  5   4 54
ÖK 007 4  555 54
Ara Toplam8232095101843526
Katkı1331113154

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12121
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)12560
Arasınav12121
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1İLGÜN ÖZEN ÇINAR
Detay 2020-2021 Bahar1İLGÜN ÖZEN ÇINAR
Detay 2018-2019 Bahar1İLGÜN ÖZEN ÇINAR


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HMD 630 SAĞLIK EĞITIMI VE SAĞLIĞI GELIŞTIRME 2 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. İLGÜN ÖZEN ÇINAR iocinar@pau.edu.tr SABF C0334 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin amacı , sağlığın geliştirilmesi ve sağlık eğitimi ile ilgili öğrencinin bilgi, beceri ve davranış geliştirmesidir.
İçerik Bu ders, sağlık eğitiminde modeller, teoriler ve yeni yöntemleri, sağlığın geliştirilmesi kavramı, Sağlığın geliştirilmesinin teorik temelleri, Sağlığın geliştirilmesini etkileyen faktörleri, Sağlığı geliştirme davranışları ve stratejilerini, Sağlığı geliştirme ve hemşirelik kavramları ile ilişkisi, Sağlığın geliştirilmesinde hemşirenin rolünü, Sağlığın geliştirilmesinde bireysel ve toplumsal modelleri, Sağlığın geliştirilmesinde bireysel ve toplumsal girişimlerin değerlendirilmesini, Yaşam boyu sağlığın geliştirilmesi ve sağlık eğitimini, içerir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı, Tanışma, Literatür tarama, kaynak kullanımı, kaynak yazımı ile ilgili bilgilendirme, öğretim elemanı ve öğrencinin dersten beklentilerinin tartışılması
2 Sağlığı Koruma ve Geliştirme kavramı Konu ile İlişkili kavramlar
3 Sağlığı Koruma ve Geliştirmede Politikalar
4 Sağlık Eğitimi ve Sağlığın Geliştirilmesi
5 Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesinde Yaşam Kalitesi ve Sağlıklı Yaşam biçimi
6 Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesinde Sektörler arası İşbirliği
7 - Sağlığı geliştirmede Kültür, Sağlık iletişimi, Medya, Bilişim teknolojileri kullanımı (değişen sosyal ve dijital ortamda sağlığın teşviki ve geliştirilmesi)
8 Sağlığın geliştirilmesinde hemşirenin rolü
9 Sağlığın geliştirilmesinde kullanılan teori ve modellere Giriş Sağlık Davranışları ve Sağlığı Geliştiren Davranışların tanılanması
10 Sağlığın geliştirilmesinde kullanılan teori ve modellerin Kullanımı - I:
11 Sağlığın geliştirilmesinde kullanılan teori ve modellerin Kullanımı - II:
12 Sağlığın geliştirilmesinde kullanılan teori ve modellerin Kullanımı - III:
13 Okul Temelli Sağlığı Geliştirme Programları
14 İşyeri Sağlığı Geliştirme Programları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Behice Erci, Dilek kılıç, Derya Adıbelli. Yalam Boyu Sağlığı Geliştirme. Nobel Tıp Kitapevi, I. Baskı, Ekim, 2018. Türkçe
Şevkat Bahar Özvarış. Sağlığı Geliştirme Sağlık Eğitimi. Hacette Üniversitesi yayınları, 2016. 2. BaskıTürkçe
Çağatay Güler, Levent Akın. Halk Sağlığı Temel Bilgiler 3.Hacette Üniversitesi yayınları, 2015. Üçüncü Baskı.Türkçe
Nihal Esin. İstanbul üniversitesi açık ve uzaktan eğitim fakültesi, İstanbul üniversitesi açık ve uzaktan eğitim fakültesi Hemşirelik lisans programı, Sağlığı Geliştirme Ders notuTürkçe
Edelman CL,Kudzma EC, Mandle CL: Health Promotion Throughout the Life Span, Elsevier-Mosby, 8th ed., 2014.English
Carolyn L. Murdaugh, Mary Ann Parsons, Nola J. Pender. Health Promotion in Nursing Practice. Eighth Edition. 2018.English
Ayla Bayık Temel Sağlığı Koruma ve Geliştirme – 1 Ema Tıp Kitabevi 1. Basım 2021Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları