Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ANT 631SPOR FİZYOLOJİSİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR I3 + 01. Yarıyıl6

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Spor fizyolojisinde makale kritik etme temelli, güncel konuların tartışılarak incelenmesi.
Ders İçeriği Fizyolojik sistemlerin antrenmana verdiği kronik ve akut tepkilerin incelenmesi, yükseklik fizyolojisi, overtraining sendromu, kassal ve merkezi yorgunluk, performans programlamalarının morfolojik temelleri, performans ilişkili spor fizyolojisi, fizyolojik ölçümler, testler ve cihazların kullanım özellikleri.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1...

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 001           
Ara Toplam           
Katkı00000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Laboratuar23570
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)22244
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






156

6
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1AYŞEGÜL YAPICI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ANT 631 SPOR FİZYOLOJİSİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR I 3 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. AYŞEGÜL YAPICI yapicia@pau.edu.tr SBF A0141 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Spor fizyolojisinde makale kritik etme temelli, güncel konuların tartışılarak incelenmesi.
İçerik Fizyolojik sistemlerin antrenmana verdiği kronik ve akut tepkilerin incelenmesi, yükseklik fizyolojisi, overtraining sendromu, kassal ve merkezi yorgunluk, performans programlamalarının morfolojik temelleri, performans ilişkili spor fizyolojisi, fizyolojik ölçümler, testler ve cihazların kullanım özellikleri.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Ders hakkında genel bilgiler ve giriş
2 Fizyolojik sistemlerin antrenmana verdiği kronik ve akut tepkilerin incelenmesi
3 Yükseklik fizyolojisi ve sportif performans; yüksek irtifanın organizmaya etkileri, hipoksia, sporcularda kısa süreli ve uzun süreli fizyolojik uyum belirtileri, yükseklik antrenmanının özellikleri, kan dopingi, konu ile ilgili yayınların incelenmesi
4 Overtraining (sürantrenman) sendromu; kassal ve merkezi yorgunluk, genel yorgunluk ve bitkinlik kavramları, kısa süreli (overreaching) ve uzun süreli sürantrenman (overtraining) nedenleri, belirtileri, önlenmesi ve giderilmesi, konu ile ilgili yayınların incelenerek değerlendirilmesi
5 Overtraining (sürantrenman) sendromu; kassal ve merkezi yorgunluk, genel yorgunluk ve bitkinlik kavramları, kısa süreli (overreaching) ve uzun süreli sürantrenman (overtraining) nedenleri, belirtileri, önlenmesi ve giderilmesi, konu ile ilgili yayınların incelenerek değerlendirilmesi
6 Sporda çevresel faktörler (sıcak ve soğuk ortam, hava kirliliği ve sirkadiyen ritm) ve sportif performansa etkisi; termoregülasyon, egzersizde ısı kazanım ve kayıp yolları, vücut ısısı düştüğünde devreye giren mekanizmalar, soğuk yaralanmaları, hipotermiyi önleme, soğukta egzersiz için öneriler, konu ile ilgili yayınların incelenerek değerlendirilmesi
7 Vücut ısısı arttığında devreye giren mekanizmalar, sıcak yaralanmaları, hipertermiyi önleme, sıcakta egzersiz için öneriler, Hava kirliliğine neden olan gazlar ve organizmaya etkileri; sirkadiyen ritmin tanımı, egzersiz performansı ile ilişkisi, jetlag, konu ile ilgili yayınların incelenerek değerlendirilmesi
8 Çocuk ve spor; Büyüme ve gelişme, fiziksel ve fizyolojik özellikler (aerobik- anaerobik güç ve kapasite), birçok sportif branş için spora başlama, özel antrenmana başlama ve yüksek performansa ulaşma yaşları, çocukluk dönemi antrenmanlarının genel özellikleri, konu ile ilgili yayınların incelenerek değerlendirilmesi. Çocukluk döneminde kuvvet, sürat, dayanıklılık antrenmanları ve antrenmanların ilkeleri ve öneriler, konu ile ilgili yayınların incelenerek değerlendirilmesi
9 Ara Sınav
10 Sporcu beslenmesi; genel beslenme ilkeleri, temel ve yardımcı besin öğeleri: karbonhidrat, yağ, protein, vitaminler, mineraller, su, konu ile ilgili yayınların incelenerek değerlendirilmesi. Müsabaka dönemlerinde kullanılan beslenme uygulamaları, ergojenik destekler, sıvı alımı- sıvı kaybı, performansa destek olarak karbonhidrat, yağ, protein, konu ile ilgili yayınların incelenerek değerlendirilmesi
11 Dalma fizyolojisi ve sportif performans; hiperbarik ortamın organizmaya etkileri, serbest dalış, şnorkel ile ve scuba ile dalmanın özellikleri ve dalış ilkeleri, dekompresyon hastalığı, hipoksia ve hiperkapni, boğulma ve ısı kaybı, konu ile ilgili yayınların incelenerek değerlendirilmesi
12 Sporda testler; fiziksel ölçüm yöntemleri, aerobik güç ve kapasite testleri, uygulama ve değerlendirme ilkeleri, konu ile ilgili yayınların incelenerek değerlendirilmesi, Anaerobik güç ve kapasite testleri, uygulama ve değerlendirme ilkeleri, konu ile ilgili yayınların incelenerek değerlendirilmesi
13 Sporda testler; fiziksel ölçüm yöntemleri, aerobik güç ve kapasite testleri, uygulama ve değerlendirme ilkeleri, konu ile ilgili yayınların incelenerek değerlendirilmesi. Anaerobik güç ve kapasite testleri, uygulama ve değerlendirme ilkeleri, konu ile ilgili yayınların incelenerek değerlendirilmesi
14 Final
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları