Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBE 700GELİŞİM VE ÖĞRENME3 + 03. Yarıyıl5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, doktora öğrencilerinde gelişim ve öğrenme psikolojisine ilişkin bir anlayış geliştirmek ve bu genel çerçeve ile eğitim faaliyetlerini yürütmelerine katkıda bulunmaktır.
Ders İçeriği Temel kavramlar, Gelişimin genel ilkeleri, Bilişsel gelişim, Dil gelişimi, Kişilik Gelişimi, Psiko sosyal gelişim, Ahlak gelişimi, Öğrenme ile ilgili temel kavramlar, Öğrenmeyi etkileyen faktörler, Klasik ve edimsel koşullanma, Sosyal öğrenme kuramı, Bilişsel öğrenme kuramları, Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06
ÖK 001      
Ara Toplam      
Katkı000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)188
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)155
Arasınav155
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






130

5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2016-2017 Bahar1SEVGİ ÖZGÜNGÖR
Detay 2016-2017 Güz1MURAT BALKIS
Detay 2015-2016 Bahar1SEVGİ ÖZGÜNGÖR
Detay 2015-2016 Güz1MURAT BALKIS
Detay 2014-2015 Bahar1SEVGİ ÖZGÜNGÖR
Detay 2013-2014 Bahar1SEVGİ ÖZGÜNGÖR
Detay 2012-2013 Bahar1MURAT BALKIS
Detay 2010-2011 Güz1ERDİNÇ DURU
Detay 2009-2010 Bahar1ERDİNÇ DURU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBE 700 GELİŞİM VE ÖĞRENME 3 + 0 1 Türkçe 2016-2017 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. SEVGİ ÖZGÜNGÖR sozgungor@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %60
Amaç Bu dersin amacı, doktora öğrencilerinde gelişim ve öğrenme psikolojisine ilişkin bir anlayış geliştirmek ve bu genel çerçeve ile eğitim faaliyetlerini yürütmelerine katkıda bulunmaktır.
İçerik Temel kavramlar, Gelişimin genel ilkeleri, Bilişsel gelişim, Dil gelişimi, Kişilik Gelişimi, Psiko sosyal gelişim, Ahlak gelişimi, Öğrenme ile ilgili temel kavramlar, Öğrenmeyi etkileyen faktörler, Klasik ve edimsel koşullanma, Sosyal öğrenme kuramı, Bilişsel öğrenme kuramları, Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Giriş, Gelişim Psikolojisinin Kapsamı ve Araştırma Yöntemleri
2 Gelişim Psikolojisinin Temel Problemleri
3 Gelişimin Temel İlkeleri
4 Bilişsel Gelişim: Piaget
5 Bilişsel Gelişim: Vygotsky Dil Gelişimi
6 Sosyal Gelişim: Freud
7 Sosyal Gelişim: Erikson
8 Bağlanma Stilleri
9 Ahlak gelişimi
10 Öğrenme kuramlarına giriş
11 Klasik Koşullama
12 Edimsel Koşullama
13 Gestalt
14 Motivasyonal Süreçler
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Binnur Yeşilyaprak Eğitim Psikolojisi Türkçe
Ayten ULUSOY Eğitim PsikolojisiTürkçe
Hasan BACANLI, Eğitim PSikolojisiTürkçe
Alim KAYA, Eğitim PsikolojisiTürkçe
Ziya SELÇUK, Eğitim Psikolojisi, NobelTürkçe
Nuray SENEMOĞLU, Gelişim ve Öğrenme Türkçe
Alim Kaya: eğitim psikolojisiTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları