Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
STA 611SANAT TARİHİ VE TARİHİ CEVRE – KORUMA İLİŞKİSİ - I3 + 01. Yarıyıl15

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Taşınır ve taşınmaz kültür varlığı kavramının, kent ve tarihsel doku ilişkisinin, koruma kavramının ve bunların Sanat Tarihi ile ilişkilerinin belirlenmesi, konuya ilişkin ulusal ve uluslar arası mevzuat hakkında bilgi verilmesi, öğrencilerin bu konulardaki gelişiminin sağlanmasıdır.
Ders İçeriği Taşınır ve taşınmaz kültür varlığı kavramının ne olduğu, algılamanın zaman içindeki değişimi, tarihsel dokunun bir yerleşim yeri açısından önemi değişik örneklerle yakın çevreden başlayarak vurgulanacaktır. Koruma konusunda çeşitli örnekler üzerinde durularak, kavram, mevzuat ve Sanat Tarihi açısından getirdikleri ve götürdükleri hakkında tartışmaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Kültür varlığı kavramını ayrıntılı örneklerle tanır.
2Kent ve tarihsel dokuyu korumanın önemini daha iyi kavrar.
3Koruma kavramı ile Sanat Tarihi ilişkisini açıklar.
4Koruma kavramının zaman içindeki gelişimini kavrar.
5Koruma kavramının diğer bilim dallarıyla ilişkili olduğunu anlar.
6Korumaya ilişkin ulusal mevzuatı öğrenir ve takip edilmesinin gerekliliğini kavrar.
7Korumaya ilişkin uluslar arası mevzuatı öğrenir ve takip edilmesinin gerekliliğini kavrar.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11
ÖK 001544     425
ÖK 002544     445
ÖK 003521     325
ÖK 004544     444
ÖK 005543     455
ÖK 006534     335
ÖK 007534     345
Ara Toplam352424     252434
Katkı53300000435

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)148112
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12626
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)24590
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)425100
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






390

15
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2016-2017 Güz1KASIM İNCE


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
STA 611 SANAT TARİHİ VE TARİHİ CEVRE – KORUMA İLİŞKİSİ - I 3 + 0 1 Türkçe 2016-2017 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. KASIM İNCE kince@pau.edu.tr FEN A0103 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Taşınır ve taşınmaz kültür varlığı kavramının, kent ve tarihsel doku ilişkisinin, koruma kavramının ve bunların Sanat Tarihi ile ilişkilerinin belirlenmesi, konuya ilişkin ulusal ve uluslar arası mevzuat hakkında bilgi verilmesi, öğrencilerin bu konulardaki gelişiminin sağlanmasıdır.
İçerik Taşınır ve taşınmaz kültür varlığı kavramının ne olduğu, algılamanın zaman içindeki değişimi, tarihsel dokunun bir yerleşim yeri açısından önemi değişik örneklerle yakın çevreden başlayarak vurgulanacaktır. Koruma konusunda çeşitli örnekler üzerinde durularak, kavram, mevzuat ve Sanat Tarihi açısından getirdikleri ve götürdükleri hakkında tartışmaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Sanat Tarihi Kültür Varlığı İlişkisi
2 Korunması Gereken Tekil ve Çevresel Değerli Yapı Nedir?
3 Sit Alanı Nedir? Arkeolojik Sit Alanı
4 Tarihi ve Kentsel Sit Alanı
5 Karmaşık, Kırsal ve Kültürel Peyzaj Alanları
6 Koruma Alanı Nedir?
7 Yapı ölçeğinde ve İnsan Kökenli Sorunlar
8 Konfor ve Çevresel Sorunlardan Kaynaklanan Sorunlar, İmar Sorunu
9 Arkeolojik ve Kentsel Sit Alanlarının Sorunları
10 Ara sınav
11 Avrupa Mimari ve Arkeolojik Mirasının Korunması Sözleşmeleri
12 Korunmanın Finansmanı ve Süreci
13 Yapı Ölçeğinde Koruma ve Kullanıma Yönelik Yöntem ve süreçler
14 Kültür Varlıklarının Yeniden Kullanımı ve Koruma Amaçlı İmar Planı
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Türkçe
Emre Madran, Kültürel ve Doğal Değerlerin Korunması, Ankara 2011.Türkçe
Kentsel Planlama, İstanbul 2012.Türkçe
Zeynep Ahunbay, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, İstanbul 2009.Türkçe
Doğan Kuban, Türkiye'de Kentsel Koruma, İstanbul 2001.Türkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları