Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
SBE 700GELİŞİM VE ÖĞRENME3 + 03. Yarıyıl2,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, doktora öğrencilerinde gelişim ve öğrenme psikolojisine ilişkin bir anlayış geliştirmek ve bu genel çerçeve ile eğitim faaliyetlerini yürütmelerine katkıda bulunmaktır.
Ders İçeriği Temel kavramlar, Gelişimin genel ilkeleri, Bilişsel gelişim, Dil gelişimi, Kişilik Gelişimi, Psiko sosyal gelişim, Ahlak gelişimi, Öğrenme ile ilgili temel kavramlar, Öğrenmeyi etkileyen faktörler, Klasik ve edimsel koşullanma, Sosyal öğrenme kuramı, Bilişsel öğrenme kuramları, Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1-

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12PY 13PY 14PY 15PY 16PY 17PY 18PY 19
ÖK 001                   
Ara Toplam                   
Katkı0000000000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)31442
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)199
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)11414
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






65

2,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2011-2012 Güz1ERDİNÇ DURU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
SBE 700 GELİŞİM VE ÖĞRENME 3 + 0 1 Türkçe 2011-2012 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. ERDİNÇ DURU eduru@pau.edu.tr Derslik Belirtilmemiştir. Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin amacı, doktora öğrencilerinde gelişim ve öğrenme psikolojisine ilişkin bir anlayış geliştirmek ve bu genel çerçeve ile eğitim faaliyetlerini yürütmelerine katkıda bulunmaktır.
İçerik Temel kavramlar, Gelişimin genel ilkeleri, Bilişsel gelişim, Dil gelişimi, Kişilik Gelişimi, Psiko sosyal gelişim, Ahlak gelişimi, Öğrenme ile ilgili temel kavramlar, Öğrenmeyi etkileyen faktörler, Klasik ve edimsel koşullanma, Sosyal öğrenme kuramı, Bilişsel öğrenme kuramları, Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Temel kavramlar
2 Gelişimin genel ilkeleri
3 Bilişsel gelişim
4 Dil gelişimi
5 Kişilik Gelişimi
6 Psikososyal gelişim
7 Ahlak gelişimi
8 Vize
9 Öğrenme ile ilgili temel kavramlar
10 Öğrenmeyi etkileyen faktörler
11 Klasik ve edimsel koşullanma
12 Sosyal öğrenme kuramı
13 Bilişsel öğrenme kuramları
14 Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Açıkgöz Ün, Kamile.( 2000). Etkili öğrenme ve öğretme. Kanyılmaz Matbaası. İzmir.Türkçe
Arı, Ramazan (2003). Gelişim ve Öğrenme. Atlas Kitapevi. Konya.Türkçe
Armstrong, D., Henson, K., & Savage, T. (2005) Teaching today. Upper Saddle River, NJ. Merrill Prentice Hall.Türkçe
Ataman, Ayşegül –Editör. (2003) Gelişim ve öğrenme. 2. Baskı. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Ankara.Türkçe
Aydın, Ayhan (2008) Eğitim Psikolojisi. Gelişim- Öğrenme- Öğretim. 9. Baskı. A Peğem Akademi Yayınları. Ankara. Türkçe
Bacanlı, Hasan (2007”) Eğitim Psikolojisi. A Peğem Akademi Yayınları. Ankara.Türkçe
Başaran, İbrahim Ethem (1991). Eğitim Psikolojisi. Modern Eğitimin Psikolojik Temelleri. Kadıoğlu Matbaası. Türkçe
Bloom, S. Benjamin (1979). İnsan Nitelikleri ve Okulda Öğrenme. Çev. Durmuş Ali Özçelik . Milli Eğitim Basımevi. Ankara. Türkçe
Don Kauchak, Paul Eggen. ( 2001). Educational Psychology. Windows On Classrooms. 5. Baskı. Merrill Prentice Hall. Ohio.Türkçe
Erdem, Münire ve Yasemin Akman (2000). Gelişim- Öğrenme- Öğretim. Eğitim Psikolojisi. 8. Baskı. Arkadaş Yayınları. Ankara.Türkçe
Ersanlı, Kurtman ve Ersin Uzman –Editörler. ( 2007). Eğitim Psikolojisi. Lisans Yayıncılık. İstanbul.Türkçe
Fidan, Nurettin (1982). Öğrenme ve Öğretme. Kuramlar-İlkeler-Yöntemler. Tekışık Matbaası Ankara.Türkçe
Nord, W., & Haynes, C. (1998) Taking religion seriously across the curriculum. Alexandria, VA. Association for Supervision and Curriculum Development. Türkçe
Özbay, Yaşar ve Serdar Erkan –Editörler. (2008) Eğitim Psikolojisi. A Peğem Akademi Yayınları. Ankara.Türkçe
Saban, Ahmet ( 2002). Öğrenme Öğretme Süreci. Yeni Teori ve Yaklaşımlar.Nobel Dağıtım. AnkaraTürkçe
Woolfolk, A. (2007). Educational Psychology. Boston, MA. Allyn & Bacon. Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları