Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
KAY 684YENİ MEDYA ÇALIŞMALARINDA ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Günümüzde yeni medya (dijital teknolojiler) ve yeni medya ortamları (çeşitli platformlar) gündelik yaşamın ayrılmaz bir parçası haline gelmiş, hatta geleneksel medyanın ve geleneksel medya metinlerinin kullanımın yerini giderek almaya başlamıştır. Yeni medyanın kullanım pratiklerinin toplum, kültür ve birey üzerine çeşitli etkileri ile yaratıcı endüstri olarak enformasyonel ve promosyonel kapitalizmde sahip olduğu asli konum (ideal meta konumu), başta iletişim bilimleri olmak üzere, kültürel çalışmalar, sosyoloji, antropoloji ve iktisat gibi farklı disiplinlerde ‘yeni medya çalışmaları’ adı altında irdelenmeye başlanmıştır. Bu derste, giderek üzerinde çalışma yoğunluğu artan bu alanında, yeni medya ortamlarında farklı araştırma yöntem ve tekniklerinin hem teorik hem de uygulamalı olarak öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
Ders İçeriği Bu dersin kapsamını yeni medya ortamlarında farklı araştırma yöntem ve tekniklerini pratik ve uygulamalı olarak tartışmak oluşturmaktadır. Sırasıyla yeni medyanın neliği, metin çözümlenesi (nicel nitel içerik analizi, söylem çözümlemesi); büyük veri olgusu; sosyal ağ analizi ve uygulamaları; kullanıcı/izleyici çalışmaları (aktif izleyici/kullanıcı tezi ve izleyici 2.0 kavramı, çevrimiçi anket, katılımsız gözlem, pusuculuk, katılımlı gözlem, derinlemesine görüşme/alımlama çalışması, tekno-günlük veya günlük tutulması, görsel kayıtlama vd. araştırma teknikleri); yeni medya ortamlarında araştırmacının konumu ve öz-düşünüm sorunu; araştırma ve araştırmacı etiği etik sorunları; yeni medya ortamlarında algoritmaların rolü ve veri etiği konuları ele alınacaktır. Her konuya ilişkin literatürden temel okumalar yapılacak ve önemli saha uygulamaları tartışılacaktır.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Bu derste öğrenciler, yeni medya ortamlarına yönelik araştırma yöntemlerini ve tekniklerini teorik ve uygulamalı olarak öğrenir
2Bu derste öğrencileri yeni medya ortamlarında araştırma etiği üzerine bilinç kazanır.
3Bu derste öğrenciler büyük veri ve sosyal ağ analizini teorik olarak öğrenir, uygulamaları tanır
4Bu derste öğrenciler algoritmaların araştırmalardaki rolü üzerine bir kavrayış elde eder.
5Yeni medya ortamlarına yönelik araştırma tasarı geliştirebilir.

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 002            
ÖK 003            
ÖK 004            
ÖK 005            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14570
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)15757
Rapor / Proje (hazırlık süresi dahil)16060
Sunum (Öğrenci)188
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2021-2022 Bahar1EMEL DİKBAŞ TORUN


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
KAY 684 YENİ MEDYA ÇALIŞMALARINDA ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2021-2022 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Doç. Dr. EMEL DİKBAŞ TORUN etorun@pau.edu.tr İİBF A0114 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Günümüzde yeni medya (dijital teknolojiler) ve yeni medya ortamları (çeşitli platformlar) gündelik yaşamın ayrılmaz bir parçası haline gelmiş, hatta geleneksel medyanın ve geleneksel medya metinlerinin kullanımın yerini giderek almaya başlamıştır. Yeni medyanın kullanım pratiklerinin toplum, kültür ve birey üzerine çeşitli etkileri ile yaratıcı endüstri olarak enformasyonel ve promosyonel kapitalizmde sahip olduğu asli konum (ideal meta konumu), başta iletişim bilimleri olmak üzere, kültürel çalışmalar, sosyoloji, antropoloji ve iktisat gibi farklı disiplinlerde ‘yeni medya çalışmaları’ adı altında irdelenmeye başlanmıştır. Bu derste, giderek üzerinde çalışma yoğunluğu artan bu alanında, yeni medya ortamlarında farklı araştırma yöntem ve tekniklerinin hem teorik hem de uygulamalı olarak öğrenilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik Bu dersin kapsamını yeni medya ortamlarında farklı araştırma yöntem ve tekniklerini pratik ve uygulamalı olarak tartışmak oluşturmaktadır. Sırasıyla yeni medyanın neliği, metin çözümlenesi (nicel nitel içerik analizi, söylem çözümlemesi); büyük veri olgusu; sosyal ağ analizi ve uygulamaları; kullanıcı/izleyici çalışmaları (aktif izleyici/kullanıcı tezi ve izleyici 2.0 kavramı, çevrimiçi anket, katılımsız gözlem, pusuculuk, katılımlı gözlem, derinlemesine görüşme/alımlama çalışması, tekno-günlük veya günlük tutulması, görsel kayıtlama vd. araştırma teknikleri); yeni medya ortamlarında araştırmacının konumu ve öz-düşünüm sorunu; araştırma ve araştırmacı etiği etik sorunları; yeni medya ortamlarında algoritmaların rolü ve veri etiği konuları ele alınacaktır. Her konuya ilişkin literatürden temel okumalar yapılacak ve önemli saha uygulamaları tartışılacaktır.
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları