Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HMD 620PERİNATOLOJİ HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI0 + 42. Yarıyıl2,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu derste öğrencinin Perinatoloji Hemşireliği dersinde öğrendiği teorik bilgi ve becerileri bilimsel ve bütüncül bir bakış açısı ile klinikte derinlemesine gözlemleyebilmesi, tartışabilmesi, yorumlayabilmesi ve saptadığı sorunlar için özgün çözüm yolları üretecek bilimsel çalışmalar yapmasını sağlaması amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Üreme sağlığı, güvenli annelik, dünyada ve Türkiye’de anne ölümleri, üreme sisteminin anatomi ve fizyolojisi, gebelikte fiziksel ve psikolojik değişiklikler, doğum öncesi bakım, gebeliğe psikososyal adaptasyon, doğum eyleminin süreç ve aşamaları, eylemde ağrı kontrolü, konsepsiyon ve fetal gelişimi yönelik uygulamaları içerir.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Perinatolojide hastaları bütüncül bir bakışla ele alabilme
2Sorunları çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları tartışabilmesi
3Ülkemizdeki perinatolojide kadın sağlığı sorunlarını kavrayabilmesi
4Perinatoloji alanında sağlıklı/hasta birey ve sağlık profesyonellerine yönelik eğitim programı oluşturma ve uygulama ya da bu konuda özgün bir araştırma planlama
5Perinatoloji hastasına yönelik yaptğığ hemşirelik bakım planını uygulayabilme
6Perinatolojide kadın sağlığı ile ilgili sorunlara yönelik olarak araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisini kazanabilmesi
7Bu ders kapsamında aldığı konulardan biri ile ilgili yaptığı gözlem ve uygulamaya yönelik yaptığı değerlendirmeyi içeren rapor hazırlayabilmesi

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 0014    4   4
ÖK 002 5 4  455 
ÖK 003 43   5   
ÖK 004 5 4555  4
ÖK 0055 5    5  
ÖK 006  4 5     
ÖK 007     55 4 
Ara Toplam9141281014191098
Katkı1221123111

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14456
Ödevler212
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)133
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)224
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






65

2,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1PINAR SERÇEKUŞ AK
Detay 2020-2021 Bahar1PINAR SERÇEKUŞ AK
Detay 2020-2021 Güz1SEVGİ ÖZKAN
Detay 2018-2019 Güz1SEVGİ ÖZKAN
Detay 2015-2016 Bahar1SEVGİ ÖZKAN
Detay 2015-2016 Bahar1SEVGİ ÖZKAN
Detay 2015-2016 Bahar2SEVGİ ÖZKAN
Detay 2015-2016 Bahar2PINAR SERÇEKUŞ AK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HMD 620 PERİNATOLOJİ HEMŞİRELİĞİ UYGULAMASI 0 + 4 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. PINAR SERÇEKUŞ AK psercekus@pau.edu.tr SABF C0329 Dersin Devam Yüzdesi : %90
Amaç Bu derste öğrencinin Perinatoloji Hemşireliği dersinde öğrendiği teorik bilgi ve becerileri bilimsel ve bütüncül bir bakış açısı ile klinikte derinlemesine gözlemleyebilmesi, tartışabilmesi, yorumlayabilmesi ve saptadığı sorunlar için özgün çözüm yolları üretecek bilimsel çalışmalar yapmasını sağlaması amaçlanmaktadır.
İçerik Üreme sağlığı, güvenli annelik, dünyada ve Türkiye’de anne ölümleri, üreme sisteminin anatomi ve fizyolojisi, gebelikte fiziksel ve psikolojik değişiklikler, doğum öncesi bakım, gebeliğe psikososyal adaptasyon, doğum eyleminin süreç ve aşamaları, eylemde ağrı kontrolü, konsepsiyon ve fetal gelişimi yönelik uygulamaları içerir.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Perinatolojide hastaları bütüncül bir bakışla ele alabilme I
2 Perinatolojide hastaları bütüncül bir bakışla ele alabilme II
3 Sorunları çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları tartışabilmesi I
4 Sorunları çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları tartışabilmesi II
5 Perinatoloji alanında sağlıklı/hasta birey ve sağlık profesyonellerine yönelik eğitim programı oluşturma
6 Perinatoloji alanında sağlıklı/hasta birey ve sağlık profesyonellerine yönelik eğitim programı uygulama ya da bu konuda özgün bir araştırma planlama
7 Ülkemizdeki perinatolojide kadın sağlığı sorunlarını kavrayabilmesi I
8 Ülkemizdeki perinatolojide kadın sağlığı sorunlarını kavrayabilmesi II
9 Perinatoloji hastasına yönelik yaptığı hemşirelik bakım planını uygulayabilme I
10 Perinatoloji hastasına yönelik yaptığı hemşirelik bakım planını uygulayabilme II
11 Perinatolojide kadın sağlığı ile ilgili sorunlara yönelik olarak araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisini kazanabilmesi I
12 Perinatolojide kadın sağlığı ile ilgili sorunlara yönelik olarak araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisini kazanabilmesi II
13 Bu ders kapsamında aldığı konulardan biri ile ilgili yaptığı gözlem ve uygulamaya yönelik yaptığı değerlendirmeyi içeren rapor hazırlayabilmesi I
14 Bu ders kapsamında aldığı konulardan biri ile ilgili yaptığı gözlem ve uygulamaya yönelik yaptığı değerlendirmeyi içeren rapor hazırlayabilmesi II
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları