Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
KAY 695YENİ MEDYA SOSYOLOJİSİ ÇALIŞMALARI: KURAMLAR VE KAVRAMLAR3 + 01. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Yeni medya sosyolojisi çalışmaları: kavramlar ve kuramlar dersinin amacı, yeni medyanın ve yeni medya ortamlarının toplum, kültür ve birey üzerine etkisini kavramlarla ve eleştirel yaklaşımlarla (kültürel çalışmalar, ekonomi politik) ortaya koyacak, açımlayacak sorular geliştirmek, örnekler üzerinden bu soruları analiz etmektir.
Ders İçeriği Günümüzde yeni medya (dijital teknolojiler) ve yeni medya ortamları (çeşitli platformlar) gündelik yaşamın ayrılmaz bir parçası haline gelmiş, hatta geleneksel medyanın ve geleneksel medya metinlerinin kullanımın yerini giderek almaya başlamıştır. Yeni medyanın kullanım pratiklerinin toplum, kültür ve birey üzerine çeşitli etkileri ile yaratıcı endüstri olarak enformasyonel ve promosyonel kapitalizmde sahip olduğu asli konum (ideal meta konumu), başta iletişim bilimleri olmak üzere, kültürel çalışmalar, sosyoloji, antropoloji ve iktisat gibi farklı disiplinlerde ‘yeni medya çalışmaları’ adı altında irdelenmeye başlanmıştır. Yeni medya sosyolojisi: kavramlar ve kuramlar adlı bu dersin içeriğinde, öncelikle yeni medya ve yeni medya ortamları tanımlanarak, geleneksel medyadan farklılaştıran özellikler/bileşenler örneklerle açımlanacaktır. Ardından yeni medya ortamlarını ve özelliklerini tartışan çeşitli kuramlar ve kavramlar, kuramcılar birincil el metinler üzerinden ele alınacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Öğrenci bu dersin sonunda, toplum, kültür ve bireyin yeni medya dolayımı ile nasıl değiştiğini kavrama becerisi elde eder.
2 Öğrenci bu ders sonunda, yeni medya üretimlerini, endüstriyel üretim süreçlerini, üretilen anlatıları (metinleri) ve kullanım pratiklerini hangi nicel ve nitel yöntemlerle analiz edebileceği bilgi ve becerisini elde eder.
3Öğrenci yeni medyanın toplum, kültür ve birey üzerine farklı ve çeşitli etkilerini tarihi, ekonomik, siyasal, toplumsal ve kültürel ardyöre ve örüntüler içerisinde bağlam vurgusu ile sorgulama bilgisini kazanır.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 002            
ÖK 003            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14570
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)15757
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)16060
Sunum (Öğrenci)188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Güz1NACİ KARKIN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
KAY 695 YENİ MEDYA SOSYOLOJİSİ ÇALIŞMALARI: KURAMLAR VE KAVRAMLAR 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. NACİ KARKIN nkirgin@pau.edu.tr İİBF A0303 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Yeni medya sosyolojisi çalışmaları: kavramlar ve kuramlar dersinin amacı, yeni medyanın ve yeni medya ortamlarının toplum, kültür ve birey üzerine etkisini kavramlarla ve eleştirel yaklaşımlarla (kültürel çalışmalar, ekonomi politik) ortaya koyacak, açımlayacak sorular geliştirmek, örnekler üzerinden bu soruları analiz etmektir.
İçerik Günümüzde yeni medya (dijital teknolojiler) ve yeni medya ortamları (çeşitli platformlar) gündelik yaşamın ayrılmaz bir parçası haline gelmiş, hatta geleneksel medyanın ve geleneksel medya metinlerinin kullanımın yerini giderek almaya başlamıştır. Yeni medyanın kullanım pratiklerinin toplum, kültür ve birey üzerine çeşitli etkileri ile yaratıcı endüstri olarak enformasyonel ve promosyonel kapitalizmde sahip olduğu asli konum (ideal meta konumu), başta iletişim bilimleri olmak üzere, kültürel çalışmalar, sosyoloji, antropoloji ve iktisat gibi farklı disiplinlerde ‘yeni medya çalışmaları’ adı altında irdelenmeye başlanmıştır. Yeni medya sosyolojisi: kavramlar ve kuramlar adlı bu dersin içeriğinde, öncelikle yeni medya ve yeni medya ortamları tanımlanarak, geleneksel medyadan farklılaştıran özellikler/bileşenler örneklerle açımlanacaktır. Ardından yeni medya ortamlarını ve özelliklerini tartışan çeşitli kuramlar ve kavramlar, kuramcılar birincil el metinler üzerinden ele alınacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları