Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISY 632KÜRESEL PAZARLAMA STRATEJİLERİ3 + 02. Yarıyıl7,5

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Uluslararası pazarlamanın temel konularını ve yaşanan teknolojik gelişimin uluslararası ve küresel pazarlama düşüncesine ve operasyonlarına etkisini incelemek amaçlanmıştır.
Ders İçeriği Uluslararasılaşma kararı, uluslararasılaşmanın başlangıcı, ihracat davranışı teorileri, firmanın uluslararası rekabetçiliğinin gelişimi, uluslararası pazarın seçimi, uluslar arası çevre, pazara giriş stratejileri, uluslar arası tedarik kararları ve tedarikçi seçimi, küresel ürün, fiyatlandırma ve ihracat bedelleri ödeme yöntemleri, dağıtım kararları, tutundurma kararları, küresel pazarlama programının organizasyonu ve kontrolü
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1uluslararası pazarlama kavramlarını öğrenir
2uluslararası pazarlamanın işleyişini öğrenir
3uluslararası pazarlama konusundaki önemli tartışmaları öğrenir
4uluslararası pazarlama literatüründen yararlanmayı olmayı öğrenir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 00115 2 25
ÖK 00215 2 25
ÖK 00315 2 25
ÖK 00415 2 25
Ara Toplam420 8 820
Katkı1502025

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14456
Ödevler5525
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12222
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)31030
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






195

7,5
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2019-2020 Bahar1AHMET BARDAKCI
Detay 2018-2019 Bahar1AHMET BARDAKCI
Detay 2017-2018 Bahar1AHMET BARDAKCI
Detay 2016-2017 Bahar1AHMET BARDAKCI
Detay 2015-2016 Bahar1AHMET BARDAKCI
Detay 2014-2015 Bahar1AHMET BARDAKCI
Detay 2013-2014 Bahar1AHMET BARDAKCI
Detay 2012-2013 Bahar1AHMET BARDAKCI


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISY 632 KÜRESEL PAZARLAMA STRATEJİLERİ 3 + 0 1 Türkçe 2019-2020 Bahar
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. AHMET BARDAKCI abardakci@pau.edu.tr İİBF A0142 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Uluslararası pazarlamanın temel konularını ve yaşanan teknolojik gelişimin uluslararası ve küresel pazarlama düşüncesine ve operasyonlarına etkisini incelemek amaçlanmıştır.
İçerik Uluslararasılaşma kararı, uluslararasılaşmanın başlangıcı, ihracat davranışı teorileri, firmanın uluslararası rekabetçiliğinin gelişimi, uluslararası pazarın seçimi, uluslar arası çevre, pazara giriş stratejileri, uluslar arası tedarik kararları ve tedarikçi seçimi, küresel ürün, fiyatlandırma ve ihracat bedelleri ödeme yöntemleri, dağıtım kararları, tutundurma kararları, küresel pazarlama programının organizasyonu ve kontrolü
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 Uluslararasılaşma kararı
2 uluslararasılaşmanın başlangıcı
3 ihracat davranışı teorileri
4 firmanın uluslararası rekabetçiliğinin gelişimi
5 uluslararası pazarın seçimi
6 uluslar arası çevre
7 pazara giriş stratejileri
8 pazara giriş stratejileri
9 uluslar arası tedarik kararları ve tedarikçi seçimi
10 küresel ürün
11 fiyatlandırma ve ihracat bedelleri ödeme yöntemleri
12 dağıtım kararları
13 tutundurma kararları
14 küresel pazarlama programının organizasyonu ve kontrolü
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları