Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HMD 601HEMŞİRELİK MODELLERİ3 + 01. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Hemşirelik kuram ve felsefeleri konusunda uzmanlık düzeyinde bilgi sağlamak ve bu bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilme yeteneğini kazandırmaktır.
Ders İçeriği Hemşirelik biliminin temel kavramları, hemşirelikte teorilerin tarihsel gelişim süreci, hemşirelik modellerinin özellikleri ve önemi, hemşirelik modellerinin sınıflandırılması, analizi ve kullanımı.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Hemşirelik bakımının kalitesini artırmaya yönelik model geliştirme sürecini kavrayabilme
2Hemşirelik modellerinin hemşirelik bakımı için önemini kavrayabilme
3Hemşirelik bakımında kullanılabilecek hemşirelik modellerini sınıflandırabilme
4Hemşirelik bakım modellerini analiz edebilme
5Hemşirelik bakımı için hemşirelik modellerinden yaralanabilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 0014444354534
ÖK 0024444354534
ÖK 0034444354534
ÖK 0044444354534
ÖK 0054444354534
Ara Toplam20202020152520251520
Katkı4444354534

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler3721
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12727
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)4312
Kısa Sınavlar(hazırlık süresi dahil)111
Arasınav12727
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1GÜLCAN BAKAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HMD 601 HEMŞİRELİK MODELLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. GÜLCAN BAKAN gbakan@pau.edu.tr SABF C0332 Dersin Devam Yüzdesi : %85
Amaç Hemşirelik kuram ve felsefeleri konusunda uzmanlık düzeyinde bilgi sağlamak ve bu bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilme yeteneğini kazandırmaktır.
İçerik Hemşirelik biliminin temel kavramları, hemşirelikte teorilerin tarihsel gelişim süreci, hemşirelik modellerinin özellikleri ve önemi, hemşirelik modellerinin sınıflandırılması, analizi ve kullanımı.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Hemşirelik Biliminin Temel Kavramları
2 Hemşirelikte Modellerin Tarihsel Gelişim Süreci
3 Hemşirelik modellerinin Özellikleri ve Önemi
4 Hemşirelik Modellerinin Sınıflandırılması ve Kullanımı
5 Öz-Bakım Modeli; D. Orem
6 Mercer – Annelik Rolüne Bağlanma
7 Hemşirelik Modelleri (14 Temel gereksinim Modeli: V. Henderson)
8 Pender Sağlığı Geliştirme Modeli
9 Ara sınav
10 Roy’un Adaptasyon Modeli
11 Fonksiyonel Sağlık Örüntüleri Modeli; M. Gordon
12 Bağlanma kuramı (Einsworth-Bowlby)
13 Neuman Sistemler Modeli
14 Kültürel Bakım Farklılığı ve Evrensellik Teorisi -Leinenger
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Arslan Özkan H. Hemşirelikte Bilim, Felsefe ve Bakımın Temelleri. (2014) Akademi Basın ve Yayıncılık,İstanbul.Türkçe
Velioğlu P. (1999) Hemşirelikte Kavram ve Kuramlar, Alaş Ofset Matbaası, İstanbul.Türkçe
Çaylan Pektekin.(2013) Hemşirelik Felsefesi Kuramlar-Bakım Modelleri ve Politik Yaklaşımlar. İstanbul Tıp Kitabevi. 1. Bs, İstanbul. Türkçe
Ocakcı AF., Alpar ŞE. Hemşirelikte kavram, Kuram ve Model Örnekleri. (2013). İstanbul Tıp Kitabevi. İstanbul.Türkçe
ATABEK AŞTI, Türkinaz, KARADAĞ Ayişe. Hemşirelik Esasları, Hemşirelik bilim ve sanatı. Akademi Basın ve Yayıncılık, Ağustos 2013, İstanbul.Türkçe
Birol L. (2005) Hemşirelik Süreci. 7. baskı. Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti. İzmir.Türkçe
KOZİER, B. and Erb, G. Fundamentals of Nursing Concepts, Process and Practice. 6th EdNew Jersey: Prentice-Hall Health- Multi-Media, (2008).English
LİLLİS, T. and Lynn, L. Fundamentals of Nursing: The Art and Science of Nursing Care, Lippincott Williams &Wilkins, 7. Edition, (2011).English
Tomey A.M, Alligood M.R. Nursing Theorist and Their Work, Mosby Company, 4. Edition, (1998). English
Riehl-Sisca J.P. Conceptual Models For Nursing Practice, 4. Edition, (1989).English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları