Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
ISY 629TÜKETİCİ DAVRANIŞI3 + 01. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin temel amaçları, tüketici davranışlarının anlaşılması, tüketimle ilgili davranışlarının belirlenmesi, pazarlamada modern davranışsal yaklaşımlar, temel tüketici davranış kuramlarının analiz edilmesi, pazarlama uygulamalarını etkileyen psikolojik, sosyo-kültürel ve demografik faktörlerin öğretilmesi, bu davranışların etkilenmesine yönelik olarak pazarlama stratejilerinin değerlendirilmesi ve tüketici davranışları araştırmaları ve pazarlama teorisi ve uygulamaları arasındaki bağlantıları ortaya çıkarma olarak sıralanabilir. Derste teorik bilgiler, örnek olay tartışmaları, öğrenci sunumları ve uzun final sınavı bu amaçların ulaşılmasına katkı sağlamaktadır.
Ders İçeriği İhtiyaç, müşteri, tüketici ve tüketim kavramları, tüketici davranışı kavramı ve pazarlama, tüketici davranışlarının pazarlamadaki ve satıştaki önemi, tüketici karar alma süreci, tüketici davranış modelleri, ihtiyaç, güdü, dürtü ve motivasyon ilişkisi, algılama, öğrenme, tutum, kişilik ve kişilik kuramları, yaşam tarzı, kültür ve alt kültür, sosyal sınıflar, aile, referans grubu, örgütsel pazarlarda müşteriler ve satın alma özellikleri, tüketici davranışlarını analiz eden örnek olay tartışmaları.
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Tüketici davranışlarının temel bileşenlerini tanımlar
2İşletmelerin hedef kitlesi olan tüketicilerin/örgütsel alıcıların nasıl davrandığını analiz eder
3Tüketici davranış modellerini ve tüketici satın alma karar sürecini etkileyen faktörleri tanımlar
4Örgütsel pazarlarda satın alma karar sürecini yorumlar
5Tüketici davranışlarını analiz ederek elde ettiği bilgiyi sunduğu/sunacağı mal ve hizmetler için hedef pazarı seçmek, pazarı bölümlendirmek ve pazarda konumlandırmak için kullanır
6Tüketici davranışları teorilerinin temellerini oluşturan varsayımları tanımlar ve değerlendirir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07
ÖK 0014511115
ÖK 0023511115
ÖK 0034511115
ÖK 0044511115
ÖK 0053511115
ÖK 0064511115
Ara Toplam2230666630
Katkı4511115

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14684
Ödevler5525
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)12020
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)12020
Sunum / Seminer (hazırlık süresi dahil)31545
Alan Çalışması12424
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2018-2019 Güz1SÜLEYMAN BARUTÇU


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
ISY 629 TÜKETİCİ DAVRANIŞI 3 + 0 1 Türkçe 2018-2019 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. SÜLEYMAN BARUTÇU sbarutcu@pau.edu.tr İİBF A0136 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Bu dersin temel amaçları, tüketici davranışlarının anlaşılması, tüketimle ilgili davranışlarının belirlenmesi, pazarlamada modern davranışsal yaklaşımlar, temel tüketici davranış kuramlarının analiz edilmesi, pazarlama uygulamalarını etkileyen psikolojik, sosyo-kültürel ve demografik faktörlerin öğretilmesi, bu davranışların etkilenmesine yönelik olarak pazarlama stratejilerinin değerlendirilmesi ve tüketici davranışları araştırmaları ve pazarlama teorisi ve uygulamaları arasındaki bağlantıları ortaya çıkarma olarak sıralanabilir. Derste teorik bilgiler, örnek olay tartışmaları, öğrenci sunumları ve uzun final sınavı bu amaçların ulaşılmasına katkı sağlamaktadır.
İçerik İhtiyaç, müşteri, tüketici ve tüketim kavramları, tüketici davranışı kavramı ve pazarlama, tüketici davranışlarının pazarlamadaki ve satıştaki önemi, tüketici karar alma süreci, tüketici davranış modelleri, ihtiyaç, güdü, dürtü ve motivasyon ilişkisi, algılama, öğrenme, tutum, kişilik ve kişilik kuramları, yaşam tarzı, kültür ve alt kültür, sosyal sınıflar, aile, referans grubu, örgütsel pazarlarda müşteriler ve satın alma özellikleri, tüketici davranışlarını analiz eden örnek olay tartışmaları.
Haftalık Konu Başlıkları
HaftaKonular
1 İhtiyaç, müşteri, tüketici ve tüketim kavramları
2 Tüketici davranışı kavramı, pazarlama ve örnek olay analizleri
3 Tüketici davranışlarının pazarlamadaki ve satıştaki önemi
4 Tüketici karar alma süreci ve örnek olay analizleri
5 Tüketici davranış modelleri ve örnek olay analizleri
6 İhtiyaç, güdü, dürtü ve motivasyon ilişkisi ve örnek olay analizleri
7 Algılama ve örnek olay analizleri
8 Öğrenme ve örnek olay analizleri
9 Tutum ve örnek olay analizleri
10 Kişilik ve kişilik kuramları ve örnek olay analizleri
11 Yaşam tarzı ve örnek olay analizleri
12 Kültür ve alt kültür ve örnek olay analizleri
13 Sosyal sınıflar, aile, referans grubu ve örnek olay analizleri
14 Örgütsel pazarlarda müşteriler ve satın alma özellikleri ve örnek olay analizleri
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
KaynaklarKaynak Dili
Solomon, M., Barnossy, G., Askegaard, S., Hogg, M. (2006) Consumer Behaviour a European Perspective Prentice Hall, LondonEnglish
Peter Drucker (1969) Consumerism in Marketing, The Marketing News, UK: Chassell Press, English
Odabaşı, Y. (1996) Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi, EskişehirTürkçe
Islamoğlu, A. H. ve Altunışık, R. (2008) Tüketici Davranışları, Sakarya Yayıncılık, SakaryaTürkçe
Makaleler ve Örnek Olay AnalizleriTürkçe
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları