Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISY 647PAZARLAMADA GÜNCEL SORUNLAR VE YAKLAŞIMLAR3 + 03. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Güncel pazarlama sorunlarını ve bu sorunları çözmek için kullanılması gereken pazarlama stratejilerinin ortaya konması hedeflenmiştir.
Ders İçeriği Değişen dünyada pazarlamaya bakış, endüstriyel, tüketici ve aracı pazarlarında pazarlama sorunları, hizmetlerde pazarlama sorunları, güncel pazarlama yaklaşımları, postmodern dönemde pazarlama, pazarlamada yeni açılımlar ve doğrudan pazarlama araçları; mobil pazarlama, yakın alan iletişimi, bluetooth’la pazarlama, sosyal ağlar üzerinden pazarlama, marka yönetimi ve marka yönetimi sorunları, ağızdan ağıza pazarlama, viral pazarlama ve mobil viral pazarlama, ilişki pazarlaması ve müşteri ilişkileri yönetimi, ilişki pazarlaması, kitlesel kişiselleştirme ve tedarik zinciri yönetimi ilişkisi, vaka analizleri
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Pazarlama sorunlarını tanımlar
2pazarlama sorunlarına göre pazarlama stratejileri önerir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 0015511115
ÖK 0025511115
Ara Toplam1010222210
Katkı5511115

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14570
Ödevler5840
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13333
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)31545
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2022-2023 Bahar1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2021-2022 Bahar1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2020-2021 Bahar1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2018-2019 Bahar1DUYGU KOÇOĞLU
Detay 2016-2017 Bahar1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2015-2016 Bahar1DUYGU KOÇOĞLU
Detay 2014-2015 Bahar1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2013-2014 Bahar1SÜLEYMAN BARUTÇU
Detay 2012-2013 Bahar1SÜLEYMAN BARUTÇU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISY 647 PAZARLAMADA GÜNCEL SORUNLAR VE YAKLAŞIMLAR 3 + 0 1 Türkçe 2022-2023 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. SÜLEYMAN BARUTÇU sbarutcu@pau.edu.tr İİBF A0132 Dersin Devam Yüzdesi : %70
Amaç Güncel pazarlama sorunlarını ve bu sorunları çözmek için kullanılması gereken pazarlama stratejilerinin ortaya konması hedeflenmiştir.
İçerik Değişen dünyada pazarlamaya bakış, endüstriyel, tüketici ve aracı pazarlarında pazarlama sorunları, hizmetlerde pazarlama sorunları, güncel pazarlama yaklaşımları, postmodern dönemde pazarlama, pazarlamada yeni açılımlar ve doğrudan pazarlama araçları; mobil pazarlama, yakın alan iletişimi, bluetooth’la pazarlama, sosyal ağlar üzerinden pazarlama, marka yönetimi ve marka yönetimi sorunları, ağızdan ağıza pazarlama, viral pazarlama ve mobil viral pazarlama, ilişki pazarlaması ve müşteri ilişkileri yönetimi, ilişki pazarlaması, kitlesel kişiselleştirme ve tedarik zinciri yönetimi ilişkisi, vaka analizleri
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Sizce en önemli pazarlama sorunları nedir? Değişen rekabet koşulları ve değişen dünyada pazarlamaya bakış, literatür taraması ve vaka analizleri
2 Tüketici eğilimindeki değişmeler, tüketicilerde güven sorunu ve aldatılma korkusu, literatür taraması ve vaka analizleri
3 Pazarlama yönetimi ve planlaması kararını etkileyen faktörler, pazarlamada büyük veri sorunu ve çözüm önerileri, literatür taraması ve vaka analizleri
4 Endüstriyel, tüketici ve aracı pazarlarında pazarlama sorunları, dağıtım kanallarında entegrasyon sorunu, küçük işletmelerin küresel pazarlara açılma sorunları, literatür taraması ve vaka analizleri
5 Hizmetlerde pazarlama sorunları, hizmetin özelliklerinden kaynaklanan pazarlama sorunları, literatür taraması ve vaka analizleri
6 6 Postmodern pazarlama ve güncel pazarlama yaklaşımları, literatür taraması ve vaka analizleri Postmodern marketing and current marketing approaches, literature review and case studies
7 Pazarlamada yeni açılımlar ve doğrudan pazarlama araçları, literatür taraması ve vaka analizleri
8 Mobil pazarlama, yakın alan iletişimi, bluetooth’la pazarlamada, dijital dolandırıcılığın olumuz etkilerini nasıl azaltabiliriz? literatür taraması ve vaka analizleri
9 Sosyal pazarlama, yeşil pazarlama, değer pazarlaması, literatür taraması ve vaka analizleri
10 Sosyal ağlar üzerinden pazarlama, sosyal medyada işletmeler savunmasız mı? Kolayca etkilenen kitleler, sahte içerik ve saldırgan katılım stratejileri Fırsat mı? Tehdit mi?, literatür taraması ve vaka analizleri
11 Marka yönetimi ve marka yönetimi sorunları, marka taraftarlığı ve marka nefretini yönetme, literatür taraması ve vaka analizleri
12 Ağızdan ağıza pazarlama, viral pazarlama ve mobil viral pazarlama, literatür taraması ve vaka analizleri
13 İlişki pazarlaması ve müşteri ilişkileri yönetimi, literatür taraması ve vaka analizleri
14 Müşteriyi kişisel ve eşsiz nasıl hissettirebiliriz? İlişki pazarlaması, kitlesel kişiselleştirme ve tedarik zinciri yönetimi ilişkisi, literatür taraması ve vaka analizleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
İngilizce ve türkçe kitaplar ve makalelerTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları