Yazdır

DERS BİLGİLERİ
Ders KodDers AdT+U SaatYarıyılAKTS
EKO 0641BÖLGESEL KALKINMA VE YENİLİK3 + 01. Yarıyıl10

DERS TANIMI
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Dersin Amacı Ekonomik kalkınma birçok kere bahsedildiği üzere birbirini besleyen çok farklı değişkenlerin tamamlayıcılığı ile oluşan bir süreçtir. Bu süreçte merkezi kalkınma politikalarının yanı sıra bölgesel kalkınma politikalarının önemi artmıştır. Kamu politikalarının topluma etkisi bir piramit gibi düşünülürse hem piramidin tepesinden sanayide stratejik sektörlere teşvik vererek yapısal dönüşüm politikaları uygulanmalı hem de bu değişimle uyumlu piramidin tabanını değiştirecek nitelikli istihdam yaratan, iş dünyasının taleplerini karşılayan dinamik bir eğitim politikası izlenmelidir. Bunu yaparken iş dünyası ile işbirliği içinde olunması gerektiği açıktır. Üniversitelerdeki araştırma merkezlerinin sayısındaki hızlı artışa rağmen hala üniversite sanayi işbirliğinde atılması gereken önemli adımlar mevcuttur. Bilginin ulusal ve bölgesel inovasyon sistemlerindeki artan önemiyle girişimci üniversite kavramı doğmuştur. Bu bağlamda ortak projelerle üniversite sanayi işbirliğini güçlendirecek adımlar atılması önemlidir. Firmaların yenilik yaratma kapasitelerini artırıcı teşvikler verilmeli, toplumda yenilik yaratma potansiyelini ortaya çıkaracak beşeri sermayenin etkin ve verimli çalışması üniversite ve devlet işbirliği ile sağlanmalıdır. Bu bağlamda üçlü sarmal modeli, sanayi ve üniversitenin devlet denetimine karşı özerkliğini artıran dengeli bir üniversite-sanayi-devlet konumu tanımlar. Bu bağlamda değişen ve gelişen bölgesel kalkınma politikaları ve teroileri yenilik kavramı temelinde analiz edilecektir.
Ders İçeriği Yerel, Bölgesel ve Ulusal Düzeyde İktisadi Büyüme ve Kalkınma Kalkınma Deneyimi ve Kalkınma Planlarında Dönüşüm Kalkınma planlarının temel felsefesi ve teori Teknoloji ve İktisadi Kalkınma İlişkisi Enformasyon Yoğun ve Bilime Dayalı Sanayiler ile İktisadi Kalkınma İlişkisi Bölgesel Kalkınma Politikalarında Değişen Eğilimler Geleneksel Bölgeselcilik‘ten Yeni Bölgeselciliğe Geçiş, Bilgi Temelli Ekonomi Yeni Bölgeselcilik, Kümelenme,Mekansal İnovasyon Modelleri, Kalkınma Ajansları, Cazibe Merkezleri, Kamu-Özel Ortaklığı, Üçlü Sarmal Modeli Bölgesel Kalkınma Ajansları ve Türkiye Örneği Girişimcilik, Küçük Ölçekli Firmalar ve İktisadi Kalkınma Kalkınmakta Olan Ülkelerde Teknoloji ve Rekabet
Ders Ön Koşul Dersin ön koşulu yok.
Ders Yan Koşul Dersin yan koşulu yok.
Öğretim Sistemi Yüz Yüze

DERS ÖĞRENME KAZANIMLARI
1Yerel, Bölgesel ve Ulusal Düzeyde İktisadi Büyüme ve Kalkınma Kalkınma Deneyimi ve Kalkınma Planlarında Dönüşümü öğrenir
2Kalkınma planlarının temel felsefesi ve teori öğrenir
3Bölgesel Kalkınma Politikalarında Değişen Eğilimleri öğrenir
4Yeni Bölgeselcilik, Kümelenme,Mekansal İnovasyon Modelleri, Kalkınma Ajansları, Cazibe Merkezleri, Kamu-Özel Ortaklığı, Üçlü Sarmal Modeli öğrenir
5Küçük Ölçekli Firmalar ve İktisadi Kalkınma ilşikisini öğrenir
6Teknoloji ve Rekabetçiliğin Gelişmekte Olan Ülkelerde önemini öğrenir

DERS ÖĞRENME KAZANIMININ PROGRAM YETERLİLİKLERİNE KATKISI
NoPY 01PY 02PY 03PY 04PY 05PY 06PY 07PY 08PY 09PY 10PY 11PY 12
ÖK 001            
ÖK 002            
ÖK 003            
ÖK 004            
ÖK 005            
ÖK 006            
Ara Toplam            
Katkı000000000000

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
EtkinlikSayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi(14 hafta/teorik+uygulama)14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme)14684
Ödevler51365
Arasınavlar(hazırlık süresi dahil)13030
Yarıyıl Sonu Sınavı(hazırlık süresi dahil)13939
Toplam İş Yükü

Dersin AKTS Kredisi






260

10
DERS ŞUBELERİ
 Dönem seçiniz :   


 Ders DönemiŞube NoDersi Veren Öğretim Elemanı
Detay 2020-2021 Güz1SEVCAN GÜNEŞ


Yazdır

Ders Şube Detayları
Dersin Kodu Dersin Ad Saat (T+P) Şube No Öğretim Dili Şube Dönemi
EKO 0641 BÖLGESEL KALKINMA VE YENİLİK 3 + 0 1 Türkçe 2020-2021 Güz
Öğretim Elemanı  E-Posta  İç Hat  Ders Yeri Devam Zorunluluğu
Prof. Dr. SEVCAN GÜNEŞ sgunes@pau.edu.tr İİBF A0202 Dersin Devam Yüzdesi : %
Amaç Ekonomik kalkınma birçok kere bahsedildiği üzere birbirini besleyen çok farklı değişkenlerin tamamlayıcılığı ile oluşan bir süreçtir. Bu süreçte merkezi kalkınma politikalarının yanı sıra bölgesel kalkınma politikalarının önemi artmıştır. Kamu politikalarının topluma etkisi bir piramit gibi düşünülürse hem piramidin tepesinden sanayide stratejik sektörlere teşvik vererek yapısal dönüşüm politikaları uygulanmalı hem de bu değişimle uyumlu piramidin tabanını değiştirecek nitelikli istihdam yaratan, iş dünyasının taleplerini karşılayan dinamik bir eğitim politikası izlenmelidir. Bunu yaparken iş dünyası ile işbirliği içinde olunması gerektiği açıktır. Üniversitelerdeki araştırma merkezlerinin sayısındaki hızlı artışa rağmen hala üniversite sanayi işbirliğinde atılması gereken önemli adımlar mevcuttur. Bilginin ulusal ve bölgesel inovasyon sistemlerindeki artan önemiyle girişimci üniversite kavramı doğmuştur. Bu bağlamda ortak projelerle üniversite sanayi işbirliğini güçlendirecek adımlar atılması önemlidir. Firmaların yenilik yaratma kapasitelerini artırıcı teşvikler verilmeli, toplumda yenilik yaratma potansiyelini ortaya çıkaracak beşeri sermayenin etkin ve verimli çalışması üniversite ve devlet işbirliği ile sağlanmalıdır. Bu bağlamda üçlü sarmal modeli, sanayi ve üniversitenin devlet denetimine karşı özerkliğini artıran dengeli bir üniversite-sanayi-devlet konumu tanımlar. Bu bağlamda değişen ve gelişen bölgesel kalkınma politikaları ve teroileri yenilik kavramı temelinde analiz edilecektir.
İçerik Yerel, Bölgesel ve Ulusal Düzeyde İktisadi Büyüme ve Kalkınma Kalkınma Deneyimi ve Kalkınma Planlarında Dönüşüm Kalkınma planlarının temel felsefesi ve teori Teknoloji ve İktisadi Kalkınma İlişkisi Enformasyon Yoğun ve Bilime Dayalı Sanayiler ile İktisadi Kalkınma İlişkisi Bölgesel Kalkınma Politikalarında Değişen Eğilimler Geleneksel Bölgeselcilik‘ten Yeni Bölgeselciliğe Geçiş, Bilgi Temelli Ekonomi Yeni Bölgeselcilik, Kümelenme,Mekansal İnovasyon Modelleri, Kalkınma Ajansları, Cazibe Merkezleri, Kamu-Özel Ortaklığı, Üçlü Sarmal Modeli Bölgesel Kalkınma Ajansları ve Türkiye Örneği Girişimcilik, Küçük Ölçekli Firmalar ve İktisadi Kalkınma Kalkınmakta Olan Ülkelerde Teknoloji ve Rekabet
Haftalık Konu Başlıkları
Materyaller
Materyal belirtilmemiştir.
Kaynaklar
Ders Değerlendirme Sistemi
Değerlendirme YöntemiKatkı Yüzdesi (%)Değerlendirme Yöntemi Ad
Dönem Sonu Sınavı50Dönem Sonu Sınavı
Ara Sınav50Ara Sınav
T+U : Teorik + Pratik
PY: Program Yeterlilikleri
ÖK: Ders Öğrenme Kazanımları