Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
UTFB 605ULUSLARARASI PAZARLAMA TEORİSİ3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, öğrencileri küresel müşterilere değer yaratan pazarlama stratejileri oluşturma konusundaki küresel konularda bilgilendirmektir.
Ders İçeriği Bu ders kapsamında, uluslararası piyasalarda karşılaşılan makro düzeydeki ortamların (yani kültür, coğrafya, ekonomi, hukuk sistemleri ve hükümetler) kısa bir gözden geçirme yapılacak ve daha sonra, fiyatlama, dağıtım kanalları, tüketici ve iş piyasaları, reklamcılık, satış ve ihracat gibi konularda uluslararası pazarlama stratejisinin bir parçası olan gelişmelerin derinlemesine ele alınması sağlanacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Uluslararası pazarlama araştırmaları, pazar bölümlendirme ve konumlandırma stratejileri aracılığıyla uluslararası pazarlama fırsatlarını belirlemeyebilmek
2belirli bir iç ve dış pazarlama ortamının artı ve eskilerini değerlendirip inceleyerek müşteri değerini arttıran dış pazarlara giriş yöntemlerini seçebilme

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04
ÖK 0013434
ÖK 0024435
Ara Toplam7869
Katkı4435

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)148112
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)11111
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1AHMET BARDAKCI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
UTFB 605 ULUSLARARASI PAZARLAMA TEORİSİ 3 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. AHMET BARDAKCI abardakci@pau.edu.tr İİBF A0114 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Bu dersin temel amacı, öğrencileri küresel müşterilere değer yaratan pazarlama stratejileri oluşturma konusundaki küresel konularda bilgilendirmektir.
İçerik Bu ders kapsamında, uluslararası piyasalarda karşılaşılan makro düzeydeki ortamların (yani kültür, coğrafya, ekonomi, hukuk sistemleri ve hükümetler) kısa bir gözden geçirme yapılacak ve daha sonra, fiyatlama, dağıtım kanalları, tüketici ve iş piyasaları, reklamcılık, satış ve ihracat gibi konularda uluslararası pazarlama stratejisinin bir parçası olan gelişmelerin derinlemesine ele alınması sağlanacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Becoming a Triad power: the new global Corporation
2 Broadening the Concept of Marketing
3 Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value: A Means-End Model and Synthesis of Evidence
4 Marketing Is Everything
5 Marketing Myopia
6 The competitive advantage of nations
7 how competitive forces shapes strategy
8 The Concept of the Marketing Mix
9 The Cultural Relativity of organizational Practıces And Theorıes
10 The Four Faces Of Mass Customization
11 Marketing Success Through Differentiation—of Anything
12 Marketing Success Through Differentiation—of Anything
13 Marketing Success Through Differentiation—of Anything
14 Marketing Success Through Differentiation—of Anything
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Levitt T. (1983) "The Globalization of Markets" Harvard Business Review May-June English
Rogers E.M.(1976) "New Product Adoption and Diffusion" Journal of Consumer Research, v.2 MarchEnglish
Porter m. E. (1979) "How Competitive Forces Shapes Strategy", Harvard Business Review, March-April English
Smallwood J.E. (1973) “The Product Life Cycle: A Key To Strategic Marketing Planning”, MSU Business Topics, Winter Pp29-35English
Day G.S., Shocker A.D. & Srivastava R.K (1979) “Customer Oriented Approaches To Identify Product Markets”, Journal Of Marketing V.43 Pp8-19English
John H. Dunning (1998) "Location and the Multinational Enterprise: A Neglected Factor?" Journal of International Business Studies, March 1998, Volume 29, Issue 1, pp 45–6English
Goran Svensson "Glocalization'' of business activities: a glocal strategy'' approach" Management Decision 39/1 [2001] 6-18English
BARDAKCI, A. (2010), "Paralel İthalat / Gri Pazar Kavramları ve Çözüm Önerileri" Finans Politik & Ekonomik Yorumlar Cilt: 47 Sayı:543English
Geert Hofstede, The Cultural Relativity of Organizational Practices and Theories, Journal of International Business Studies,English
HERMANN SIMON and ECKHARD KUCHER, "The European Pricing Time Bomb: And How to Cope With It" EUROPEAN MANAGEMENT JOURNAL Vol 10 No 2 June 1992English
Kenichi Ohmae, (1986) "BECOMING A TRIAD POWER: THE NEW GLOBAL CORPORATION", International Marketing Review, Vol. 3 Issue: 3, pp.7-20English
Knight, G.A. and Cavusgil S. T. (1996). The Born Global firm: A challenge to traditional internationalization theory.English
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları