Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
TBI 621PROTEİNLERDE YAPI-IŞLEV İLİŞKİSİ VE KLİNİK UYGULAMALARDAKİ YERİ2 + 21. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Proteinlerin amino asit dizilimi ve üç boyutlu yapısının protein işlevine etkisinin, güncel araştırma yöntemleri ve teknolojilerle gen–protein-yapı/işlev ilişkisi temelinde hücrelerin ve organizmanın normal işleyişi ve ilgili hastalıklardaki rolünün anlaşılması amaçlanmıştır. Bu derste öğrencilerin protein üç boyutlu yapısını kavrayarak primer yapının protein-protein ilişkisi ve işlevini anlamaları hedeflenmiştir. .
Ders İçeriği Sinyal ve etki iletiminde amino asit diziliminin ve üç boyutlu protein yapısının rolü, Konuyla ilgili veri tabanlarını amaca uygun kullanma becerisinin geliştirilmesi; Protein yapı ve işlevini araştırmak için kullanılan gelişmiş yöntem ve teknolojiler; Örnek hazırlamadan başlayarak protein araştırmalarında kullanılan gelişmiş yöntem ve teknolojilerin uygulamalı ve teorik olarak verilmesi, Klinik tanı, tedavi yöntemlerinde proteinlerin hedeflenmesi; Hastalıkların prognozunu, tedavinin etkinliğini ve toksisitenin şiddetini anlama ve ölçmede proteinlerin yeri, Protein veri tabanlarının protein yapı ve işlevini açıklamak için uygulamalı kullanılması, Elektroforetik yöntemlerin kullanımı.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Hastalıkta ve sağlıkta proteinlerin yapı ve fonksiyonlarını bilir ve tartışır
2Protein yapısı ve protein-protein etkileşimleri ile ilgili yöntemleri bilir ve uygular

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001222 122212 1
ÖK 0022322323212 1
Ara Toplam4542445424 2
Katkı232122321201

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)14444
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2023-2024 Güz1İKBAL CANSU BARIŞ MOĞUL
Detay 2017-2018 Güz1NEDİM KARAGENÇ
Detay 2015-2016 Güz1NEDİM KARAGENÇ
Detay 2014-2015 Güz1NEDİM KARAGENÇ
Detay 2012-2013 Bahar1NEDİM KARAGENÇ
Detay 2010-2011 Bahar1NEDİM KARAGENÇ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
TBI 621 PROTEİNLERDE YAPI-IŞLEV İLİŞKİSİ VE KLİNİK UYGULAMALARDAKİ YERİ 2 + 2 1 Türkçe 2023-2024 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Dr. Öğr. Üyesi İKBAL CANSU BARIŞ MOĞUL ibaris@pau.edu.tr KKM A0306 Dersin Devam Yüzdesi : %90
Amaç Proteinlerin amino asit dizilimi ve üç boyutlu yapısının protein işlevine etkisinin, güncel araştırma yöntemleri ve teknolojilerle gen–protein-yapı/işlev ilişkisi temelinde hücrelerin ve organizmanın normal işleyişi ve ilgili hastalıklardaki rolünün anlaşılması amaçlanmıştır. Bu derste öğrencilerin protein üç boyutlu yapısını kavrayarak primer yapının protein-protein ilişkisi ve işlevini anlamaları hedeflenmiştir. .
İçerik Sinyal ve etki iletiminde amino asit diziliminin ve üç boyutlu protein yapısının rolü, Konuyla ilgili veri tabanlarını amaca uygun kullanma becerisinin geliştirilmesi; Protein yapı ve işlevini araştırmak için kullanılan gelişmiş yöntem ve teknolojiler; Örnek hazırlamadan başlayarak protein araştırmalarında kullanılan gelişmiş yöntem ve teknolojilerin uygulamalı ve teorik olarak verilmesi, Klinik tanı, tedavi yöntemlerinde proteinlerin hedeflenmesi; Hastalıkların prognozunu, tedavinin etkinliğini ve toksisitenin şiddetini anlama ve ölçmede proteinlerin yeri, Protein veri tabanlarının protein yapı ve işlevini açıklamak için uygulamalı kullanılması, Elektroforetik yöntemlerin kullanımı.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 ,
2 ,
3 ,
4 ,
5 ,
6 ,
7 ,
8 ,
9 ,
10 ,
11 ,
12 ,
13 ,
14 ,
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Konuyla ilgili güncel makalelerTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları