Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
HMD 641HEMŞİRELİK UYGULAMALARINDA YENİLİKLERİN İNCELENMESİ 3 + 03. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencinin hemşirelik alanına özgü çok yönlü bakış açısı geliştirmesi ve hemşirelik alanında dünyada ve ülkemizde yenilikleri araştırabilme ve analiz edebilme bilgisini kazandırmaktır.
Ders İçeriği Hemşirelik alanında yenilikleri izleyebilme Hemşirelik alanında yapılan araştırmaları irdeleyebilme
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Hemşirelik alanında yenilikleri izleyebilme
2Hemşirelik alanında yapılan araştırmaları irdeleyebilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10
ÖK 0014455554544
ÖK 0024455554544
Ara Toplam881010101081088
Katkı4455554544

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Ödevler3721
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12727
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)10880
Arasınav12525
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1NEVİN KUZU KURBAN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
HMD 641 HEMŞİRELİK UYGULAMALARINDA YENİLİKLERİN İNCELENMESİ 3 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
SABF C0316 Dersin Devam Yüzdesi : %85
Amaç Bu dersin amacı, öğrencinin hemşirelik alanına özgü çok yönlü bakış açısı geliştirmesi ve hemşirelik alanında dünyada ve ülkemizde yenilikleri araştırabilme ve analiz edebilme bilgisini kazandırmaktır.
İçerik Hemşirelik alanında yenilikleri izleyebilme Hemşirelik alanında yapılan araştırmaları irdeleyebilme
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Dersin tanıtımı (konuların seçimi) (İlaç uygulama, Yaşamsal belirtiler, Hemşirelik Eğitimi, Enfeksiyon kontrolü, Hareketlilik ve hareketsizlik, Kayıp, ölüm, yas, profesyonellik, meslekleşme, Boşaltım sistemi uygulamaları vb gibi konularla ilgili araştırmalar)
2 Sistematik derleme için rehber sunumu
3 Meta analiz uygulama süreci ile ilgili sunum
4 Seçilen konularla ilgili reviwev ve metaanaliz makalelerinin incelenmesi
5 Seçilen konularla ilgili reviwev ve metaanaliz makalelerinin incelenmesi
6 Seçilen konularla ilgili reviwev ve metaanaliz makalelerinin incelenmesi
7 Seçilen konularla ilgili reviwev ve metaanaliz makalelerinin incelenmesi
8 Seçilen konularla ilgili reviwev ve metaanaliz makalelerinin incelenmesi
9 Seçilen konu ile ilgili makale sunumu ( ara sınav)
10 Seçilen konu ile ilgili makale sunumu ( ara sınav)
11 Seçilen konu ile ilgili makale sunumu ( ara sınav)
12 Seçilen konu ile ilgili makale sunumu ( ara sınav)
13 Seçilen konu ile ilgili makale sunumu ( ara sınav)
14 Seçilen konu ile ilgili makale sunumu ( ara sınav)
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
PAÜ Kütüphane elektronik veri tabanlarıEnglish
Deliktaş, A., Kabukcuoğlu, K., & Kış, A. (2016). Meta-analysis application process in nursing: A guide intended for methodology Hemşirelikte meta-analiz uygulama süreci: Metodolojiye yönelik bir rehber. Journal of Human Sciences, 13(1), 1906-1925.Türkçe
Karaçam, Z. (2013). Sistematik Derleme Metodolojisi: Sistematik Derleme Hazırlamak İçin Bir Rehber.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları