Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBE 701ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME3 + 23. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğretimde Program Geliştirme ve Ölçme ve Değerlendirme alanlarında öğrencilere yeterlilikler kazandırmaktır.
Ders İçeriği Eğitimde program geliştirme ve ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, eğitim programının öğeleri, hedefler, davranışlar, eğitim durumları ve sınama durumlarının özellikleri, ölçme araçları, ölçme araçlarının özellikleri, güvenirlik, geçerlik, kullanışlık, test ve madde istatistikleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14228
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14228
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)14444
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2017-2018 Bahar1İBRAHİM TUNCEL
Detay 2015-2016 Bahar1RAMAZAN BAŞTÜRK
Detay 2014-2015 Bahar1RAMAZAN BAŞTÜRK
Detay 2014-2015 Güz1RAMAZAN BAŞTÜRK
Detay 2012-2013 Güz1RAMAZAN BAŞTÜRK


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBE 701 ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME 3 + 2 1 Türkçe 2017-2018 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. İBRAHİM TUNCEL ituncel@pau.edu.tr EGT A0408 Dersin Devam Yüzdesi : %80
Amaç Öğretimde Program Geliştirme ve Ölçme ve Değerlendirme alanlarında öğrencilere yeterlilikler kazandırmaktır.
İçerik Eğitimde program geliştirme ve ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar, eğitim programının öğeleri, hedefler, davranışlar, eğitim durumları ve sınama durumlarının özellikleri, ölçme araçları, ölçme araçlarının özellikleri, güvenirlik, geçerlik, kullanışlık, test ve madde istatistikleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesi
2 Eğitim ve öğretim ile ilgili temel kavramlar Öğretim programının ögeleri -Öğrenme ve öğretim ilkeler
3 Eğitimde hedefler Hedeflerin aşamalı sınıflandırılması
4 İçerik seçimi ve düzenlenmesi Öğretim stratejileri
5 Öğretimin planlanması Yapılandırmacı 5E modeli
6 Öğretim yöntem ve teknikleri -İşbirliğine dayalı öğrenme ve teknikleri -İstasyon yöntemi
7 Öğretim yöntem ve teknikleri -Probleme dayalı öğrenme -Örnek olay yöntemi
8 Öğretim yöntem ve teknikleri -Proje tabanlı öğrenme -Tartışma yöntemi ve teknikleri
9 Öğretim yöntem ve teknikleri -Beyin temelli öğrenme
10 Materyal geliştirme ilkeleri – yaşantı konisi
11 Eğitimde kullanılan ölçme araçları
12 Eğitimde kullanılan ölçme araçları
13 Ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler
14 Değerlendirme ve not verme
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Turgut, M. F. (1988). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Metotları. Ankara: Saydam MatbaacılıkTürkçe
Hopkins, K. D., Stanley, J. C., & Hopkins, B. R. (1990) Educational and Psychological Measurement and Evaluation. (7th edition) New Jersey: Prentice – HallEnglish
Açıkgöz, K. Ü. (1996). Etkili öğrenme ve öğretme. İzmir: Kanyılmaz Mat.Türkçe
Açıkgöz, K. Ü. (2004). Aktif öğrenme (6. Baskı). İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.Türkçe
Bloom, B. S. (1994). İnsan nitelikleri ve okulda öğrenme. (Çev.: D. A. Özçelik.) Ankara: MEB Yayınevi. Türkçe
Demirel, Ö. (2009). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme sanatı (15. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Türkçe
Demirel, Ö. (Editör). (2007). Eğitimde yeni yönelimler (3. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Türkçe
Demirel, Ö. (2010). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (12. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.Türkçe
Gözütok, D. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri (2. Baskı). Ankara: EkinoksTürkçe
Küçükahmet, L. (2005). Öğretimde planlama ve değerlendirme (16. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Türkçe
Küçükahmet, L. (2010). File lokantası. Özel menü: Eğitimde temel kavramlar. Ankara: Pegem Akademi YayTürkçe
Senemoğlu, N. (2010). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Kuramdan Uygulamaya (16. Baskı). Ankara: Pegem Akademi YayıncılıkTürkçe
Sönmez, V. (2008). Öğretim ilke ve yöntemleri (2. Baskı). Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
Şeker, H. (Editör). (2013). Eğitimde program geliştirme. (2.Baskı), Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
Atılgan. H. (Editör).(2006). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Anı YayıncılıkTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları